Gość donuska90 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 diesel w zime to cholerstwociężko go rozgrzac i ciężko utrzymać właściwą temperature pracy wszadz pomiedzy chłodnice od klimy a chłodnice wody jakąś tekture, ja mam juz specjalnie wyciety na ten czas kawał plastikowej płyty, wsuwam i po krzyku Nie mam klimy Mój piękny włożył kartonik bodajże między zderzak a chłodnicę,może być? ---------- Post dopisany at 09:51 ---------- Poprzedni post napisany at 09:50 ---------- Co za różnica jakie Auto Jak ktoś ma Audi to co - inna strefa klimatyczna jest dookoła niego? Oczywiście jak ktoś nie chce to nie musi nikt nikogo nie zmusza Tylko po co takie biadolenie że Audi to nie Polonez :facepalm: Nie,no chyba roznicy nie ma Ale jeśli wszyscy porównują to pozwoliłam sobie na mały żarcik
julo23 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Komentarze żeby odpuścić ogrzewanie w początkowym etapie jazdy do mnie nie przemawiają. Jeśli robie krótkie trasy i siadam z pasażerem to mam mu tłumaczyć że nie włącze mu ogrzewania bo silnik się szybciej nagrzeje ? A my i tak dojedziemy ze 10 min. a on się i tak nie nagrzeje ? A my mamy marznąć ? Toż to w polonezie nie trzeba było się tak katować. Wsiadam zmarznięty do auta i mam oszczędzać na ogrzewaniu ? Trochę bez sens. To już wole karton wsadzić. Panowie dogryzacie polonezowi a tam takich jaj nie było
goldi Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 włożyłem karton u siebie i powiem tak silnik dalej sie nagrzewa 7- 8 km do temperatury 90 st czyli tu sie nic nie zmieniło jedynie zauważyłem że szybciej zaczyna lecieć cieplejsze powietrze do środka takze zmieniam zdanie że całkowicie nic nie daje
Gość donuska90 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Przecież Polonez toż to maszyna jest Bez jaj,mój staruszek pomyka poldim 2000r i nie narzeka,a u mnie w jakby nie patrzeć- starszym Audi zawsze coś
janusz_stg Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Nie jestem pewien ale chyba każde audi wyposażone w klimatronik ma świece dogrzewające plyn na małym obiegu(ogrzewanie). Latwo uruchomić Tzw. odmrażanie przedniej szyby na klimatroniku. Przy - 8 robie 300m i zaczyna dmuchać letnie powietrze na przednią szybę. Swiece wylączają sie automatycznie przy ok.50 st.c. W tym czasie wykonują ciężką pracę aby ogrzać szybe przednia a pozostałości ciepla przekazać silnikowi. Do czasu osiągnięcia przez silnik temp, ok 88 st. termostat nie powinien się otworzyć .Przy skrajnie niskich temperaturach może sie okazać ,że nagrzewnica będzie dostateczną chlodnicą dla silnika i termostat wcale się nie otworzy bo silnik nie osiągnie tych 88 st. Zasłanianie chłodnicy ma raczej za zadanie z m n i e j s z e n i e przewietrzania komory silnikowej w czasie jazdy w dużych mrozach.Mniejszy przewiew mniejsze studzenie bloku silnika więc nagrzanie go nieco szybsze. Jest to bez znaczenia na krótkich trasach ,a na długich może okazać sie niepożądane. Gdyby takie przesłonięcie było konieczne myślę ,że konstruktorzy w firmie audi by o tym pomyśleli i zamontowali orginalną żaluzję na chlodnicę na okres zimowy. Prosze nie porownywać aut na benzynę ( nieszczęsny Polonez) z dieslem bo w benzyniakach często fabrycznie są instalowane dwa chwyty powietrza ( zima -lato) ale to inny temat.
julo23 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 No miał takie na filtrze powietrza. Jak mam jeździć trochę dłużej i temp. osiągnie te 90stopni to karton mogę wyjąć do bagażnika. Ale odkąd są mrozy to ani razu nie nagrzał mi sie do 90 stopni na zegarach. Robie krótkie trasy po 3 km. Czasami szarpne się na 10km.
pastaldo Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Dobry karton nie jest zły. Szczególnie jak się ma klimę bo wtedy się wkłada karton pomiędzy chłodnice klimy i cieczy i mamy mniejsze przewietrzanie komory silnika a z drugiej strony żaden karton nam nie szpeci samochodu. Same plusy. A jak ktoś zamierza jechac na autostrade i posuwac 150km/h (jak z drogi nie wyleci) to zawsze można przesłone wyjąc i schować do bagażnika. Nawet jeśli nie daje to oszałamiających korzyści bo powiedzmy zagdzieje się samochód po 6 a nie 8km to i tak jest różnica wymierna w spalaniu na tych 2 pozostałych km. Tak więc zasłaniamy bo na dworze zimno
michu93 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 ja po dzisiejszej trasie stwierdziłem, że jest lepiej z kortonikiem. jak jadę to temperatura rośnie a nie stoi w miejscu. ale jak miałem np 80* i się zatrzymałem na poboczu i auto zostawiłem odpalone to temperatura zaczęła spadać - to normalne? było jakieś -8*
Fr0styyy. Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 A u mnie nawet z kartonem przy 140 mam 80*C
Dev Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 termostat musisz wymienic nie ma sensu jezdzić z uszkodzonym bo koszt nadmiernie spalonego paliwa przekroczy jego realna wartośc
tobi665 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2012 w zeszłym roku już tutaj pytałem i niektórzy pisali że to spadanie temperatury na postoju jest normalne, bo samochód musi ogrzać jednak dużą przestrzeń, jesli wyłączy sie ogrzewanie to temp. nie spadnie po wymianie termostatu w brata w b6 tez tak jest
pastaldo Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Ja nigdy nie miałem sytuacji żeby na postoju mi spadała temp. I to czy z kartonem czy bez. Pozatym kto o zdrowych zmysłach grzeje do oporu w samochodzie. 20*C wystarczy w zupeności a przy takiej ustawionej w środku cieplutko i zero spadków temp.
Fr0styyy. Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 U mnie na postoju trzyma 90*C, dopiero jak jadę szybciej to spada, bo w mieście jakoś 86-93 trzyma.
Dev Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Ja nigdy nie miałem sytuacji żeby na postoju mi spadała temp. I to czy z kartonem czy bez. Pozatym kto o zdrowych zmysłach grzeje do oporu w samochodzie. 20*C wystarczy w zupeności a przy takiej ustawionej w środku cieplutko i zero spadków temp. z dieslem tak jest że spada temperatura jak silnik dłuższy czas pracuje na wolnych obrotach, poza tym w A4-ach jest wiatrak na wiskozie, który ciągle sie obraca
julo23 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Z dwoja złego to chyba lepiej nie dogrzany niż przegrzany.
pastaldo Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Ja nigdy nie miałem sytuacji żeby na postoju mi spadała temp. I to czy z kartonem czy bez. Pozatym kto o zdrowych zmysłach grzeje do oporu w samochodzie. 20*C wystarczy w zupeności a przy takiej ustawionej w środku cieplutko i zero spadków temp. z dieslem tak jest że spada temperatura jak silnik dłuższy czas pracuje na wolnych obrotach, poza tym w A4-ach jest wiatrak na wiskozie, który ciągle sie obraca Nie będe polemizował bo poprostu napisałem swoje zaobserwowane wyniki. Pewnie masz rację. No diesel z jednej strony jest świetną jednostka bo ma bardzo dużą sprawność i mało idzie w ciepło co widzimy w zimę ale za to rekompensuje spalaniem i momentem. A co do wiskozy to masz rację i dlatego warto włożyc karton własnie od strony tej wiskozy a zostawić powiedzmy z 1/4 powierzchni odkrytej od strony elektrycznego. Przy tych temp pęd samego powietrza wystarczy na ewentualne schłodzenie nawet przy butowaniu na autostradzie.
michu93 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 ja dodatkowo nie mam osłony pod silnikiem, a to pewnie tam też ciepło ucieka
pastaldo Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 No osłona pod silnikiem duzo daje. A co śmieszniejsze pewnie nie wiele osób by na to zwróciło uwagi ale ta plastikowa nad pokrywa zaworów też nie jest bez znaczenia. Tą cienka blaszana pokrywa też sporo ciepła ucieka.
Gość donuska90 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 mam kolejne pytanie.. Auto dogrzewa się tylko do 80 stopni, po włączeniu ciepłego nawiewu temperatura opada. To normalne, czy jednak termostat umiera?
michu93 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 skoro nie nagrzewa się do 90* to pewnie termostat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się