Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8-1.8T vs 2.4 wzwyż


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przeglądam oferty sprzedaży a4 b5 i zastanawiam się jaki silnik wybrać, bo z tego co zauważyłem to 1.8t ma 13km mniej niż 2.4, a opłaty jednak już większe, a no i cena montażu instalacji gazowej też pewnie wyższa, a ja dopiero kończę szkołę i to ma być moje pierwsze autko. Nie chodzi mi o to żeby nie wiem jak szybko tym jeździć, bo aż takich potrzeb nie mam, ale chodzi o to żeby nie zabrakło mocy np przy wyprzedzaniu, mogli byście mi coś doradzić? Nawet zastanawiałem się nad kupnem 1.9tdi 110km, ale mało jest do 10 tyś zł, więcej jest 2.5tdi lecz znów słyszałem parę nieciekawych komentarzy na temat tego silnika, sam się jeszcze nie znam tak bardzo na marce audi, dopiero startuję więc jeśli mógłbym prosić o pomoc w doradzeniu to byłbym wdzięczny,

Z góry dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam

Opublikowano

jak chcesz oszczednie to juz lepiej 1.9tdi i jakis komputer uzywke znalezc na allegro pod seryjne graty na 130-140km

1.8t w dobrym stanie nie znajdziesz tak szybko a jeszcze instalka min 2500 wiec wyniesie cie sporo wiecej jak 10 tysiecy, a jeszcze serwis "pozakupowy"

Opublikowano

a jak zmienię komputer to nic nie zacznie się psuć? Chodzi mi o to że w wyniku tego że zmieniłem ten komputer

Opublikowano

jesli bedzie to sprawdzony komputer od tego dokladnie samochodu strojony pod seryjne czesci silnika, a nie jakis BOX-CHIP-z allegro, to nic nie powinno sie dziac, czasem przewijaja sie takie tu u nas na forum w dziale sprzedam czesci

Opublikowano

ok dzięki za pomoc :)

Opublikowano

jelsi chodzi o benzynowce, to1.8 wolnossacy czy uturbiony a 2.4 jak wspomniales roznica w ubezpieczeniu dla mlodego moze byc znaczna. chociaz przy rejestracji na wspolwlasnosc z kims kto ma znizki roznice daloby sie przelknac. najlepiej podejsc do jakiegos agenta co ma kilka firm i poprosic o kalkulacje w kilku wariantach.

1.8 jak zdrowy to nawet to jedzie Ci powiem, wiadomo tylka moze nie urywa ale napewno nie jest zawalidroga i wyprzedzac tez sie da. a jak przebijesz na tryba nizej w zakres 3,5-4 tys to juz calkiem fajnie przyspiesza najlepiej to czuc na 3 biegu ale podobno wtedy apetyt rosnie. 1.8T spali Ci niewiele wiecej a jednak jezdzi duuuzo lepiej. pytane czy Ci to potrzebne.

instalka lpg jak ktos wyzej napisal napisal minimum 2500zl. do turbo troszke pasuje dolozyc ale nie tyle co do v6 z racji dodatkowych wtryskow i sterownika obslugujacego wiecej jak 4 garki.

ja wahalem sie nad 1.6 a 1.8 i dobrze zrobilem ze odposcilem 1.6 z racji na jego moc przy tej budzie, bo poza tym to bardzo fajny prosty silnik. 1.8 wystarcza mi w zupelnosci do normalnej jazdy. wiadomo czasem zaladowany pod gorke pasowaloby cos wyprzedzic to nie odskoczy zabardzo, ale jak w wiekszosci jezdzisz sam, i nie myslisz sie scigac to bedziesz zadowolony.

Opublikowano

Jak w tej kwocie, oszczędnie i z pewnym zapasem mocy pod prawą stopą to tylko i wyłącznie 1.8T w konfiguracji z LPG. 1.9 TDI niezajechany do 10 tys znaleźć to rzecz nierealna i zapomnijmy o historiach dziadków z Niemiec. Przy 1.8T jeździe do 140km/h tam gdzie można, energicznym i zarazem eco stylu jazdy spali 10-11l LPG, przy cenach zakupu 1 litr na poziomie 2,15-2,65zł żaden diesel 1,9 nie spali mniej. Mówię z własnego doświadczenia, jeżdżę 1,8T 180KM i 1,9 TDI 110KM. Generalnie jeżeli to Twoje pierwsze auto, a nie wiem jakie masz umiejętności za kierownica, podejrzewam, że Kubicą nie jesteś (bez obrazy) to zastanów się również nad 1.8 ADR, chociaż jest to słabsza opcja 125KM, dla mnie już za mało. Może Tobie na dobry początek wystarczy? Później masz 150-konne Turbo AEB, ew. 180-konnego AJL`a. sry za odgrzanie kotleta, może komuś info się przyda :hi:

Opublikowano

takze potwierdzam. najlepszym samochodem na poczatek jest 1.8T i tak jak mowisz jazda do 140km/h w cyklu mieszanym trasa miasto przy energicznej jezdzie wychodzi w granicach 11-12l a przy spokojnej jezdzie do 120 to i 9 litrow bedzie.

Opublikowano

Nadal mało informacji jest na temat 2.4 sam jestem ciekaw co sądzicie o 1.8T a 2.4 pomijając OC itd.. chodzi o momenty szybkość elastyczność koszta eksploatacji i wymiany.

Opublikowano

150km nie wydyma 2.4 ale zmodzony albo AJL jak najbardziej

Opublikowano

za 2.4 przemawia elastycznosc, mocne sprzeglo kultura pracy v6 i dzwiek... o awaryjnosci nic nie bede mowil bo sa i plusy i minusy... tak samo jak w 1.8t

Opublikowano

a ja mam caly silnik 2.4 ze skrzynia quattro na swapa jak by ktoś był zainteresowany Silnik igielka Po wymianie oleju swiec i kabli wysokiego napięcia BERU

Opublikowano

Elastyczne to jest 2.8 albo 1.8T (180km) :decayed: ale do 10 tyś zł szału nie będzie jeśli chodzi o stan.

Opublikowano

1.8T powinno w zupełnosci ci starczyc.

Opublikowano
Elastyczne to jest 2.8 albo 1.8T (180km) :decayed: ale do 10 tyś zł szału nie będzie jeśli chodzi o stan.

:grin: elastyka to jest weeee Fał uosiem a budzie B5 a nie takich kaszlakach:decayed:

Opublikowano

A ja tylko dopowiem ze te wszystkie V6 typu 2.4 czy 2.8 bardzo czesto biora olej litrami a koszt naprawy przewyzsza wartosc silnika :)

Opublikowano
A ja tylko dopowiem ze te wszystkie V6 typu 2.4 czy 2.8 bardzo czesto biora olej litrami a koszt naprawy przewyzsza wartosc silnika :)

no jasne, nie przesadzajmy... znam wielu uzytkowników V6 i nikt sie nie skarży

Opublikowano
A ja tylko dopowiem ze te wszystkie V6 typu 2.4 czy 2.8 bardzo czesto biora olej litrami a koszt naprawy przewyzsza wartosc silnika :)

Miałeś kilka V6 że tak piszesz? Zdrowa V6 przy pałowaniu łyknie trochę oleju, ale nie są to litry o ile jest szczelny silnik. Podejrzewam że ta opinia o zjadaniu oleju bierze się z wycieków niż z samego przepalania. Wycieki są łatwe do usunięcia. Nie mówię że 1.8T to zło, sam bardzo lubię silniki z turbo. Ale łatwiej jest trafić zadbane 2.8 niż 1.8T wiem z własnego doświadczenia. Co do wyboru motoru to radzę przejechać się kilkoma autami z 1.8T i 2.8 i wtedy zadecydować co bardziej pasuje.

Opublikowano
A ja tylko dopowiem ze te wszystkie V6 typu 2.4 czy 2.8 bardzo czesto biora olej litrami a koszt naprawy przewyzsza wartosc silnika :)

Miałeś kilka V6 że tak piszesz? Zdrowa V6 przy pałowaniu łyknie trochę oleju, ale nie są to litry o ile jest szczelny silnik. Podejrzewam że ta opinia o zjadaniu oleju bierze się z wycieków niż z samego przepalania. Wycieki są łatwe do usunięcia. Nie mówię że 1.8T to zło, sam bardzo lubię silniki z turbo. Ale łatwiej jest trafić zadbane 2.8 niż 1.8T wiem z własnego doświadczenia. Co do wyboru motoru to radzę przejechać się kilkoma autami z 1.8T i 2.8 i wtedy zadecydować co bardziej pasuje.

3 sztuki, ACK. Silniki biora olej, poca sie jak nie wiadomo co. Owszem, zawsze sie znajdzie wyjatki od reguly. 1.8T ciezko znalezc, bo zwykly Kowalski nie umie jezdzic z turbo, kupuje auto z Niemiec z przebiegami kosmicznymi, a potem narzekania. Zaplacic za zadbane turbo tez nie chce, no bo w sumie "za 15-17tys mozna juz B6 kupiic". Turbo ok, ale musi byc zadbane, a 2.8 ok, ale od razu remont lub kupic po remoncie.

Opublikowano

Ja mam APR, sąsiad miał APR i silnik bierze olej ale podczas pałowania. Ostatnio co 3-4dni robię po 400km spokojnie, do 120km/h i ubytku oleju na bagnecie nie widać. Co do potliwości to nigdzie się nie poci. Nie wiem, może kwestia zadbanych motorów, może kwestia dobrej ręki mechanika. :wink:

Tak więc jeśli chodzi o 2.8 APR, ja jestem na TAK!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...