Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 ADR ADP Termostat


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie uwagi wymaga także wiskoza !!! Niesprawny termostat poznacie po dotknięciu węża górnego i dolnegoPytajcie a opowiem o tym bliżej!

Opublikowano

Panowie - potrzebuje kupić termostat do B6 1.8T 150KM z 2002r.

w hurtowniach typu intercars albo nie ma albo jak jest to kosztuje 500 zł - bo podobno z obudową (sic!)

w Audi 380 zł ale nie chcą mi podać numeru katalogowego części.

w skodzie 140zł ale są dwa rodzaje do tego silnika - dobiorą na podstawie numeru katalogowego części :)

Czy może ktoś zna ten numer katalogowy dla termostatu j.w.

ogromne dzięki.

Opublikowano

Witam,

Czy ktoś może mi pomóc, czytam i czytam i nie mogę znaleźć, wszystkim temp. spada, a ja mam aki problem, że podczas postoju trzyma 90 st. a podczas jazdy potrafi wskoczyć na 110 st. Po zatrzymaniu się, na włączonym silniku temperatura znowu spada na 90st. co to może być??A4 1.6 74kW bez klimy.

Opublikowano

czytałem juz o termoststatach czujnikach i sam juz nieiwm co mam wyminenic jak jade to temperatura nie podejdzie wyzej niz 70 stopni a jak stoje w korkach to podejdzie do 90 jak rusze to znowu spada i jakby spalanie troche wieksze co wymienic czujnik czy termostat pomózcie

Opublikowano

objawy wyglądają na czujnik temperatury...

Opublikowano

czytałem juz o termoststatach czujnikach i sam juz nieiwm co mam wyminenic jak jade to temperatura nie podejdzie wyzej niz 70 stopni a jak stoje w korkach to podejdzie do 90 jak rusze to znowu spada i jakby spalanie troche wieksze co wymienic czujnik czy termostat pomózcie

99% termostat, miałem tak samo kiedyś, wymieniłem czujnik i nic nie pomogło, wymieniłem termostat i 90 stopni stało jak wmurowane
Opublikowano

Oczywiscie że termostat miałem to samo po założeniu bite 90 w każdych warunkach

Opublikowano

czytałem juz o termoststatach czujnikach i sam juz nieiwm co mam wyminenic jak jade to temperatura nie podejdzie wyzej niz 70 stopni a jak stoje w korkach to podejdzie do 90 jak rusze to znowu spada i jakby spalanie troche wieksze co wymienic czujnik czy termostat pomózcie

Jeśli Ci temperatura skacze to wówczas raczej czujnik.

Natomiast jak te wskazani są w miarę stabilne to może być termostat

Opublikowano

czytałem juz o termoststatach czujnikach i sam juz nieiwm co mam wyminenic jak jade to temperatura nie podejdzie wyzej niz 70 stopni a jak stoje w korkach to podejdzie do 90 jak rusze to znowu spada i jakby spalanie troche wieksze co wymienic czujnik czy termostat pomózcie

Ja bym raczej stawiał na termostat, po prostu się nie domyka jest w jakimś stopni cały czas otwarty i dlatego podczas postoju w korku temperatura ci rośnie, a podczas jazdy spada bo pęd wiatru zaczyna schładzać chłodnice.

Opublikowano

myśle ze wymienie odrazu termostat i czujnik koszt niejest chyba zbyt duzy i wtedy na 100% bedzie git

Pamiętaj, że przy wymianie czujnika musisz spuścić płyn, wiec zapodaj już nowy

Opublikowano

myśle ze wymienie odrazu termostat i czujnik koszt niejest chyba zbyt duzy i wtedy na 100% bedzie git

Pamiętaj, że przy wymianie czujnika musisz spuścić płyn, wiec zapodaj już nowy

Przy wymianie czujnika nic nie trzeba spuszczać. Chyba czujnik z termostatem kolega pomylił..

Opublikowano

Koledzy czytam i czytam Nie chce zakładać zbędnego tematu więc poruszę go tutaj...

Moja sytuacja w aucie wygląda tak:

Kiedy odpalę samochód po dłuższym staniu to: temp analogowa na liczniku ani drgnie (poniżej 60st. c)zaś na klimatroniku kanał 51 powoli zaczyna rosnąć... Kiedy auto powoli się rozgrzewa ale nadal stoję w miejscu (wzoruje się na temp z klimatronika) do na klim 51 wynosi 90 st i nic wyzej zaś na analogowym o wiele później pojawia się dopiero 90st

Podłączyłem Vag i kiedy na analogowym i klim mam już 90 to na VAG wyskakuje 78st

Sprawa się komplikuje podczas wyjazdu na autostradę (prędkość 90km/h) i tak momentalnie z 90 na analogu spada poniżej 60st a na klimatroniku wciąż 90. Wjeżdżając w miasto temp na analogu nie dźwignie się nawet do 80st po czym dłuższy odcinek i zas poniżej 60st.

Dodam jeszcze że na kanale 49 w klimatroniku ciagle mam -60 i nie widziałem tam jeszcze innej liczby dwucyfrowej

czy to wygląda tylko i wyłącznie na walnięty czujnik? Ma on jakiś wpływ na spalanie czy tak jak piszecie na spalanie ma wpływ termostat

Aha...Na vagu mam błąd

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

czy może termostat w pierwszej kolejności??

Dzięki za jakąkolwiek fatygę

Opublikowano

Moim zdaniem może to być termostat pewnie cały czas jest otwarty można to sprawdzić jeśli będzie jednocześnie z górnym wężem od chłodnicy grzeje się dolny Dolny powinien grzać się dopiero jak chłodnica się ogrzeje. Dłużej grzeje się silnik więc spalanie do góry. Co do czujnika gościu z serwisu bosch powiedział mi że jest on celowo ustawiony tak że w danym przedziale temperatur będzie wskazywał 90 dopiero zmiana poza przedział spowoduje wahnięcie wskazówki. Klient raczej wie co mówi bo programował mi od podstaw wszystko (prędkościomierz, obrotomierz, temperaturę etc).

Opublikowano

A ten błąd na Vagu

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

może być właśnie spowodowany tym że termostat walnięty jest?

Opublikowano

Więc i ja podpinam się pod temat .

Przy okazji montażu gazu okazało się ze silnik się nie dogrzewa , a mianowicie :

- po odpaleniu na zimnym silniku tempereturka normalnie rosnie (chlodnica jest zimna )

- przy ok 90st. wedlug wskazan wskaznika na liczniku zaczyna lekko rozgrzewac sie chlodnica - jednak wedlug Vaga w tym czasie jest ok 77-78st (VAG)i mimo długiej pracy nie rosnie wyzej niz 80-81 st (VAG) nawet przy zwiekszaniu obrotow wrecz nawet spada do 78st (VAG) w tym czasie trudno zaobserwowac zmiany na wslazniku na tablicy , jak jest to naprawde minimalna.(trzyma sie w okolicy 90st)

- po wyłączeniu silnika temperatura według wskazan Vaga rosnie tak do ok.87-88st ,a na wskazniku na tablicy ciągle trzyma 90 st

-podczas jazdy nie sprawdzalem ale wdlug relacji gazownika podczas jazdy autostradowej Vag pokazywał 77-78 a wskaznik na tablicy ciut przed 90 st.

Tu moje pytanie co mam do wymiany Termostat czy czyjnik temperatury jak tak to ktory ?

liczę na pomoc choc wiem ze podobne tematy byly juz poruszane , ale zeby sie doczytać to strace wiecej czasu niz zajelo mi napisanie tego postu

pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...