Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z ogrzewaniem w naszych Audi A4 B6 i B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wykombinowałem z kolegą że podepniemy webasto pod same przewody nagrzewnicy, zagotujemy wodę i puszczę nawiew. Wtedy bedzie wiadomo czy nagrzewnica czy nie ...

---------- Post dopisany at 22:50 ---------- Poprzedni post napisany at 07:04 ----------

Dzisiaj bez webasto. Wykombinowałem w inna stronę, poszedłem do Liroy Merlin i zakupiłem wąż ogrodowy, przeźroczysty o średnicy wew 19mm x 3.5mm grubości, 10-centymetrowy odcinek załozyłem na rurkę aluminiową o przekroju zew 20mm - skręciłem obejmą i drugą cześć przewodu przeźroczystego nałożyłem na powrót z nagrzewnicy tak jak wyżej zaciskając ją obejmą. Po co ? Żeby było widać czy płyn wogóle dochodzi do nagrzewnicy. Wszystko ok, uklad zapowietrzony, zrobiłem dziurkę do odpowietrzenia i delikatnie ściągam z powrotu, odpowietrza się, za jakiś czas znowu to samo, zapowietrza się, odpowietrzam, zapowietrza się, przygazuje i tak w koło. Podnosiłem nawet zbiorniczek wyrównawczy powyżej poziomu nagrzewnicy i dalej Ku*wa to samo...

Ktoś jest w stanie zdiagnozować o co w tym wszystkim chodzi ? Nagrzewnice da się wyciągnać bez zdejmowania deski ?

...

---------- Post dopisany 08-09-2013 at 19:45 ---------- Poprzedni post napisany 01-08-2013 at 22:50 ----------

i po ptokach...

To gowno byla całą przyczyną!!!

kamien.jpg

windows screenshot program

Pewnie zastanawiacie się co to ? heh, to jest wlasnie syf jaki sie zebrał w nagrzewnicy... potraktowalem ją odkamieniaczem i po problemie.

Walczyłem 4 godziny z czyszczeniem nagrzewnicy, grzeje aż miiiiiło !

Gość harry19-19
Opublikowano
Witam! Panowie, a może wiecie co w moim przypadku. Odpalam autko, ładnie się nagrzewa, szybko łapie 90 stopni. Ogrzewania dziala jest milo i ciepło. Niestety jak tyko wyjadę w trasę temperatura wewnątrz auta spada... no może po kilku kilometrach przestaje ładnie grzać. Dzieje się tylko tak w trasie, po mieście jest wszystko ok.

u mnie jest tak , zima odpalam auto temp silnika ustaje do 70st i ciepło leci w czasie jazdy , a na postoju wkażnik temp opada praktycznie do zera.

lato- spokojnie leci do 70st i trzyma się cały czas do 70st , a jak dam naprawdę mocnego buta to leci na 90st i więcej nie ,a jak puszczę nogę z gazu to leci na 70 st i tak jest cały czas

Opublikowano

Pewnie termostat puszcza na duży obieg

Opublikowano
Witam! Panowie, a może wiecie co w moim przypadku. Odpalam autko, ładnie się nagrzewa, szybko łapie 90 stopni. Ogrzewania dziala jest milo i ciepło. Niestety jak tyko wyjadę w trasę temperatura wewnątrz auta spada... no może po kilku kilometrach przestaje ładnie grzać. Dzieje się tylko tak w trasie, po mieście jest wszystko ok.

u mnie jest tak , zima odpalam auto temp silnika ustaje do 70st i ciepło leci w czasie jazdy , a na postoju wkażnik temp opada praktycznie do zera.

lato- spokojnie leci do 70st i trzyma się cały czas do 70st , a jak dam naprawdę mocnego buta to leci na 90st i więcej nie ,a jak puszczę nogę z gazu to leci na 70 st i tak jest cały czas

Termostat do wymiany.

Opublikowano
Witam! Panowie, a może wiecie co w moim przypadku. Odpalam autko, ładnie się nagrzewa, szybko łapie 90 stopni. Ogrzewania dziala jest milo i ciepło. Niestety jak tyko wyjadę w trasę temperatura wewnątrz auta spada... no może po kilku kilometrach przestaje ładnie grzać. Dzieje się tylko tak w trasie, po mieście jest wszystko ok.

u mnie jest tak , zima odpalam auto temp silnika ustaje do 70st i ciepło leci w czasie jazdy , a na postoju wkażnik temp opada praktycznie do zera.

lato- spokojnie leci do 70st i trzyma się cały czas do 70st , a jak dam naprawdę mocnego buta to leci na 90st i więcej nie ,a jak puszczę nogę z gazu to leci na 70 st i tak jest cały czas

Ja też obstawiam termostat; co prawda mam 2.0 ALT a nie 1.9 TDI, ale objawy miałem bardzo podobne. Po wymianie termostatu problem się nie powtórzył

Gość harry19-19
Opublikowano

podziękował :hi: przed zimą wymienię :hi: i sprawdzimy jak efekt :decayed::decayed:

---------- Post dopisany 26-09-2013 at 16:30 ---------- Poprzedni post napisany 18-09-2013 at 16:35 ----------

podziękował mieliście rację termostat zesrał się był jeszcze od nowości czyli 11 lat miał a płyn zapewnie też dawno był wymieniany , jak wypuszczali płyn od chłodnicy to był dosłownie cały w kolorze brąz :facepalm: , wlany nowy płyn i grzeje jak ula :decayed: aż z auta nie chce się wysiadać , dziękuję wam jeszcze raz :hi:

Opublikowano

Witam ja mam też problem z grzaniem jest tak jak opisujecie. Auto Audi a4 1.8T na wolnych obrotach zimno przy wyższych zaczyna grzać. Jak kupowałem auto rozrząd był robiony i właściciel powiedział że może być termostat dlatego że nie był wymieniany, dzisiaj wymieniam... Zauważyłem że też jak jadę to wskazówka temp. silnika faluje tzn jest np. 90C i po chwili spada i pnie się w górę do 90 C nie wiem czym to jest spowodowane w termostacie jest też czujnik temperatury chyba więc mam nadzieje że to jest to. Mechanik wykluczył nagrzewnice nie wiem czemu. Jak to nie będzie termostat to sprawdzę uszczelkę pod głowicą jeszcze. Też ręce opadają zima a ogrzewanie nie działa.

Mam jeszcze problem z klapą bagażnika nie chce się otworzyć nie wiem jak mądrze to zrobić aby otworzyć ją mam a4 cabrio 2003 rok pomoże ktoś dobrą radą ? Próbowałem guzikiem w drzwiach nie działa z kluczyka zamek jest w klapie wkładałem klucz kręciłem i też nic to nie dało pomocy miał ktoś taką sytuację?

Opublikowano

Podłaczę się i ja do tematu. Na wolnych obrotach leci zimne powietrze, jak jadę powiedzmy od 1500 obr leci ciepłe baa nawet gorące. Wskaxnik stoi równo na 90*C i o co tu chodzi?

Opublikowano
Podłaczę się i ja do tematu. Na wolnych obrotach leci zimne powietrze, jak jadę powiedzmy od 1500 obr leci ciepłe baa nawet gorące. Wskaxnik stoi równo na 90*C i o co tu chodzi?

Też nagrzewnica. Przy większych obrotach ma lepszy przepływ i jest ciepło.

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

na 100 % nagrzewica moj kumpel tak miał w audi

także nie zdzroszczę bo cały srodek trzeba wyjąć zeby dobrac sie do nagrzewnicy

Opublikowano

Witam

Panowie przez kilka dni jezdziłem na niskim stanie płynu i teraz nie ma grzania więc obstawiam że się zapowietrzył dobrze myślę??? jeśli tak to jak się odpowietrza układ dzięki z góry :hi:

Opublikowano

Podepnę się.

Kupując auto (kilka dni temu) nie sprawdziłem ogrzewania. Grzebiąc pod maską zauważyłem że przewody od nagrzewnicy są w ogóle nie podłączone. Na rurkach zrobione "U". W związku z tym pytanie: Jak sprawdzić szczelność nagrzewnicy nie zalewając jej płynami (żeby nie napaskudzić w aucie w razie przecieku)

Opublikowano

Witam koledzy pacjent to Audi A4 B6 1.9 TDI silnik AVB. U mnie występuje taki problem z ogrzewaniem ze słyszę przelewający się płyn jak by w przewodach idących do nagrzewnicy i po tym przelaniu pojawia się ogrzewanie jeśli nie nastąpi przelanie to brak jest ogrzewania. Co możne to powodować czy coś blokuje dopływ płynu do nagrzewnicy?. Owe przelewanie występuje na wolnych jak i po dodaniu gazu.

Opublikowano

Może masz zapowietrzoną nagrzewnicę? System doprowadzania płynu do niej jest pomyślany wręcz idiotycznie... Ale to moje zdanie...

Spróbuj odpalić auto, troszeczkę je rozgrzać i odpowietrzyć nagrzewnicę odkręcając cybant bądź zdejmując sprężynowy zacisk z górnego przewodu. Pamiętaj o uzupełnieniu płynu....

Opublikowano

Jutro spróbuje odpowitrzyc. Zobaczę jaki będzie rezultat. Dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

I rozgrzej sobie lekko silnik zeby weze byly cieple .latwiej zchodza

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Więc zabrałem się za odpowietrzanie. Ciężko było zdjąć przewód nawet na po delikatnym rozegraniu silnika ale udało się. Nie pomogła jedną próba odpowietrzanie było ich kilka nadal w niewielkim stopniu słychać przelewanie ale nagrzewnica działa. Pewnie czeka czyszczenie jej ale to na wiosnę.

Opublikowano

Witam! Kupiłem nidawno Audi A4B7 2.0TDI (Sprzedający mówił, że 2 dni wcześniej wymieniał termostat bo nie trzymało 90 st.) Jak wracałem nagle przestało grać ciepłym powietrzem, ale temperatura trzymała się idealnie. Spuściłem płyn, zalałem naowym- nic nie pomogło . Mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej pompa wody (wymienił kompletny rozrząd) dalej brak ogrzewania. Następnie próba wymiany termostatu, dalej brak ogrzewania. Pojechałem do elektronika żeby sprawdził czy silniczki są ok. Ponoć wszystko elektronicznie jest sprawne. Jak wracałem od elektronika zaczęło delikatnie dmuchać ciepłym powietrzem. Przepłukałem nagrzewnicę, zalałem płynem dalej raz grzało raz nie. Mechanik postanowił sprawdzić jak układ będzie chodził bez termostatu, wyjęliśmy termostat , temperatura ustawiona na HI dmuchało delikatnie ciepłym ale wiadomo ciężko było osiągnąć więcej niż 70 st. (dodam jeszcze, że jak założony jest termostat po nagrzaniu auta do 90 st to górny wąż od chłodnicy jest gorący dolny zimny, próbowałem chyba z 3 termostaty) spuściliśmy jeszce raz płyn zalaliśmy nowy rozgrałem auto do 90 st. leciało ciepłe powietrze ale słabo. Próbowałem odpowietrzać układ przez tą dziurk na wężu od nagrzewnicy i raz idzie płyn, a raz ściągam całkiem węża i wogóle nie idzie tamtędy płyn. Teraz auto grzeje tylko na obrotach na wolnych obrotach leci zimne powietrze !

HELP !!!

Opublikowano

W b7 jest chyba dwuetapowe odpowietrzanie- najpierw blok silnika (odpowietrznik jest na sztywnym przewodzie cieczy), później nagrzewnica (podszybie- górny wąż). Jeżeli masz webasto, to też trzeba je odpowietrzyć

Ponadto, jeśli nie masz specjalnego króćca do napełniania, odkręć zbiorniczek wyrównawczy i podnieś go o 10 cm. I niech wisi do pełnego odpowietrzeni.

Tyle na ten temat mówi instrukcja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...