Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak sprawdzic poziom oleju na MMI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
griga u mnie dokładnie jest jak na Twoim obrazku, nie ma ani kresek ani nic się nie zwiększa ani zmniejsza .... może mamy za tanie mmi ? :)

Większość ma takie MMI ja też mam tak samo. dodam coś dziwnego sprawdźcie olej na mmi potem otwórzcie wejście na bagnet i zamknijcie i zatyczke i maskę teraz wsiadamy do auta otwieramy maske ( poziom się resetuję i sprawdźcie ile teraz pokazuję u mnie najpierw brakuje potem jest max wyświetlacz oleju jest na tyle dobry co gadżet )

A teraz o moim oleju wczoraj wyskoczyło 1000km po zmianie oleju więc tak :

przed wyjazdem wieczorem było na MMI 3 kreski mniej i zrobione 500 km ( dynamiczna jazda bardzo przyczym jedna kreska poszła w 100 km jak z bardzo daleka( to miał być miły dzień ) wiozłem córkę na szycie do szpitala ) przed szyciem 2 kreski po szyciu 3 kreski wczoraj zrobiłem 500 km autostrada mały korek zakres między 140 -190 kmh na urodziny jej i wieczorem sprawdzam a tam dalej 3 kreski mniej tak jak było przed autostradą

A teraz bagnet

po pierwszych 500 km Miasto i troche autostrad 15 kresek z 20 MAX ( u mnie 20 kresek pokazało po wlaniu 4.6 L i troche zabrłał filtr

po tych 500 autostradą 11 kresek

Teraz kiedyś pisałem że jak mam pół stanu oleju to auto zaczyna być mułowate takie ciężkie teraz nic podobnego więc będę jeździł do komunikatu sprawdze ile bedzie na bagnecie wtedy i ile km zrobie do tego czasu

myśle ze miła wiadomość bez klimatyzacji ale z nadmuchem radiem i dvd dla córki pokazało 37.6mpg czyli 7.4 Litra na 100km benzyny Vpower ale był tez deszcz i jechałem w sumie wolno ostatnią godzine nie było kamer i Ludzi to były zakres 160-190kmh

Opisze kiedy będzie komunikat

Opublikowano
griga u mnie dokładnie jest jak na Twoim obrazku, nie ma ani kresek ani nic się nie zwiększa ani zmniejsza .... może mamy za tanie mmi ? :)

Na to wychodzi:decayed: Niemce na kreskach zaoszczędzili:facepalm:

Większość ma takie MMI ja też mam tak samo. dodam coś dziwnego sprawdźcie olej na mmi potem otwórzcie wejście na bagnet i zamknijcie i zatyczke i maskę teraz wsiadamy do auta otwieramy maske ( poziom się resetuję i sprawdźcie ile teraz pokazuję u mnie najpierw brakuje potem jest max wyświetlacz oleju jest na tyle dobry co gadżet )

A teraz o moim oleju wczoraj wyskoczyło 1000km po zmianie oleju więc tak :

przed wyjazdem wieczorem było na MMI 3 kreski mniej i zrobione 500

:co:

Opublikowano
griga u mnie dokładnie jest jak na Twoim obrazku, nie ma ani kresek ani nic się nie zwiększa ani zmniejsza .... może mamy za tanie mmi ? :)

Na to wychodzi:decayed: Niemce na kreskach zaoszczędzili:facepalm:

Moim zdaniem nie tylko na kreskach:wink:

Opublikowano

0.8l na 2300km cyklu mieszanego, d... nie urywa ale tragedii tez raczej nie ma, przy 30zl za litr mobile1 esp formula...

Opublikowano
0.8l na 2300km cyklu mieszanego, d... nie urywa ale tragedii tez raczej nie ma, przy 30zl za litr mobile1 esp formula...

zawsze tak mozesz to sobie tlumaczyc...

Opublikowano

Prawda jest taka, że kupując auto wiedziałem o tym jego 'atrybucie' ... naprawę w PL nikt pewnei za darmo w ASO nie zrobi, a naprawiać to za własną kasę (kilka tys ?) to już wolę kupować ten olej przez kilka lat póki mam to auto (bardziej się opłaca) i cieszyć się jego osiągami, niż rozwalać silnik (kto wie ile spier... naprawiąjąc :facepalm:) i naprawiąć dla kolejnego właściciela....

Opublikowano
Prawda jest taka, że kupując auto wiedziałem o tym jego 'atrybucie' ... naprawę w PL nikt pewnei za darmo w ASO nie zrobi, a naprawiać to za własną kasę (kilka tys ?) to już wolę kupować ten olej przez kilka lat póki mam to auto (bardziej się opłaca) i cieszyć się jego osiągami, niż rozwalać silnik (kto wie ile spier... naprawiąjąc :facepalm:) i naprawiąć dla kolejnego właściciela....

mi spalil 0,8 na 1000 km, wiadomo ze warto naprawic jak jest na gwarancji, najpierw odma i soft a potem jak sie nie znajde w 10% ktorym to pomoglo to naprawa silnika i na 95% po problemie

Opublikowano

Z osiągami to też nie do końca tak jest, bo syfi się wszystko. Od odmy cały dolot. Od pierścieni syfi się komora spalania. Plus to co wyleci wszystko zostaje w kacie.

Opublikowano

Witam mała aktualizacja co do mojego spalania przejechałem 1700km i mimo że nie zapaliła się kontrolka i bagnet był już poniżej zera to wyzerowałem bagnet i zalałem 580 ml oleju bo tyle mi zostało ze starej butelki przy wymianach i na bagnecie pokazało 12 kresek i jeździłem do delikatnie do 3K wczoraj wskoczyło 500km (miasto 60% autostrada 40%) więc postanowiłem sprawdzić i jest dalej 10 kresek na bagencie a to 0,5L oleju zobaczę na jak długo to wystarczy ale nie bierze tak jak dawniej. - przynajmniej na razie więc zasługa myślę jest w :

-odmie ,

-przeczyszczeniu tymi środkami,

-może oleju Mobil 1 ESP,

- warukami pogodowymi bo jest teraz ciepło 24 C, spodziewam się żę jak się nic nie zmieni to w zimię będzie brał więcej,

-zmiana stylu jazdy do delikatnego tylko kilka razy było dynamicznie ,

- zauważyłem że zaraz po odpaleniu rano wychodzi troche siwego dymu jak i jak się jedzie od razu więc tak jak gdzieś czytałem przy odpalaniu idzie tego oleju jak najwięcej,

- Teraz będę się cieszył jazdą i zakańczam problem z olejem napisze tylko jeszcze ile km zrobie na tych 580ml które dolałem Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi I wydaje mi się że gdyby to były pierścienie to to cały czas brało by tak samo. ale różnic nie było by takich dużych w ubytku

Opublikowano

Witam wszystkich, wiodomo 2.0Tfsi (125000km) ten sam problem... W moim przypadku Audik kopcił już jak ecotec ponad literka oliwy na 1000km łykała, skończyło się remontem głowicy i wymianą pierścieni tłokowych przy okazji sprawdzenie turbo, ciśnienie też ładne po 10bar także zobaczmy teraz na pewno już nie kopci i nie śmierdzi spalonym olejem także na pewno jest już o niebo lepiej poza tym auto jeździ jak marzenie przyspieszenie itp. Pozdrawiam;)

Opublikowano

Jakieś foto-story? :naughty:Jak wyglądały gładzie cylindrów?

Opublikowano

Cholerka nic nie cykałem fot:/ Sprawdzałem z ciekawości, progu nie było tzw choinka na gładzi była widoczna, ciekawostką były same pierścienie dosłownie listeczki w porównaniu do pierścieni ze starszych jednostek. Stąd szybsze ich zużycie i apetyt na oliwe....

Opublikowano

A jak olejowe wyglądają?

Opublikowano

@slawek16, jak wrażenia po remoncie?:naughty:

Opublikowano

I ile remont kosztował, jeśli można wiedzieć ?

Opublikowano

Zrobiłem 700km po remoncie i póki co nie spaliła ani grama;) Poziom oleju sprawdzajcie bagnetem albo przez podpięty komp diagnostyczny, ta skala z kreskami jest orientacyjna i niedokładna przynajmniej u mnie. Cały remont robił mi db znajomi który na co dzień walczy z silnikami Vaga 2.0tdi tfsi... Części z robocizną wyniosły mnie 3000zł. Na pewno bardziej opłacalne niż wymiana silnika na kolejnego pobieracza olejuxD

Ps- Jedynie mam problem z którąś sondą bądź samym katem, był strasznie okopcony przez spalany olej, wywala mi bląd co jakiś czas ale myślę że to kwestia wypalenia się i wszystko wróci do normy.

Opublikowano

Jakie czesci potrzebowales?

Opublikowano

Wiadomo, nowe pierścienie(tylko Aso), uszczelniacze, uszczelki nowe, przy okazji sprawdzenie turba, planowanie głowicy, nowe płyny oleje. Będę musiał tylko kupić nową odme bo mocowanie szczelone i jak już wspomniałem wyżej przez zawalony kat od oleju zapala się lampka od silnika.

Opublikowano

Czyli założył Ci tylko nowe pierścienie? ASO zaleca komplet tłoki+pierścienie+korbowody, panewki po sprawdzeniu ew. zostają. Resztę pomijam bo wiadomo że przy tym dochodzi ew. remont głowicy i reszta to rzeczy eksploatacyjne. Też mam dylemat co robić, 1L oleju na 1000km. I chyba kupię silnik z 2013roku, bo można wyrwać za 4tys. A twoja naprawa coś taniutko, wg mnie powinna być ok.6tys. Zobaczysz jak dłużej pojeździsz. Pytałem w wielu miejscach o części to 1 tłok z pierścieniami od 800-1100zł, kpl. korbowodów ok.2500zł to już jest sumka że hej. Jak Ci to zrobił za 3tys?? Szok. Żeby było jasne, nie neguję co tam Ci robili tylko jestem w temacie. A jeśli chodzi o wskaźnik MMI poziomu oleju, to w niektórych autach trzeba zrobić w ASO kalibrację i zmniejszyć ciśnienie w odmie. Takie tam zalecane tzw. STAGE1. Ja nie będę kupował bagnetu bo u mnie MMI pokazuje ok. Co do wymiany oleju to dziwię się ludziom że wymieniają, bo ja dolewając 1L na 1000km to mam w tym aucie cały czas nowy olej, i jak będę wymieniał to wymienię sam oryginalny filtr oleju. Heh chyba żadne z moich dotychczasowych aut nie miało tak dobrze z olejem jak to- ciągle nowy olej. Ale ja może czegoś nie wiem i faktycznie wystarczy kupić same pierścienie. Dobrze by było.

Nie ma problemu po wgraniu polaka do MMI. Po prostu gość co Ci to robił był laikiem i nie spisał sobie kodowania. Teraz trzeba VCDS i włączyć odpowiednie funkcje, między innymi poziom oleju w MMI i wiele innych funkcji. No chyba że autko ma bagnet to może nie mieć możliwości sprawdzenia na MMI chociaż wątpię.

Witam

Wydaje mi się że jeżeli np. tak jak ja ktoś ma spalanie oliwy na poziomie 1l na 1000km, to istnieje zależność że pali więcej benzyny. Bo do komory spalania dostaje się olej i potrzeba chyba więcej benzyny żeby to przepalić. Wspólnik ma superba 2.0tfsi i spala mu znacznie mniej oleju, ale też spala mniej ok.1l do 2l benzyny. Wniosek z tego taki że trzeba robić ten cholerny remont bo wszystko dostaje w d*pę przez ten olej. Zawory w głowicy, katalizator i wiele innych.

Opublikowano

ja czekam 2 min otwieram maske pez podnoszenia i włanczam zapłon i pokazuje się na małym monitorku między zegarami chyba DIS go nazywają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...