ROBUŚ24 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Witam wszystkich niedawno kupiłem A4 b6 1.6 z 04r . Od pewnego czasu kopci na biało nawet jak jest rozgrzany , rozrząd i płyny wymienione ale ciągle tak samo . Nie ubywa płynu ani oleju , silnik odpala dobrze, nie muli wydaje się ok ale ten dym... Poza tym silnik dość dość głośno pracuje tak jakby diesel nie mam pojęcia co mu dolega może ktoś spotkał się z podobnym problemem???
darko Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 jeśli posiadasz LPG to przy ujemnych temp. będą to obłoki pary wodnej a może spróbuj wyczuć nosem czy para czy olej
pomich Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Czy dymienie nie pojawiło się czasem po wymienie rozrządu ?? no i czy dym jest na pewno biały czy może lekko niebieskawy ??
ROBUŚ24 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Nie posiadam lpg . Dym jest biały nie lekko niebieski problem był od początku przynajmniej nie zwracałem na to jakiejś szczególnej uwagi bo auto odebrałem w sobotę a w poniedziałek było już w servisie. Jak włączę CHECK to pisze że jest ok . Auto ładnie chodzi nic nie szarpie nie ma żadnych spadków mocy już sam nie wiem co jest
pomich Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Przejedz sie gdzieś dalej żeby układ wydechowy się dobrze wygrzał i spr czy daje dymi . Ogólnie przy niskich temperaturach benzyniak będzie dymić najbardziej rano zaraz po dopaleniu . Czy dym jest gryzący czy obojętny ??
ROBUŚ24 Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Opublikowano 8 Lutego 2013 Już zrobiłem wczoraj z 30 km po autostradzie i trochę miasto i ciągle jest tak samo . temp zawsze trzyma 90st i na ciepłym silniku jak prze gazuje to za mną sporo takiego białego dymu. jak auto przechodziło TUV w zeszłym mies to wykres z spalania był taki Lambda wert : min 0.97 max 1.03 istdaten 0.997 CO [%vol] max 0.3 istdaten 0.30 Auto ogólnie głośno chodzi jak jakieś rasowe V albo diesel (w sumie nie wiem jak to określić) nie wiem czy to normalne Co do dymu to nie wiem chyba taki gryzący. Macie jakieś jeszcze pomysły ???
darkle Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 Jak nie ubywa płynu chłodzącego i oleju to nie ma się co przejmować. Jest zimno i wilgotno więc leci para z wydechu. Poczekaj aż się zrobi ciepło to mu przejdzie. A zę chodzi głośno to może wydech gdzieś dziurawy?
ROBUŚ24 Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Opublikowano 8 Lutego 2013 Samochód był na inspekcji a Niemcy sprawdzają wszystko za koleją i na pewno sprawdzili wydech jakby coś było nie tak to na pewno by powiedzieli. Wdłg ich wszystko jest ok ale jeśli auto dymi na biało nawet po przejechaniu 100 km to widocznie jest coś nie tak . Może ktoś miał podobny problem???
ja74687 Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 Może masz po prostu lipne paliwo wymień mu filtr paliwa, zalej dobre PB 95 i dolej taki specjalny środek do wytrącenia wody ze zbiornika, ale myślę że nie masz się czym przejmować, może też być tak że katalizator skończył już swój żywot, posprawdzaj go sam dobrze od spodu zapal motor i słuchaj gdzie najgłośniej może po prostu Niemcy coś przeoczyli
ROBUŚ24 Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Opublikowano 8 Lutego 2013 Paliwo jest ok tankuje na sprawdzonej stacji . filtr wymieniany był , a auta nie mam jak sprawdzić bo nawet nie mam dostępu do kanału . Auto ma przejechane 95 tys i co do katalizatora to przy tym przebiegu to chyba nie możliwe? A co powiecie na uszczelkę pod głowica? oleju nie bierze ale sam nie wiem... Może jakaś uszczelka np od kolektora spalinowego? albo coś z świecami albo z wtryski ? może ktoś miał podobny problem?
ja74687 Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 uszczelka jak by poszła to by ci ubywało albo oleju albo płynu są spore zmiany temperatur jak nic się nie dziele z autem to ja bym nic nie ruszał może się naprawdę musi dobrze rozgrzać żadna uszczelka czy wtryski nie mają chyba z tym nic wspólnego możliwe że masz gdzieś dziurawy wydech bo jak mówisz głośno chodzi i gdzieś zimne powietrze łapie potem się skrapla i paruje posprawdzaj szczelność wydechu i jak nic nie ubywa to się nie przejmuj
dariusz11 Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Zapala mi się kontrolka oleju. Kupiłem go 3 miesiące temu,przejechałem 3 tyś i zapaliła mi się kontrolka.dolałem w ciągu 1 miesiąca 1l i zapaliła się znowu.2 dni temu wymieniłem olej na 5 w 30,zrobiłem 100 km i zapaliła się ponownie,stanełem i zgaśiłem silnik i po ponownym zapaleniu zgasła,niewiem co sie dzieje
C. Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Taka już charakterystyka twojego silnika. Poczytaj na forum o swoim silniku.
vdm Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Zapala mi się kontrolka oleju.Kupiłem go 3 miesiące temu,przejechałem 3 tyś i zapaliła mi się kontrolka.dolałem w ciągu 1 miesiąca 1l i zapaliła się znowu.2 dni temu wymieniłem olej na 5 w 30,zrobiłem 100 km i zapaliła się ponownie,stanełem i zgaśiłem silnik i po ponownym zapaleniu zgasła,niewiem co sie dzieje Silnik ALT i wszystko jasne Co do problemu autora, jeżeli nie ubywa płynu i oleju to nie zwracaj na to uwagi
kiko79 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Zapala mi się kontrolka oleju.Kupiłem go 3 miesiące temu,przejechałem 3 tyś i zapaliła mi się kontrolka.dolałem w ciągu 1 miesiąca 1l i zapaliła się znowu.2 dni temu wymieniłem olej na 5 w 30,zrobiłem 100 km i zapaliła się ponownie,stanełem i zgaśiłem silnik i po ponownym zapaleniu zgasła,niewiem co sie dzieje Nie lej pełnego syntetyka. W specyfikacjach 5w30 jest zalecany, ale może do nowego ALT. W tym silniku zadziwiająco szybko lepiej przejść na półsyntetyk.
Ekonomista Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Witam wszystkich niedawno kupiłem A4 b6 1.6 z 04r . Od pewnego czasu kopci na biało nawet jak jest rozgrzany , rozrząd i płyny wymienione ale ciągle tak samo . Nie ubywa płynu ani oleju , silnik odpala dobrze, nie muli wydaje się ok ale ten dym... Poza tym silnik dość dość głośno pracuje tak jakby diesel nie mam pojęcia co mu dolega może ktoś spotkał się z podobnym problemem??? Hej Kolego, mam dokładnie taki sam problem jak ty z białym dymem. Dopiero co kupiłem samochód z Niemiec. A4 B6 1.6 silnik ALZ, rok 2002. Gaz jest wbudowany dopiero od tygodnia ale dymił na biało już wcześniej. Zawsze mocniej przy zwiększonych obrotach. Dzisiaj wąchałem ten dym i nie ma zapachu, więc to para. Twój cały czas tak paruje i nic mu nie jest czy może jednak coś naprawiałeś?
fryt123 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Mam takie Audi z takim silnikiem z 2003. Już wam mówie jak to działa... a działa to tak że jak jest wilgoć w powietrzu (np. deszcz albo tak jak teraz) to kopci na biało zawsze nawet po 350 km to jest zwykła para wodna. Jak jest ciepło i sucho problem znika jak ręką odjął... nie masz się czym martwić jeździj i nic nie rób. Ja mam auto ponad rok i jedyny z czym mam problem to z tym http://a4-klub.pl/index.php?/topic/306082-hamowanie-silnikiem-spadek-obrotow-do-400min/
czarlo Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Kopcenie na biało powoduje również niska temperatura powietrza.
olpen Opublikowano 21 Października 2017 Opublikowano 21 Października 2017 I CO KOLEGO ROZWIAZAŁĘS TEN PROBLEM ? BO POSIADAM TAKI SAM JAK TY
moreluz Opublikowano 25 Października 2017 Opublikowano 25 Października 2017 Ja obstawiam to co na filmiku. A dlaczego? Ano dlatego, że dzieje się to na rozgrzanym, a skoro to nic z układu olejowego czy chłodzenia to zapewne jest to woda zalegająca w wydechu, która następnie jak zagrzejemy silnik najzwyczajniej paruje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się