Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spalanie oleju (niestety nie napędowego)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niedawno nabyłem B8 CAGC, które miało zrobione 86 tyś km. Był wtedy wymieniony olej, filtry itd.

Przy 89 tyś km. zrobiłem program w R-Performance (wyszło 182 km i 394NM) i od tego czasu przejechałem jeszcze 3 tyś km. W sumie od wymiany zrobiłem więc 6 tyś km.

Wg MMI ubyła 1/4 oleju między max i min. Po trasie, którą zrobiłem 1 maja wyglądało jakby ubyło trochę więcej (prawie 1/3) ale przez noc oleju przybyło ;) (DPF się ostatnio nie wypalał).

Parkuję w garażu więc widzę, że nic nie kapie.

Czy to normalne, że B8 pali olej... Jeśli tak to ile może go ubyć między wymianami... Jeśli nie to co jest najczęstszą przyczyną? Dolewać, czekać?

No i może ktoś wie ile jest oleju między min a max na tym wirtualnym bagnecie w MMI (3G jeśli ma to znaczenie) - ciekaw jestem ile ubyło. No i na ile ten bagnet jest dokładny.

Jeszcze jedno... jak byłem w ASO po dywaniki na zimę to dowiedziałem się, że samochód miał dolewkę oleju, jeszcze w Belgii między wymianami.

Opublikowano

Z tematu domyślam się, że spala olej silnikowy. W tej sytuacji mogę doradzić tylko jedno :

wypiąć olej z odmy silnika do dolotu i puścić np. do platikowej butelki umieszczonej w komorze silnika, dolot rozebrać i wyczyścić z resztek oleju, przejechać parę tyś. km czyli np. 2 do 3 i sprawdzić czy wtedy w dolocie pojawi się olej i czy i w jakiej ilości ubędzie go z silnika. Jeśli zauważysz wyraźne ubytki oleju silnikowego a przy tym wyraźne i znaczne ślady oleju w dolocie to wymieniaj turbo. Jeśli nie zauważysz oleju w dolocie tylko w wydechu i to zaraz za turbo to też je wymień bo wtedy wali olej uszczelnieniem turbo po stronie wydechowej.

Opublikowano

Jak na 6 tys km spalił 250 ml oleju to moim zdaniem jest ok. Ja bym sie tym nie przejmował. Sprawdzaj częściej , rób dolewki i...... ciesz sie autem.

Opublikowano

No właśnie... ale czy 1/4 wskaźnika na MMI to 250 ml?

Dowiedziałem się, że były dwie dolewki wykonane przez ASO w Belgii między wymianami oleju (olej był wymieniany dwa razy, przy 30 i przy 60 tyś km). Trzecia wymiana była już w Polsce po tym jak kupiłem samochód.

Skoro więc ASO nie wymieniało turbiny tylko dolewało to może faktycznie nie ma się co bardzo przejmować?

Jak to wygląda w innych 2.0 CR? Komuś pali olej silnikowy?

Opublikowano

Ja mam prawie nowa turbinę i program na 200 PS 470NM i tez mi łyka olej i dawno to olałem bo bym siwych włosów dostał od tych aut.

Pozdrawiam i szerokiej drogi

Opublikowano
Ja mam prawie nowa turbinę i program na 200 PS 470NM i tez mi łyka olej i dawno to olałem bo bym siwych włosów dostał od tych aut.

Pozdrawiam i szerokiej drogi

mxzibi czy dużo Ci łyka tego oleju?

Opublikowano

U mnie nie matego problemu (CAGA) :eusathink:

Moze za bardzo sie przejmujecie info na wyswietlaczu MMI .

Ja od wymiany oleju (17 tys.km ) nic nie dolewałem , z tym ze mam wywalony DPF

Opublikowano

No właśnie u mnie też wygląda, że nie będę musiał robić dolewki (tzn. wskazanie na MMI nie dojdzie do MIN do wymiany). Poprzedni właściciel robił przeglądy co 30tyś km. więc ASO dolewało... po prostu zastanawiałem się czy mam się czym martwić.

Opublikowano

Na mmi tez mi niby ubywa ale kupiłem bagnet i raczej nie zauważałem takich ubytków jak na mmi ale nie wierze w to ,że w ogóle wam nie łyka oleju - ubywa ale pewnie starcza od wymiany do wymiany albo jeździcie jak emeryci i ręcisci:-)

Opublikowano

kazdy silnik zuzywa "jakies" ilosci oleju

zrobilem 100nascie tysiecy 2.0tdi CR i dolalem oleju raz w zyciu przy przebiegu cos pod 30tys od ostatniej wymiany.

Zrodlem ubytku moze byc tez np odma (karmi dolot olejem) - widze ze tam sie syfi na polaczeniu wezy i waz dochodzacy do T od strony zimnej jest mokry w srodku

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano
kazdy silnik zuzywa "jakies" ilosci oleju

zrobilem 100nascie tysiecy 2.0tdi CR i dolalem oleju raz w zyciu przy przebiegu cos pod 30tys od ostatniej wymiany.

Zrodlem ubytku moze byc tez np odma (karmi dolot olejem) - widze ze tam sie syfi na polaczeniu wezy i waz dochodzacy do T od strony zimnej jest mokry w srodku

Pozdrawiam,

Przemek

Sprawdź sobie zawór EGR , przepływke i kolektor dolotowy to zobaczysz jaki tam jest syf od tego oleju .

Opublikowano

Witam Panowie, ja od zakupu mojej A4 B8 170 KM CAHA mineło ponad rok i też wczoraj zauważyłem na elektrycznym wskaźniku MMI że troszkę tego oleju ubyło....Olej był wymieniany jakiś rok temu. Zrobiłem autem jakieś 12 tys, mało nim w sumie jeździłem i to nie za długie odcinki około 10 km, raz była zrobiona trasa 2000 km do Niemiec, obecnie auto ma 87 tys dopiero najechane. Przy wymianie na MMI pokazywało większa połowa stanu a teraz trochę poniżej połowy. Czy to jest normalne żeby taki silnik brał olej?? Kiedyś czytałem na forum o problemach w TFSI ale TDI to nie miały takiej wady fabrycznej z tego co wiem. Może to efekt uboczny tego dosc niskiego rocznego przebiegu jaki zrobiłem?? Teraz znowu sytuacja sie zmieniła i bede robił po 100 km codziennie. Rozumiem że mam sobie dolać tego oleju żeby było te 3/4 stanu???

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

gratuluje wymiany raz na rok oleju :))))))

Opublikowano

U mnie silnik CAGA,od wymiany do wymiany zero dolewek,stan cały czas na tym samym poziomie,dodam że nie mam na MMI funkcji sprawdzania stanu oleju a bagnet,no i seria 143PS.

Opublikowano
gratuluje wymiany raz na rok oleju :))))))

Nie wiem jak to odebrać kolego.... chyba nie bede wymieniał co miesiąc, jeśli miałem taką sytuację że w ciagu tego roku zrobiłem tylko 12 tys. Uważam że co 15 tys to w zupełności wystarczy.

Opublikowano

Olej nie powinuen przebywac w silniku dluzej jak rok.

Przebieg max 10 000 przy takich malych przejazdach.

Opublikowano

To też go mam zamiar wymienić przy okazji rozrządu bo to też muszę zrobić.

Opublikowano (edytowane)

Witajcie Panowie,

Zwracam się z prośba o pomoc w lokalizowaniu problemu z moim A4B8, silnik 2.0 TDI CAGB (136km). Silnik brał olej co zmusiło mnie do kapitalnego remontu, zostały wtłoczone nowe tuleje, zmienione pierścienie, turbina oraz uszczelniacze zaworowe, całość kosztowała mnie dobre 6K i niestety nie przyniosło to skutku, samochód nadal łyka - tak jak wcześniej - ok 1l oleju na średnio 3 500km, od samego początku, kiedy zauważyłem, że silnik bierze olej zwróciłem uwagę na DPF który włączał się dość często bo co ok. 100-150km  i podejrzewam, że winą tego była właśnie ilość sadz i oleju, który silnik wyrzucał.

Mechanik rozkłada ramiona, nie wie gdzie szukać problemu - ja tym bardziej, czy ktoś z was ma jeszcze pomysł, gdzie szukać i co może być przyczyną tego objawu ?
 

Edytowane przez bea4good
Opublikowano
9 minut temu, bea4good napisał:

Silnik brał olej

na jakim oleju jeździsz?

Opublikowano
2 minuty temu, RALF76 napisał:

na jakim oleju jeździsz?

Obecnie Millers EE Longlife 5W40, wcześniej jeździłem na MOTUL-u

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...