mar_92 Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Czy ktoś napisze jakiej firmy założyć manżeta, Lobro już trzy szt i wszystkie pękają.Czy ktoś wie ile kosztuje ori w ASO
xXPiotrekXx19 Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 o dobry temat ponieważ też będę wymieniał i by się przydało zaczerpnąć troche wiedzy jaką założyć żeby nie było problemów z nią
Tobike Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 mar masz podniesioną moc? jak one pękają?
mar_92 Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Opublikowano 19 Marca 2013 mar masz podniesioną moc? jak one pękają? normalna moc 110 kucy
Bartoszzz Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Może coś jest źle zakładane?? U mnie osłony Lobro/Spidan wytrzymują spokojnie około 2 lata, a koszt jednej to 30zł więc nie dużo. Przy zakładaniu trzeba nałożyć osłony w rowki, potem delikatnie jakimś małym śrubokrętem płaski podważyć, aby zrobiło się w osłonie podciśnienie i zaciągamy opaski. Ja tak zawsze robię i jest git na co najmniej 2 lata.
grzes1150 Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Ja kupowałew w aso bo każdy zamiennik już na oko był inny... do b6 płaciłem 100pln.
mar_92 Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Opublikowano 19 Marca 2013 Ja też mam originale od strony pasażera i ma piec załamań a te które kupowałem miały cztery
YAQB21 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Podłącze się pod pytanie - czy można zdemontować półoś, bez rozpinania zawieszenia? Potrzebuję wymienić osłonę przegubu zewnętrznego i teoretycznie wystarczyłoby odkręcić ją od skrzyni i odkręcić śrubę przy kole ... a w praktyce?
kalik Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Podłącze się pod pytanie - czy można zdemontować półoś, bez rozpinania zawieszenia? Potrzebuję wymienić osłonę przegubu zewnętrznego i teoretycznie wystarczyłoby odkręcić ją od skrzyni i odkręcić śrubę przy kole ... a w praktyce? Praktycznie: Podnieś auto, odkręć koło, odkręć śrubę w piaście, podstaw lewarek pod zwrotnicę i podnieś ją około 7 cm, skręć kołami (od strony pasażera - w lewo - przegub ładnie wychodzi w stronę zacisku) lub (strona kierowcy - w prawo), jak masz półośkę z przegubem w ręku - wkręcasz starą śrubę w przegub, półośka ładnie wyskakuje, montujesz nową osłonę, smar w przegub, nowe zabezpieczenie w półośkę, szybki montaż i gotowe. W poniedziałek zmieniałem przegub i zajęło mi to 30 minut. Osłona Lobro jeździ u mnie już 4 lata i teraz zaczęła właśnie pękać troszkę, ale to nie ona była sprawcą awarii przegubu. Pękła w nim bieżnia i strasznie stukało podczas jazdy na wprost.
YAQB21 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 A śruba trzymająca przegub w piaście to jak dobrze pamiętam imbus (czy jak kto woli ampul) - kojarzysz jakiego rozmiaru? Bo nie wiem czy mam tak duży...
kalik Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 A śruba trzymająca przegub w piaście to jak dobrze pamiętam imbus (czy jak kto woli ampul) - kojarzysz jakiego rozmiaru? Bo nie wiem czy mam tak duży... Powiem szczerze, że nie wiem.... wyjąłem z kompletu i na rozmiar nie patrzyłem.
kuzarek Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Podłączę sie do tematu manżeta. Ja w okresie 3 miesięcy wymieniłem trzy gumy spidan. Zawsze po wymianie po jakimś czasie guma była zassana do środka i zrobiła się dziura. Wszystkie czynności wg zaleceń przy wymianie wraz z podważeniem gumy by wyssać powietrze - były. Ale jedna czynność zrobiona przez mechanika mnie zastanawia. Otóż zaczął mi wciskać smar przez otwór od strony koła już po założeniu gumy i zaczął mi wciskać że to jest to samo jak smar daje się pod osłonę bezpośrednio. Mam na oku manżetę febi z materiału hytrel - ponoć super. Prosze o opinie:wink: ---------- Post dopisany at 10:15 ---------- Poprzedni post napisany at 10:11 ---------- ori w ASO skoda 116 zł - czy wie ktoś gdzie jest taniej?
DeeJay_Kill Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Nie miałem jeszcze przypadku, by komuś pękała manszeta, a sporo ich zmieniałem - zerknij, czy długość osłony jest prawidłowa i staraj się nie dociskać za mocno opasek. Nie warto przepłacać - 30/35 zł - tyle zawsze płacę za Lobro i nigdy nie ma problemów;) Nie wciskajcie też kolosalnych ilości smaru.
marjon Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 A śruba trzymająca przegub w piaście to jak dobrze pamiętam imbus (czy jak kto woli ampul) - kojarzysz jakiego rozmiaru? Bo nie wiem czy mam tak duży... imbus 14:hi:
YAQB21 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Zmieniłem manżetę, a niniejszy post jest dla "potomnych": - klucz potrzebny do odkręcenia śruby przegubu przy kole - imbus 14 - półoś da się swobodnie wyjąć metodą podaną przez kolegę KALIK-a, bez rozpinania zawieszenia, nawet nie podnosząc piasty o wspomniane 7cm - zdjęcie przegubu z półosi najwygodniej jest zrobić przy użyciu niewielkiego młotka, uderzając z wyczuciem w kielich przegubu Operację można przeprowadzić w niecałą godzinę, nawet robiąc to pierwszy raz. Mi zajęła ona ok 1.5h, ponieważ musiałem jeszcze rozebrać przegub, wymyć go, wyczyścić i złożyć na nowo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się