marcin_czewa Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Witam wszystkich, Mam problem z nowo nabyta A4 (A4 B5 Avant 1,8 (125 KM) 2001r). Po zakupie ze względu na słabe (bardzo słabe chłodzenie) podjechałem na dobicie czynnika. Czynnik został uzupełniony, nieszczelności nie stwierdzono ale klima nadal słabo chłodzi, jest mała różnica w temp. powietrza z nawiewów z włączona i beż włączonej klimatyzacji. Sprężarka się załącza, obciążenie silnika wzrasta i tyle... Miał ktoś taki przypadek??
Mauros88 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Sprężarka może chodzić ale nie mieć wydajności. Kolega właśnie tak miał tylko ze w Mercedesie czynnik dobity a klima nie chłodzi. Wymienił sprężarkę i klima zaczęła chłodzić.
darko Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 przy okazji trzeba było wymienić osuszacz i dysze rozprężną -dławik,filtr bo może siedzą od nowości
marcin_czewa Opublikowano 17 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2013 Ponieważ mieszkam w bloku i mam ograniczone możliwości (finansowe też żeby wstawić do serwisu np.) to mam pytanie co mogę sam lub małym kosztem sprawdzić żeby ewentualnie coś wykluczyć? Żeby sprawdzić np sprężarkę muszę podjechać gdzieś do serwisu klimatyzacji czy na vagu też się da? Wpadło mi też gdzieś w oczy jak przeglądałęm inne posty że przyczyną może być zawór rozprężający (jeśli dobrze zapamietałem) lub nie domykająca klapa zimne/ciepłe powietrze. Co można sprawdzić samemu a co tylko w warsztacie?
benyA4 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 By wymontowac zawor musisz odciagnac czynnik. Gdy uzupelniales czynnik to najpierw sciagneli ci stary by ponownie napelnic prawidlowa ilosc czy tylko troche dobili? Nabijajac uklad "serwisant" powienien sprawdzic dzialanie sprezarki jej wydajnosc itd. Wentylatory dzialaja??? Jesli czynnik byl tylko uzupelniany to powinna byc przeprowadzona analiza czynnika ktory jest juz w ukladzie by upewnic sie ze nie ma w nim powietrza lub azotu.
cysiu100 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Domowymi sposobami z klimą niewiele sprawdzisz. Wymień filtr kabinowy, na VAG możesz sprawdzić błędy w climatronicu, sprawdzić czy klapa regulacji temperatury chodzi poprawnie. A z klimą to jedź do porządnego zakładu który się na tym zna, a nie tylko mam maszynke i ładuje czynnik i bierze kasę bez sprawdzania czegokolwiek. Warto przy następnej wizycie w serwisie wymienić dyszę rozprężną, koszt kilku złotych, ale wiąże to się z ponownym odciągnieniem czynnika i jego nabiciem. Niestety klimatyzacja to nie tania rzecz i jak się chce mieć chłodek w lecie trzeba parę złociszy wyrzucić czasem.
rocco26l Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Witam wszystkich,Mam problem z nowo nabyta A4 (A4 B5 Avant 1,8 (125 KM) 2001r). Po zakupie ze względu na słabe (bardzo słabe chłodzenie) podjechałem na dobicie czynnika. Czynnik został uzupełniony, nieszczelności nie stwierdzono ale klima nadal słabo chłodzi, jest mała różnica w temp. powietrza z nawiewów z włączona i beż włączonej klimatyzacji. Sprężarka się załącza, obciążenie silnika wzrasta i tyle... Miał ktoś taki przypadek?? Musisz pamiętać że to jest klimatronic i nie będzie wiało takim zimnem jak z lodówki. Jeśli sprężarka się załącza to klima chodzi. Wiec musisz trochę poczekać aby temperatura spadła. Po zakupie też myślałem że mam jakiś problem z klimą. zobacz sobie jak jest w innych autach i porównaj czy masz tak samo
marcin_czewa Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 Na razie czytam i zbieram dane, pod koniec tygodnia powinno mi się udac poświęcić autku trochę czasu. Doczytałem że sam mogę sprawdzić czy: rurka od sprężarki jest zimna do zaworu rozprężnego, a za zaworem powinna być już oszroniona, jeśli tak jest to jest ok - to prawda? I jeszcze pytanie jak sprawdzić czy klapa zimne/ciepłe powietrze się przestawia szczelnie (trzeba rozebrać nawiew??) i czy wentylatory faktycznie się włączają?? Co do klimatronica to mam porównanie tylko z manualną klimą w Toledo 99 i niestety seat wypada dużo lepiej. Podobno przy nastawach na min. temp. z nawiewów powinno wychodzić strumień powietrza maks. 5-7 st.??
sokal Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Osuszacza i dławika się nie sprawdza tylko wymienia jako podstawowe elementy układu! Kolega gtados zamieścił wczoraj piękne zdjęcie zużytego dławika: Pozwolę sobie też zamieścić zdjęcie nowego dławika kolegi devastation: Tyle komentarza z mojej strony, choć i tak pewnie za dzień lub dwa po raz kolejny poruszy ten temat...
marcin_czewa Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Opublikowano 24 Lipca 2013 No to temat poruszam jeszcze raz jak kolega przewidział ponieważ potrzebuje pomocy gdyż klima nadal nie działa a zrobione zostało: wymiana filtra kabinowego, wymiana dławika, dobicie klimy, sprawdzenie ciśnień na sprężarce (są ok) sprawdzenie błedów (brak błędów, klapy ciepłe/zimne przetestowane vagiem, jest ok) a efekt - temperatura na wylocie 20 st..... nie mam już punktu zaczepienia co jeszcze sprawdzić żeby nie wydawać kasy niepotrzebnie.... pomóżcie proszę, za dwa tygodnie szykuje się wyjazd z rodzinka a przy aktualnej pogodzie będzie masakra... ---------- Post dopisany 24-07-2013 at 08:27 ---------- Poprzedni post napisany 19-07-2013 at 15:35 ---------- dobra klima działa dla zainteresowanych jednak wszystkiemu winna była dysza (dławik), poprzednik mechanik przy sprawdzaniu klimy tylko przemył i wydmuchał zawór, zapomniał chyba że posiada on kalibrowana dyszę która niestety była przytkana, po wymianie na nową dysze temperatura na wylocie - 5 st. ufffff
Fafek Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Panowie mam pytanko w jakim kierunku powinien być wsadzony ten dławik??
marcin_czewa Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Opublikowano 31 Lipca 2013 jeśli dobrze pamiętam była na nim strzałka kierunkowa przepływu czynnika
Magicbattle Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Nie da sie go wlozyc odwrotnie. Wezsza czesc do srodka rureczki
Marko42 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Witam. Podepnę się do tematu. U mnie wygląda to tak . Jak co roku jadę na uzupełnienie i odgrzybienie klimy - zaznaczam działa prawidłowo aż miło. W tym roku ta sama sytuacja podjechałem na uzupełnienie i odgrzybienie ( cała procedura klima działała ąz miło ). Po całej operacji nagle przestała chłodzić tzn nie jest tak wydajna jak przedtem. Podjechałem do gościa ponownie i ponownie podłączył aparaturkę - jeden dzień działa prawidłowo potem z powrotem a piać od nowa czyli słaba wydajność. Co zrobić lub gdzie szukać przyczyny ? Może gostek coś pop.......... Zauważyłem że jakikolwiek samochód podjechał ładował za każdym razem tyle samo czynnika.
danek7902 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Witam wszystkich,Mam problem z nowo nabyta A4 (A4 B5 Avant 1,8 (125 KM) 2001r). Po zakupie ze względu na słabe (bardzo słabe chłodzenie) podjechałem na dobicie czynnika. Czynnik został uzupełniony, nieszczelności nie stwierdzono ale klima nadal słabo chłodzi, jest mała różnica w temp. powietrza z nawiewów z włączona i beż włączonej klimatyzacji. Sprężarka się załącza, obciążenie silnika wzrasta i tyle... Miał ktoś taki Musisz pamiętać że to jest klimatronic i nie będzie wiało takim zimnem jak z lodówki. Jeśli sprężarka się załącza to klima chodzi. Wiec musisz trochę poczekać aby temperatura spadła. Po zakupie też myślałem że mam jakiś problem z klimą. zobacz sobie jak jest w innych autach i porównaj czy masz tak samo Przy sprawnej klimatyzacji powinno po kilku sekundach już zimno dmuchać. Moja klima daje z kratek 5-6 stopni już po ok.40 sekundach
marcin_czewa Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Witam. Podepnę się do tematu.U mnie wygląda to tak . Jak co roku jadę na uzupełnienie i odgrzybienie klimy - zaznaczam działa prawidłowo aż miło. W tym roku ta sama sytuacja podjechałem na uzupełnienie i odgrzybienie ( cała procedura klima działała ąz miło ). Po całej operacji nagle przestała chłodzić tzn nie jest tak wydajna jak przedtem. Podjechałem do gościa ponownie i ponownie podłączył aparaturkę - jeden dzień działa prawidłowo potem z powrotem a piać od nowa czyli słaba wydajność. Co zrobić lub gdzie szukać przyczyny ? Może gostek coś pop.......... Zauważyłem że jakikolwiek samochód podjechał ładował za każdym razem tyle samo czynnika. Ja po moich problemach nauczyłem się żeby warsztaty które mają tylko kombajn do nabijania limy omijać szerokim łukiem przy każdym dobiciu klimy polecam wymienić dławik (którego koszt to ok. 10 zł) ponieważ później robi się 110 zł bo czynnik trzeba usuwać. zmierz temp na wylocie powietrza i przydało by się znać wartości ciśnień w układzie niskiego i wysokiego ciśnienia
POWER-KRIS Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Człowiek całe życie się czegoś od was uczy;-) Gdzie w b6 jest ten dławik ? http://www.autoklimatyzacja.com.pl/?page=klimatyzacja Sony Xperia E dual Tapatalk 4
grze Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 W B6 dysza znajduje sie na rurce wysokiego cisnienia (cienka) biegnacej do grodzi tuz przed podszybiem.
jesper74 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Tak z ciekawosci -odkrecmy srube przytwierdzajaca rurki do grodzi i za nia jest ten filterek w cienkiej rurce?
przemko8 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Tak z ciekawosci -odkrecmy srube przytwierdzajaca rurki do grodzi i za nia jest ten filterek w cienkiej rurce? Fota zapożyczona od kolegi Devastation. Aby dobrać się do dyszy rozprężnej czyli do tego cienkiego filterka musimy rozkręcić przewód aluminiowy (ten cieńszy ) od klimy na wysokości przyłączy do napełniania jej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się