Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AWX] Szarpanie przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mi też szarpie - ale mamy za zimno by się to wszystko zagrzało. Za to okolice 15 stopni na zewnątrz i z jedynki po dłuższej trasie albo po mieście - szarpie. A jak położycie nogę na sprzęgle nie wciskając go, to czujecie takie rytmiczne bicie? :D

Opublikowano

Jak czujesz rytmiczne bicie na pedale to masz do wymiany 2mas

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie, takie pytanie, czy takie szarpanie może mieć coś wspólnego z zawieszeniem auta? w weekend miałem pełne obciążenie auta i przy ruszaniu prawie zero szarpania, autem nie bujało na jałowym, Po rozładowaniu auta problem bardziej odczuwalny.

Opublikowano

Witam. Czy ktoś rozwiązał problem szarpania awx podczas ruszania? U mnie to samo. Najpierw zmieniłem samo sprzęgło, teraz jeszcze dwumasę i dalej szarpie. Co jeszcze może być tego przyczyną?

Opublikowano (edytowane)

Witam... czy ktos juz wie dlaczego tak sie dzieje... mam te same objawy ;(

Edytowane przez ztr
Opublikowano

Taki mądry byłem... i mnie też dopadło :facepalm:
Bardziej nazwałbym ten objaw takim zrywaniem przy ruszaniu

Na zimno wszystko jest git, objawy dosłownie identyczne jak u Ciebie Grzesiu. Po rozgrzaniu do 90 i po konkretniejszym dogrzaniu problem przy wysprzęglaniu z 1 i 2 biegiem.
Jadac na 2 jakieś 1400 obr czuję jak auto faluje, dokładnie coś takiego jak opisałeś - tak jakby go delikatnie coś podduszało.

kpl sprzęgłą SACHS włożony 2 lata temu nowy, zrobione z 60 tysi na nim.

Wtryski po regeneracji, oringi po wymianie
Przeguby wewnętrzne zmieniane na uzywki w lipcu - raczej w dalszym ciągu OK.
EGR odpięty zaślepiony


Zostaje zawias silnika lub sprzęgło.
Komuś udało się wojnę wygrać? jakieś pomysły ?

 

Opublikowano (edytowane)

Mam dokładnie takie same objawy na zimnym wszystko ok a jak się zagrzeje szarpie strasznie

ja z kolei wymieniałem sprzęgło z kołem około 40 tys. temu Luka :facepalm:

też nie mam pomysłu co to może być...

 

4 minuty temu, nimskrk napisał:

Audi a4 b6 1.9 tdi  ( awx )

 

 

Edytowane przez nimskrk
Opublikowano

Witam

Ja niestety od dłuższego czasu jeżdże z tym za 2 tys km mam do wymiany rozrząd, więc wtedy za jednym razem się z tym rozprawię. Zastanawiam się czy to nie jest kwestia jakiegoś hydraulicznego docisku sprzegła, ale to tak niczym poparte dywagacje. to musi byc coś na sprzegle. Jeden wtrysk korekcje -1,4 a reszta prawie zerowe odchyłki, więc wtryski bym odpuścił. mysle że w najbliższym miesiącu auto pójdzie do mechanika, zobaczymy czy coś znajdzie.

Opublikowano
Dnia 25.01.2017 o 00:17, troudyl napisał:

Witam

Ja niestety od dłuższego czasu jeżdże z tym za 2 tys km mam do wymiany rozrząd, więc wtedy za jednym razem się z tym rozprawię. Zastanawiam się czy to nie jest kwestia jakiegoś hydraulicznego docisku sprzegła, ale to tak niczym poparte dywagacje. to musi byc coś na sprzegle. Jeden wtrysk korekcje -1,4 a reszta prawie zerowe odchyłki, więc wtryski bym odpuścił. mysle że w najbliższym miesiącu auto pójdzie do mechanika, zobaczymy czy coś znajdzie.

U nie identyko korekcje wyglądają :) - 1,40 na pierwszym cyl
Sprawdźcie czy jak włączycie klimę (chociażby na ogrzewanie) to czy szarpie wam mniej ?

Bo odniosłem przypadkiem ostatnio takie dziwne złudne wrażenie, że jak odpalam klimę to nie dość, ze auto się o dziwo lepiej zbiera, to tak jakby mniej szarpało. Być może jest coś nie tak z ustawieniem rozrządu na fasolkach, zwłaszcza że mam na -3.0. 
Być może za bardzo jest przstawione wyprzedzenie/opóźnienie zapłonu (jak to moj spec mawia) i bez klimy są gorsze warunki do spalania paliwa, a ECON powoduje zmiany w charakterystyce pracy silnika i na ECONIE robi się korzystniej - stąd złudne wrażenie że auto się lepiej zbiera :jerk::huh:

Opublikowano

Odnośnie poszarpywania i stuków podczas ruszania o których mowa, ja po zakupie auta też miałem coś takiego. Liczyłem się z wymianą sprzęgła, ew. przegubu wewn. Jak się okazało, wystarczyło dokręcić łapę poduszki silnika oraz tą śrubę torx na środku poduszki, u mnie pomogło i jest OK. Może  warto sprawdzić na początek.

Opublikowano

Tez mam tak u siebie, dzieje sie to tylko na rozgrzanym aucie. Były już przypadki ze wydawało mi sie, że naprawiłem, ale po jakimś czasie wraca. Moim zdaniem głownie (ale może nie zawsze) jest to przyczyna poduszki skrzyni - u mnie mimo ze LM to rozkleiła sie, wiec teraz kupie ORI. Zawsze po założeniu nowej była duża poprawa a nawet brak szarpania - długo to nie trwało. Maiłem tez problem z pukaniem po wymianie rozrządu, w belce przedniej jest taki odbój od silnika, źle to złożyli. Lekkie korekty łyżką od dołu pomogły.

Opublikowano

Witam.

JA u siebie zacząłęm od wymiany poduszki pod skrzynią biegów jakiś rok temu gdy już szarpania były ( okazało się że była zerwana). Wstawiłem lemfordera, ale nie zauważyłem zmiany. Co do obiawów z klimą  to mam coś takiego, ze gdy ją wyłączam to samochodem zabuja jakby obok szybko przejechała ciężarówka bardzo blisko. Ja rozrząd mam na 0 ( wcześniej było -1 ) ale nic to nie dało. U mnie objawy pojawiły się jakiś czas po wymianie serwa na inne ( od jakiejś mocniejszej a4). Mój mechanik mowił, że to serwo pasuje.  Gdy będę miał dstep do kanału obejrze poduszki i te sruby pod silnikiem. Przy 1800 obrotów na luzie mam wrażenie, że silnik jakoś dziwnie wibruje i drży cała buda.

Opublikowano

Ja się zastanawiam czy profilaktycznie nie powinno się wymienić poduszek pod silnikiem, w końcu ta guma przynajmniej u mnie ma 10 lat i 270 tyś, może też się wyrobiła, straciła trochę na jędrności...

Opublikowano

Nabyłem komplet poduszek w ASO, dwie silnika, odbój i poduszkę skrzyni - zobaczymy jaki będzie efekt. Podkreślam że żadna nie wylała a pod skrzynią była wymieniana na LM 4 miesiące temu.

Ciekawy jestem czy będzie jakiś efekt wstawienia nowych i czy stare rzeczywiście zrobiły się plastikowe, bo według mnie po tylu latach nie mogą mieć elastyczności jak nowe.

Opublikowano
Dnia 9.02.2017 o 22:10, kuba.goller napisał:

Nabyłem komplet poduszek w ASO, dwie silnika, odbój i poduszkę skrzyni - zobaczymy jaki będzie efekt. Podkreślam że żadna nie wylała a pod skrzynią była wymieniana na LM 4 miesiące temu.

Ciekawy jestem czy będzie jakiś efekt wstawienia nowych i czy stare rzeczywiście zrobiły się plastikowe, bo według mnie po tylu latach nie mogą mieć elastyczności jak nowe.

daj znać jakie efekty 

Opublikowano (edytowane)

Panowie ciekawostka, mi ostatnio przeładowała turbina wiec postanowiłem rozruszać sztangę za pomocą vaga ( za pomocą testu w BS) i przy okazji pobawiłęm się egr. Gdy sobie pracował egr, auto raz trzęsło raz nie, z turbiną było dość podobnie. Zastanawiam sie czy to akurat przypadek, czy może tu coś się dzieje.  W weekend biorę się za zaślepienie egr, zobaczymy jaki do to efekt ( na pewno nie będzie rzygać olejem). Jak to u was wygląda? w załączniku wrzucam logi z BS egr i turbiny. niestety nie wiem jak się do tego odnieść. Będę wdzieczny jak ktoś rzuci na to okiem.

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Edytowane przez troudyl
Opublikowano

Jak masz zasyfiony egr to będzie poszarpywał delikatnie na zimnym silniku podczas przyspieszania.

Opublikowano
2 godziny temu, Brzeziak napisał:

Jak masz zasyfiony egr to będzie poszarpywał delikatnie na zimnym silniku podczas przyspieszania.

Hmm to ja mam dokładnie odwrotnie, dopóki silnik zimny szarpania brak, jak silnik rozgrzany to szarpie. no ok ale zaślepienie egr nie zaszkodzi.

Opublikowano

no i jak ktoś znalazł rozwiązanie :eusathink:

 

Opublikowano

Zaślepienie egr nic nie dało... szukam dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...