Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z ogrzewaniem w naszych Audi A4 B6 i B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak ogrzewanie działa dobrze, a płynu nie ubywa to nie ma się co stresować . :)

Opublikowano (edytowane)

Zero stresu tylko naturalną rzeczą cieczy jest przy temperaturze zwiększać swoją objętość A tzw. skutecznie to może wynik ciśnienia przewody powiększają się co powoduje naplyneciem płynu i dlatego jest delikatny ubytek przy zakręcony układzie.

Koledzy czy zasysanie płynu chłodniczego = uszczelka pod głowi? Tak jak wcześniej pisałem płynu ubywa jak odkrece korek zbiorniczka wyrownawczego to wraca do poziomu. Po nocy a nawet po tygodniu mam cisnienie w układzie jak odkrece korek to jest sykniecke i płyn wraca do poziomu.

Czy może być to UPG?

Edytowane przez jaceko
Opublikowano (edytowane)

I glowica do góry. Czy ktoś sie orientuje czy uszczelki Victora Reinza sa zakladane na pierwszy montaż?

Edytowane przez jaceko
Opublikowano

czy ktoś samodzielnie wymieniał nagrzewnicę, korzystałem z opisu który jest na forum ale poległem na odkręceniu pedału gazu, a dokładnie nie wiem jak się dostać do tej drugiej górnej śruby, która go trzyma, ktoś to robił ?

Opublikowano

czy ktoś samodzielnie wymieniał nagrzewnicę, korzystałem z opisu który jest na forum ale poległem na odkręceniu pedału gazu, a dokładnie nie wiem jak się dostać do tej drugiej górnej śruby, która go trzyma, ktoś to robił ?

Kolego ja wymieniałem, ale zbyteczne jest odkręcanie pedału gazu. Wystarczy go tylko wcisnąć przy wyciąganiu, może 15 minut mi zajęło wyciągnięcie.

Opublikowano

czy ktoś samodzielnie wymieniał nagrzewnicę, korzystałem z opisu który jest na forum ale poległem na odkręceniu pedału gazu, a dokładnie nie wiem jak się dostać do tej drugiej górnej śruby, która go trzyma, ktoś to robił ?

Kolego ja wymieniałem, ale zbyteczne jest odkręcanie pedału gazu. Wystarczy go tylko wcisnąć przy wyciąganiu, może 15 minut mi zajęło wyciągnięcie.

pytanie jeszcze czy w multitronicu jest tak samo ?

obczaję temat z wciśniętym pedałem w sobotę

dzięki za info

Opublikowano

Miałem w swojej a4 taki problem. Ciągle odpowietrzanie i nic! Potem wymiana termostatu i tez nic.W końcu wymieniłem nagrzewnice i po problemie a4 grzeje ze można bez ubrania PS wymiana nagrzewnicy jest banalnie prosta ?

A co do wymiany nagrzewnicy: demontujemy osłonę przy pedale gazu,potem sam pedał ktory jest przykrecony na 3 śruby imbusowe M6 , odpinany go następnie pod tą osłona jest następna która przykrecona jest na 3 wkręty za na jest nagrzewnica

Opublikowano

Chciałem dopytać. Mam podobny problem z grzaniem w moim autku. Ale na postoju fura grzeje problem pojawia się gdy już jadę dłuższą chwilę ( czasami grzeje ciepłym czasami dmucha zimnym) ?

Dzisiaj sprawdzałem węże które dochodzą do nagrzewnicy. Najcieplejszy jest ten od góry a ten u dołu ma niższą temp- zakładam przez to iż nagrzewnica jest ok. Wyczytałem że pasuje sprawdzić nastawy klimatronika czy dobrze wszystkim steruje itp...Ale nie wiem w jaki sposób to zrobić. jakiś czas temu zapobiegawczo był podłączany pod kompa i nie było żadnych błędów. Macie jakieś pomysły w ujęciu sowich doświadczeń?


Problem rozwiązany:

opiszę swoją historię może to komuś pomoże:

Objawy:

- temp na blacie cały czas koło 70 stopni ( nie ważne czy upał czy zima)

- słabo grzało w aucie ( czasami dmuchało zimnym pomimo iz ustawione na HI na klimatronicu)

Wymieniłem termostat ( kupiłem w ASO termostat 112zł + uszczelka 9zł)

Sama wymiana jest dość prosta, u mnie trwała koło 2-3 godzin na powoli.

Dodatkowo chciałem wyczyścić nagrzewnicę poprzez jej płukanie tak jak ktoś to pokazywał na forum, ale pół dnia męczyłem się ze zdjęciem tych dwóch węży na podszybiu. niestety jeden z nich mi pękł a z racji iż była to sobota a godzina późna odpuściłem sobie temat płukania. Pęknięty wąż skróciłem i wszystko gra.

Co otrzymałem:

- teraz wskazówka trzyma 90 stopni jak zaczarowana sprawdziłem w trasie 150 km ( temp na zewnątrz koło 5 stopni)

- grzeje dużo lepiej w aucie

- brak tych zimnych podmuchów

Moje spostrzeżenia:

- Trzeba mieć długa przedłużkę do klucza nasadowego aby odkręcić króciec( plastikowa obudowa) od termostatu ( tylko dwie śruby dziesiątki)

- należy pamiętać iż w króćcu są porobione specjalne przegrody ( a wiec ustawienie kątowe termostatu nie jest dowolne)

- w tym że króćcu przy tych specjalnych przegrodach są dwa bardzo cienkie ,, cypelki'' służące właśnie do ustalania termostatu. Wystarczy dotknąć palcem i złamany- (audi powinno się wstydzić za taki badziew). Oczywiście jeden złamałem i wpadł mi do środku więc musiałem go wyciągnąć.

- ja spuszczałem płyn poprzez kranik przy chłodnicy- kranik jest w tak niedogodnym położeniu że nie ma go jak złapać ( oczywiście problem zniknie jak się zdejmie przedni zderzak)

- nie wykręcajcie kranika do końca bo potem jest go jeszcze ciężej tam wsadzić :D

Po przeczytaniu licznych postów na forum pojawiło się pytanie czy wymienić czujnik czy termostat. Oczywiście zapytałem w ASO co oni na to? Diagnoza kosztuje 280zł ( wiec się nie opłaca bo koszt czujnika to około 130zł + koszt termostatu 120zł). Ja zaryzykowałem i wymieniłem sam termostat i pełen sukces. koszt wymiany w serwisie termostatu to około 350zł.

Opublikowano

Witam, u mnie problem wyglada nastepujaco:

Temperaturka rosla normalnie do 90 a pozniej w czasie jazdy potrafila gwaltownie spadac na chwile do 50. Nie przejmowalem sie tym specjalni bo stwierdzilem ze to pewnie czujnik. Z czasem pewnego mroznego poranka stwierdzilem ze ogrzewanie w samochodzie nie zacgwyca mnie. Jedynie od strony kierowcy na szybe lekko grzeje reszta to calkiem zimne powietrze. Czujnik dzis wymienilem i wyglada na to ze temperatura juz nie skacze. Stwierdzilem tez ze jak wylacze ogrzewanie to przewody sie ladnie nagrzewaja ale kiedy chce ogrzac wnetrze to temperatura przewodow zaraz spada. Chce ograniczyc koszty i sobie pracy wiec prosze podpowiedziec w czym tkwi problem. Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

Wymieniłem nagrzewnicę oraz pompę wody. Dalej słabo grzeje samochód musi przejechać ok 40km żeby zaczął grzać. Układ odpowietrzany kilka razy. Auto łapie 90 stopni i dmucha takim letnim powietrzem chyba że zwiększę obroty. Mechanik doradził aby domontować dodatkową pompkę obiegu wody taka jaka montowana jest w starszych modelach. Ma to sens ? A może taka pompka w B6 gdzieś jest i uszkodzona ?

Opublikowano

witam tez mam problem z ogrzewaniem.test uszczelki robiony,nagrzewnica wyplukana,termostat ok.mam pytanie czasami grzeje a czasami nie.ten dolny waz przy nagrzewnicy jest goracy a górny zimny,jak go odpowietrze ten górny z dziurka to jest ok.dzieki

Opublikowano

Witam! Ja tez dzisiaj zmieniłem nagrzewnicę, zbierałem się już z tym od zeszłej zimy, nie sposób było dogrzać auta, dobrze że ta zima była łagodna :). Ale korzystając z tego że zmieniałem rozrząd, przy okazji zwaliłem miskę olejową żeby zrobić inspekcje napędu pompy olejowej i gniazda wałka balansowego, co okazało się w porządku, wymieniłem tylko imbusika na nowy. przy okazji że był spuszczony płyn chłodniczy wymieniłem nagrzewnicę, i teraz faktycznie wreszcie leci gorące powietrze. Przedmuchiwałem starą nagrzewnice , to powietrze z lekkim oporem przechodzi, za to w nowej bezproblemowo. Myślę że teraz problem został usunięty, dzięki wszystkim za podpowiedzi w temacie które na pewno pomogły w usunięciu problemy. PS Do wyjęcia nagrzewnicy nie trzeba dokręcać żadnych pedałów, , ja musiałem wypiąć tylko wtyczki od ped. gazu, hamulca, i sprzęgła i zdemontować czujniki od tempomatu, jedynie co trzeba nacisnąć to ped. sprzęgła w ostatniej fazie wyjmowania nagrzewnicy!

Opublikowano

Podłączam się do tematu.

Audi A4 B7 1.9 TDI silnki BKE 2005 r

Wymienione po zakupie:

Rozrząd + pompa wody SKF (ktoś w tym temacie wspominał, że może być o złych wymiarach ... nie wiem nie sprawdzałem) - wymiana około 11 tyś km temu

Termostat był walnięty nie nagrzewało auta do 90 stopni, po wymianie jest ok - wymiana około 4-5 tyś km temu temperatura 90 stopni trzyma się

Dzisiaj sprawdzane miałem przez mechanika nastawy klap, wg kompa jest ok.

Teraz objawy, auto na starcie bez znaczenia na temperaturę zewnętrzna do momentu rozgrzania się silnika daje ciepłym powietrzem.

Po przejechani kilkunastu kilometrów powoli zaczyna lecieć letnie powietrze i z biegiem czasu spada coraz niżej. Obroty silnika nie mają tutaj wpływu na temperaturę grzania.

Dodam, że nie wiem jak było w momencie zakupu, ponieważ auto było kupione w lato, więc nawet nie myślałem o sprawdzeniu

jak grzeje.

Pomożecie ?

Panowie auto od wczoraj grzeje ze az miło niewiem czy to było dokońca przyczyną ale wymieniłem kruciec z tyłu za silnikiem tam tez jest czujnik temperatury,ten kruciec był pęknięty i kapał płyn podejrzewam ze się dostawało powietrze takrze proponuje tez zwrucic na to uwagę ze układ musi być szczelny

Gdzie szukać tego króćca ?

Opublikowano

Witam

Mam mały problem z ogrzewaniem, dokładniej to nie ma w ogóle ogrzewania, ustawie na "HI" i dalej leci zimne powietrze. Co może być przyczyną??? Dodam, że płyn jest, temperatura 90 stopni, termostat działa, węże są miękkie.

Węże, które idą do nagrzewnicy to dolny jest bardzo ciepły (miękki), górny też jest ciepły ale w mniejszym stopniu (też jest miękki). Co może być przyczyną??? Nagrzewnica zakamieniona??? pomocy

A może przyczyną jest Climatronic??? Mam ustawione na "HI" i przycisk "econ" włączony to wentylator nie pracuje, zaś jak wyłączę "econ" to zaraz wentylator sie załącza. Działa poprawnie?

Opublikowano

Miałem dokładnie tak samo w swojej B5. Pomogło płukanie nagrzewnicy. Po około miesiącu problem wrócił, więc przepłukałem raz jeszcze. Niestety po drugim płukaniu problem wrócił już w ciągu paru dni.

Tym razem wymieniłem nagrzewnicę. Było to w okolicach grudnia 2015. Od tamtej pory ogrzewanie działa jak należy.

Okazało się, że nagrzewnica była strasznie zakamieniona, a po płukaniu dodatkowo zrobiła się w niej niewielka dziura, przez którą zaczął powoli uciekać płyn chłodniczy.

Opublikowano

Czyli nagrzewnica do wymiany???

A jak najlepiej dojść do nagrzewnicy???


Dzisiaj udało mi się wyjąć nagrzewnice. Jest drożna, zero kamienia, płukałem, założyłem i dalej nie grzeje. Co jest? układ odpowietrzony

Opublikowano

Hej!

Może ktoś mi podpowie co za problem może być u mnie. Mianowicie auto grzeje się normalnie do 90 stopni. Temp. nigdy nie spada i nigdy nie wzrasta. Jestem pewien na 99%, ze wentylator chłodnicy się nie załącza. Auto nigdy mi się jeszcze nie zagrzało. Wentylator po odłączeniu od czujnika temperatury G62 załącza się już po przekręceniu zapłonu. Owy czujnik G62 niedawno wymieniony. W kabinie mino włączenia na temp. low leci ciepłe powietrze (klima chłodzi i jest sprawna). Wąż na dole przy chłodnicy wydaje się być zimny nawet po osiągnięciu 90 stopni. Ubywa mi płynu chłodniczego przez pompę wody. Już raz to uszczelniałem ale niestety się powtórzyło ( czy może być to powód zbyt wysokiej temperatury płynu?).

Opublikowano

Witam posiadam audi 2005 rok 1,9tdi , problem u mnie w tym ze ogrzewanie dziala jak chce pokazuje mi 90 s normalnie wszystko ok , ale problem tkwi w tym ze podszybie z lewej strony dmucha cieple z prawej od pasazera zimne, gdy ujade kilka km zmniejsza sie na oba chlodne i tak w kolko, co moze byc przyczyna ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...