Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T - zatkana odma i wyciek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawór możesz sprawdzić zanim wymienisz. Wyczyścić odme zalecane tym bardziej że idzie zima i może ten osad z wodą zamarznąć, po dłuższym postoju

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie, jestem swiezym posiadaczem 1.8 t bfb. Po zakupie smierdzialo mi palonym olejem a mianowicie kapalo z pokrywy bo lewej gornej stronie stojac przed autem.Wymienilem wiec uszczelke i dalej mi z tamtad leci i smierdzi. Ezektor sprawdzalem jest sprawny bo mialem nowy dla porownania. Obroty zarowno na zimnym i cieplym nie faluja jest ok. Korek nie jest zassany ale dla odmiany dmucha z niego ,jak go odkrece i zostawie to tanczy :)Jeszcze gdy nie bylo mrozow to tez dmuchalo. Gdy go przegonie na trasie to slysze siedzac w srodku jakby jakies tykanie. Co to moze byc zawor nr 20? czy zalepiona odma , teraz jak jest mroz przy wiekszych obrotach silnik jakby glosniej pracowal. Na korku zbiera sie maslo bo jak wyczytalem prawdopodobnie temu ze robie krotkie trasy.Prosze o pomoc bo rowniez wyczytalem ze mozna posadzic uszczelniacze. Dodam jeszcze ze w okolicach obudowy filtra powietrza slychac jakies bulgotanie ale nie wiem dokladnie co to moze byc i czy tak ma byc. dziekuje za ewntualne podpowiedzi

Edytowane przez pasiasty86
Opublikowano

To, że po odkręceniu korka wlewu na odpalonym i on "tańczy" to normalna rzecz, nie stresuj się.

A to, że kapie Ci olej na kata to zapewne wina uszczelki napinacza łańcuszka. Poszukaj, w jednym temacie było to opisywane, a poza tym nową uszczelkę kapy zaworów dawałeś na sucho czy na silikon ?

Opublikowano (edytowane)

To, że po odkręceniu korka wlewu na odpalonym i on "tańczy" to normalna rzecz, nie stresuj się.

A to, że kapie Ci olej na kata to zapewne wina uszczelki napinacza łańcuszka. Poszukaj, w jednym temacie było to opisywane, a poza tym nową uszczelkę kapy zaworów dawałeś na sucho czy na silikon ?

Mechanik jak mi wymienial to nie uzywal silikonu i dalej z tego miejsca lecialo. Po jakims czasie jak zobaczylem ze leci to zdjal pokrywe, uszczelke i w tym miejscu tj. caly lewy gorny rog potraktowal silikonem, skrecil wszystko ale to tez nie pomoglo. Wyczytalem o tescie kartki ze ma lezec na wlewie przy odpalonym a nie ja wywiewac juz sam nie wiem czy to nie przez to. Ostatnio mialem a6 c5 2.4 v6 po wymianie odmy i ezektora kartka lezala spokojnie i nic nie dmuchalo ani nie lecialo, moze w 1.8t o co innego chodzi nie wiem... jedynie co to sprobuje z ta uszczelka pod napinaczem. Dzieki za podpowiedz

Edytowane przez pasiasty86
Opublikowano (edytowane)

To, że po odkręceniu korka wlewu na odpalonym i on "tańczy" to normalna rzecz, nie stresuj się.

A to, że kapie Ci olej na kata to zapewne wina uszczelki napinacza łańcuszka. Poszukaj, w jednym temacie było to opisywane, a poza tym nową uszczelkę kapy zaworów dawałeś na sucho czy na silikon ?

Mechanik jak mi wymienial to nie uzywal silikonu i dalej z tego miejsca lecialo. Po jakims czasie jak zobaczylem ze leci to zdjal pokrywe, uszczelke i w tym miejscu tj. caly lewy gorny rog potraktowal silikonem, skrecil wszystko ale to tez nie pomoglo. Wyczytalem o tescie kartki ze ma lezec na wlewie przy odpalonym a nie ja wywiewac juz sam nie wiem czy to nie przez to. Ostatnio mialem a6 c5 2.4 v6 po wymianie odmy i ezektora kartka lezala spokojnie i nic nie dmuchalo ani nie lecialo, moze w 1.8t o co innego chodzi nie wiem... jedynie co to sprobuje z ta uszczelka pod napinaczem. Dzieki za podpowiedz

Udało Ci się usunąć ten wyciek? Mi też właśnie z tej okolicy delikatnie się sączy a w okolicy marca planuję większy przegląd i wymianę rozrządu, uszczelek, może warto o czymś dodatkowo wiedzieć? Mi własnie sączy się z okolicy łańcuszka napinacza rozrządu tam z tyłu silnika.

Dziś spróbuję sprawdzić ten zaworek tylko wybadam gdzie on się znajduje, ostatnio coś mi nie poszło :)

Da się go wymienić w miarę łatwo bez wykręcania innych podzespołów?

Edytowane przez ShatyMK
Opublikowano

da się

Opublikowano

Będę u siebie czyścił odmę, bo przy trójniku się poci. Podpowie ktoś jak w końcu sprawdzić te wszystkie zaworki?

Z rysunku:

nr 20

nr 6

Do ezektora też zajrzeć?

Może w ogóle wyrzucić odmę pod silnik lub zastosować Oil catch tank?

Opublikowano

Ja jestem już po gruntownym remoncie, rozrząd, filtry zaworki, wycieki, wszystko.

Auto oddałem do mechanika bardzo ogarniętego w temacie, odkręcił całą odmę i wyczyścił, zawór nr 6 wymieniony, N75, zamiast DV mam BlowOffa, trzeba było wyłączyć kontrolę błędów dla zaworu DV w kompie. Dodatkowo wymienił wszystkie możliwe uszczelki, przy separatorze oleju trzeba było też wymienić.

Powiem tak, auto nie do poznania, wszystko drożne, nowy olej filtry, rwie do przodu jak szatan :)


Mały update, cały silnik jest szczelny, jednak w tym jednym miejscu przy napinaczu paska rozrządu dalej się delikatnie sączy, nie wiem teraz czy to z tego półksiężyca czy ewentualnie coś innego, będę obserwował dalej.

Opublikowano

to pod napinaczem nie zmieniłeś uszczelki?


uszczelka pokrywy na silikon?

Opublikowano

Chciałem żeby mechanik usunął wyciek, nie wiem czy wymieniał pod napinaczem, zakładam, że nie wymienił jej jeśli dalej cieknie, pod pokrywą zaworów dał nową uszczelkę i potwierdził że nie cieknie już. Jak widać coś poszło nie tak.

Opublikowano

koło filtra oleju zmam zaślepioną rurke tz.na końcu rurki jest nałożona guma w kształcie kapelusza zabezpieczona orginalną opaską zaciskową od czego ona jest??

jak przeczyścić odme bez zdejmowania kolektora ?słyszałem ze kolanko odmy jest plastikowe i po tylu latach może rozsypać sie w ręku przy prubie wyjecia do czyszczenia prawda to? jak tak jaki jest nr aby zamówić w aso

Opublikowano (edytowane)

Da się zdemontować wszystko kolanko i nawet rurkę metalową bez zdejmowania kolektora.

kolanko odmy - 06A103213F

http://allegro.pl/odma-waz-odmy-vw-golf-iv-passat-b5-1-8t-06a103213f-i5200229520.html

koło filtra oleju zmam zaślepioną rurke tz.na końcu rurki jest nałożona guma w kształcie kapelusza zabezpieczona orginalną opaską zaciskową od czego ona jest??

Nie wiem do czego ona jest, może do spuszczania płynu, ale tak ma być

a_zpsxzv69xv3.jpg

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

taka ślepa kiszka hehe

ktoś zna nr uszczelki pokrywy zaworów aby ją wymienić potrzebny jest pewnie klucz dynamometryczny?


i jeszcze jedno wyjmując fajkę nr 2 w kierunku podstawy filtra sa dwie podkładki czy oringi nie wpadną czasem do podstawy filtra?? rozumiem ze ta fajka 2 jest włożona w podstawę filtra oleju a z drugiej strony jest spięta opaską zaciskową razem z trójnikiem ?

Opublikowano

Bez przesady, ostatnio wymieniałem uszczelkę pokrywy bez klucza dynamomytrycznego

Opublikowano

no wiem ale tak dokręcasz śróby z różną silą co oznacza różny docisk w różnych miejscach i dla tego dużej cześci osobą nadal cieknie po wymianie uszczelki

a no właśnie jak jest z ta fajką odmy nr 2? czy podczas wyciągniecia jej mogą wpaść do podstawy filtra nr 1 uszczelki??


Da się zdemontować wszystko kolanko i nawet rurkę metalową bez zdejmowania kolektora.

kolanko odmy - 06A103213F

http://allegro.pl/odma-waz-odmy-vw-golf-iv-passat-b5-1-8t-06a103213f-i5200229520.html

koło filtra oleju zmam zaślepioną rurke tz.na końcu rurki jest nałożona guma w kształcie kapelusza zabezpieczona orginalną opaską zaciskową od czego ona jest??

Nie wiem do czego ona jest, może do spuszczania płynu, ale tak ma być

a_zpsxzv69xv3.jpg

co przedstawia nr17, 39,

Opublikowano

Trzeba opaski rozgiąć i rozpiąć, one są jednarozowe.

Kupić zwykłe zakręcane śrubokrętem i założyć

Opublikowano

no wiem ale tak dokręcasz śróby z różną silą co oznacza różny docisk w różnych miejscach i dla tego dużej cześci osobą nadal cieknie po wymianie uszczelki

a no właśnie jak jest z ta fajką odmy nr 2? czy podczas wyciągniecia jej mogą wpaść do podstawy filtra nr 1 uszczelki??

Da się zdemontować wszystko kolanko i nawet rurkę metalową bez zdejmowania kolektora.

kolanko odmy - 06A103213F

http://allegro.pl/odma-waz-odmy-vw-golf-iv-passat-b5-1-8t-06a103213f-i5200229520.html

koło filtra oleju zmam zaślepioną rurke tz.na końcu rurki jest nałożona guma w kształcie kapelusza zabezpieczona orginalną opaską zaciskową od czego ona jest??

Nie wiem do czego ona jest, może do spuszczania płynu, ale tak ma być

a_zpsxzv69xv3.jpg

co przedstawia nr17, 39,

Witam, czy myślicie że to faktycznie oryginały ? http://allegro.pl/odma-waz-zestaw-odmy-audi-a4-a6-vw-passat-b5-1-8t-i5228496582.html

I jak się rozpina te opaski na wężach, bo to są jakieś zaciskowe ?

kolego ten zestaw w ASO kosztuje 320zł brutto z zaciskami cena dosc wysoka sama fajka 138zł

Opublikowano (edytowane)

kolego ten zestaw w ASO kosztuje 320zł brutto z zaciskami cena dosc wysoka sama fajka 138zł

Gość twierdzi, że to oryginalne części, niby mają wytłoczone numery i emblematy, ma same pozytywne komentarze, więc nie wiem co to za przekręt i skąd taka cena.

Edytowane przez bobasxx
Opublikowano

co mi sie rzuca w oczy to zaworek. Jak ja kupowałem w ASO to był zielony z czarnym a tam jest siwy z czarnym. Z tego co widziałem to podróbki były właśnie siwe ale to tylko moje spostrzeżenie. Generalnie sytuacja może byc podobna jak z napinaczami ORI chinole z neta... :facepalm: za 1/3ceny ori z ASO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...