Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasłonięcie chłodnicy?? można?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość donuska90
Opublikowano
diesel w zime to cholerstwo

ciężko go rozgrzac i ciężko utrzymać właściwą

temperature pracy

wszadz pomiedzy chłodnice od klimy a chłodnice wody

jakąś tekture, ja mam juz specjalnie wyciety na ten czas

kawał plastikowej płyty, wsuwam i po krzyku

Nie mam klimy :P

Mój piękny włożył kartonik bodajże między zderzak a chłodnicę,może być?

---------- Post dopisany at 09:51 ---------- Poprzedni post napisany at 09:50 ----------

Co za różnica jakie Auto :facepalm: Jak ktoś ma Audi to co - inna strefa klimatyczna jest dookoła niego? :facepalm:

Oczywiście jak ktoś nie chce to nie musi nikt nikogo nie zmusza :wink: Tylko po co takie biadolenie że Audi to nie Polonez :facepalm::facepalm::facepalm:

Nie,no chyba roznicy nie ma ;)

Ale jeśli wszyscy porównują to pozwoliłam sobie na mały żarcik ;)

Opublikowano

Komentarze żeby odpuścić ogrzewanie w początkowym etapie jazdy do mnie nie przemawiają. Jeśli robie krótkie trasy i siadam z pasażerem to mam mu tłumaczyć że nie włącze mu ogrzewania bo silnik się szybciej nagrzeje ? A my i tak dojedziemy ze 10 min. a on się i tak nie nagrzeje ? A my mamy marznąć ?

Toż to w polonezie nie trzeba było się tak katować. Wsiadam zmarznięty do auta i mam oszczędzać na ogrzewaniu ? Trochę bez sens. To już wole karton wsadzić. Panowie dogryzacie polonezowi a tam takich jaj nie było

Opublikowano

włożyłem karton u siebie i powiem tak silnik dalej sie nagrzewa 7- 8 km do temperatury 90 st czyli tu sie nic nie zmieniło jedynie zauważyłem że szybciej zaczyna lecieć cieplejsze powietrze do środka takze zmieniam zdanie że całkowicie nic nie daje

Gość donuska90
Opublikowano

Przecież Polonez toż to maszyna jest :decayed:

Bez jaj,mój staruszek pomyka poldim 2000r i nie narzeka,a u mnie w jakby nie patrzeć- starszym Audi zawsze coś :grin:

Opublikowano

Nie jestem pewien ale chyba każde audi wyposażone w klimatronik ma świece dogrzewające plyn na małym obiegu(ogrzewanie). Latwo uruchomić Tzw. odmrażanie przedniej szyby na klimatroniku. Przy - 8 robie 300m i zaczyna dmuchać letnie powietrze na przednią szybę. Swiece wylączają sie automatycznie przy ok.50 st.c. W tym czasie wykonują ciężką pracę aby ogrzać szybe przednia a pozostałości ciepla przekazać silnikowi. Do czasu osiągnięcia przez silnik temp, ok 88 st. termostat nie powinien się otworzyć .Przy skrajnie niskich temperaturach może sie okazać ,że nagrzewnica będzie dostateczną chlodnicą dla silnika i termostat wcale się nie otworzy bo silnik nie osiągnie tych 88 st. Zasłanianie chłodnicy ma raczej za zadanie z m n i e j s z e n i e przewietrzania komory silnikowej w czasie jazdy w dużych mrozach.Mniejszy przewiew mniejsze studzenie bloku silnika więc nagrzanie go nieco szybsze. Jest to bez znaczenia na krótkich trasach ,a na długich może okazać sie niepożądane. Gdyby takie przesłonięcie było konieczne myślę ,że konstruktorzy w firmie audi by o tym pomyśleli i zamontowali orginalną żaluzję na chlodnicę na okres zimowy.

Prosze nie porownywać aut na benzynę ( nieszczęsny Polonez) z dieslem bo w benzyniakach często fabrycznie są instalowane dwa chwyty powietrza ( zima -lato) ale to inny temat.

Opublikowano

No miał takie na filtrze powietrza.

Jak mam jeździć trochę dłużej i temp. osiągnie te 90stopni to karton mogę wyjąć do bagażnika. Ale odkąd są mrozy to ani razu nie nagrzał mi sie do 90 stopni na zegarach.

Robie krótkie trasy po 3 km. Czasami szarpne się na 10km.

Opublikowano

Dobry karton nie jest zły. Szczególnie jak się ma klimę bo wtedy się wkłada karton pomiędzy chłodnice klimy i cieczy i mamy mniejsze przewietrzanie komory silnika a z drugiej strony żaden karton nam nie szpeci samochodu.

Same plusy.

A jak ktoś zamierza jechac na autostrade i posuwac 150km/h (jak z drogi nie wyleci) to zawsze można przesłone wyjąc i schować do bagażnika.

Nawet jeśli nie daje to oszałamiających korzyści bo powiedzmy zagdzieje się samochód po 6 a nie 8km to i tak jest różnica wymierna w spalaniu na tych 2 pozostałych km.

Tak więc zasłaniamy bo na dworze zimno :decayed:

Opublikowano

ja po dzisiejszej trasie stwierdziłem, że jest lepiej z kortonikiem. jak jadę to temperatura rośnie a nie stoi w miejscu.

ale jak miałem np 80* i się zatrzymałem na poboczu i auto zostawiłem odpalone to temperatura zaczęła spadać - to normalne?

było jakieś -8*

Opublikowano

A u mnie nawet z kartonem przy 140 mam 80*C :decayed:

Opublikowano

termostat musisz wymienic

nie ma sensu jezdzić z uszkodzonym

bo koszt nadmiernie spalonego paliwa przekroczy jego

realna wartośc

Opublikowano

w zeszłym roku już tutaj pytałem i niektórzy pisali że to spadanie temperatury na postoju jest normalne, bo samochód musi ogrzać jednak dużą przestrzeń, jesli wyłączy sie ogrzewanie to temp. nie spadnie

po wymianie termostatu w brata w b6 tez tak jest

Opublikowano

Ja nigdy nie miałem sytuacji żeby na postoju mi spadała temp. I to czy z kartonem czy bez. Pozatym kto o zdrowych zmysłach grzeje do oporu w samochodzie. 20*C wystarczy w zupeności a przy takiej ustawionej w środku cieplutko i zero spadków temp.

Opublikowano

U mnie na postoju trzyma 90*C, dopiero jak jadę szybciej to spada, bo w mieście jakoś 86-93 trzyma.

Opublikowano
Ja nigdy nie miałem sytuacji żeby na postoju mi spadała temp. I to czy z kartonem czy bez. Pozatym kto o zdrowych zmysłach grzeje do oporu w samochodzie. 20*C wystarczy w zupeności a przy takiej ustawionej w środku cieplutko i zero spadków temp.

z dieslem tak jest że spada temperatura jak silnik dłuższy czas pracuje na wolnych obrotach, poza tym w A4-ach jest wiatrak na wiskozie, który ciągle sie obraca

Opublikowano

Z dwoja złego to chyba lepiej nie dogrzany niż przegrzany.

Opublikowano
Ja nigdy nie miałem sytuacji żeby na postoju mi spadała temp. I to czy z kartonem czy bez. Pozatym kto o zdrowych zmysłach grzeje do oporu w samochodzie. 20*C wystarczy w zupeności a przy takiej ustawionej w środku cieplutko i zero spadków temp.

z dieslem tak jest że spada temperatura jak silnik dłuższy czas pracuje na wolnych obrotach, poza tym w A4-ach jest wiatrak na wiskozie, który ciągle sie obraca

Nie będe polemizował bo poprostu napisałem swoje zaobserwowane wyniki. Pewnie masz rację. No diesel z jednej strony jest świetną jednostka bo ma bardzo dużą sprawność i mało idzie w ciepło co widzimy w zimę ale za to rekompensuje spalaniem i momentem.

A co do wiskozy to masz rację i dlatego warto włożyc karton własnie od strony tej wiskozy a zostawić powiedzmy z 1/4 powierzchni odkrytej od strony elektrycznego. Przy tych temp pęd samego powietrza wystarczy na ewentualne schłodzenie nawet przy butowaniu na autostradzie.

Opublikowano

ja dodatkowo nie mam osłony pod silnikiem, a to pewnie tam też ciepło ucieka :P

Opublikowano

No osłona pod silnikiem duzo daje. A co śmieszniejsze pewnie nie wiele osób by na to zwróciło uwagi ale ta plastikowa nad pokrywa zaworów też nie jest bez znaczenia. Tą cienka blaszana pokrywa też sporo ciepła ucieka.

Gość donuska90
Opublikowano

mam kolejne pytanie.. Auto dogrzewa się tylko do 80 stopni, po włączeniu ciepłego nawiewu temperatura opada. To normalne, czy jednak termostat umiera?

Opublikowano

skoro nie nagrzewa się do 90* to pewnie termostat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...