ShatyMK Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 kolego odme mam czystą pisałem ,że na częściach widnieje data produkcji z 2011r wiec jakiś helmut wymieniał odme sprawdziłem tą fajke która wychodzi z silnika trójnik zaworek w trójniku metalową rurke ezekutor czy jak mu tam wszystko w jak najlepszym porządku i czyste coś jeszcze zostało?? Hmm, najbardziej zabite syfem najczęściej jest to kolanko które wchodzi do silnika ( to które często lubi się ułamać ), ale odma biegnie dookoła silnika, jeśli wszystko czyściłeś i jesteś pewien że jest drożna to może faktycznie trafiłeś na trefny zaworek który przepuszcza w 2 strony powietrze bez oporu, może sprężynka jest uwalona. kolego odme mam czystą pisałem ,że na częściach widnieje data produkcji z 2011r wiec jakiś helmut wymieniał odme sprawdziłem tą fajke która wychodzi z silnika trójnik zaworek w trójniku metalową rurke ezekutor czy jak mu tam wszystko w jak najlepszym porządku i czyste coś jeszcze zostało?? Hmm, najbardziej zabite syfem najczęściej jest to kolanko które wchodzi do silnika ( to które często lubi się ułamać ), ale odma biegnie dookoła silnika, jeśli wszystko czyściłeś i jesteś pewien że jest drożna to może faktycznie trafiłeś na trefny zaworek który przepuszcza w 2 strony powietrze bez oporu, może sprężynka jest uwalona.
DarePB Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 Panowie, ma ktoś może nr. katalogowy tego gumowego trójnika co wychodzi od razu z pokrywy zaworów ?
BEX4 Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 właściwie już zgłupiałem odme mam na 100%drożna i czystą co do zaworku wyjąłem go sprezynka chodzi bez problemu nawet w razie czego prysnąłem wd 40 ale nie wiem kiedy w koncu on działa poprawnie a kiedy nie!!! sa rożne sprzeczne opinie i nikt nie potrafi z tym zrobić porządku wiec kiedy ten zaworek w trójniku odmy działa poprawnie? gdy w jedną strone przepuszcza powietrze a w drugą wcale czy gdy w jedną strone puszcza normalnie powietrze a w drugą znacznie je blokuje przepuszczając bardzo wolno? nadmieniam ze moj zaworek został wymieniony w 2011roku i w jedną strone puszcza powietrze swobodnie a w drugą znacznie je blokuje puszczając je bardzo powoli ale puszcza a nie blokuje go całkowicie
bobasxx Opublikowano 28 Maja 2015 Opublikowano 28 Maja 2015 W jedną stronę powinien puszczać bez oporów, sprężynka ugina się i powierze się wydostaje. W drugą stronę nawet nowy zaworek delikatnie puszcza powietrze ale ze znacznym oporem. Nie jest prawdą że w jedną puszcza a w drugą nie. Z tego co pamiętam mój puszczał tylko w jedną stronę, ale nie próbowałem większym ciśnieniem, tylko z płuc.
Radeksc Opublikowano 28 Maja 2015 Opublikowano 28 Maja 2015 (edytowane) Wytargałem dzisiaj odme, będzie co czyścić, rurka nr 9 zasyfiona konkretnie, nr 2 pęka w rękach. O dziwo trójnik cały. Zawór w trójniku ( nr 6 ) wygląda na sprawny, puszcza powietrze tylko w jedną stronę ( jeszcze jutro sprawdze dokładnie po umyciu, napisze czy puszcza minimalnie ). Mam pytanie do grzybka ( nr 20 ). Czy on powinien puszczać powietrze tylko z jednej strony? U mnie puszcza z dwóch i nie wiem czy go wymienić? Jego numer 06A 129 101A Nie wiem czemu, ale mam dużo oleju w dolocie, turbina sprawna, regenerowana 2 miesiące temu. Podejrzewałem ją, wysłałem nawet na gwarancję ale Pan stwierdził że jest OK. Już inna sprawa, że po demontażu kolektora ssącego ( łatwiejszy dostęp do odmy, a i tak miałem wyciek przy wtryskach ) trzonki zaworów są zaolejone, więc chyba uszczelniacze do roboty :/ Edit: zaworek 6 po wyczyszczeniu z jednej strony puszcza, z drugiej blokuje, ale nie do konca, lekko uchodzi powietrze gdy sie dmucha Edytowane 29 Maja 2015 przez Radeksc
sambo Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) Panowie, serdeczna prośba.. U mnie tez puszcza z dwóch..Rozkrecilem wszystko i chciałem to umyć.. I okazało sie ze ten grzybek puszcza z obu strony.. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Edytowane 30 Maja 2015 przez sambo
Radeksc Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Jak się przyjrzysz to w środku, gdzie jest sprężyna jest dziurka. Wydaje mi się, że powinien puszczać z obu stron ( wcześniejsze wpisy też o tym mówią ). Ważne, żeby był szczelny ( zatkaj palcem jeden wlot i dmuchnij w drugi ).
sambo Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Dzięki śliczne. Rozkrecilem wszystko. Okazało sie ze ten zielony odpowietrzania był rozwalny.. Ale dodatkowo mam uszkodzone kolanko nr.2.. Tam sie strasznie sączył jakis olej.. Część tego kolanka została w silniku.. Mam pytanko.. Czy to kolanko nr.2 wchodzi poprostu w silnik (na wcisk)? Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
BEX4 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 tak kolego kolanko nr 2 whodzi na wcisk i do tego zawleczka byłem w aso zaworek odpowietrzający nowy zielony nr 6 puszcza powietrze w dwie strony w jedną normalnie a w drugą bardzo powoli wiec zaworek nr 6 u mnie jest sprawny już nie wiem co jest grane cała odma czysta sprawna a nadal silnik chodzi po odpaleniu z rana jak na 3 gary już nie mam pojęcia co jest nie tak
Majjkel Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Witam wszystkich, dolaczam do tematu poniewaz podczas dzisiejszego weekendowego wypadu w gory, w polowie drogi musialem sie zawrocic z migajacym check engine, rzucaniem auta na wolnych i falujacymi obrotami... Podlaczylem pod domem swoj sprzet diagnostyczny jakim jest laptop z tanim kablem no i jak u wiekszosci wyzej - wypadanie zapolonow na 3 cylidrach itd itp.. Po ogledzinach ledowa latareczka chyba znalazlem przyczyne, kolanko odmy tj. nr 2 z wczesniejszego schematu dosc efektownie pekniete korek zassany i syczy. Zamierzam powalczyc z ta odma osobiscie, takze lista czesci juz spisana i w poniedzialek jade po ori do serwisu, przy okazji kupie trojnik nr 5 i nieszczesny zaworek nr 6 bo jak juz bede tam w srodku to wymienie i to. Mam tylko wielka prosbe o jakies porady jak sie tam skutecznie dostac i poruszac, zwalilem dzis pojemnik na plyn chlodniczy i doszedlem do miejsca gdzie kolanko wchodzi do obudowy filtra oleju ale niestety tylko paluchami a problem jest tego typu, ze kolanko peklo przy samej nasadzie i jezeli go dobrze nie wytargam za pierwszym razem to urwe gore a reszta zostanie w srodku i bedzie klops . Zastanawiam sie nad zdjeciem kolektora ale to znowu demontaz wtryskow albo zwalic przepustnice? alterantor? po zdjeciu przepustnicy to i ja pewnie wyczyszcze, bede musial robic pozniej mapowanie? A moze ktos z was ma jakis inny pomysl jak sie tam skutecznie dostac bez zrzucania dodatkowego sprzetu? Prosze o rady, z gory dzieki
edekxp Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) U siebie wyczyściłem odme bez zdejmowania kolektora Trochę gimnalistki Edytowane 30 Maja 2015 przez edekxp
sambo Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) tak kolego kolanko nr 2 whodzi na wcisk i do tego zawleczkąDzięki Dokładnie, nie trzeba zdejmować kolektora. Na początku byłem załamany, bo nie wiedziałem nawet jak się tam dostać.. Ale kroczek po kroczku, śrubka po śrubce i się udało i stalowe nerwy Byłem przy okazji w serwisie i porównałem: Zawór nr.6 - tak jak kolega BEX4 napisał puszcza w jedna strone normalnie a w druga dosłownie minimalnie Grzybek nr.20 - puszcza powietrze w obie strony. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Edytowane 31 Maja 2015 przez sambo
edekxp Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) Ja nie mogłem nic wdmuchać płucami w zaworek nr 6, oczywiście z jednej strony Skoro piszecie że puszcza minimalnie dmuchając ustami, to co będzie jak dmucha turbina np. 1bar (auto po sofcie) Edytowane 31 Maja 2015 przez edekxp
sambo Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 Po godzinie walki udało mi sie wydostać część kolanka nr.2 , po wyjęciu okazało sie ze już jakis czas temu uległo uszkodzeniu i kawałek zapewne wpadł do podstawki oleju.. Czy powinien mieć powody do zmartwienia? Czy jednak nic nie powinno sie stać.. Skoro od dluzego czasu tak jeżdzę. Już ponad tysiąc km od wymiany oleju, nie bierze ani grama, na nodadtek olej czyściutki jakbym dopiero zalał.. Oto zdjęcie: r Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
edekxp Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) Pewnie ten kawałem jest w misce. Nic się nie stanie pompa ma przecież smoka z sitkiem Edytowane 31 Maja 2015 przez edekxp
sambo Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 Uff Za czyszczenie smoka tez muszę sie zabrać.. Ale podobno bez podniesienia silnika albo rozpięcia zawieszenia sie nie obejdzie... Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Majjkel Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 No brawo, jakies wskazowki jak tam skutecznie doszedles zeby to wydlubac? Jutro jade po czesci z rana i zabieram sie za to samo...
sambo Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 Duzo cierpliwości.. Bez malutkich kombinerek i małego płaskiego śrubokręta nie ma co podchodzić latarka na głowę i do dzieła. jest naprawdę mało miejsca ale dasz radę wsadzić rękę. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się