MaciekW. Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Panowie tak dokładniej jak by ktoś mógł, gdzie znajduje się ten zawór?? Który Tomku zawór? Ten olejowy który współpracuje z wariatorem?
benyA4 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 ten zawor znajduje sie na glowicy , miedzy silnikiem a grodzia, pod rura dolotowa do przepustnicy. Tam gdzie czerwona strzalka
chrzanio Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Ja też mam problem z tym tyrkotaniem, ale występuje ono po dłuższym postoju, najmocniej po nocy (duża przerwa czasowa) i trwa 1-2 sekundy, a czasem nie występuje i odpala ładnie cicho. Dodam że czasem podobny dźwięk wydobywa sie jak dam mu gwałtownie w ,,palnik'' ale też nie zawsze. Więc może sam zawór cisnienia ktory steruje tym wariatorem siada? Rozumiem że jak się wyjmie ten zawór bez problemu z ,,głowicy'' to wariator jest jeszcze ok? Prosze o pomoc puki jeszcze nie jest za pozno Postaram sie jakos nagrac dźwięk silnika na ciepło, gdzie raczej żadnego tyrkotania czy cykania nie ma.
Szefo 1980 Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Witam wszystkich mam taki problem z moim 2.0 ALT mechanik wymienil mi wariator na nowy a silnik ma nie rowna prace na wolnych obrotach a przed wymiana tego wariatora tak samo chodzil nie rowno.Prosze o pomoc.Oto filmik http://www.youtube.com/watch?v=jq0XdNrHTDE
benyA4 Opublikowano 3 Września 2013 Opublikowano 3 Września 2013 Jesli nie ma zadnych bledow w sterowniku zwiazanych ze zlym zaplonem to Mi to wyglada na stukot zaworow .Krzywka wytarla sie na walku i zawor zle pracuje. Zapewne ze wzrostem obrotow stuki tez wzrastaja. Dziwi mnie tylko ze mechanik tego nie sprawdzil.
Adamopl Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Witam. Jak wymieniłeś tylko wariator to możliwe że zawór wysokiego ciśnienia przepuszcza olej i wariator tak stuka. Ja jestem świeżo po wymianie wariatora(po regeneracji) i efekt tyrkotania pojawił się na ciepłym silniku , pomogła wymiana zaworu ale cena jest zaporowa,w Krakowie w aso 1330zł i niema zamienników ale lepiej poszukać sklep VW/AUDI-partner i ja kupiłem za 1240zł z uszczelką pod zawór. Można sprawdzić czy zawór działa prawidłowo ,wystarczy odpiąć wtyczkę od zaworu,posypie błędem ale jeżeli stuki ustaną to już będziesz wiedział gdzie jest przyczyna.
benyA4 Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Jak odpiles zawor to olej nie byl tloczony do wariatora , a co za tym idzie nie mialo co odblokowac hamulca, wiec hamulec sie zatrzasnal i stuki ustaly. Mysle ze jesli na zaworze pierscienie sa cale , to problem moze tkwic jedynie w elektrycznym silowniku i tloku ktory pchany jest przez silownik. Niestety bardzo latwo rozregulowac ten tlok. Sam wielokrotnie rozkladam swoj zawor co widac na zdjeciach , skonczylo sie na tym ze kupilem inny uzywany za przyslowiowa flaszke i naszczescie nikt przy nim nie grzebal. Zmienilem tylko pierscienie na nowe i wszystko dziala.
Szefo 1980 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Witam muj problem z nierowna praca silnika i tyrkotaniem minal gdyz wymienilem pierscienie hakowe w zaworze na nowe i od tego czasu silnik chodzi rowno i cicho.Nawet przy porannym odpalaniu nic sie nie terekocze ,wrescie audica chodzi jak nalezy:grin:
chrzanio Opublikowano 14 Września 2013 Opublikowano 14 Września 2013 Witam. Ja mam takie pytanie, to czy można jeździć z odłączoną wtyczką od zaworu sterującego pracą wariatora ? Bo u mnie tyrkotanie z rana występuje bardzo krótkie a czasem w ogóle ale dodatkowo pojawia mi sie trykotanie w zakresie 2,5 - 3,5 tys obrotów przy mocniejszym depnięciu i cały czas obstawiam że to ten zawór siada i żle steruję, tylko nie wiem czy można jeździć z odłączonym tym ustrojstwem. Nie mogę niestety dorwać zaworu na podmiankę :/
benyA4 Opublikowano 14 Września 2013 Opublikowano 14 Września 2013 Mysle ze to zly pomysl. Prawdopodobnie masz uszkodzony i wariator i zawor. Odlaczenie zaworu spowoduje ze walek ssacy bedzie tylko w jednej pozycji a co za tym idzie zawory nie beda pracowaly tak jak powinny. Silnik raczej sie nie uszkodzi ale moze nie miec mocy.
chrzanio Opublikowano 14 Września 2013 Opublikowano 14 Września 2013 Dzięki za szybka odpowiedź. Ja chce tylko na chwilę tak zrobić i zobaczyć czy to napewno to ktorys z tych elemntów, najpierw chce zacząć od zaworu bo wariator nie daje znac na ciepło na wolnych obrotach tylko tak jakby w momencie zmiany fazy rozrządu. Ten zawór lubi sie wyrobić więc może puszcza ciśnienie na jednej z sekcji tych małych kanalików olejowych.
benyA4 Opublikowano 14 Września 2013 Opublikowano 14 Września 2013 Jesli tyrkocze po dluzszym postoju lub z rana to bedzie wariator. Jesli tyrkocze na cieplym to dochodzi do tego zawor , ale wydaje mi sie ze to pierscienie nie trzymaja cisnienia.
Szefo 1980 Opublikowano 14 Września 2013 Opublikowano 14 Września 2013 Witam to beda pewnie pierscienie bo u mnie nowy wariator tez terekotal jak wymienilem pierscienie to przestal terekotac
chrzanio Opublikowano 14 Września 2013 Opublikowano 14 Września 2013 Czyli te pierscienie co siedza w wariatorze, ktore go wyrabiaja?
benyA4 Opublikowano 15 Września 2013 Opublikowano 15 Września 2013 tak dokladnie te pierscienie. Jesli wytarty jest juz wariator o nie trzyma cisnienia i pozwala sobie na tyrkotanie rozgrzanego silnka. Jesli natomiast tyrkocze przy rozruchu to juz wina hamulca wariatora. ---------- Post dopisany at 04:57 ---------- Poprzedni post napisany at 04:55 ---------- najlepiej odkrec zawor i wyciagnij. Jak nie bedzie chcial wyjsc to oznacza ze wariator jest juz mocno wyrobiony i pierscienie weszly w rowki. Przy mocnym szarpaniu moga popekac.
rafalss Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 Czołem panowie jestem po regeneracji wariatora z dużą pomocą kolegi benyA4 za co mu serdeczne dzięki i muszę się pochwalić że stukot ustał jak ręką odjął a było już na prawdę kiepsko nawet na ciepłym potrafił sobie trochę po hałasować. Polecam regenerację tym którzy się jeszcze zastanawiają Pozdrawiam
chrzanio Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 Rafalsss a hałasował tak wyraźnie podczas mocniejszego przyspieszania ? Dokładnie to, od 2,2 tys slychac ttryyyy i przy 3,5 tys koniec. Zauważyłem że jak odpale autko na chwilę przed nocą i rano po nocy znowu odpalę to jest cisza.
benyA4 Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 Chrzanio mozliwe ze twoj wariator ma wytarta tuleje od pierscieni. Gdy cisnienie oleju jest wyzsze (wyzsze obroty) olej przedostaje sie miedzy pierscieniami i wariator tyrkocze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się