seefahrer Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 ja już jeżdzę 4 lata i silnik rewelka 250tys , gaz od roku i wszystko w najlepszym porządku, dobry olej to podstawa mniej pali niż zwykły 1.8 następny też będzie 1.8T
wesz82 Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Miałem przez 2 lata AEB i z czystym sumieniem polecam:decayed: Znosi super gaz a i silnik potrafi przetrwać długie lata. Tych mechaników to mijaj tym samochodem z daleka:grin:
GRYFI Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Fakt że VW tak długo montował jednostki 1,8t w różnych markach mówi sam za siebie. To tak jakby mówić, że 1,9 tdi były nieudane. Miałem 3szt. 1,8t. 2 AEBy a teraz AWT. Jak na razie z żadnym nie miałem problemów. W jednym miałem nalatane 300k i grama oleju nie brał.
bialy986 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Też jestem uzytkownikiem 1.8T AEB od 4 lat i złego słowa nie powiem.Owszem,czasem brakuje tej mocy,bo człowiek się przyzwyczaił,ale narazie brak kasy na chipa.Ważne żeby auto było zadbane,nie sprawiało problemów i pamiętać o wymianach na czas.
Labiel Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 To wtrącę i ja swoje 4 grosze Do nie dawna jeździłem 1,8, ale jestem już po SWAPie na 1,8T. W sumie długo szukałem jakiegoś dawcy. Przeglądając allegro dzień w dzień bardzo często natykałem się na ogłoszenia gdzie zajechany był silnik. A to tłok wyszedł bokiem a to inne takie. Generalnie silnik za***iście przyjemny w jeździ. W porównaniu z wolnossącym nie oszałamia wcale różnica w mocy tylko elastyczność. Jedziesz na 4ce, masz 2tyś obrotów, wciskasz gaz a on przyśpiesza tak jakbyś w wolnossącym miał ze 4 tyś. Minus tego silnika jest taki że ciężej dostać zadbany egzemplarz niż wolnossaka. Tak jak każdym uturbionym autem trzeba umieć jeździć. Wolnossaka raczej ciężej zajeździć niż uturbione auto. Dorwie takie jakiś młodzik, odpał po nocy, ogień na tłoki itp Dodając do tego Polską mentalność lania najtańszego oleju wiele nie trzeba żeby zajechać taki motor. Trzeba więc zwrócić szczególną uwagę przy zakupie. ---------- Post dopisany at 01:10 ---------- Poprzedni post napisany at 01:07 ---------- Aha, a co do przełożenia skrzyń, nie wiem jaką ja dokładnie mam ale w porównaniu do wolnossącego 1,8 jest o wiele dłuższa. W APU przy 6tyś na 2 biegu miałem ponad 100 km/h.
łuka323 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 witam Posiadaczy Audi z motorownią 1.8T Jestem nowy na forum i mam zamiar nabyć auto z takim oto silnikiem . docelowo ma być A4B5 1.8t początkowo szukałem zwykłego 1.8 bez dmuchawki ale natrafiłem na B5 1.8T z jednym mankamentem ze strony technicznej a mianowicie gruba warstwa czarnego nagaru pod korkiem wlewu oleju i na osłonce wałka rozrządu co morze być powodem gromadzenia się takiego nalotu czy to jest poważna wada ? auto sprowadzone z niemiec z przebiegiem 206 kk. pozdrawiam łukasz
pioteros Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 kolego gruby nagar olejowy świadczy o tym że olej nie był za często wymieniany w tym aucie bądź był wymieniany w trybie longlife co 30000km, rezultatem tego jest właśnie szlam w silniku zmierz przede wszystkim w takiej sytuacji ciśnienie oleju bo to jest szybka droga do zatarcia silnika - można to porównać do zawału i otyłości holesterolowej
Labiel Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Po za tym przydałoby się zwalić michę i sprawdzić/wyczyścić smok.
pioteros Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 posciemniaj ze taki nagar to silnika juz koniec i w ogole... moze zejdzie z ceny a co utargujesz to bedziesz mial kwote awaryjna na doprowadzenie silnika do ludzi, bo tak naprawde nie jest powiedziane ze na bank bedzie wszystko ok po wymyciu go od srodka
łuka323 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 autko z 2000 roku i chce za nie 11tys do rejestracji takze się zastanowie kupić i od razu remontować
pioteros Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 czy musisz go remontowac czy nei to wyjdzie dopiero 1. musialbys zrobic plukanke silnika przy zlewaniu starego oleju 2. zdjac pokrywe zaworow i miske olejową i wyczyscic wszystko co sie da i co jest wtedy widoczne, szczegolnie pompe oleju 3. zalac swiezy olej i filtr 4. dopiero wtedy pomierzyc wszystko, czy cisnienie oleju dobre i czy kompresja na chlodnym silniku tez dobra
adrian-elblag Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 silnik jest bezawaryjny, przy zakupie jedz z VAG'iem sprawdź sonde lambde no i uważaj na spalanie, przy jeździe jak emeryt udało mi się zejść do 5,7 na 100km a przy ostrym deptaniu to 12 mało
GRYFI Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 czy musisz go remontowac czy nei to wyjdzie dopiero1. musialbys zrobic plukanke silnika przy zlewaniu starego oleju 2. zdjac pokrywe zaworow i miske olejową i wyczyscic wszystko co sie da i co jest wtedy widoczne, szczegolnie pompe oleju 3. zalac swiezy olej i filtr 4. dopiero wtedy pomierzyc wszystko, czy cisnienie oleju dobre i czy kompresja na chlodnym silniku tez dobra ja właśnie tak zrobiłem w mojej + wymieniłem pompę i czujnik ciśnienia.
Labiel Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 przy jeździe jak emeryt udało mi się zejść do 5,7 na 100km a przy ostrym deptaniu to 12 mało To co ty, dwa cylindry odłączyłeś czy co? Co do bezawaryjności to powiem tak. Silnik dobry, ale jak każdy silnik w nieodpowiednich rękach potrafi zostać zarżnięty więc trzeba uważać co się kupuje. Śledziłem allegro przez 1,5 roku w poszukiwaniu anglika pod SWAPa i była cała masa A4 typu "auto w 100% sprawne tylko w silniku coś stuka i świeci się kontrolka oleju". Pękniętych bloków, głowic, tłoków wychodzących bokiem to nawet nie zliczę. Był czas gdzie nawet zwątpiłem w ten silnik bo było tak dużo ogłoszeń z zajechanymi silnikami.
krystianoss Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Witam kolegów jestem nowym użytkownikiem tego forum i również podpinam się pod ten temat. Chcę kupić sobie właśnie takie auto tylko dodatkowo z napędem Quattro, z tego co przeczytałem do silników jest znikoma ilość zastrzeżeń czy do napędu 4x4 również? pozdrawiam
pioteros Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 siemka siedlczaninie co do napedu, sam w sobie jest bezobslugowy i bez awaryjny jedyny minus to luzy ktore robia sie w sposob naturalny, objawia sie to stukaniem mechanizmu roznicowego przy zmianie biegow, mozna nauczyc sie umiejetnie zmieniac biegi zeby nei stukalo i da sie do tego przyzwyczaic, podobno takie luzy sa czasem juz w nowych autach o znikomym przebiegu
Lopezzz Opublikowano 29 Czerwca 2013 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Polecam ten silnik każdemu z czystym sumieniem. Mam taki od roku w A4 B5 1999r i jestem mile zaskoczony jego apetytem na paliwo. Jest zagazowany i pali około 12l i 13l z klimatyzacją i to w cyklu miejskim( bez modów i chipa ). Jak na swoje lata i przebieg 170 tyś.km jest w bardzo dobrej kondycji i nie miałem jeszcze nawet najdrobniejszej awarii. Padła pompka od centralnego i rozrusznik, ale to normalne po latach użytkowania. Na początku bałem się tego silnika bo też czytałem jak to turbo lubi padać i ile kosztuje naprawa, a do tego że pali jak smok. Teraz szukam następnego w nowszej budzie i też z takim silnikiem bo już wiem że nie ma się czego obawiać. No i właśnie jest problem bo nie mogę trafić na takie auto, same diesle i to daje do myślenia. Nikt nie chce sprzedać? Gdyby ktoś słyszał to dajcie znać.
Hanys79 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Kupiłem rok temu Avanta 1,8T 2001 z kwietnia(ostatnie modele szły chyba).Wcześniej miłem sedana 1,6 ale skasowałem Mam problem z rozrządem konkretnie łańcuchem chodzi jak tdi.Prócz tego ostatnio zapaliło się EPC VAG wykazał G28 :facepalm:Mimo tego jeździ mi się super ma kopa .Planuje gazowanie ale słyszalem że głowice nie wytrzymują.Gazownicy proszę o opinie.Sym.sil.AWT
pioteros Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 ten silnik lepiej na gazie chodzi jak na benzynie jak jest dobrze zalozony... ile jeszcze będzie zapytan ze "ktoś powiedział ze na gazie cos się sypie"...
Labiel Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Najpierw to ogarnij ten łańcuch i sprawdz ciśnienie oleju. Co do LPG to chodzi bardzo dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się