Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Moc po instalacji samych "216"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Z racji że jestem tu nowy proszę nie krytykować mnie za bardzo :)

A więc tak jestem posiadaczem Audi B5 z silnikiem AFN . Jakiś czas temu pojechałem do pompiarza którego mogę polecić (WLKP/Dolnysląsk) o przeprowadzenie diagnostyki silnika . Wyszło wtedy że niestety ale mam 3 padnięte wtryski . Zdecydowałem wtedy że kupując nowe wtryskiwacze zainwestuje w 216 gdyż cena jest nieznacznie większa a można na nich więcej zrobić niż na serii . Kupiłem nowe końcówki wtryskiwaczy Bosch dając 545zł .Po odebraniu od mechanika stwierdzam że na samych wtryskach jest znaczna różnica . Samochód ładnie ciągnie od dołu i jest bezdymnie przy większych obrotach . Lecz wczoraj przechadzając się po drodze postanowiłem przetestować autko przy większych prędkościach . Autko do 150km/h przyśpiesza bardzo gładko lecz powyżej już jest problem gdyż powyżej tej prędkości moc jakby zanikała i aby osiągnąć 160 to potrzeba kupe czasu a o wiekszej prędkości już nie wspomnę . Dodam że mam obok mojej miejscowości odcinek ponad 5km "prostej" więc mam gdzie się rozbujać . I tak teraz nachodzi mnie myśl bo czytałem na forum ze po montażu 216 powinno się zrobić korekcje softu ok lecz ja mam wrażenie że przy większej prędkości jakby brakowało powietrza . I tu moje pytanie czy przy korekcji softu zmienia się tylko dawkę paliwa czy też ingeruje się w ilość zasysanego powietrza . Turbo mam sprawne , prawdopodobnie wycięty kat , IC nowy , filtr pow. nowy .

Może ktoś mi coś doradzi w tym temacie.

Opublikowano

program to nie tylko paliwo ale i doładowanie (powietrze), Z samego powietrza ani z samego paliwa mocy nie będzie. Potrzebna jest odpowiednia mieszanka. Może twoja pompa nie daje rady przy większych obrotach. A jak się zachowuje samochód gdy przeciągasz na obrotach na niższych biegach? też po przekroczeniu pewnych obrotów jest spadek mocy? jeśli tak to jakich.

Opublikowano

Zrób logi, kanał 3, 8, 11

Opublikowano

Jeżeli chodzi o taki brak mocy to zaczyna się on robić przy 3300obr/min . Zauważyłem również że aby kręcić na obroty to nie muszę wcale deptać gaz w podłogę iż moment maksymalny już mam w połowie i jak dodaje do podłogi to nic się nie zmienia . A co do logów to pożyczę kabel i przeprowadzę je. A co do mocy na każdym dolnym biegu to tak jak w/w do 3300 ciągnie i później jakby wpadł w "turbo dziurę"

Opublikowano

Zrób logi i powinno sie wyjaśnić. Co do tych obrotów to zapytam tylko czy nie było takich problemów wcześniej przed wymiana wtrysków lub czy nie było coś jeszcze zmieniane w między czasie po czym to się stało.

Opublikowano

Kupiłem nowe końcówki wtryskiwaczy Bosch dając 545zł .

za 545 złotych kupiłeś chińskie podróbki boscha, chyba że kupiłeś te koncówki od swiętego mikołaja ;)

bosch sprzedaje zestawy naprawcze wtryskiwaczy a nie same koncówki

byc moze łapiesz tryb awaryjny przy 150 km/h i stąd auto zamula

pozdrawiam

Opublikowano

zapewne koledze chodziło o końcówki wtryskiwaczy Bosch DSLA150P764(zestaw rozpylaczy) różnie to ludzie piszą jak sprzedają .

Prawda jest taka że czasami ktoś to sprzeda za nie całe 600 zł , a chodzą powyżej 800 zł .

Opublikowano

Rozpylacze kupiłem na owej aukcji :4 x KOŃCÓWKA WTRYSKU DSLA150P764 1,9 2,5 TDI 216 (2846241560) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. takie jak kolega wyżej wspomniał ;)

A co do logów to powiem szczerze dopiero się uczę pracować z programem i kablem także trochę zejdzie zanim je wstawię , chyba że ktoś poleci program i instrukcje (szybką) aby logi przedstawić .

Nie jest to problemem ten brak mocy przy wyższych prędkościach lecz chciałbym poprostu się dowiedzieć czy to normalne czy jednak nie .

Opublikowano

Końcówki DSLA150P764 nie występują oddzielnie tylko w zestawach 2437010060 wraz z trzpieniem i przekładką pozwalającą uzyskać drugie ciśnienie. I nigdy nie występowały. Bosch to minimum 200-220 zł za sztukę.

To zamiast tych podrób lepiej zalożyć 7 Diesel za 110,00 zł. I koniecznie regulować 2 ciśnienia.

Wiem coś o tym bo od 1997 roku sprzedaję końcówki wtrysku...

A Boscha to pewnie grubo ponad tysiąc sprzedałem.

Opublikowano

Co do rozpylacze to od niego są oryginalne , potwierdzone przez paru ludzi , nawet wiem skąd je bierze .

On przecież sprzedaje 0 443175 176 (czyli same końcówki ) a kompletne to 2 437 010 060 , więc w czym problem ??

Opublikowano

Niech potwierdzają.... . Jak masz fiolki po nich to podeślij. Zrobię ekspertyzę w Bosch Polska. Z tego co wiem, to Bosch nie wypuszczał samych końcówek. Popytam w miejscu produkcji, czyli w Brazylii, czy można kupić same rozpylacze.

W swojej karierze spotkałem sie już z wieloma podróbkami Boscha. Miałem je w łapach.

Opublikowano
Co do rozpylacze to od niego są oryginalne , potwierdzone przez paru ludzi , nawet wiem skąd je bierze .

no to podziel sie wiedzą jacy to ludzie potwierdzają oryginalność i napisz z którego Boscha to kupuje, nie ma co robic tajemnic ? :)

skoro Bosch stwierdził że aby naprawić wtryskiwacz trzeba wymienić trzpień i przekładke to chyba cos w tym jest

podobnie jak w tym że zamienniki pod 100 tys leca z cisnieniami a Bosch trzyma dłużej

trzpień sie po prostu zyzywa i spadają cisnienia, jak sie ma swieze korpusy to jeszcze pół biedy ale są przy duzych przebiegach trzeba wymieniać trzpienie bo nie da sie na nowej koncówce ustawić poprawnie 2 cisnienia otwarcia które odpowiada za moc

pozdrawiam

Opublikowano

W moim przypadku może to nie jest duży ale też nie jest mały przebieg bo 260 tys . Jak na diesla w tym wieku nie jest to dużo a przebieg sprawdzony i nie kręcony . Ale co do korpusów to raczej wątpię że są oryginalne z 1 wypustu gdyż nie wytrzymałyby tego przebiegu .A pompiarz u którego robiłem całą operacje stwierdził że reszta jest dobra tylko końcówki nie trzymają i leja . Na starych końcówkach powyżej 2700obr/min dym i smród niespalonej ropy .

Opublikowano

Sprawdziłem. Na 100% podróbka . Prawdopodobnie chińska. Jest kilka istotnych różnic. Podam tylko jedną. Napis Made in Brasil. Jest w nim błąd ortograficzny. Powinno być Made in Brazil po angielsku.

Jak ktoś chce to takie podróby z Chin mu ściągnę po 60 zł. Tylko bez mozliwości reklamacji.

Opublikowano

Podłącze się pod temat z pytaniem:

Jakie ciśenie na wtryskach 216 Boscha 190/300 czy 220/300 bedzie lepsze dla silnika 1z. Pompa wtryskowa seria po regeneracji,100% sprawna.

Opublikowano

dla 1Z chyba jednak 190/300

pompa 1z ma nizsze cisnienie wewnterzne niz pompa z AFN i czasem słabsze pompy 1Z mają problemy z odpalaniem, tzn trzeba dłuzej zakręcić

tak naprawdę to cisnienie wtrysku pilotującego nie ma dużego znaczenia bo ono inicjuje zapłon, wazniejsze jest to drugie cisnienie przy którym wtryskiwana jest główna dawka

Opublikowano

Słyszałem ten sam silnik na 220 i później na 190 i na drugich o wiele przyjemniej chodzi

Opublikowano

to nie o przyjemnośc chodzi

na 190 barach wtrysku pilotującego praca jest miekka

na 220 barach troszke twardziej jakby pracuje, bo czas wtrysku jest krótszy i proces spalania przebiega szybciej

jednak nowsze TDI VP juz wszystkie maja 220/300 i związane jest to podobno z normą emisji spalin

jak napisałem cisnienie otwarcia dla wtrysku pilotującego nie ma wiekszego znaczenia, chyba że ktoś otwiera maske i wsłuc**je sie w odgłos pracy silnika na wolnych obrotach ;)

TDI PD jeszcze bardziej klekocze, dopiero TDI CR ma tak kilka przedwtrysków zeby silnik cicho i łagodnie pracował a nie klekotał

Opublikowano

ja akurat lubię jak miękko chodzi:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...