Gość spedyt Opublikowano 4 Października 2007 Opublikowano 4 Października 2007 Panowie za bardzo chyba matematycznie podchodzicie do tych temperatur. Najważniejsze, żeby silnik był dogrzany, bo nie będzie dobrze działało ogrzewanie i nie przegrzany. Nie dajmy się zwariować. Jeżeli termostat otwierta obieg i potrofi utrzymać temperaturę silnika 90 c, to po co sobie szukać problemu na klimatroniku - kanał 49. U mnie kiedy silnik ma temperaturę 90 C to kanał 49 wskazuje od 90 do 103C. Tak to prawda, ale komputer interpretuje to inaczej, albo masz sprawny czujnik i termostat albo palisz więcej paliwai i masz problemy
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 4 Października 2007 Opublikowano 4 Października 2007 Panowie za bardzo chyba matematycznie podchodzicie do tych temperatur. Najważniejsze, żeby silnik był dogrzany, bo nie będzie dobrze działało ogrzewanie i nie przegrzany. Nie dajmy się zwariować. Jeżeli termostat otwierta obieg i potrofi utrzymać temperaturę silnika 90 c, to po co sobie szukać problemu na klimatroniku - kanał 49. U mnie kiedy silnik ma temperaturę 90 C to kanał 49 wskazuje od 90 do 103C. niestety nie jest tak kolorowo jak mówisz. Silniki zostały tak skonstruowane żeby w zadanej temperaturze pracowały z największą skutecznością. Każda zmiana parametrów, w tym wypadku temperatury, owocuje na ogół zwiększonym spalaniem. Temperatura powinna oscylować w granicach 90 stopni, z tolerancją 1-2 stopnie. Nie wymieniam tu ekstremalnych warunków kiedy przekroczenie tej tolerancji jest uzasadnione.
mulan Opublikowano 24 Października 2007 Opublikowano 24 Października 2007 Ja takze mam problemy ze wskazaniami temperatu. 1. jezeli jade na gazie i mam wlaczona klimatyzacje to temp. jest ledwo powyzej 60 stopni! 2. jezeli jesetm na benzynie i bez klimatyzacji to sie wolno nagrzewa! 3. jezeli mam tak jak w pkt. 2 i stoje na parkingu to dosc szybko dochodzi do 90 stopni! czy to jest dobre zachowanie termostatu ? poradzcie cos.
grafi Opublikowano 24 Października 2007 Opublikowano 24 Października 2007 Z pewnością termostat kaput. Termostat powinien regulować temperaturę jak za niska to zamknąć opływ jak za wysoka to otworzyć opływ. W sumie powinna trzymać sie w granicach 90"C -+ 2"C. A u Ciebie tego nierobi.
Cristoforo Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 ja wymieniłem termostat i na wskazniku analogowym wskazuje mi około 90 stopni moze przy takiej temp. otwiera obieg 87C, kupiłem zamiennik wiec nie wiem jak długo pożyje.ale zauważyłem ze w aucie z nawiewów płynie ciepłe powietrze a nie gorace wiec nie wiem czy jakiś czujnik czy trzeba dobrze odpowietrzyć układ.jak ktoś cos bedzie wiedział to prosze o rade. 1.8T 150 kucyków.pozdro.
marcink001 Opublikowano 30 Listopada 2007 Opublikowano 30 Listopada 2007 Wreszcie moje przeboje z wahaniami temperatury dobiegły końca Pisałem o tym wiele razy, a zaczałem w tym wątku więc i tu zakończę. W skrócie-wahania tylko w dół, wóz niedogrzany a nigdy przegrzany. Wymiana termostatu niewiele dala-zaczął ładniej łapać 90stopni ale potem opadał na 60, wracał i tak w kółko Macieju.. Winny okazał się czujnik. Także moja rada gdy wskaźnik lata od lewej do półprawej;) - sprawdzajcie czujniki. Aha, założyłem zamiennik (Meyle), cena ok 40 zł. Wiem że ori byłby lepszy ale to o tydzień opóźniłoby mi naprawę. Teraz ślicznie łapie 90stopni i w czasie jazdy/korków stoi jak sosna
endriuu Opublikowano 30 Listopada 2007 Opublikowano 30 Listopada 2007 mam podobny problem jak marcink001. skacze miedzy 90 a 60 (skacze doslownie). VAG wywalil blad: 01039 coolant temp. sensor G2 30-10 open or short to B+ intermittent Ktory czujnik musze wymienić? zielony czy czarny, czy moze ten dwa w jednym?
marcink001 Opublikowano 30 Listopada 2007 Opublikowano 30 Listopada 2007 Może przesadziłem z tym "skakaniem"-to nie tak że wskazówka skacze z 90 na 60 ale systematycznie w ciągu np. minuty powolutku spadałe z 90 na 6-70. Co do czujnika-ja się na tym nie znam, zostawiłem Audi mojemu mechanikowi z hasłem "wymiana czujnika". U mnie wyjął zielony, czteropinowy (oryginał) a założył taki sam ale zamiennik (Meyle). Wiem bo ten zużyty wziąłem sobie na pamiątkę.
Q3KinG Opublikowano 1 Grudnia 2007 Opublikowano 1 Grudnia 2007 Ale rozgorzala dyskucja. To moze ja tez sie podlacze. Odrazu mowie ze mam klimatronik. U mnie wyglada to tak. Gdy wlaczam samochod wskazowka pokazuje "nic". Gdy przejadę 1 km wskazowka zatrzymuje sie przed 90st i tak jest caly czas (czy jestem na trasie, czy stoje w korku, czy jade po miescie). Czy to normalne i dobre zachowanie? VAGA sie jeszcze nie dorobilem POZDRAWIAM
SlaVko18v Opublikowano 2 Grudnia 2007 Opublikowano 2 Grudnia 2007 Witam Panowie ! Mam maly problemik z autkiem ..a mianowicie : -auto dluuuugo sie rozgrzewa do 90stop lub wogole sie nie rozgrzeje do 90 nawet po przejechaniu 10km.. -dodam tez ze gdy na postoju z wlaczonym silnikiem osiagnie 90stopni to gdy wlacze sie do ruchu i przejade z kilometr temperatura spada do 70/75stoponi ..roznie to bywa ..ale nie trzyma 90stopni non stop jak myslicie co mam wymienic? -termostat? -czujnik temperatury? I jakie mniejwiecej sa koszta ? pozdrawiam
TTom3k Opublikowano 2 Grudnia 2007 Opublikowano 2 Grudnia 2007 SlaVko18v leniu! wystarczylo troche poczytac. Termostat do wymiany. Koszt 60 wahlera 100 ori + wymiana
mulan Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 witam, wiec tak zrobilem: 1. wymienilem termostat 2. wyczyscilem przepustnice (byla brudna) 3. wymienilem filtr powietrza Co zauwazylem: ze ta rura od wlotu powietrza co wchodzi do przepustnicy ma w srodku taka gume co uszczelnia jest w 3 czesciach po przerywana i tego nie wymienialem bo nie moge tego nigdzie kupic (najlepiej sama ta gume) i sie zastanawiam na ile to moze miec wplyw z tym gasnieciem samochodu podczas jazdy jak sie wciska sprzeglo przy malej predkosci i spadaja obroty. po tych 3 punktach wymiany jest lepiej ale nadal potrafi zgasnac. hmmmm i sam nie wiem czy jakies lewe powietrze....
Marekpl Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Uważam, że w każdym z tych przypadków skoków/wahań czy innych dziwnych zachowań wskazówki temp. powinnismy rozdzielić termostat i czujnik. Mam podobny problem u siebie ale jestem pewien że termostat jest ok a padł tylko czujnik! W spalaniu nie widzę najmniejszej różnicy, po kilku min na postoju silnik jest rozgrzany, cieple powietrze z nawiewu, to samo po przejechaniu 3-4km i czuć że silnik ma temp ok. Tak więc objawy wskazują na to że sam czujnik nie potrafi odczytać właściwie temp. bądź wcale jej nie czyta. Termostat najprawdopodobniej ok ponieważ temp jest regulowana ok.
mulan Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 jak sprawdzic ktory czujnik moze byc przyczyna ?
Cristoforo Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 witam wymieniłem termostat,płyn w chłodnicy, przeczysciłem cały układ specjalnym środkiem do odkamieniania i usówania osadów i przepłukałem go wodą. temperatura pokazuje mi 87 bo przy takiej mi się otwiera termostat(tak było na nim napisane) czy to w mieście czy na trasie jest stała. nagrzewa sie bardzo szybko po przejeczhaniu ok 4km. ale z nadmuchu płynie ciepłe a nie gorące powietrze,( nie mam klimy) ale jak włącze obieg zamknięty to jest ok, płynie gorące powietrze. zauwazyłem ze jak jadę dłużej to się robi trochę cieplej w aucie. mimo ze temp. płynu jest stała. w mojej 80 b4 po zastosowaniu wyżej wymienionych procedur było wręcz upalnie. wieć nie wiem co w może być? moze jestem przewrazliwiony,do dam ze układ był kilka razy odpowietrzany.SAMEJ NAGRZEWNICY NIE CZYŚĆIŁEM SPRĘŻONYM POWIETRZEM CZY WODĄ bo zauważłyem ze przepływ wody jest ok. nie wiem czy jest jakiś czujnik co odpowiada za temp. w środku auta. może ten typ tak ma. jak coś wiecie to prosze o rade. pozdrowionka
endriuu Opublikowano 19 Grudnia 2007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Okzało się że czujnika niebieskiego juz nie produkują. mial jakies wady. teraz zamiast niego są zielone (ciemno zielone). i na te nalezy wymieniac. [br]Dopisany: 18 Grudzień 2007, 20:49 _________________________________________________Dzisiaj zmieniłem ten czujnik. Dostęp łatwy. wystarczy zdjąć rurę doprowadzającą powietrze do kolektora i z tyłu na końcu głowicy jest czujnik. Zdejmujemy zabezpieczenie wtyczki i samą wtyczkę, a nastepnie zabezpieczenie czujnika i sam czujnik w końcu. U mnie był ori czujnik ELTH Luxembourg niebieski o symbolu 078 919 501 B. Na opakowaniu czujnika FAE - na jaki wymieniłem - jest symbol 33782. Na razie jest ok i wskazówka na zegarach nie wariuje.
M@rk Opublikowano 20 Grudnia 2007 Opublikowano 20 Grudnia 2007 Ale rozgorzala dyskucja. To moze ja tez sie podlacze. Odrazu mowie ze mam klimatronik. U mnie wyglada to tak. Gdy wlaczam samochod wskazowka pokazuje "nic". Gdy przejadę 1 km wskazowka zatrzymuje sie przed 90st i tak jest caly czas (czy jestem na trasie, czy stoje w korku, czy jade po miescie). Czy to normalne i dobre zachowanie? VAGA sie jeszcze nie dorobilem POZDRAWIAM jak przejezdzasz 1 km to juz masz skazowke pod 90 stopni ??? co ty mowisz to jest nie mozliwe zima !!
endriuu Opublikowano 20 Grudnia 2007 Opublikowano 20 Grudnia 2007 co ty mowisz to jest nie mozliwe zima !! latem również...
Q3KinG Opublikowano 8 Stycznia 2008 Opublikowano 8 Stycznia 2008 Naprawde latem tak mam. Zima znacznie dluzej sie rozgrzewa, przy mrozach -7 stopni zajelo mu to z 15-20 minut.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się