Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzechotka metaliczny odgłos po rozruchu 3.0 TDi


kettler102

Rekomendowane odpowiedzi

Więc Panowie tak, po kilku testach po zmianie oleju , zrobiłem co prawda nie wiele bo nie całe 200 kilometrów , olej nie zdążył się nawet zabrudzić. Jest rewelacja i oby tak zostało. Nie usłyszałem ani jednego grzechotu przy rozruchu. Rozgrzewałem auto, stygło , odpalałem i tak parę razy, wszystko na razie chodzi super. Przegoniłem auto i po autostradzie i pojeździłem trochę po mieście. Teraz zastanawia mnie , czy ten szajs który mi wlali to był faktycznie taki badziew, czy może teraz po czasie też tak się zrobi... Pamiętam,że wtedy od razu po wymianie usłyszałem to grzechotanie. Wlałem 8 litrów oleju i jest idealna połówka na bagnecie. Będę to kontrolował. W razie gdyby coś się zmieniło będę informował na bieżąco. Jutro kolejna wizyty u mechanika , na szczęście to tylko zmiana płynu hamulcowego ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO i super! Może się jeszcze odezwać raz na jakiś czas- ale jeśli to tylko krótkie "chrząknięcie" to nie ma co się przejmować :)

U mnie po zmianie na Millersa widzę same pozytywy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPFa za 2 tyg już nie będzie. Po wycięciu zaleję XF 5W40,

Wcześniej w 1.9 stosowałem LM top tec 4200 i byłem zadowolony teraz myslałem też o Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 5L, stosował ktoś może ? Jakieś wrażenia :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem niedawno Diesel Synthoil i pracuje bardzo ładnie. Olej nie jest już taki wodnisty jak 5w30 a sam motor pracuje ciszej. Używam tego oleju we wszystkich rodzinnych klekotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie używałem oleju Liqui Moly nigdy i też właśnie miałem dylemat który z olei wybrać. Ogólnie postawiłem na Millersa w zasadzie tylko i wyłącznie dlatego, bo jest go naprawdę mało na rynku co za tym idzie raczej na razie wątpliwe są szanse że mieszają te oleje... chociaż różnie to bywa. Od wymiany zrobiłem już prawie 1,5tyś km , ani razu nie usłyszałem zgrzytnięcia w silniku. A teraz bardzo uczulony jestem na ten dźwięk i gaszę radio przy praktycznie każdym odpalaniu auta :) Dziwi mnie bardzo ,że zrobione już jest trochę tych kilometrów , a olej jest praktycznie idealnie czysty, mam problemy żeby dobrze zweryfikować poziom oleju na bagnecie. Dziwna historia, bo olej w dieslach szybko robi się czarny... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, wiem że wróżek nie ma ale widzę że macie doświadczenie więc pewnie coś podpowiecie. Mam do wzięcia 3.0tdi BKN z nalotem 250 kilo z DE. Ogólnie ten silnik dla mnie ma genialny dźwięk, ale raczej nie to się liczy najbardziej, wiadomo chodzi o pieniądze. Miałem brać benzynę, auto jest mi potrzebne ogólnie do takiej jazdy jak rano do pracy 10km i z pracy 10km, czasem jakaś jazda dłuższa ale nie przekraczająca jednorazowo 50km. Nie wiem czy się pakować w to czy nie... ostudźcie mnie trochę żeby mi ten zakup bokiem nie wyszedł. Z czym trzeba się liczyć w silniku BKN z początku produkcji i ile płacicie za przegląd? Jak ktoś robił rozrząd to niech też się pochwali ile za niego zapłacił, a no i ile wywalenie DPF'a ? Ten o którym piszę go ma, nie mam gdzie auta poganiać więc z DPF'em mogą być problemy których chciałbym uniknąć. Pomóżcie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, wiem że wróżek nie ma ale widzę że macie doświadczenie więc pewnie coś podpowiecie. Mam do wzięcia 3.0tdi BKN z nalotem 250 kilo z DE. Ogólnie ten silnik dla mnie ma genialny dźwięk, ale raczej nie to się liczy najbardziej, wiadomo chodzi o pieniądze. Miałem brać benzynę, auto jest mi potrzebne ogólnie do takiej jazdy jak rano do pracy 10km i z pracy 10km, czasem jakaś jazda dłuższa ale nie przekraczająca jednorazowo 50km. Nie wiem czy się pakować w to czy nie... ostudźcie mnie trochę żeby mi ten zakup bokiem nie wyszedł. Z czym trzeba się liczyć w silniku BKN z początku produkcji i ile płacicie za przegląd? Jak ktoś robił rozrząd to niech też się pochwali ile za niego zapłacił, a no i ile wywalenie DPF'a ? Ten o którym piszę go ma, nie mam gdzie auta poganiać więc z DPF'em mogą być problemy których chciałbym uniknąć. Pomóżcie :hi:

Proszzzz... Poczytaj i znajdziesz odpowiedzi jeśli chodzi o koszty itd.

post 3

Jak mało jeździsz to wątpię żeby Ci się opłacało kupować dużego diesla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie przy przebiegu 115k (1000%) tez zaczelo sie grzechotanie....

Znajomi mechanicy (ex serwis skody) zaproponowali wymiane slizgow za 1200pln.

400 komplet na jedna strone plus 400 robota. Wymieniaja wszystko bez wyciagania motoru...

Widzialem jak to robili w A6 i powiedzieli ze u mnie tez "da rade".

Zaciekawil mnie temat "magicznego" oleju Millersa...

Ja leje Castrol Long Life i wymieniam co dwa lata bo kilometrow malo robie.

Olej kupuje sam i wyieniam w serwisie skody (bo mam blisko i wpisy w knige robia)

Auto generalnie sie nie psuje (klocki filtry) olej jest ciemny i mam zawsze na max i nic nie dolewam.

Zastanawiam sie czy tez tego Millnersa sprobowac, choc wydaje mi sie ze to dorazna pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jaki olej serii Millersa polecacie do 3.0? Motor z filtrem dpf, ale lekko podkrecony 260 kucy 500 niutkow.

Jak wyzej pisalem grzechotanie sie zaczelo, a skoro koledze olej pomogl, moze i ja sprobuje?

Ktos podpowie jaki olej wybrac??

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mogę powiedzieć, że po przeczytaniu tego postu postanowiłem zmienić olej na millersa XF Longlife 5w30. Miałem podobny problem jak kolega z grzechotaniem łańcucha. Wcześniej jeździłem na castrolu Edge 5w30 - taki zalecany do tego motoru. Od ostatniej wymiany przejechałem około 300 km i łańcuch było słychać prawie po każdym zapaleniu. Bardzo mnie to denerwowało. Olej zawsze kupie w intercarsie, wiec źródło raczej pewne. Musze wspomnieć że grzechotanie miałem też wcześniej, ale dużo rzadziej i zawsze się zmniejszało po wymianie na nowy. Nie mogło być już gorzej wiec postanowiłem wymienić olej i oczywiście filtr, zrobiłem jeszcze płukanie silnika specyfikem liqui Moly - Motorspulung. Nie miałem dużych oczekiwać, ale musze powiedzieć że łańcucha nie słychać. Czasem słyszę przy zapalaniu jak łańcuch jest naciągany, ale to zupełnie inny odgłos. Olej millersa ma zupełnie inną konsystencje niż castrol. Jak mechanik go zalewał to mnie się spytał czy to przypatkiem nie mineralny - bo jest bardzo gesty. Jak na razie przeleciałem na nim około 2 tys. i jestem zadowolny. Następna zmiana będzie też na milersa.

Co do castrola to myśle że ta marka jest ok, ale nie z polskich sklepów. Mój teść kupuje olej w Niemczech i jego konsystencja jest zupełnie inna niż ta sprzedawana na polskim rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogł by ktoś nagrać jak grzechocze zużyty rozrząd ? U mnie na zimnym zawsze słuchać ale to w chwili startu. Chciał bym miec porównanie jak słychać rozrząd do wymiany, pewnie innym sie też przyda :)

Sam niedawno zmieniłem olej i wywaliłem DPF, zalany został Millers XF longlife 5w40. Imo dzwiek przy starcienie wiele się zmienił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mogę powiedzieć, że po przeczytaniu tego postu postanowiłem zmienić olej na millersa XF Longlife 5w30. Miałem podobny problem jak kolega z grzechotaniem łańcucha. Wcześniej jeździłem na castrolu Edge 5w30 - taki zalecany do tego motoru. Od ostatniej wymiany przejechałem około 300 km i łańcuch było słychać prawie po każdym zapaleniu. Bardzo mnie to denerwowało. Olej zawsze kupie w intercarsie, wiec źródło raczej pewne. Musze wspomnieć że grzechotanie miałem też wcześniej, ale dużo rzadziej i zawsze się zmniejszało po wymianie na nowy. Nie mogło być już gorzej wiec postanowiłem wymienić olej i oczywiście filtr, zrobiłem jeszcze płukanie silnika specyfikem liqui Moly - Motorspulung. Nie miałem dużych oczekiwać, ale musze powiedzieć że łańcucha nie słychać. Czasem słyszę przy zapalaniu jak łańcuch jest naciągany, ale to zupełnie inny odgłos. Olej millersa ma zupełnie inną konsystencje niż castrol. Jak mechanik go zalewał to mnie się spytał czy to przypatkiem nie mineralny - bo jest bardzo gesty. Jak na razie przeleciałem na nim około 2 tys. i jestem zadowolny. Następna zmiana będzie też na milersa.

Co do castrola to myśle że ta marka jest ok, ale nie z polskich sklepów. Mój teść kupuje olej w Niemczech i jego konsystencja jest zupełnie inna niż ta sprzedawana na polskim rynku.

Przejechałem 6 tys. od wymiany i nie ma żadnego grzechotania. Mogę potwierdzić ze olej jest sporo lepszy od castrola, który wcześniej wlewałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas wertuje informacje i spore grono osób pisze, że owe grzechotanie przy rozruchu to moment kiedy napełniają się popychacze. Co jest w końcu prawdą ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem po wymianie oleju na Millers 5 w 30 504-507. Przed wymiana była płukanka tez millersa

A efekt Ż A D E N ..... jak grzechotało tak grzechocze...

Niestety u mnie półśrodki nie przyniosly efektu... 5 stówek wywalone w kibel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...