Wandej Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 ja u siebie miałem już wszystkie oleje od mobila,casrtola,molula,valvoline,syntetyki i półsyntetyki i najlepszy rezultat miałem na oleju 10w60 mobila w pl go nie ma ale w uk można go dostać a brał mi go 0,5l/2000km i wniosek nasuwa mi sie taki że alt wszystko co mu sie wleje bedzie wpier...ał Valvoline jest 10w60 u nas i to w dosyć dobrej cenie:wink:
skalpel2412 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 witam. chciałem cos dorzucic od siebie do watku.. ..dwa miechy temu zrobiony remont glowny pierscienie uszczelniacze plus remont glowicy... ...dalej 0,5 na 600 km... ..wymiana trojnika odmy plus zaslepienie dolotu plus wypuszczenie rurki z trojnika pod samochod aby bylo odpowietrzenie skrzyni korbowej... ...wynik 0,5 na 1000km..lepiej ale nie po to pchalem kase w remont zeby ciagle ten cholerny olej dolewac ... ...co robic dalej?? ---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:23 ---------- olej motul 8100 filtr knecht
MaciekW. Opublikowano 3 Września 2013 Autor Opublikowano 3 Września 2013 Nie mam pojęcia Widziałeś mój remont; pochłonął dwa razy więcej niż początkowo zakładałem, ale jak już silnik był na stole to stwierdziłem, że albo robić od A do Z albo szkoda zabawy na pół środki. I co?.... I efekty też nie zadowalają mnie do końca, bo nie po to wywaliłem ponad 5 tysiaków żeby dalej szukać miejsca gdzie można w trasie zjechać i dolać. Analizowałem wiele razy gdzie może być przyczyna i nie doszukałem się. Wymieniłem pierścienie, zrobiłem uszczelniacze i prowadnice zaworowe, planowanie, wszystkie plastiki odmy nowe i dalej sraka. Silnik jest suchy, a oleju ubywa Będę jeszcze zmieniał olej na Valvoline MaxLife 5W40 (w tej chwili Elf). Jak kupowałem olej u certyfikowanego przedstawiciela Valvoline Polska, który oprócz sklepu ma również warsztat to powiedział mi że Elfy są dość "rzadkie" (w sensie konsystencji) i może tu jest przyczyna, ale przecież jest tych ALTów sporo i Koledzy mają w nich zalane różne oleje i dalej biorą. ---------- Post dopisany at 06:18 ---------- Poprzedni post napisany at 06:17 ---------- Ile zrobiłeś km po remoncie?
skalpel2412 Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 jakies 6 tysięcy mechanik rozklada rece i mowi ze jeszcze moze sie dotrze... ...taaaa ---------- Post dopisany 04-09-2013 at 13:09 ---------- Poprzedni post napisany 03-09-2013 at 22:01 ---------- gostek z zprzyjaźnionego fofum napisał: "... zastosuj odme z silnika 1.8 125km, waz odpowietrzenia z pokrywy zaworowej również oraz dodatkowo zmień kierownice powietrza z wejściem od spodu i problem zniknie:)"
MaciekW. Opublikowano 4 Września 2013 Autor Opublikowano 4 Września 2013 Kolega ma 1.8 w B5 i z ciekawości looknę jak u Niego wygląda odma i czy jest możliwość przeszczepu do ALT. A jak chodzi o "kierownicę powietrza z wejściem od spodu" to co miał na myśli? Oglądałem kierownicę powietrza właśnie w w/w B5. Oczywiście nie wyjmowałem jej z kolektora ssącego, ale wizualnie z zewnątrz wygląda w zasadzie identycznie jak w ALT tzn. ta gruszka w której znajduje się membrana z dźwignią wygląda identycznie tylko, że jest przekręcona w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara o powiedzmy 90 stopni. W ALT żeby dostać się do membrany musimy zdjąć pokrywę która skierowana jest w dół, natomiast w 1.8 w/w pokrywa jest skierowana lekko w górę (jest lepszy do niej dostęp). B6 2.0 ALT B5 1.8 ---------- Post dopisany at 16:29 ---------- Poprzedni post napisany at 16:24 ---------- Pierwszy raz słyszę o zastosowaniu odmy z silnika 1.8 do ALT i jestem zaciekawiony tym tematem. Jak masz z tym Kolegą kontakt to podpytaj go o co może chodzić z tym "przeszczepem" i jeżeli ustalili taki fakt to dlaczego odma z 1.8 miała by coś zmienić?
skalpel2412 Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 odprowadzenie spalin ktore w pewnych momentach nie maja ujscia w odmie od ALT dawałyby sie podobno odprowadzic w silniku 1.8 dzieki innej konstrukcji odmy...w alt zwyczajnie nie maja ujscia w pewnych momentach i cofaja sie pod tlok zaciagajac ze soba olej.. ..tak mi to niby wytlumaczyli..sprawdzilem w programie konstrukcje odmy z 1.8 i 2.0 zasr*ne ALT i okazuje sie ze sa calkiem inne i nie wiem jak to wszystko połączyć a z gostkiem nie ma kontaktu bo to post z czerwca był...moj numer 793534239 jakby cos..pozdro
darkle Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Najlepiej gdyby dało się zaadoptować odmę z silnika AWA 2.0 FSI. Od dołu bez problemu podejdzie do podstawy filtra oleju zamiast gruszki z ALT bo ta podstawa jest ta sama gorzej z górą. Pokrywa głowicy z AWA pewnie nie podejdzie w całości a w pokrywie ALT brakuje jednego króćca (można dorobić) i nie ma zaworu odpowietrzającego.
MaciekW. Opublikowano 14 Września 2013 Autor Opublikowano 14 Września 2013 Wczoraj wlałem Valvoline Max Life 5W40 i zmieniłem filtr na Knechta; zobaczymy co się będzie działo o ile w ogóle coś się będzie działo Od remontu śmigałem na oleju Elf Evolution SXR 5W40, od ostatniej wymiany zrobiłem 5500km i skończył mi się Elf na dolewki więc wymieniłem całkowicie olej na w/w Valvoline'a. Wiadomo, że Elf z silnika nie spłynął całkowicie tylko coś go tam w zakamarkach zostało, więc teraz troszkę się pomiesza z tym Valvoline. Teraz pytanko: czy zrobić powiedzmy z 3-4tys km, zlać olej i zalać od nowa tym Valvoline, tak żeby pozbyć się tej lekkiej mieszanki Elf'a i Valvoline czy normalnie po tej wymianie zrobić na Valvoline 10tys km?
miedzikos Opublikowano 18 Września 2013 Opublikowano 18 Września 2013 Ja bym poczekał i sprawdził jak działa na "mieszance" bo wymienić można zawsze ja do wymiany zawsze dolewam motul'a engine clean, wtedy olej lepiej schodzi i zawsze to coś oczyści w silniku.
MaciekW. Opublikowano 19 Września 2013 Autor Opublikowano 19 Września 2013 Ja bym poczekał i sprawdził jak działa na "mieszance" bo wymienić można zawsze ja do wymiany zawsze dolewam motul'a engine clean, wtedy olej lepiej schodzi i zawsze to coś oczyści w silniku. Powiedz mi jak to robisz? Powiedzmy wymieniasz olej co 10 tys km więc powiedzmy po przebiegu 9 tys km wlewasz Motul Engine Clean, robisz 1 tys km i wymieniasz olej? Dobrze główkuję? Powiedz mi jeszcze jak Twój ALT się spisuje silnikowo/olejowo?
pioteros Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 maciek - te dodatki wlewa sie jak juz auto stoi na kanale i czeka na spuszczenie ileju, wlewa sie to do starego oleju, auto na wolnych obrotach chodzi 10-15 minut i wszystko razem se spuszcza ze starym olejem, wtedy zalewa sie nowy olej i tyle w temacie
MaciekW. Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 maciek - te dodatki wlewa sie jak juz auto stoi na kanale i czeka na spuszczenie ileju, wlewa sie to do starego oleju, auto na wolnych obrotach chodzi 10-15 minut i wszystko razem se spuszcza ze starym olejem, wtedy zalewa sie nowy olej i tyle w temacie Dzięki za pojaśnienie tematu Pytam z ciekawości, na razie nie zamierzam stosować bo przy remoncie silnik był wyczyszczony z nagaru itp. więc chyba nie ma sensu robić płukanki póki co.
pioteros Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 plukanke zawsze warto zrobic przyajmniej co 2 wymiane gorzej jak ktos silnik na silikony sklejal ;]
miedzikos Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Ja bym poczekał i sprawdził jak działa na "mieszance" bo wymienić można zawsze ja do wymiany zawsze dolewam motul'a engine clean, wtedy olej lepiej schodzi i zawsze to coś oczyści w silniku. Powiedz mi jak to robisz? Powiedzmy wymieniasz olej co 10 tys km więc powiedzmy po przebiegu 9 tys km wlewasz Motul Engine Clean, robisz 1 tys km i wymieniasz olej? Dobrze główkuję? Powiedz mi jeszcze jak Twój ALT się spisuje silnikowo/olejowo? Motula dolewam przy wymianie, wlewasz i niech chodzi z 15-20min na jałowym, później już wiadomo. Jakieś 3-4 miesiące temu wymieniałem cewki bo mi jedna strzeliła przez uszkodzoną uszczelkę pokrywy zaworów i tak jak tu czytałem podchodziłem do tego że będzie trzeba cały syf[nagar] z pokrywy wyczyścić [jak niektórzy pisali mieli aż grubo..], a tu miłe zaskoczenie pokrywa była czysta - więc może o czymś to świadczy, może motul działa może nie. Fakt jest taki że kupiłem auto już zalane mobil1 5w50 i się tego trzymam:wink: Co do pobierania oleju to 1l na 2-3tys także mam farta
lukassteryd Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 Hej!Chłopaki a mierzyli wam mechanicy średnicówką tuleje przed remontem? Jak tuleja jest zużyta ponad normę albo uszkodzona to wymiana pierścieni a nawet tłoków raczej a nawet na pewno nic nie da. Wtedy trzeba kupić cały "nowy" blok który jest sprawny. Mam obok mechanika który już parę altków robił i twierdzi że żaden po remoncie oleju już nie bierze, a ostatniego robił 3 tyg. temu. Dajcie znać czy u Was mechanik robił taki pomiar.
mutilator Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Jaki koszt takiej wymiany bloku ? Wydaje mi się że nowy to kosztuje tyle co połowa wartości samochodu.
lukassteryd Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Blok nie musi być nowy, tylko taki który podczas pomiaru nie wykazuje śladów zużycia i mieści się w tolerancji producenta.Używany blok kompletny to około 1000 zł.
MaciekW. Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Hm... Muszę zapytać mechaniora; jak oglądałem swoje tuleje cylindrowe to na pewno nie było na nich koronki i miejscami widoczne były ślady fabrycznego honowania, wiec chyba tuleje nie były jakoś mocno zużyte, ale o ten pomiar to muszę go podpytać
Wandej Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Ja bym poczekał i sprawdził jak działa na "mieszance" bo wymienić można zawsze ja do wymiany zawsze dolewam motul'a engine clean, wtedy olej lepiej schodzi i zawsze to coś oczyści w silniku. Powiedz mi jak to robisz? Powiedzmy wymieniasz olej co 10 tys km więc powiedzmy po przebiegu 9 tys km wlewasz Motul Engine Clean, robisz 1 tys km i wymieniasz olej? Dobrze główkuję? Powiedz mi jeszcze jak Twój ALT się spisuje silnikowo/olejowo? Motula dolewam przy wymianie, wlewasz i niech chodzi z 15-20min na jałowym, później już wiadomo. Jakieś 3-4 miesiące temu wymieniałem cewki bo mi jedna strzeliła przez uszkodzoną uszczelkę pokrywy zaworów i tak jak tu czytałem podchodziłem do tego że będzie trzeba cały syf[nagar] z pokrywy wyczyścić [jak niektórzy pisali mieli aż grubo..], a tu miłe zaskoczenie pokrywa była czysta - więc może o czymś to świadczy, może motul działa może nie. Fakt jest taki że kupiłem auto już zalane mobil1 5w50 i się tego trzymam:wink: Co do pobierania oleju to 1l na 2-3tys także mam farta Mam w podobnej kondycji swojego:wink: Ją raz tylko plukanke stosowalem ale przed tym zmienialem kiedyś uszczelke dekla i też czysto tylko taki nalot że palcem schodził Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
Horas91 Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 Kolega ma 1.8 w B5 i z ciekawości looknę jak u Niego wygląda odma i czy jest możliwość przeszczepu do ALT. A jak chodzi o "kierownicę powietrza z wejściem od spodu" to co miał na myśli? Oglądałem kierownicę powietrza właśnie w w/w B5. Oczywiście nie wyjmowałem jej z kolektora ssącego, ale wizualnie z zewnątrz wygląda w zasadzie identycznie jak w ALT tzn. ta gruszka w której znajduje się membrana z dźwignią wygląda identycznie tylko, że jest przekręcona w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara o powiedzmy 90 stopni. W ALT żeby dostać się do membrany musimy zdjąć pokrywę która skierowana jest w dół, natomiast w 1.8 w/w pokrywa jest skierowana lekko w górę (jest lepszy do niej dostęp).B6 2.0 ALT http://s23.postimg.org/96c1wosgn/Audi_a4_b6_1122.jpg B5 1.8 http://s17.postimg.org/i0uakgbt7/p1000961s5.jpg ---------- Post dopisany at 16:29 ---------- Poprzedni post napisany at 16:24 ---------- Pierwszy raz słyszę o zastosowaniu odmy z silnika 1.8 do ALT i jestem zaciekawiony tym tematem. Jak masz z tym Kolegą kontakt to podpytaj go o co może chodzić z tym "przeszczepem" i jeżeli ustalili taki fakt to dlaczego odma z 1.8 miała by coś zmienić? Sprawdzałeś już ten patent? Ja mam teorię, że 20v z grupy VW żrą olej bo są choojowo zrobione. Kiedyś kłóciłem się z kolegom, czyja lepiej chodzi, czy jego 1.8 (125) czy mój ALT podpytałem go i okazało się, że on dolewa około 1-2l na 1000 km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się