Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płyn Chłodzący G12 - który? (FEBI czy Hart)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja kupowałem w listopadzie w ASO VW we Wrocku na Pięknej G13 w opakowaniu 1,5 l.Kolor opakowania taki sam jak G12++.

Opublikowano

Panowie żadnego HARTA jest to syf najgorszy jaki tylko można dostać i czy to płyn, filtry czy inne części sam doświadczyłem i wszyscy których znam a dali się naciągnąć na to coś to potwierdzają tą opinię:doh:

Opublikowano

ludzie leją wodę i jeżdżą a wy przeżywacie,aby nie zamarzł a jaki kolor i czy d90 czy g50 to bez różnicy

Opublikowano

pandamix, nie wiem czy wiesz... ale woda zaczyna się gotować w temperaturze 100stopni.

Dlatego jest ten płyn... żeby się nie gotował, żeby nie zamarzł, ma właściwości antykorozyjne itp itd.

Ja do siebie lałem oryginalny koncentrat VW.

Opublikowano

latałem 2.3 na wodzie i jakoś mi nic nie gotowało...

Opublikowano

2.3 ?

Opublikowano

tak r5 benzyna oznaczenie kodowe ng,jako że pochodzę ze wsi to doskonale wiem że wszystkie ciągniki które mają po kilka dobrych lat zalewane są wodą i nic się w nich nie dzieje,fakt faktem martwiłbym się jedynie o korozje

Opublikowano

Wodę to lej sobie do swoich aut a inni niech jeżdżą na tym co producent zaleca. Wazne by spełniało normy i nie było z najniższej półki.

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

dałem przykład:decayed:spoko ja na wodzie nie jeżdżę,mam płyn

Opublikowano
pandamix, nie wiem czy wiesz... ale woda zaczyna się gotować w temperaturze 100stopni.

Tak, jak robisz herbatę, bo woda wrze przy 100 stopniach C przy ciśnieniu ok. 1000 hPa. W układzie o podwyższonym ciśnieniu temperatura wrzenia jest wyższa. :facepalm:

Ja używałem tego: Płyn do chłodnic GLIDEX EXTRA G12 25 L (4345861427) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. . Bańka 5 l kosztowała mnie 29 zł. Teraz leje niebieski z tej samej firmy - 21 zł za 5 litrów, czyli wymiana całego płynu za 30 zł.

W przeciwieństwie do np. oleju silnikowego, taki płyn jest dość prostą cieczą, którą z powodzeniem mogą produkować małe firmy, zachowując przy tym dobrą jakość.

Ale jak ktoś chce mieć wszystko ori, to oczywiście ASO też nie sprzeda złego płynu, tylko cena zwykle jakby z innej planety.

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem Borygo różowy i chce stary płyn wymienić na nowy. Mogę go jeszcze oddać bo nie otwarłem nawet. Czy mogę go lać do swojego samochodu ? Jeżeli nie to co wybrać ?

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano

G12 :D Borygo oddaj :)

Opublikowano

G13 też może być? W razie gdyby g12 nie było?

Opublikowano

Może być :)

Opublikowano

Ostatnie pytanie. Febi czy oryginał?

Opublikowano

ja leje febi i nie narzekam ale teraz pewnie tyle ile ludzi tyle opini bedzie.

Opublikowano

A lał ktoś do swojego auta takie coś: http://google.plczesc/plyn-do-chlodnic-castrol-radicool-sf-g12-1-litr,1-207-15109a-979803.html? Pytam ponieważ, mam okazję dorwać taką bańkę za dosłowne grosze, ale nie wiem czy zalanie A4 tym płynem to dobry wybór

Opublikowano

Ciekawe co tu piszecie, że G13 to następca G12. W jakich autach widzieliście to oznaczenie, że ma być G13?

W a4 z 2006 na zbiornikczku mam G12, w vw z tego roku też G12, więc chyba dalej G12 to standard.

Opublikowano

Uwazajcie tez na Mannola wg mnie to dziadostwo wchodzi w reakcje z aluminium i zapycha cały układ.


Uwazajcie tez na Mannola wg mnie to dziadostwo wchodzi w reakcje z aluminium i zapycha cały układ.

Opublikowano

Polecam Hepu:

0004360_-hepu-g12-plus-15-l.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...