Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Kierownica powietrza przy kolektorze ssącym w A4 B6 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ej..............................a gdzie kupić ?

Opublikowano (edytowane)

http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-3mm-black-3-waz-silikonow-i6540014351.html biorę zawsze te, ponieważ mają grubsze ścianki, bynajmniej wiem, że się nie zassają...

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Panowie, proszę o pomoc... Miałem nieszczelne węże od podciśnienia idące od gruszki do kolektora ssącego, znaczy się nieszczelny był ten od tego zaworku obok gruszki, syczało powietrze, wymieniłem i już nie syczy nic, lecz cięgno nadal nie działa.. Rozbierałem gruszkę i wszystko jest ok, membrana cała, ramie nie ułamane, po wyjęciu gruszki i wciskaniu palcem czuć ciśnienie wylatujące z tego otworu gdzie powinno ono iść, więc no membrana jest cała raczej... Jedyne co to zastanawia mnie fakt, które wężyki powinny iść w swoje miejsce... To znaczy było tak, że ktoś mi powiedział, że te wężyki to 3.2mm i 5mm, kupiłem takie, ale 3.2 za cholere nie chciał wejść a 5 wychodził i wchodził jak nóż w masło, więc też źle. nie mając możliwośći zakupu wężyków odpowiednich w danym momencie zdjąłem wszystkie i jeździłem kompletnie bez tych węży, dziś kupiłem odpowiednie 4mm, założyłem, złożyłem, lecz poprawy brak, kierownica powietrza nie działa i samochód nadal nie ma mocy na tych niższych obrotach... Mógłby ktoś podać jakiś schemat podłączenia tych wężyków? Mam nadzieję, że źle podłączyłem je a nie coś innego nie działa..

<a href=https://zapodaj.net/5ff4920bf31c9.png.html>Przechwytywanie.PNG</a>

Opublikowano

Mam do was prośbę czy była możliwość dokładnego z wymiarowania ramienia które tak często się łamie ?

Jeśli będę miał wymiary to możliwe ze będę mógł dorobić takie samie ramie. Jak będzie wszystko pasować i działać to będę mógł pomóc wam.

Opublikowano

Wymieniłem kierownicę powietrza na sprawną z innego 2.0 alt i nie działa nadal, wcześniej miałem wężyki nieszczelne, wymieniłem na inne, paliwowe, ale niestety nie działały, nowa kierownica ziała jak nalezy, bo jak zasysałem powietrze to cięgno chodziło jak należy, po zamontowaniu w samochodzie nie działa.. wymieniałem również wszystkie wężyki eżektora z eżektorem włącznie, czy na uruchomionym silniku powinno być słychać powietrze przepływające przez eżektor? Chyba że to jakaś nieszczelność gdzieś bardzo blisko, ale na 95% wydaje mi się, że to właśnie w eżektorze. Gdzie dalej mogę szukać przyczyny nie działającej kierownicy powietrza?

Opublikowano

W zaworze sterującym ?


Opisywałem już jak wyłapać co jest nie tak:

To wszystko idzie łatwo sprawdzić... bierzesz strzykawkę, wypinasz wężyk ze zbiornika podciśnienia idący do zaworka i zasysasz strzykawką - tylko weź taką końską - akumulator 12V dwa kabelki i dotykasz do pinów zaworka i wtedy widzisz czy gruszkę rusza czy nie... Jak nie wypinasz teraz wężyk za zaworkiem - ten idący do gruszki i zasysasz strzykawką jak gruszka ruszy no to wina zaworka jak nie ruszy to już problem z samą gruchą/membraną... Łopatologicznie drogą dedukcji po kolei sprawdzasz... Jeszcze możesz sprawdzić czy w ogóle dochodzi podciśnienie do zbiornika podciśnienia z kolektora...dotknij końcówkę wężyka palcem i czujesz, czy zasysa czy nie. Najlepszy by był wakuometr, wtedy widać też wartość...

Według schematu to lecisz po kolei - kolektor (1) - wężyk (28) - zaworek zwrotny (31) - zbiornik podcisnienia (5) - wężyk do zaworka (48) - zaworek (15) - wężyk do gruszki (47) - gruszka.
Zobacz też zaworek zwrotny czy puszcza tylko w jedną stronę...

Schemat: http://chomikuj.pl/xoslox/ALT+-+Uk*c5*82ad+ss*c4*85cy,5555569937.pdf

Opublikowano

Walczyłem walczyłem i w końcu doszedłem o co chodzi... Z podniesioną maską robiłem i nagle lunął deszcz, leć myślę sobie jak dzis tego nie zrobię to chyba dopiero w lato, bo brak czasu ciągle... Patrzę nagle na łączeniu kierownicy powietrza z kolektorem ssącym zbierała się woda i była wciągana... No i te syczenie z tego akurat miejsca... Okazało się, że za każdym razem źle wsadzałem uszczelkę okrągłą na łączeniu kierownica ssąca - kolektor... Mimo tego wężyki i tak nadawały się na śmietnik, tak więc polecam również zwracać szczególną uwagę na to


Kierownica powietrza dziala, ale.. Ale czy moc jest wieksza? Czy lepiej sie zbiera z dolu? Moze tylko na 1 2 i 3 czuc jakas roznice, ale 4 i 5 dol mimo wszystko jest slaby, do 3200 RPM ciezko przyspiesza. Moze to po prostu taki silnik? Niech wypowie sie ktos, kto mial problem z kierownica powietrza, naprawil i czy byla jakas roznica w przyspieszeniu auta. Na 1 to jak szatan mieli kołami, podczas ruszania na 2 potrafi tez zamielic, ale ten jakby moment obrotowy.. Trzymajac gaz w podlodze idzie dobrze, 9 do 100, vmax 220 licznikowo
Opublikowano

może to wina poboru oleju w tym silniku.

mi również przyśpiesza dopiero od 3200 obrotów, kierownica dalej nie sprawna ale tym się zajmę

może tak już mają te 2.0

Opublikowano

Nie mają, mi na 5 biegu i obrotach 1200, po dodaniu gazu silnik rozpędza sie, może nie tak jak na wyższych obrotach ale jednak dobrze. Mi też eżektor syczy, bardzo mnie to drażni.

Opublikowano

Nie mają, mi na 5 biegu i obrotach 1200, po dodaniu gazu silnik rozpędza sie, może nie tak jak na wyższych obrotach ale jednak dobrze. Mi też eżektor syczy, bardzo mnie to drażni.

Poprawiałeś coś w swoim 2.0? W sensie takie rzeczy jak czyszczenie czwórnika, przepustnicy, eżektora, kierownica powietrza działa? Nie wiem gdzie mam szukać przyczyny...

Opublikowano

ja mam w zasadzie tylko kierownice nie sprawną, przepustnica czyszczona, przepływka również, wszystko to co można było wyczyścić to tak właśnie zrobiłem

oczywiście nie mówię już że filtry pozmieniane itd.

kierownicą też się zajmę, ale nie wszystko na raz, na razie zawieszenie ;)

dziwi mnie że masz sprawną tą kierownicę powietrza i dalej bez rezultatu, miał tutaj ktoś wcześniej taki sam objaw że od 3200 dopiero miał moc ale po ogarnięciu kierownicy wszystko zaczęło chodzić jak trzeba.

Opublikowano

Ja mam ten zaworek na sprzedaż jakby ktoś chciał. A jak ezektor syczy to jest do wymiany?

Opublikowano

Zamawiając w serwisie cały komplet odmy wszystkie węże są grubsze, nie zaciskają się

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja mam ten zaworek na sprzedaż jakby ktoś chciał. A jak ezektor syczy to jest do wymiany?

U mnie również syczy, u kogoś tam pytałem to też syczy.

No właśnie kierownica powietrza działa, cieszy oko na prawdę, ale mimo tego moc raczej nie przekłada się na te 130 km, może nie tyle co moc jak moment obrotowy, chyba będę musiał ogarnąć kogoś z okolicy z 2.0 alt i sprawdzić sam jak to chodzi

Opublikowano

Syczenie powinno dochodzić jedynie z przepustnicy

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Więc jeśli dochodzi z eżektora to jest niesprawny? Zapchany?

Opublikowano

eżektor raczej do drogich nie należy, więc można go wymienić ;)

no chyba że się mylę :o

mam identycznie tak jak Ty makos od 3200 jest petarda v10 600 koni a do 3200 fiat panda ;)

Opublikowano

eżektor raczej do drogich nie należy, więc można go wymienić ;)

no chyba że się mylę :o

mam identycznie tak jak Ty makos od 3200 jest petarda v10 600 koni a do 3200 fiat panda ;)

Skąd ja to znam... Przyznam, że nie lubię kręcić silnika tylko do 3000 obrotów... A w tym przypadku by jechać konkretniej trzeba kręcić no wysoko a wtedy spalanie w 20l lpg się chyba nie łapie nawet...

Sądziłem, że naprawa kierownicy powietrza rozwiąże sprawę, ale niestety, masz jakiś pomysł co to może być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...