arek776 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Cześć, trochę temat podbiję. Zastanawiam się co ile jest wypalany filtr cząstek stałych. Dziś podłączyłem auto pod kompa i oto co otrzymałem na temat DPF: 223 Filtr cząstek stałych; różnica ciśnienia 5 hPa 224 Filtr cząstek stałych; status blokow. regeneracji podczas jazdy-Bit 0 00000000 225 Filtr cząstek stałych; status polec. regeneracji podczas jazdy-Bit 0 00000000 226 Filtr cząstek stałych; zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 122.89 l 227 Filtr cząstek stałych; kilometry od ostatniej regeneracji 1544,484 km 228 Filtr cząstek stałych; offset różnicy ciśnienia -1 hPa 229 Filtr cząstek stałych; zawartość popiołu w oleju 0.01 l 230 Filtr cząstek stałych; obliczona masa sadzy 25.69 g 231 Filtr cząstek stałych; zmierzona masa sadzy 3.55 g 232 Filtr cząstek stałych; czas od ostatniej regeneracji 93317 s generalnie to trochę dawno był wypalany... aczkolwiek ilość sadzy jeszcze w miarę ok, choć dobrze byłoby żeby się jakoś niedługo wypalił. Jak to jest z tym DPF`em on wypala się automatycznie gdy ilość sadzy sięgnie, no właśnie ile g? Czy po ilości przejechanych km (bo też tag gdzieś wyczytałem, chociaż to bezsensu, nijak się ma przejechane 100 km w mieście do trasy) Sorki ze troche nie w temacie ale gdzie takie logi zobaczyć? vcds-a mam
xirus Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 arek776 możesz zobaczyć je klikająć w Engine a później adv meas. values - zaznaczasz co dokładnie chcesz wyświelić i masz wartości. Mam u siebie problem, zapalił mi się z 4 razy filtr w ciągu ostatniego tygodnia (2 razy awaryjny tryb), 2 razy zrobiłem trasę po 30minut przy około 2 - 3 tyś obrotach. Pojeździłem 2 dni po mieście i znowu to samo. Chciałem zrobić wypalanie serwisowe, robie wg opisu (silnik 2.7) i mam już na początku problem: - zapala się "sprężynka" i chwile po tym na VCDSie otrzymuję informacje: Aborted - Safety reasons | 0.000 czyli przerywa proces ze względu bezpieczeństaw jak rozumiem, ale dlaczego ? Wsyzstkie wymagania z postu 1wszego wydaje mi się że spełnione. Jakiś pomysł co można zrobić ? Tak wygląda pomiar:
mlody020 Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 Witam, ponieważ w tych silnikach 3.0 to ta przepustnica powietrza to jakieś nieporozumienie jeżeli chodzi o trwałość, załączam filmik jak można ją naprawić na amen (ja jeszcze tego nie robiłem, bo nie wiem gdzie można dostać tryby pod wymiar) U mnie tym razem zaczynają się ścinać zęby na zębatce środkowej (między silniczkiem, a półksiężycem) i będę musiał coś z tym zrobić. filimi z YT.
marcin4x4 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 przepustnice sypią się przez zwiększenie oporów a te powstają bo w układzie jest syf. Nie jedna ma nalatane 400 tyś i nic jej nie dolega, warto czasem wyczyścić i przesmarować.
mlody020 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Moją w końcu szlak trafił... kupiłem drugą może i dobrze piszesz marcinie4x4, a może i nie. . . moja przepustnica jak się rozsypała to wyglądała w środku jak nowa (masz zdjęcia kilka postów wyżej). A co do wymiany trybów na metalowe, to ja nie mogłem znaleźć firmę, która temat by ogarnęła w normalnej kasie.
cichy325icoupe Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Witam, Panowie mam pytanko po podpięciu VCDS mam błąd DPF, którego nie da się wykasować. Na zegarach nie zapala się check, auto też zachowuje się normalnie nie przechodzi w tryb awaryjny itd. może ktoś miał podobny przypadek ?
Artekkkk Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 (edytowane) Oil ash volume 0.39 l a wiec teoretycznie filtr do wymiany. Daje się jeszcze wypalać serwisowo? Pozostałe parametry masz w normie. Pewnie błąd ma związek ze zbyt wysoką wartością Oil ash volume. Tak z ciekawości to jaki masz przebieg? Edytowane 14 Maja 2016 przez Artekkkk
andr3i Opublikowano 26 Lipca 2016 Opublikowano 26 Lipca 2016 podepne sie pod temat pacjent a5. 3.0tdi CCWA w niedziele w trasie pojawila sie kotrolka od swiec zarowych i zaczela migac, auto nie mialo mocy wiec zjechalem na 1 stacje i podpialem vaga. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta blad zniknal lecz powrocil po chwili w momencie ruszenia, brak mocy dalej. sprobowalem serwisowego wypalenia filtra ale bylo przerywane ze wzgledow bezpieczenstwa. kupilem wczoraj czujnik i jego wymiana nic nie dala bledy dalej wrocily zrobilem pomiary w dpf i oto wartosci Address 01: Engine (8R0 907 401 J) 06:46:55 222 Particle filter; difference pressure 13 hPa 228 Particle filter; oil ash volume 0.27 l 229 Particle filter; soot mass calculated 95.07 g 230 Particle filter; soot mass measured 56.66 g 231 Particle filter; time since last regeneration 151693 s oraz nastepujace bledy, to jest jeszcze na starym czujniku roznicy cisnien 5188 - Diesel Particle Filter P2463 00 [175] - Excessive Soot Accumulation MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 205457 km Date: 2016.07.25 Time: 14:36:58 5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor P2453 00 [096] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 205457 km Date: 2016.07.25 Time: 14:37:22 5189 - Particulate Trap Bank 1 P2002 00 [047] - Efficiency Below Threshold Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 205457 km Date: 2016.07.25 Time: 14:36:58 blad na czerwowno pokazal sie jako pierwszy, z czasem pokazala sie kontrolka check engine i tak zostalo do tej pory pytanie czy moge teraz po wymianie czujnika bezpiecznie przeprowadzic serwisowe wypalenie czy to juz jego koniec
mlody020 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 podepne sie pod temat pacjent a5. 3.0tdi CCWA w niedziele w trasie pojawila sie kotrolka od swiec zarowych i zaczela migac, auto nie mialo mocy wiec zjechalem na 1 stacje i podpialem vaga. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta blad zniknal lecz powrocil po chwili w momencie ruszenia, brak mocy dalej. sprobowalem serwisowego wypalenia filtra ale bylo przerywane ze wzgledow bezpieczenstwa. kupilem wczoraj czujnik i jego wymiana nic nie dala bledy dalej wrocily zrobilem pomiary w dpf i oto wartosci Address 01: Engine (8R0 907 401 J) 06:46:55 222 Particle filter; difference pressure 13 hPa 228 Particle filter; oil ash volume 0.27 l 229 Particle filter; soot mass calculated 95.07 g 230 Particle filter; soot mass measured 56.66 g 231 Particle filter; time since last regeneration 151693 s oraz nastepujace bledy, to jest jeszcze na starym czujniku roznicy cisnien 5188 - Diesel Particle Filter P2463 00 [175] - Excessive Soot Accumulation MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 205457 km Date: 2016.07.25 Time: 14:36:58 5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor P2453 00 [096] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 205457 km Date: 2016.07.25 Time: 14:37:22 5189 - Particulate Trap Bank 1 P2002 00 [047] - Efficiency Below Threshold Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 205457 km Date: 2016.07.25 Time: 14:36:58 blad na czerwowno pokazal sie jako pierwszy, z czasem pokazala sie kontrolka check engine i tak zostalo do tej pory pytanie czy moge teraz po wymianie czujnika bezpiecznie przeprowadzic serwisowe wypalenie czy to juz jego koniec Możesz spróbować wypalanie serwisowe, ale prawie 60g w filtrze nic dobrego nie wróży. . . A i raczej autem za bardzo nie śmigaj, do teraz to on ma dosłownie kołek wbity w wydech i wali ciśnieniem w silniku. . .
marcin4x4 Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Opublikowano 6 Sierpnia 2016 tego już się nie da wypalić, DPF się zapełnia i jest to naturalny proces jak worek w odkurzaczu. odsyłam do podstaw funkcjonowania tego bubla.
klucha11 Opublikowano 20 Maja 2017 Opublikowano 20 Maja 2017 A ten mój filtr nadaje się jeszcze do czegoś? Jak na razie żadnych błędów.
edraven Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 A ile masz juz nalatane? Jak bledow nie ma to jezdzic ale szalu niema bo filtr juz ma sporo pylu wiec obstawiam ze 300k juz masz? Niedlugo spodziewalbym sie problemow.
klucha11 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 230tysi wszystkie znaki na niebie i nietylko na tyle wskazują ale nie wiem. Znajomy elektronik po zapisach w mmi twierdził że ktoś na krótkich odcinkach jeździł. Zbiera mi się remoncie taki "mały" i zastanawiam się czy nie oddać tego filtra na regenerację jak już będzie wyciągnięty. Niby Panowie zapewniają że będzie jak nowy a ja bym był zadowolony jak by tak że 100tysi się jeszcze polecił. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
krystek590 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, edraven napisał: A ile masz juz nalatane? Jak bledow nie ma to jezdzic ale szalu niema bo filtr juz ma sporo pylu wiec obstawiam ze 300k juz masz? Niedlugo spodziewalbym sie problemow. gdzie widzisz ilość popiołu u kluchy? bo ja tylko widzę obliczoną mase sadzy, która spadnie do około 5g po wypaleniu Edytowane 28 Maja 2017 przez krystek590
klucha11 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Jakieś doświadczenia z tymi regeneracjami czy lepiej samemu to w jakiej chemii wymyc?Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
krystek590 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Teraz, klucha11 napisał: Jakieś doświadczenia z tymi regeneracjami czy lepiej samemu to w jakiej chemii wymyc? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka nie lepiej usunąć?
edraven Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Nie patrz na sadze tylko na oil ash. Oil ash na poziomie 0.29 to prawie kres wydyjnosci filtra.
krystek590 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Teraz, edraven napisał: A oil.ash nie da sie usunac z filtra. masz rację myślałem, że tylko w jednostkach g pokazuje. Czyli, że granica to około 60 jest nieprawdą? bo spotkałem się, że chłopaki mieli po 48 i jezdzili
klucha11 Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 Gdzieś widziałem że max to 38. Usunięcie fajna sprawa bo problem z głowy. Ale zmienia się trochę dźwięk no i śmierdzi jak za jakimś zajechanym mksem. Usuwalem turku i tak się dzieje. Czyli ta regeneracja to jakaś sciema jest? Czemu zapewniają że prawie jak nowy będzie i jeszcze gwarancję dają?Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się