wojtas78 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Witam Zakupilem Audi A4 1.9 tdi 2004 na multitronicu i poszukuje jakiegos dobrego warsztatu w trojmiescie co by potrafil:-) wymienic olej w multitronicu.Auto ma 140 tysi przejechane i chyba trza by wymienic profilaktycznie olej i filterek w multi:-) W Aso chca za olej + Filtr + wymiana jakies 1700 zl:-)Filtr w Aso kosztuje 780 zl a zamiennik 78zl:-)Olej w Aso 75 zl za litr i wymiana 350zl. Odwiedzilem juz kilka i np na Sniznej u pana Sosnowskiego co to niby sie specjalizuje na pomorzu w automatach to powiedzii ze multi nie tykaja:-)Moze znacie jakis dobry i sprawdzony zaklad w trojmiescie?? Pozdrowionka Wojtas uzupelnij profil tz silnik i nazywaj tematy uzywajac prefiksu
Musashi Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 na twoim miejscu majac tak kosztowna w obsludze skrzynie jak multitronik, nie oszczedzalbym na zamiennikach filtra i oleju ...
HiRide Opublikowano 16 Czerwca 2008 Opublikowano 16 Czerwca 2008 W multi sa dwa filtry oleju.Jeden mozna wymienic normalnie kiedy skrzynia jest na aucie a ten filtr ktory kosztuje okolo 800 zl da sie wymienic po wyciagnieciu skrzyni i rozebraniu jej na polowe bo ten filt znajduje sie w skrzyni w srodku.Wlasnie ten filtr jest najbardziej zasyfiony ale malo kto decyduje sie na wyciaganie skrzyni dokad sie nie zepsuje mi zaoferowano cala ta operacje razem z dwoma filtrami olejem i robocizna za 2tys zl.Na szczescie wczesniej juz byl wymieniany filtr ten zwykly z olejem a przy 160 tys bede wymial ten glowny.Skrzynia jest rewelacyjny i jestem z niej bardzo zadowolony wiec trzeba dbac o nia
Flyer Opublikowano 16 Czerwca 2008 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Jestem ciekaw z czego wynika roznica w cenie zamiennika i czesci z ASO. Nie mniej jednak polecam kupno filtra w ASO. Lepiej wydac teraz 700zl wiecej niz poniej ryzykowac naprawa za kilkakrotnie wiecej.
wolf piotr Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Witam jaki jest koszt wymiany oleju w skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 2.0 TDI 2005 Kombi silnik BLB. Ile to kosztuje w serwisie?
Pzwmichal Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Witam jaki jest koszt wymiany oleju w skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 2.0 TDI 2005 Kombi silnik BLB. Ile to kosztuje w serwisie? pisałem wcześniej - olej około 450 zł i wymiana około 120 na przykładzie ASO Lubin i mojej B7 Multi.
arek776 Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Mam auto jak widac w profilu, skrzynia multi typu GWX. Stoje przed wymiana oleju, przebieg >180tys. Ostatnio byl wymieniany w niemczech skad przyjechało auto przy 120 tys. I teraz pytanie, jest tam ten filtr zewnetrzny czy nie ma? Dzwoniłem do 4 warsztatów we Wrocławiu i kazdy twierdzi ze nie ma w tym 2 autoryzowane. Ceny mniej wiecej: Audi-Centrum Wrocław - 800 zł VW Wojtanowicz - 530 zł Doliński Robert Naprawa Automatycznych Skrzyń Biegów - 450 zł Łoboda www.loboda.pl - 600 zł Jak widać w VW, bądz nie bądz autoryzowany serwis z wpisem w ksiazke i program bedzie dosc tanio. I ku temu sie sklaniam. Tylko problem tego filtra. Jest czy go nie ma? W ETKA patrzyłem i tez go niby nie ma.
otles Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Chcesz to w Bydgoszczy ci załatwie wymiane o kolegi a ASO - ja u niego wymieniałem koszt ok 1000zł
HiRide Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Chcesz to w Bydgoszczy ci załatwie wymiane o kolegi a ASO - ja u niego wymieniałem koszt ok 1000zł za co dokladnie ten tysiac zl ?
Bart-S Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 Chcesz to w Bydgoszczy ci załatwie wymiane o kolegi a ASO - ja u niego wymieniałem koszt ok 1000zł za co dokladnie ten tysiac zl ? Zrozumiałem że za wymianę oleju i filtra...
arek776 Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 ale mi chodzi o to czy ten filtr sie faktycznie wymienia czy nie, autoryzowany serwis mowi ze nie wiec chyba nie a druga sprawa ile tam przy wymianie oleju wchodzi? w etka jest 7,7l, w serwisie powiedzieli ze wszystkiego sie wymienic nie da bo nie zejdzie i wg instrukcji audi wejdzie przy wymianie 5l
Bart-S Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 No widzisz, takich mamy specjalistów w polskich ASO... Zacznij od znalezienia porządnego serwisu ASB w którym nie będą opowiadać głupot. AG też na początku twierdziło że oleju w skrzyni biegów się nie wymienia... jak skrzynki zaczęły padać szybko zmienili zdanie. Jednak niektórym osobom chyba utrwaliła się "stara szkoła"... Filtr zewnętrzny wymienia się co 60tyś - filtr wewnętrzny tylko podczas awarii skrzyni lub gdy zachodzi potrzeba jej rozebrania. Raczej nie licz na fachowe porady odnośnie skrzyni multi w "autoryzowanym serwisie"... Zresztą już niedługo będzie "autoryzowany" - umowa na wyłączność dla Kulczyk Tradex wygasa w przyszłym roku Jeszcze odnośnie wymiany oleju - tego co wiem w multi nie da się go wymienić dynamicznie. W skrzyni występują podzespoły z których olej nie spłynie sam (jedyna możliwość usunięcia go stamtąd do przepchanie go nowym olejem). Przy zwykłej wymianie oleju (którą stosuje się w ASO) nie uwzględnia się tych komponentów. Tym samym w skrzyni zostaje jakieś 30% starego oleju który po uzupełnieniu miesza się ze nowym - tym samym jeśli nasza skrzynia nie jest w najlepszym stanie (opiłki) ponownie robi się syf. Jutro będę w serwisie ASB więc poproszę o informację na temat ilości olelu która wchodzi do skrzyni.
arek776 Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 no to ładnie. jesli serwis autoryzowany nie wie jak wymienic olej to kto wie? ani vw ani audi nie chca wymieniac filtra, serwis polecany ttaj na grupie z dlugoleki mowi ze filtra sie nie wymienia, inny tez stad brany tez nie. to co ja mam robic jezdzic i szukac tego ktory powie ze sie wymienia cos mi tu nie gra. dlaczego w takim razie w nawet w etka nie ma mowy o tym filtrze? serwis asb to rozumiem "serwis automatycznych skrzyń biegów"? polecicie cos w okolicahc wrocławia ewentualnie nawet gdzies troche dalej ale sprawdzony i dobry?
Bart-S Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 Arku ale Tobie chodzi o który filtr? Wewnętrzny czy zewnętrzny?
arek776 Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 zewnetrzny, caly czas pytam o to czy jest w ogole zewnetrzny filtr w tej skrzyni a druga sprawa to ilość tego oleju, czy powinno sie wymienic wszystko skoro jak byk napisano ze jest 7,7l?
Bart-S Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 Ale przecież zewnętrzny filtr masz w ETCE 8E0 317 823 L Ze swojej strony mógłbym polecić Ci Sserwis Jana Sopy w którym dziś akurat modyfikowałem skrzynię swojego auta ale... ostatnio pojawiło się kilka negatywnych komentarzy na ich temat. Nie dotyczyły jednak one okresowego serwisu skrzyni - olej, filtr - lecz usterki z którą serwis sobie nie poradził (kasę jednak wzięli) oraz ich podejścia do chiptuningu. Mimo tego, zdecydowałem się właśnie na ten warsztat i narazie jestem zadowolony. Jak długo? To się jeszcze okaże BTW - wiesz może jaką masz skrzynię (model) i ile lamel (czy skrzynia jest po modyfikacji?)
arek776 Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 chyba zle patrzylem, faktycznie teraz widze. opisane jako przewod oleju/filtr olejowy. czyli jest to czemu tego nikt nie chce wymieniac? no dobra. widze ze auto masz chyba zgrubsza identyczne jak ja. rocznikowo to samo. ja mam wg info z etki z 25.08.2004. wydaje mi sie jednak ze mam ta wersje z 7 lamelami, tak mi podpowiada etka jak patrze na spis czesci z grupy 3 (skrzynia biegow). podgrupa 23, zaznaczony mam rys 323-10 ktory opisany jest jako "sprzeglo.... do samochodow z 7 plytkowym..." no ale to takie sprawdzanie na czucie mam silnik AVF, skrzynia GWX, data prod. jak wyzej. dzis nie moge podpiac sie pod VAG ale jutro to zrobie. nie wiem czy do konca zakumalem gdzie to sprawdzic i co ale postaram sie porobic screeny i jutro wkleje. mozesz opisac tylko dokladniej jak sprawdzic wersje sterownika skrzyni i softu? czytalem przed chwila watek Paw1972 na audiclub.... masakre przezyl.... a Ty wczesniej wymieniales filtr i olej gdzie? bo rozumiem ze teraz miales robote wieksza u sopy ale czy to pierwsza Twoja? wczesniej ten filtr wymieniales tez? olej wymianc nalezy co 60tys. a filtr? no i ile tego oleju przy wymianie weszło? to bedzie moja pierwsza wymiana, przebieg 187tys wiec spory i czytajac doswiadczenia wole zrobic to "dobrze" i tam gdzie zrobia to "dobrze"
Bart-S Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Jak zapniesz się VAGiem - wchodzisz w moduł 02-AutoTrans (jeśli masz swój fejs zmień parametr Char Int w opcjach VC na wartość 4. Numer sterownika dla GWX to 8E0 910 155Q dla 6 lamel lub 8E2 910 155C dla siedmiu - jeśli możesz zanotuj też wersję softu skrzyni (4 cyfry po Rdw). W mojej olej był wymieniany regularnie co 60 tyś - niestety jest to pierwsza wymiana filtra (aktualny przebieg 164tyś).[br]Dopisany: 09 Październik 2009, 20:41_________________________________________________OK, uzupełniam troszkę danych - na początek to o co prosiłeś. Przy zwykłej wymianie oleju potrzeba 5L - przy przepłupkiwaniu nowym olejem 8L. Filtr zewnętrzny można wymienić profilaktycznie co 120tyś ale najlepiej zdiagnozować go VAG-iem - można sprawdzić filtr na wejściu i wyjściu i w ten sposób ocenić jego stan i konieczność wymiany. Wiem że mój nowy soft potrafi to zrobić (więcej kanałów diagnostycznych), nie wiem natomiast jak to wygląda w przypadku starszych wersji. Jakie wrażenia po modyfikacji? Hmm wydaje mi się że mniej pali... Testowałem w trasie a tutaj zbyt dużej różnicy nie będzie - jak jest naprawdę dowiem się gdy zacznę jeździć po mieście
arek776 Opublikowano 11 Października 2009 Opublikowano 11 Października 2009 no to mam zczytane wartości: przebieg 187tys produkcja 24.08.2004 silnik AVF skrzynia GWX nr wersji softu silnika: 5934 nr wersji softu skrzyni: 3230 typ sterownika 8E0 910 155 Q czyli teoretycznie jest to wersja z 6 lamelami. ale sprawdzajac po "obrotach", przy kick downie wchodzi na troche ponad 3000 i stabilnie w gore. mam tez tryb S. wiec jak to jest? ze skrzynia nie bylo problemow, tzn ja nie mialem. auto sprowadzone z niemiec przy 154tys. od tego czasu nic sie ze skrzynia nie dzieje. w ksiazce tez nic nie ma o naprawach samej skrzyni. sa regularne przeglady i tyle. mozesz napisac dokladniej jak zdiagnozowac filtr vagiem? i jakie masz teraz softu i wersje sterownika skrzyni?
Bart-S Opublikowano 11 Października 2009 Opublikowano 11 Października 2009 Z tego co ustaliłem "test obrotów" nie jest wyznacznikiem posiadania nowego oprogramowania lub 7 lamel. 3000->4000rpm miałem zarówno na 6 lamelach jak i na 7 (analogicznie przy starym sofcie i nowym). Dlatego właśnie wydaje mi się że po KD na 4tyś wchodziły skrzynie sprzed modyfikacji na tryb S ew. skrzynie ze starszą wersją pompy hydraulicznej - niestety nie mogę tego potwierdzić, póki co pozostaje to tylko gdybanie... Aktualnych danych ze sterownika jeszcze nie spisałem (spróbuję jeszcze dziś zejść do garażu - może za godzinkę...). Jeśli chodzi o kanał diagnostyczny odpowiedzialny za filtr zewnętrzny - to też muszę sprawdzić... Do tej pory w moim sterowniku także siedział program dla 6 lamel (to samo co u Ciebie 8E0 910 155 Q) - jednak oprogramowanie skrzyni w wersji 3251. Wynika to z tego że przy 100tyś miałem awarię sterownika, jeszcze w niemcowni - układ wymieniono na nowy i wgrano też aktualną dla danego okresu wersję oprogramowania (styczeń 2007). ...odezwę się za godzinę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się