bociek666x Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Koledzy ma ktoś na zbyciu sprawną membrane do tej gruszki albo gruszke do sprzedania? mile widziana sama membranka... ewentualnie jak to dziadostwo skleić?? mam uszkodzenie na brzegu wielkości pol cm. Wcześniej przed sklejeniem po wciśnieciu gazu zero reakcji - skleiłem to nawet po lekkim nacisnieciu gazu dzwignia zaczeła działać ale 2-3 machy i tyle... rozkręcam znowu w miejscu klejenia szczelina :/ ewentualnie jaki klej polecacie? pozdrawiam
chrzanio Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Ja wyciagłęm ten mechanizm z 5razy i kleiłem na różne sposoby... finalnie kupiłem cały kolektor za 100zł i przełozyłem gruszke w której musiłem zreperowac ramie bo kółko było zerwane.... od tamtej pory działa jak nalezy i faktycznie auto lepiej sie zbiera czuc moment obrotowy
Makos_9507 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Co do klejenia to ponoć sprawdzają się zestawy do klejenia dętek rowerowych... Czyli łatka + klej do łatek, sam muszę wymontować i to ogarnąć, bo dzwignia cała a nie rusza się
maxdm87 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Witam. i w moim ALTKU niesprawna okazała się gruszka powietrza.... miałem urwane cięgno przez co membrana mimo iż szczelna pracowała na "sucho" nie otwierając klapek sterujących zmienną długością kolektora ssącego... pierwszym etapem naprawy było poklejenie cięgna i przetestowanie audi (wcześniej zamulonej tak do 3000obr ) przez pierwsze 20km nie to auto dosłownie... niestety później moja naprawa okazała się krótkotrwała więc postanowiłem zapolować na nową gruchę... po kilku dniach poszukiwań udało mi się kupić cały kolektor ssący ze sprawną gruchą za jedyne 40pln plus wysyłka .,.. po otrzymaniu paczki otworzyłem gruche i podmieniłem cięgno wraz z membraną... znowu test i okazało się, że różnie chodzi mój altek... raz sie zbiera jak trzeba po wcisnięciu gazu od dołu raz buczy ale jedzie dopiero pow 3000obr/min.... jutro zamierzam założyć starą membranę na której to auto odzyskało nowe życie... chyba, że obstawiacie jeszcze coś innego czemu "raz" idzie jak burza raz jak polonez? dodam tylko iż na jałowym cięgno pracuje wydaje mi się jak trzeba... klapy są otwierane tylko nie wiem czy ten ruch nie jest w zbyt małym zakresie... membranę spr i nie wykryłem uszkodzenia przed zamontowaniem... Pozdr Edytowane 15 Maja 2016 przez maxdm87
Makos_9507 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Co do ruchu cięgna to z tego co mi wiadomo nie wykonuje ono dużego ruchu podczas dawania w podłogę, ale dlaczego tak się zachowuje to nie mam pojęcia... Sprawdź przepływomierz, może jest zapchany... Nic innego mi nie przychodzi do głowy
maxdm87 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 dziięki za odp... sprawa wygląda tak, że jak wciskam gaz od razu w spód to słychać właśnie buczenie i nie jedzie jak trzeba... natomiast wciskanie z wyczuciem gazu daje fajny efekt przyśpieszania.... więc wychodzi na to, że membrana cała... w najbliższym czasie zrobie logi dynamiczne podczas jazdy i może będzie coś więcej wiadome... pozdr
maxdm87 Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 Check się nie pali? właśnie nie... sprawdziłem błędy i tam poza silniczkiem od recylkulacji nic nie wykazało... chyba, że ten silnik tak "ma"?
Makos_9507 Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 Nie sądzę by tak miał, u mnie pry jeździe na pb ciągle w miare równo a i tak mam do wymiany kierownicę powietrza, wiec w sumie pełnej mocy tego silnika nie odkryłem jeszcze
maxdm87 Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 hehe... no ja w zasadzie jestem na etapie dopiero odkrywania tego samochodu... i tak dzis trafił do gazowników a oni też mówili, że będą robić logi dynamiczne to może dowiem się czegoś więcej na temat takiej przyczyny charakterystyki pracy mojego silnika... dam znać co i jak jak mój powóz wróci od gazowników:) w sumie od ilu tys obrotów przy nodze w podłodze powinien już iść...? może za dużo wymagam od tego ALT'ka? b.t.w. membrana szczelna na 100%
Makos_9507 Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 Sam w sumie nie wiem... Słyszałem wiele opinii na ten temat... Niektórzy piszą, że od około 3000 obrotów a niektórzy piszą, ze po pewnych naprawach typu naprawa kierownicy powietrza, połatanie wszelkich lewych dziur itp samochód jeździ jak burza... Więc to wszystko zależy jak ci się teraz zbiera, ja sam osobiście nie wiem jak powinien się zbierać, nie mam porównania do innego zdrowego altka
xsebo1 Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 dziięki za odp... sprawa wygląda tak, że jak wciskam gaz od razu w spód to słychać właśnie buczenie i nie jedzie jak trzeba... natomiast wciskanie z wyczuciem gazu daje fajny efekt przyśpieszania.... więc wychodzi na to, że membrana cała... w najbliższym czasie zrobie logi dynamiczne podczas jazdy i może będzie coś więcej wiadome... pozdrMiałem takie same objawy: z gazem w podłodze bujał się jak wóz z węglem, lekko wciśnięty lepiej się rozpedzał. Przepływomierz zanizal wartości, błędów brak. Wymiana tylko na ori bosch, podroby nie mierzą jak powinny Niesprawna kierownica to brak mocy do 3 tyś, powyżej momentalnie wciska w fotel W logach powinny wyjść zaniżone pomiary powietrza
maxdm87 Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 dziięki za odp... sprawa wygląda tak, że jak wciskam gaz od razu w spód to słychać właśnie buczenie i nie jedzie jak trzeba... natomiast wciskanie z wyczuciem gazu daje fajny efekt przyśpieszania.... więc wychodzi na to, że membrana cała... w najbliższym czasie zrobie logi dynamiczne podczas jazdy i może będzie coś więcej wiadome... pozdrMiałem takie same objawy: z gazem w podłodze bujał się jak wóz z węglem, lekko wciśnięty lepiej się rozpedzał. Przepływomierz zanizal wartości, błędów brak. Wymiana tylko na ori bosch, podroby nie mierzą jak powinnyNiesprawna kierownica to brak mocy do 3 tyś, powyżej momentalnie wciska w fotel W logach powinny wyjść zaniżone pomiary powietrza ok dzięki kolego za odpowiedź... jutro będe wiedział więcej ponieważ odbieram auto od gazowników a oni przed zagazowaniem mieli zrobić logi dynamiczne i będę wiedział jaka diagnoza... btw ile taka ori kosztuje ? pozdr
xsebo1 Opublikowano 21 Maja 2016 Opublikowano 21 Maja 2016 450 zł - zwrot starej 30 czy 50 zł Wypsikalem całą puszkę środka do czyszczenia na czujnik w przeplywce, guzik dało. Wymiana jest jedynie skuteczna
TomOskroba Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 u mnie te ramię w ogóle nie reaguje (niezmienna pozycja klap) mimo ze membrana szczelna, no ale logi dynamiczne jak i na biegu jałowym wskazały że przepływ powietrza jest jak najbardziej ok, błąd wskazuje katalizator, również do 3000 tys obrotów autko zamulone...
kubunia Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Przepływ powietrza zasysanego przed kolektorem mierzony przez przepływomierz będzie ok, za kolektorem nie jest mierzony więc jest lipa.
TomOskroba Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Przepływ powietrza zasysanego przed kolektorem mierzony przez przepływomierz będzie ok, za kolektorem nie jest mierzony więc jest lipa. zgadza się jednak w moim przypadku bład katalizatora który wywala od pół roku odciąga mnie od kierownicy powietrza
kubunia Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Mi w Vectrze komp uparcie pokazywał uszkodzenie zaworu EGR i wymieniłem 3 sztuki, dalej lipa. Okazało się że padła sonda lambda i po wymianie jak ręką odjął, także nie ma też ślepo wierzyć w to co wywala komp, a trzeba postarać się wyeliminować wszystkie usterki o których wiemy
TomOskroba Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 Mi w Vectrze komp uparcie pokazywał uszkodzenie zaworu EGR i wymieniłem 3 sztuki, dalej lipa. Okazało się że padła sonda lambda i po wymianie jak ręką odjął, także nie ma też ślepo wierzyć w to co wywala komp, a trzeba postarać się wyeliminować wszystkie usterki o których wiemy tak też zrobiłem, wymieniłem wiele rzeczy (oczywiście z głową a nie na pałę) czujnik temp filtry itp.. jednak uparcie cały czas wywala błąd kata, studiując forum jak i wiedząc że w tym samochodzie olej jest przepalany po 14 latach jazdy ma prawo się zatkać.. to będzie następny krok, wywalić kata, niedrogi zabieg więc można wykonać.
Makos_9507 Opublikowano 27 Maja 2016 Opublikowano 27 Maja 2016 Jesli reaguje na "oddech" to kierownica powietrza jest sprawna, jeśli na dodanie gazu nie reaguje to masz coś nie tak z podciśnieniem. Sprawdź czy dochodzi jakie kolwiek ciśnienie w wężyku, który idzie do dolnej części gruszki, jeśli nie to pewnie jest gdzieś jakaś nieszczelność, niestety ten silnik jest bardzo wrażliwy na wszelkie nieszczelności
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się