Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu - procedura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Byłem dziś u mechanika - umówiłem się na wymianę rozrządu.

Gościu mi zaproponował dwie opcje wymiany:

1. Ze zdejmowaniem nastawników rozrządu i ustawianiem wałków od nowa (wyzerowaniem). Daje wtedy gwarancje, że ustawi rozrząd idealnie równo. Jest jednak ryzyko, że jak zdejmie nastawnik i okaże się on zużyty, to nie będzie mógł go od nowa założyć, a wtedy 2 tys. za każdy nowy nastawnik....

2. Bez zdejmowania nastawników - ale wtedy zakłada rozrząd tak samo jak jest obecnie. Mierzyłem na VAGu kanał 93 i mam o 10 i 9 stopni przesunięty rozrząd. Więc to kiepska opcja, żeby tak dalej pozostało.

Czy ktoś z Was ma ogarnięty ten silnik i może potwierdzić, że rozrząd idealnie równo można ustawić wyłącznie ze zdejmowaniem nastawników?

Bo coś mi intuicja mówi, że mechanik trochę mnie buja...

Opublikowano

Nie zdejmuj, mój macher zablokował gdzieś od dołu dorobionym bolcem jest tam otwór z gwintem, zablokował wałki zdjął stary pasek ustawił idealnie tak jak było na starym i wszystko cyka elegancko już ponad 2 lata.

---------- Post dopisany at 17:12 ---------- Poprzedni post napisany at 17:05 ----------

apropo twojego majstra to podejrzewam że nie bardzo ogarnia temat, no i cenę też zapodał z górnej póły, mój zrobił mi to za mniejszą połowę tej ceny, i to z wymianą termostatu, pompy wody i przewodów podciśnienia ogólnie ogarną na cacy, nie wiem może po znajomości ;)

Opublikowano

Jeśli 750 to jest cena za robociznę to podziel ją przez dwa. Tyle maksymalnie powinna wynosić.

Opublikowano

Rozrząd wymieniony. Silnik wydaje się, że pracuje ok, ale podłączyłem się VAGiem, żeby zmierzyć kanał 93 i okazało się, że nie jest równo ustawiony. Wszystkie wałki są przestawione w fazie o ok. 8st.

Czy to jest wina źle ustawionego rozrządu, czy nie w pełni sprawnych kół rozrządu? Zostawić tak, czy szukać mechanika, który to poprawi? Bo coś mam wrażenie, że jak będę jeździł po mechanikach i im mówił o 93 kanale, to 99,9% nie będzie wiedzieć o co chodzi...

Rozrząd robiłem w serwisie mocno polecanym na tym forum, gościu wydawał się obczajony, a jednak nie do końca dobrze wyszło.

phase.jpg

Opublikowano

A ustawiał ci według znaków na wałkach czy nie zdejmował pokryw zaworów i ustawiał według własnych znaków wcześniej zaznaczonych na starym pasku

Opublikowano

Tak się podepnę... w TDI tak samo się sprawdza rozrząd w VAG COMie ?

Rozumiem że silnik musi być uruchomiony ;)

Opublikowano

Więc jednym słowem poszedł na łatwiznę. U mnie tez czeka poprawka po takim montażu ale teraz przypilnuje gościa. A jak u ciebie było z wariatorami? Czy wadliwy wariator ma wpływ na kulturę pracy silnika?

Opublikowano
A jak u ciebie było z wariatorami?

Vag pokazuje, że wariatory są ok. Są w pozycjach 0 na luzie przy 800 obr, a przy obciążeniu są pozycji ok 22st - czyli ok.

Czy wadliwy wariator ma wpływ na kulturę pracy silnika?

Hm.. na pewno na moc.

Opublikowano

A np jak na wałku jest jeden z pierścieni uszkodzony to wtedy morze to coś zmienić w pracy silnika?

Opublikowano

Po co zdejmować nastawniki ????

panowie zastanawiający jest fakt jak można poprawnie ustawić rozrząd w ASN'ie bez blokowania wałków, przecież trzeba zdjąc pokrywy zaworów i zarzucić blokady na wałki żeby można było TYLKO poluzować koła na wałkach i dopiero wtedy napinać pasek i dopiero dokręcić śruby od kół pasowych wałków.dopiero po takim zabiegu rozrząd jest ustawiony i napięty odpowiednio. hmm.. dziwny (czyt. trochę nie profesjonalny) ten mechanior który w ten sposób nie podszedł do tematu.

Opublikowano

lukisz - po wymianie rozrządu na lewym wydechu nam 17 (przed wymianą na wszystkich było od 0 do 5)!!! Sam sprawdzałem ustawienie na pożyczonych blokadach z serwisu Audi i wszystko było OK. Znajomy z serwisu Audi nie potrafił mi pomóc, bo nie mieli takiego przypadku :-( Wymieniłem nawet jedno kółko fazatora i nic się nie zmieniło. Przy takim przesunięciu pojawiają mi się dwa błędy: "zbyt późne przestawienie wałka" podczas przyspieszania na zimnym silniku i "zbyt wczesne przestawienie wałka" na ciepłym silniku podczas hamowania silnikiem. Robiłem VAGiem test zaworów i pracowały OK. Myślę, że problem leży albo w przytkanym kanale olejowym, albo w uszkodzonych pierścieniach uszczelniających. Niestety nie mam czasu z tym walczyć, bo poza checkiem jeździ tak samo.

Opublikowano

przymierzam się do wymiany rozrządu w asn.I teraz pytanie jaka jest dobra cena za kpl.rozrząd i ile mechanior powinien zemnie zgolić?Jeśli niema blokady rozrządu to zostawiać auto czy sobie darować?

Opublikowano

blokada busi byc do wymiany rozrządu rok temu miałem 3 litrówke mechanik powinien wziąść 500 zł za robote i częsci 1000zł przynajmniej ja tak kupowałem kup sobie RUVILLE miałem tą firme i spisuję sie rewelka

Opublikowano

kolego ja caly rozrzad kupilem za 915zl czesci INA

Opublikowano

Ale pompy INA nie ma :P a więc nie cały

chyba że mówisz tylko o rolkach. Pasek jaki ??

I ja wcale nie stosowałem blokady do wymiany rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...