lukasz1813 Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Opublikowano 1 Marca 2013 Kolego cały dolot był czyszczony. A co myślicie o takim rozwiązaniu jak na zdjęciu?
daffy Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 jeżeli wywala olej tymi małymi otworami po bokach to można to zaspawać u fachowca który zajmuje się spawaniem aluminium
lukasz1813 Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Opublikowano 1 Marca 2013 Ok, Kolego, udam się do fachowca, który spawa aluminium. Mam nadzieję, że wycieki ustaną. Jeśli to nie pomoże będę zmuszony zakupić nowy zawór.
daffy Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 umnie spawanie pomogło dodatkowo odłącz EGR
lukasz1813 Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Opublikowano 2 Marca 2013 Odłączyć EGR? w jaki sposób to zrobić? Czy chodzi o jego zaślepienie?
lukasz1813 Opublikowano 3 Marca 2013 Autor Opublikowano 3 Marca 2013 Kolego zaślepiłem już EGR-ka jakiś czas temu:naughty: W kolektorze wylotowym założyłem specjalnie dorobioną blaszkę, teraz spaliny nie ciągnie mi już go tego zaworu
daffy Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 u mnie też blaszka dodatkowo zaślepiłem śrutem rowerowym wężyk
Sztomel Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Te dwa otworki po bokach pod grzybkiem siłownika EGR są po to aby membrana wewnętrz mogła się swobodnie unosić i opadać wewnątrz siłownika kiedy N18 będzie podciśnieniem unosił zawór EGR czyli niwelują one podciśnienie, które powstawałoby pod membraną gdyby zawór EGR miałby być otwierany i gdyby nie otworki to N18 nie byłby w stanie podciśnieniem zassać membrany w górę - proste porónanie : zatkaj palcem koniec strzykawki lekarskiej na który nakłada się igłę i próbuj wyciągnąć tłoczek ze strzykawki - nawet jeśli będziesz go wyciągał to podciśnienie będzie go spowrotem zasysać i stawiać znaczny opór. Dlatego jeśli ktoś decyduje się na zaślepienie tych otworków to powinien odłączyć wężyk podciśnienia idący do siłownika EGR i jego koniec zaślepić bo w przeciwnym wypadku ulegnie prędzej czy później uszkodzeniu sama membrana ale to oczywiście jest równoznaczne z tym, że pozbywamy się całkowicie sterowania zaworem EGR czyli pozostanie on ciągle zamknięty - efekt taki sam jak przy zaślepieniu dolotu spalin do niego blaszką. Druga sprawa to oil catch tank - nie wiem na jakiej podstawie ktoś z forumowiczów z poprzedniej strony ostrzega o jego stosowaniu. Dla mnie jest to logicznie niezrozumiałe gdyż to nic innego jak tylko poprawienie fabryki w kwestii separacji opar oleju. Wymiana pokrywy zaworów w celu wyeliminowania przedostawania się oleju z odmy do dolotu to zabieg bezsensowny gdyż jeśli ktoś wie jak ta pokrywa wygląda od wnętrza to nigdy by na taki pomysł nie wpadł - tam nie ma się co zepsuć - to tylko kanały z przegrodami separującymi olej, które i tak nie zdają swego egzaminu. V.A.G. poprawił separator oleju odmy w nowszych silnikach 2.0 TDI ale szału i tak nie ma.
lukasz1813 Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Opublikowano 4 Marca 2013 Kolego Sztomel wężyk od podciśnienia odpiąłem już od zaworu i zaślepiłem Co do oil catch tank sam go planuje zastosować w samochodzie i uporać się z tym wyciekiem oleju, szkoda wydawać od 500 zł na nowy zawór skoro i tak on by nie spełniał swojej funkcji
Sztomel Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Swoją funkcję spełni ale tylko do pewnego przebiegu czyli do czasu aż wyrobi się w nim tulejka, w której porusza się trzonek zaworu EGR. Olej wali przez dwa otworki zawsze wtedy jak tulejka wyrobi się do tego stopnia, że olej zdoła się wcisnąć powstałym, od wypracowania mechanicznego - ścierania, luzem pomiędzy jej wewnętrzną ścianką a trzonkiem zaworu EGR, który się w niej porusza i potem wypływa sobie otworkami na zewnątrz syfiąc wszystko dookoła. Na podstawie doświadczeń użytkowników aut z silnikami benzynowymi gdzie przewody odmy mają cienką średnicę i przez to szybko zamarzają resztki oleju w nich co prowadzi w efekcie do ich niedrożności i rozszczelnienia silnika należy zadbać o to by OCT czyli oil catch tank łączył pokrywę zaworów z dolotem powietrza do turbo możliwie najkrótszymi odcinkami węży i o możliwie najwększej średnicy wewnętrznej - nie będzie wtedy opcji z zamarzaniem oleju w ich wnętrzu. Przy opcji z wężem puszczonym w butelkę nie ma żadnej opcji z zamarzaniem czegokolwiek bo wtedy w wężu nie będzie oleju, którego opary w przypadku układu zamkniętego czyli np. OCT będą ciągle zasysane przez turbo. Ujemnym skutkiem opcji węża puszczonego w butelkę lub nawet tak długiego, że pociągniętego do rury wydechowej jest i tak wyczuwalny smród nawet przy zatrzymaniu się na światłach przed skrzyżowaniem - smród wyziewów ze skrzyni korbowej nie jest przyjemny - wiem bo mam opcję z butelką (ścianki wewnetrzne butelki po przebiegu prawie 10 kkm od jej zastosowania zaledwie się tylko zabarwiły na ciemny kolor i nie uzbierało się w niej nic oleju bo, jak pisałem wcześniej, turbo nie wytwarza podciśnienia zasysającego drobiny oleju jeśli odmę wypnie się z dolotu) ale wiosną zmienię na OCT
daffy Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Co kolega Sztomel radzi w tym przypadku ,zaślepic EGR zaspawać otworki którymi wywala olej.Ja tak zrobiłem jak narazie mam sucho i czysto
Sztomel Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 I bardzo dobrze Andrzeju. Pozbyłeś się wycieków raz na zawsze więc co tu radzić jak już napisałeś rozwiązanie problemu. Dodatkowo należy usunąć programowo EGR w sterownikach, które po jego zaślepieniu wywalają błąd i aktywują kontrolkę w zegarach.
lukasz1813 Opublikowano 7 Marca 2013 Autor Opublikowano 7 Marca 2013 W tym silniku nie będzie wyświetlało błędu
kruszyna29 Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 Ja pisałem aby przy stosowaniu oil tanku zachować ostrożność, dlaczego ? Miałem takie cudo , (oryginalny z Lublina ) separator i niestety zimą zamarzła woda w nim, zaczęło wywalać olej z silnika do układu wydechowego-dobrze że nie jechałem daleko i w porę zauważyłem dymienie za mną. Robię małe trasy gdzie nawet silnik się nie zdąży zagrzać. Obecnie go nie mam ale dokonam niezbędnych poprawek aby uniknąć takich niespodzianek. Może jakaś spirala z rurki metalowej, mosiężnej lub aluminium wokół układu wydechowego aby się nagrzewały opary ( chociaż po dłuższych przemyśleniach spirala może się okazać złym rozwiązaniem ) , lub dłuższy odpływ z separatora da radę. Jedyne co to przy oil tanku brak wycieku oleju przy egr z otworków. 1
daffy Opublikowano 9 Marca 2013 Opublikowano 9 Marca 2013 Wydaje mi się ze taniej wychodzi zaspawać otworki i zaślepić EGR niż kupować oil tank
lukasz1813 Opublikowano 9 Marca 2013 Autor Opublikowano 9 Marca 2013 Taniej i szybciej można się w taki sposób pozbyć niechcianych wycieków z EGR 1
Sztomel Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Taniej wychodzi je zatkać nawet drewnianymi kołkami niż spawać aluminium - po co aż spawać.
sumoss Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 zaslepic mozna bardzo prosto i szybko ale szczerze neiwiem czy jest sens mi ciekilo kupilem nowy ori za 245zl na allegro jakis rok temu zrobione ok 70tys km i sucho ani kropelki oleju ale jesli by mi w dalszym ciagu lalo bym poprostu zaslepil podcisnienie i powinno nie lac ( tak mialem przy starym egr)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się