Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wilgotny EGR


piotr_1982

Rekomendowane odpowiedzi

Olej jest rozrzedzony o ropę najczęściej gdy proces regeneracji jest przerywany gaszeniem silnika podczas jej trwania. Ubytki oleju zaś mogą występować z wielu przyczyn. Może turbo popuszcza , może występują nieszczelności na silniku, może mamy przyblokowane pierścionki zgarniajace itd.

Kolego Lukas wyjaśnij proszę co rozumiesz przez pojęcie regeneracja nie przebiegała prawidłowo? Nie zostały spełnione warunki??? - w takim przypadku ecu jej albo nie rozpocznie albo nie dokonczy, ale nie doleje ropy pod warunkiem, że nie przerwiemy jazdy.

A może winne są wtryski, a może vacuum?

A może. ..

Uważasz, że posiadasz tak wielka wiedzę to wykaz się. A nie piszesz po to żeby pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem koledzy cały wątek i wnioskuje, że czyszcząc EGR i klapę to elektronikę też mogę wyczyścić jakąś tam chemią ale teraz pytanie jaką,żeby nie narobić kaszany... Zmywacz do hamulców raczej odpada bo to cholerstwa wszystko przeżre, nafta to też nie wiem czy elektronika wybaczy to ale myślę, że benzynka ekstrakcyjna elektronice krzywdy nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem koledzy cały wątek i wnioskuje, że czyszcząc EGR i klapę to elektronikę też mogę wyczyścić jakąś tam chemią ale teraz pytanie jaką,żeby nie narobić kaszany... Zmywacz do hamulców raczej odpada bo to cholerstwa wszystko przeżre, nafta to też nie wiem czy elektronika wybaczy to ale myślę, że benzynka ekstrakcyjna elektronice krzywdy nie zrobi.

Do elektroniki to isopropanol najlepiej chyba. Tylko nie wiem jak radzi sobie z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z usunięciem EGR-u ? Myślę o tym, ponieważ leci mi z Niego,a błędów nie ma w silniku. Ktoś już coś podobnego robił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiennik flansza sam se zrobiłem :) nie świeci się tak ładnie jak z aledrogo bo na czarno pomalowany ale zero problemu z olejem na gratach poniżej :) polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cieknącego EGRa to mnie także dopadł ten problem przy lekko ponad 180 tys. km, z tego co wiem to wyrabia się na ośce i tamtędy przez specjalnie zostawioną dziurkę sączy się olej. Druga sprawa to taka, że po usunięciu EGRa mogą wystąpić nieprawidłowości w procesie wypalania filtra cząstek stałych. Z tego co wiem DPF, EGR i klapy w dolocie współpracują ze sobą. Ja kupiłem nowy VALEO za około 700zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cieknącego EGRa to mnie także dopadł ten problem przy lekko ponad 180 tys. km, z tego co wiem to wyrabia się na ośce i tamtędy przez specjalnie zostawioną dziurkę sączy się olej. Druga sprawa to taka, że po usunięciu EGRa mogą wystąpić nieprawidłowości w procesie wypalania filtra cząstek stałych. Z tego co wiem DPF, EGR i klapy w dolocie współpracują ze sobą. Ja kupiłem nowy VALEO za około 700zł

To prawda, że niesprawne oba zawory a co za tym idzie wystąpienie błędów mają istotny wpływ na brak inicjacji wypalenia DPFu. Konsekwencją jest narastające zanieczyszczenie popiołem i cząstkami sadzy do poziomu w którym już filtr może nie być wypalony. Zostaje podjęcie trudnych decyzji. Pośrednio na taką sytuację ma wpływ cena nowych zaworów w ASO lub poza nią. Przeszukując zasoby sieci znalazłem alternatywę zakupu nowych zaworów. Jest to regeneracja takich podzespołów z przystępną ceną za usługę. Zajmuje się nią zakład o nazwie: SPECELEKTRO ul. Spółdzielcza 34, 82-520 Gardeja, tel. 507 616 788. Wysłałem tam oba zawory, ponieważ z "moją pomocą" doprowadziły do zapchania DPFa . W jakim stopniu "zajechałem" ten filtr, okaże się po zamontowaniu, skasowaniu błędów, sprawdzeniu czujnika ciśnienia spalin, odczytaniu poziomu zanieczyszczeń i podjęciu próby wypalenia . Poinformuje szanowne forum o jakości regeneracji zaworów i wyniku wypalenia filtra. Trzymajcie kciuki.

Pozdrawiam.

Edytowane przez bobomarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena za regenerację jednego zaworu to 250 zł, jednak przy dwóch szt. to można się dogadać, ja umówiłem się na 400 zł ( zresztą to była propozycja wykonawcy)

Dzisiaj zawory przyszły i okazało się, że EGR był sprawny. W przepustnicy wykonano nowe tulejki, uszczelnienia, wymieniono martwy silniczek, piaskowanie całości.

Części "elektronicznej" nie wymieniono bo jest ukryta w pokrywie, ale była OK. Są zawory, gdzie tzw. elektronika jest na osobnej płytce osadzonej na silniczku.

Zapłaciłem 250 zł. Gwarancja na piśmie 2 lata.

Po zamontowaniu przepustnica działa jak nowa a nawet lepiej. Pozostało mi dojść co jest źródłem stałego błędu na EGR - gdzieś poza nim.

Umówiony jestem na środę ze specem. Poziom sadzy doszedł do 30%. Zobaczymy po usunięciu błędu czy da się DPFa wypalić.

Poinformuję kolegów o rozwoju wydarzeń. Samochodem nie jeżdżę.


Cena za regenerację jednego zaworu to 250 zł, jednak przy dwóch szt. to można się dogadać, ja umówiłem się na 400 zł ( zresztą to była propozycja wykonawcy)

Dzisiaj zawory przyszły i okazało się, że EGR był sprawny. W przepustnicy wykonano nowe tulejki, uszczelnienia, wymieniono martwy silniczek, piaskowanie całości.

Części "elektronicznej" nie wymieniono bo jest ukryta w pokrywie, ale była OK. Są zawory, gdzie tzw. elektronika jest na osobnej płytce osadzonej na silniczku.

Zapłaciłem 250 zł. Gwarancja na piśmie 2 lata.

Po zamontowaniu przepustnica działa jak nowa a nawet lepiej. Pozostało mi dojść co jest źródłem stałego błędu na EGR - gdzieś poza nim.

Umówiony jestem na środę ze specem. Poziom sadzy doszedł do 30%. Zobaczymy po usunięciu błędu czy da się DPFa wypalić.

Poinformuję kolegów o rozwoju wydarzeń. Samochodem nie jeżdżę.

Witam po przerwie.

Niestety błąd miał źródło w zaworze EGR, którego jak się okazało nie naprawiali bo nie byli w stanie wymienić " podwójnej tulejki" i taki wrócił z powrotem. Źródłem błędu była tzw. elektronika w pokrywie zaworu. Tester zaworów widział położenie zaworu i sterował nim a w moim autku komputer nie trawił tych wskazań i walił stałym błędem Po wymianie na używkę w dobrym stanie, udało się wykasować błędy i przystąpiono do wymuszenia wypalenia sadzy z pomiarem początkowym 33% - na drodze o dystansie ok. 2 x 22 km (45 km), prędkość ok. 100 km/h, ok. 1850 obr/min lub 2000 obr/min, ustabilizowana jazda.

Po powrocie pomiar wypalenia wykazał 4,7% sadzy. Na tym zakończono przywrócenie samochodu do normalności.

Pozdrawiam.

Edytowane przez bobomarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie posiadam 2.0 TDI caha, tyle że w Seacie Exeo. W aucie zmieniłem olej, regulator ciśnienia i miałem czyszczony DPF jakimś środkiem. Miałem kontrolke, że się nie może wypalić. Po całym zabiegu problem został rozwiązany, ale profilaktycznie chciałbym zająć się egr'em. Poza tym mam wrażenie, że auto nie ma fabrycznej mocy. Tak czy siak auto raczej zostanie w związku z tym muszę o nie zadbać. Widać przy egr ognisko wycieku oleju, poniżej wrzucam fotki. Na ostatniej focie dziwi mnie ta sadza, czy to jest jakaś nieszczelność na tej rurce od egr? Bardzo prosze o porady, jak podejść do tematu by pewnych rzeczy nie wertować po kilka razy rozbierając i skladajac ponownie. Czy macie jeszcze jakieś uwagi odnośnie tego co warto sprawdzić? Znacie jakiegos wymiatacza od 2.0 TDI w moich okolicach?

 

IMG_20190908_185427.jpg

IMG_20190908_185439.jpg

IMG_20190908_185503.jpg

Edytowane przez adamm_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wyczyść zawór egr i przepustnicę. Przez zawór egr przelatuje czyste powietrze i spaliny wiec sadza w nim bedzie. Na pierwszej stronie forum jest temat o zaworze egr. Sprawdziłeś na komputerze przed czyszczeniem i po czyszczeniu ile jest sadzy i popiołu?

Edytowane przez kkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kkt napisał:

Witam. Wyczyść zawór egr i przepustnicę. Przez zawór egr przelatuje czyste powietrze i spaliny wiec sadza w nim bedzie. Na pierwszej stronie forum jest temat o zaworze egr. Sprawdziłeś na komputerze przed czyszczeniem i po czyszczeniu ile jest sadzy i popiołu?

Wszystko idealnie wypaliło, ale na własne oczy nie widziałem wskazań komputera. Może poleciłbys jakiś kabel, którym będę w stanie odczytać między innymi DPF, ale i zrobić logi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy przyczyną pocącego egr-a może być zatkana odma? Miał ktoś taki przypadek? jak sprawdzić czy odma działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...