ziomek0101 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Koledzy od roku 96 nie mialem wymienianego plynu wspomagania, jest konieczna wymiana czy jezdzic dalej??? Dodam że cos na zinym silniku delikatnie slychac jak by pompa zaczela piszczec;/
ziomek0101 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 Czyli ten płyn sie nie zużywa? I nie jest konieczna wymiana?
Karolchrz Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Płyn powinno się wymieniać raz na cztery lata. Traci on właściwości smarujące i pompa dostaje po d*pie razem z maglownicą( opiłki aluminium z pompy). Wymiana płynu na nowy jest mniej kosztowna niż regeneracja magla i pompy.
ziomek0101 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2012 Dzieki kolego za rade.Jutro wezme sie za wymiane. A jest sposob na plukanie calego ukladu wspomagania? Poprostu wlewac nowy plyn a stary wylapywac do czegos tak?
Karolchrz Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Dokładnie tak. Ja w warsztacie po wylaniu starego płynu zalewam układ ropą i odpalam na parę sekund obracając kierownicą w prawą i lewą. Następnie spuszczam ropę, wydmuc**ję układ sprężarką, myję zbiorniczek paliwem i zalewam nowym olejem. Nie żałuj i kup olej w serwisie( koszt ok 60zł).
gelo_05 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 witam wszystkich. Jestem pierwszy raz na forum i niestety nigdzie nie moge znalezc opcjii zeby dodac swoj watek dlatego pisze tutaj. Mam problem tego typu ze przy malej predkosci kierownica jadac po prostej rownej drodze sama wykonuje nagle szybkie ruchy w lewo. raz na jakis czas poprostu nagle odbija autem w lewo. przy wiekszej predkosci tego problemu nie ma(moze delikatny brak zbieznosci). dodatkowo czuc na kierownicy drgania. Prosze o porade
Lukasz_N Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Dokładnie tak. Ja w warsztacie po wylaniu starego płynu zalewam układ ropą i odpalam na parę sekund obracając kierownicą w prawą i lewą. Następnie spuszczam ropę, wydmuc**ję układ sprężarką, myję zbiorniczek paliwem i zalewam nowym olejem. Nie żałuj i kup olej w serwisie( koszt ok 60zł). Z ta ropa to niezly pomysl Istnieja bardziej cywilizowane metody
ziomek0101 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2012 I po wymianie jestem. Wspomaganie działa lżej i pompa ciszej pracuje. Zobaczymy jutro rano czy na zimnym tez bedzie piszczec jak na starym plynie. Zalalem plyn Mobil ATF 220 czerwony. Taki mi doradzili w sklepie motoryzacyjnym.Puki co jest ok, zobaczymy za jakis czas...
lukaRone Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Ropa powoduje pienienie płynu do wspomagania a tego należy unikać za wszelką cenę ,jest to układ hydrauliczny nie może być piany ( pęcherzyków powietrza i ropy )
daarek1969 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Płyn do wspomagania czyli olej hydrauliczny powinien być zielony ja taki przynajmniej kupowałem w serwisie audi a kosztował 47 pln
Dev Opublikowano 25 Stycznia 2013 Opublikowano 25 Stycznia 2013 awaryjnie mozna nalac ropy do układu ale pozniej yttrzeba cały rozebrac i umyc benzyna ekstrakcyjną do zalania układu polecam: TOTAL LHM PLUS 1L - OLEJ HYDRAULICZNY CITROEN (2902574376) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
mlodyabc Opublikowano 25 Stycznia 2013 Opublikowano 25 Stycznia 2013 awaryjnie mozna nalac ropy do układuale pozniej yttrzeba cały rozebrac i umyc benzyna ekstrakcyjną do zalania układu polecam: TOTAL LHM PLUS 1L - OLEJ HYDRAULICZNY CITROEN (2902574376) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Czy w B6 też mogę wymienić na ten sam płyn?
konus Opublikowano 25 Stycznia 2013 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Ja polecam febi Może cena nie niska ale za to pewność że nic się nie rozszczelni i napewno układ będzie ciszej pracował. Ja płaciłem za 1l 38 zł także sądze że raz na 4 lata to nie kupa kasy
Dev Opublikowano 25 Stycznia 2013 Opublikowano 25 Stycznia 2013 także sądze że raz na 4 lata to nie kupa kasy wymiana płynu powinna nastepowac co 2 lata lub 60000km
konus Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 także sądze że raz na 4 lata to nie kupa kasy wymiana płynu powinna nastepowac co 2 lata lub 60000km Gdzieś tak przeczytałem na forum i sądze że febi tyle by wytrzymał. Ja zmieniam częściej jak dwa lata bo zawsze poprawia pracę zmęczonej pompy którą po jakimś czasie od wymiany poprostu słychać
andzia883 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 ja tam plyn co 2 lata wymieniam:decayed: a kolega doj*b.... z pytaniem czy jezdzic dalej :grin::grin:
ziomek0101 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2013 ja tam plyn co 2 lata wymieniam:decayed: a kolega doj*b.... z pytaniem czy jezdzic dalej :grin::grin: Ty lepiej sobie napraw maglownice albo pompe a potem sie wypowiadaj..
marcin120383 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 jakieś foto story może z zabiegu wymiany płynu
pan kierownik Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Jest w dziale "Warsztat - Zrób to sam".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się