omzig Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Podepnę się... Wymieniłem: Termostat Wahler, czujnik G2/G62 (zielony, 4 piny, ori ASO Skoda), płyn G13 ori ASO Skoda. I na Blacie po około 7-10km równe 90st., na klimie kanał 49 oscyluje między 79 - 83st., na VAGinie to samo co klima - niezależnie od stylu jazdy czy to 80 czy 180km/h. Jest ok, czy co się zjebało??? A może układ zapowietrzony???
novwy Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Podepnę się... Wymieniłem: Termostat Wahler, czujnik G2/G62 (zielony, 4 piny, ori ASO Skoda), płyn G13 ori ASO Skoda. I na Blacie po około 7-10km równe 90st., na klimie kanał 49 oscyluje między 79 - 83st., na VAGinie to samo co klima - niezależnie od stylu jazdy czy to 80 czy 180km/h. Jest ok, czy co się zjebało??? A może układ zapowietrzony??? Tak samo jak opisujesz mam u siebie kanał 49 temp niższa niż na kanale 51 który pokazuje tak jak na zegarach, przypuszczam iż jest to związane z warunkami na zewnątrz, jak piłuję to potrafi podskoczyć do 88 ale bardzo szybko spada temp. na tym kanale 49, przypuszczam że to norma.
Mesiah Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 A na kanale 49 nie masz temp oleju czasem? Ja 51 mam temp płynu a na 49 cały czas 0 bo nie mam czujnika w podstawie filtra.
novwy Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 A na kanale 49 nie masz temp oleju czasem? Ja 51 mam temp płynu a na 49 cały czas 0 bo nie mam czujnika w podstawie filtra. masz klime?
Mesiah Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 A na kanale 49 nie masz temp oleju czasem? Ja 51 mam temp płynu a na 49 cały czas 0 bo nie mam czujnika w podstawie filtra. masz klime? No mam. Jakbym nie miał to jakbym sprawdził temperaturę?
novwy Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Dobra mój błąd, ta rozpiska kodów klimatronika kanał 49 niby prędkość pojazdu więc napewno nie to. W chłodnicy chyba jest jeszcze jeden czujnik temp. więc moze to jego odczyt jest na kanale 49
omzig Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 (edytowane) Podepnę się... Wymieniłem: Termostat Wahler, czujnik G2/G62 (zielony, 4 piny, ori ASO Skoda), płyn G13 ori ASO Skoda. I na Blacie po około 7-10km równe 90st., na klimie kanał 49 oscyluje między 79 - 83st., na VAGinie to samo co klima - niezależnie od stylu jazdy czy to 80 czy 180km/h. Jest ok, czy co się zjebało??? A może układ zapowietrzony??? U mnie problem rozwiązany: Wadliwy był czujnik temperatury, a nawet dwa. Trochę się rozpiszę ale myślę, że komuś się przyda i będzie to przestroga przed atrakcyjnymi cenami oryginalnych części. A więc: Kupiłem je w sklepie, gdzie gościu specjalizuje się głównie w sprzedaży części do SKODY. Podałem mu numer z ETKI, powiedział że ma ori i sztuka kosztuje 42zł... Przyniósł je i faktycznie wyglądały jak ori - zielone, z numerem takim jak w ETCE, wybite logo "oooo i vw"... Ze zdziwienia, że tak tanio wziąłem aż dwa na wszelki wypadek. Dodam, że na starym czarnym czujniku temp na blacie 90st, na klimie i vaginie 75st, po czym auto przestało odpalać gdy silnik był zimny... Po zmianie na ten niby ori zielony ze sklepu na blacie 90st, na klimie i vagu 78-84st... Podejrzenie padło na termostat lub na koncentrat G13 że niby za słabo rozrobiony z wodą (1:1)... mimo to zaryzykowałem i włożyłem ten drugi niby ori czujnik - i tu jajca: na blacie 90st, na klimie 81st, a na vagince -26st i auto przestało odpalać gdy silnik został rozgrzany. No i nie ukrywam, że troszkę się wkurwiłem! Poleciałem do ASO VW i poprosiłem o oryginalny czujnik - gościu do mnie, że jest od ręki i kosztuje ok 108zł brutto... Kupiłem go i po 15 minutach wymieniłem, efektem tego było 90st na blacie, 87-95 na klimie i na vagu 88-93st - czyli wg mnie tak jak powinno być. Lece do gościa do sklepu i mówię, że ludziom padlinę wpierdala, że w ASO taki czujnik kosztuje prawie trzy razy tyle, zresztą w ASO SKODY też bo sprzedawca od którego kupiłem prawidłowy czujnik miał tez dostęp do katalogu SKODY... a on po cichu do mnie, bo klienci byli: "my nie mieliśmy problemu z tymi czujnikami" hahaha, no a co miał powiedzieć balas...? A najlepsze jest to, że mimo tego iż nie miałem już paragonu na te zjebane czujniki, to gościu mi oddał od razu kasę i powtarzał ciągle, że oni problemu z nimi nigdy nie mieli heh, ot taka historia mnie się przytrafiła. Edytowane 8 Lutego 2015 przez omzig
CzarekJ Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Niestety ja też kiedys się raz "sparzyłem". Od tego czasu nie kupuję żadnych czujnówków ani termostatów poza ASO. Można się nieźle zdziwić, te zamienniki albo przekłamują albo pracują poprawnie max. rok czasu. Edytowane 10 Lutego 2015 przez CzarekJ
Mesiah Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Jest jakaś opcja żeby takie graty z ASO dorwać wysyłkowo? Do najbliższego punktu mam sporo km i nie opłaca mi się jechać.
turzol Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Podepnę się... Wymieniłem: Termostat Wahler, czujnik G2/G62 (zielony, 4 piny, ori ASO Skoda), płyn G13 ori ASO Skoda. I na Blacie po około 7-10km równe 90st., na klimie kanał 49 oscyluje między 79 - 83st., na VAGinie to samo co klima - niezależnie od stylu jazdy czy to 80 czy 180km/h. Jest ok, czy co się zjebało??? A może układ zapowietrzony??? U mnie problem rozwiązany: Wadliwy był czujnik temperatury, a nawet dwa. Trochę się rozpiszę ale myślę, że komuś się przyda i będzie to przestroga przed atrakcyjnymi cenami oryginalnych części. [emoji106]1: A więc: Kupiłem je w sklepie, gdzie gościu specjalizuje się głównie w sprzedaży części do SKODY. Podałem mu numer z ETKI, powiedział że ma ori i sztuka kosztuje 42zł... Przyniósł je i faktycznie wyglądały jak ori - zielone, z numerem takim jak w ETCE, wybite logo "oooo i vw"... Ze zdziwienia, że tak tanio wziąłem aż dwa na wszelki wypadek. Dodam, że na starym czarnym czujniku temp na blacie 90st, na klimie i vaginie 75st, po czym auto przestało odpalać gdy silnik był zimny... Po zmianie na ten niby ori zielony ze sklepu na blacie 90st, na klimie i vagu 78-84st... Podejrzenie padło na termostat lub na koncentrat G13 że niby za słabo rozrobiony z wodą (1:1)... mimo to zaryzykowałem i włożyłem ten drugi niby ori czujnik - i tu jajca: na blacie 90st, na klimie 81st, a na vagince -26st i auto przestało odpalać gdy silnik został rozgrzany. No i nie ukrywam, że troszkę się wkurwiłem! Poleciałem do ASO VW i poprosiłem o oryginalny czujnik - gościu do mnie, że jest od ręki i kosztuje ok 108zł brutto... Kupiłem go i po 15 minutach wymieniłem, efektem tego było 90st na blacie, 87-95 na klimie i na vagu 88-93st - czyli wg mnie tak jak powinno być. Lece do gościa do sklepu i mówię, że ludziom padlinę wpierdala, że w ASO taki czujnik kosztuje prawie trzy razy tyle, zresztą w ASO SKODY też bo sprzedawca od którego kupiłem prawidłowy czujnik miał tez dostęp do katalogu SKODY... a on po cichu do mnie, bo klienci byli: "my nie mieliśmy problemu z tymi czujnikami" hahaha, no a co miał powiedzieć balas...? [emoji14]olew: A najlepsze jest to, że mimo tego iż nie miałem już paragonu na te zjebane czujniki, to gościu mi oddał od razu kasę i powtarzał ciągle, że oni problemu z nimi nigdy nie mieli heh, ot taka historia mnie się przytrafiła. Te niby oryginały za 30-40pln biorą hurtowo z alliexpress.com. przy zakupie 1000szt taki czujnik kosztuje max kilka $. Zazwyczaj przeklamuja o kilkanaście st albo są całkiem walniete.Jest jakaś opcja żeby takie graty z ASO dorwać wysyłkowo? Do najbliższego punktu mam sporo km i nie opłaca mi się jechać.Każde Aso wyśle ci kurierem jak poprosisz
kamil_cabrio Opublikowano 22 Grudnia 2016 Opublikowano 22 Grudnia 2016 Witam Czy ktos z was wymienial termoatat w avf? Mam standardowe objawy jak przy walnietym termo. Kupilem nowy oraz plyn g12+. Mialem juz jedno podejscie do wymiany z checia spuszczenia calego plynu jednak motylek niestety nie dziala. Teraz glowne pytanie czy da sie wymienic termostat od gory bez koniecznosci spuszczania plynu (mam tak doj**ana oslone ze prawie udalo mi sie ja przykrecic na swoje miejsce ponownie i nie chce tego powtarzac). Wiec co staloby sie gdybym od razu podniosl maske odkrecil te dwie sruby i chcial wymienic termostat? Nie hejtujcie bo nie mam warunkow w tej chwili a dzisiejsza operacje robilem pod blokiem najezdzajac na klocki.
Dev Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Jak wyjmiesz termostat to leci z dużego i małego obiegu. Chcesz wymienić płyn to nie ma już znaczenia czy wyleci. Możesz spróbować odpiac dolny wąż z chłodnicy.
MemberA4 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 (edytowane) Możesz spróbować odpiac dolny wąż z chłodnicy. znając życie będzie miał zardzewiałą klamrę od tego przewodu i tak samo zastały przewód ja u siebie kombinerkami odkręciłem ten motylek bo też był mocno dokręcony a przewód pomimo zdewastowania tej klamry nie chciał się zsunąć klamerke oczywiście dobrałem sobie nową z innego autka grupy VAG Edytowane 23 Grudnia 2016 przez MemberA4
amaradaar Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 (edytowane) no właśnie kolego nie bój się użyj mocy na motyla bo ten skur nie dość że dojście jest felerne to sam w sobie działa jak ja pier... więc kręć go dziada napewno puści Edytowane 23 Grudnia 2016 przez amaradaar
kamil_cabrio Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 A czy trzeba/należy odpiąć aku przy wymianie termostatu? Jak kolega próbował mi odkręcic imbusy z termostatu to dotknął alternatora przedłużką i ładny spaw zostawiło na przedłużce...
kamil_cabrio Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 A to nie jest na zasadzie ułożenia jak zawory kulowe czyli - (piozomo) lub I (pionowo) ?! bo tak właśnie kręciłem kombinerkami (dojście faktycznie bardzo kiepskie) Ku****a!!! To ja zmarzlem i złożyłem do kupy a to trzeba było charatać na chama?! Człowiek boi się żeby sobie czegoś nie zepsuć...
amaradaar Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 no ja wpierw sie do tego zabierałem jak pies do jeża ale nie szło no to troche mocniej i mocniej i pozniej najmocniej aż kurna wkońcu poszło jakoś
MemberA4 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 (edytowane) A to nie jest na zasadzie ułożenia jak zawory kulowe czyli - (piozomo) lub I (pionowo) ?! to nie jest na tej zasadzie jego trzeba więcej niż pół obrotu obrócić on podczas odkręcania zacznie się lekko podnosić jak się uniesie to już palcem pójdzie i zacznie płyn lecieć Edytowane 23 Grudnia 2016 przez MemberA4
wojtek13001 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 A czy trzeba/należy odpiąć aku przy wymianie termostatu? Jak kolega próbował mi odkręcic imbusy z termostatu to dotknął alternatora przedłużką i ładny spaw zostawiło na przedłużce... Jak spawy robicie to lepiej odepnijcie ten akumulator
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się