janusz_stg Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Panowie ! Temat mnie nie dotyczy ale to o czym piszecie zakrawa na kpinę. Stare diesle radzily sobie z przyczepami tylko furczało a tu taki bubel za taką kasę .To jest nie do przyjęcia biorąc pod uwagę jak fiaty 126p chłodzone wiatrem ciągały przyczepy różnej maści od turystycznych po małe towarowe często p0 700 kg i więcej i sobie z tym radziły bez względu czy to był upał czy byle jaka pogoda.Firma schodzi na psy . Naciągają na jakość której już dawno nie ma. Co to znaczy ,że w modelach b7 korodują błotniki .Panowie chyba karmimy się mitem B4 . Sorry za OT. Ale nie mogłem się powstrzymać.
A4B9 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Panowie ! Temat mnie nie dotyczy ale to o czym piszecie zakrawa na kpinę. Stare diesle radzily sobie z przyczepami tylko furczało a tu taki bubel za taką kasę .To jest nie do przyjęcia biorąc pod uwagę jak fiaty 126p chłodzone wiatrem ciągały przyczepy różnej maści od turystycznych po małe towarowe często p0 700 kg i więcej i sobie z tym radziły bez względu czy to był upał czy byle jaka pogoda.Firma schodzi na psy . Naciągają na jakość której już dawno nie ma. Co to znaczy ,że w modelach b7 korodują błotniki .Panowie chyba karmimy się mitem B4 . Sorry za OT. Ale nie mogłem się powstrzymać. Niestety ale chyba masz racje Patrzyłem teraz na katalog Westafli / wiodący producent haków / i tylko Audi w niektórych modelach wymaga zmian w układzie chodzenia TYLKO AUDI ! Chyba jeszcze Ford w jakimś tam modelu zmiana pompy wodnej. A blotniki rdzewieją i w B8 , teraz nawet na tylnej klapie widac rdze.. Porażka, naprawdę miałem golfa 1,2,3 passata B5 i new beetle'a i żadne auto nie było tak niskiej trwałości , co do sylwetki ,komfortu i pracy nie mam żadnych zastrzeżeń , ale trwałość .....
janusz_stg Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Nie wiem do końca jak to jest z tymi 2.0 TDI ale jeden z moich znajomych prowadzi małą firmę . Kupił nowego pastucha w tym silniku i tyle co to auto przyczepy natargało to mała bania. Nigdy nie wspominal o kłopotach z przegrzewaniem. Pechowcowi to cegła w drewnianym... zamontuj ten nieszczęsny hak i obserwuj. Jak zauważysz problemy to zaczniesz się martwić .Doposażyć auto zawsze można ... tylko czy warto.
A4B9 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Nie wiem do końca jak to jest z tymi 2.0 TDI ale jeden z moich znajomych prowadzi małą firmę . Kupił nowego pastucha w tym silniku i tyle co to auto przyczepy natargało to mała bania. Nigdy nie wspominal o kłopotach z przegrzewaniem. Pechowcowi to cegła w drewnianym... zamontuj ten nieszczęsny hak i obserwuj. Jak zauważysz problemy to zaczniesz się martwić .Doposażyć auto zawsze można ... tylko czy warto. Założył hak czy miał fabrycznie? Jak pisałem zależy to też od danej wersji egzemplarza mi sprawdzili po numerze VIN i takie info dostałem z wyrazem części jakie podał Wrclaguna. Jak dzwoniłem po osobach handlujących częściami to mówili że nigdy nie widzieli żeby były dwa sterowniki do każdego went. osobno, a wg audi takie cudo trzeba założyć .
wrclaguna Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Sie können die AHK Nachrüstung entweder von Ihrem Audi Partner via SVM Code hinterlegen und freischalten lassen oder diese selbstständig durch VCDS und die beschriebenen Schritte aktivieren. [h=4]SVM Aktionsnummer[/h] 050 200 | AHK (Anhängerkupplung) Nachrüstung (Audi A4 / A5 / Q5 ab 2008) 050 202 | AHK (Anhängerkupplung) mit Doppellüfter (Audi A4 / A5 / Q5 ab 2008) [h=4][/h] [h=4]VCDS Codieranleitung[/h] STG 19 (Gateway) auswählen AHK anmelden - STG 69 STG 03 (ABS) auswählen STG Zugriffsberechtigung -> Funktion 16 Zugriffscode 61378 eingeben STG Codierung -> Funktion 07 Byte 1 Bit 7 aktivieren STG 10 Einparkhilfe STG Codierung -> Funktion 07 Byte 0 Bit 1 aktivieren (bei verbau: manuell abnehmbar) Bit 2 aktivieren (bei verbau: elektrisch ausfahrbar) STG 09 (Bordnetz) auswählen STG Codierung -> Funktion 07 Byte 18 Bit 5 aktivieren [h=4] Sofern Sie den Doppellüfter nachgerüstet haben, muss im Motorsteuergerät ebenfalls noch dieser aktiviert werden[/h] STG 01 (Motorelektronik) auswählen STG Codierung -> Funktion 07 Byte 7 Bit 3-5 entsprechend dem verbauten Lüfter aktivieren
A4B9 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 kodowanie dokładnie takie jak podajesz tylko trzeba miec jeszcze co kodować
A4B9 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2013 To jedynie wklepujac jego numer nadwozia w ASO mozna sie dowiedzieć czy taka modyfikacja była konieczna / wentyl./ w tym egzemplarzu. ---------- Post dopisany 13-08-2013 at 09:42 ---------- Poprzedni post napisany 12-08-2013 at 22:26 ---------- Wrclaguna możesz sprawdzic czy napewno idą dwa wentylatory z czego jeden ma wbudowany sterownik i prócz tego jest dodatkowy sterownik? Czy możliwe ze maja błąd w Etce? Patrzyłem w necie na wtyki tych wentylatorów i sterownika i nie uda sie nawet tego połączyć ! Sprawdziłem auto które ma hak fabrycznie i jest tylko jeden sterownik na dwa wentylatory Fafiks ---------- Post dopisany 31-08-2013 at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany 13-08-2013 at 09:42 ---------- Rozgryzłem dokładnie temat cały zestaw z wentylatorami zamontowany. Gdyby ktoś potrzebował pomocy niech pisze na priv. Najistotniejszą sprawą jest że w zestawie doposażającym 8T0 055 200 A, jaki podaje Audi w Etka jest poważny błąd dotyczący części jakie należy użyć, jak ktoś będzie zainteresowany pomogę. Fafiks
Hohe Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Też planuję założyć hak, ale w wymianę połowy auta to się bawił nie będę. Jaki hak założyłeś Fafiks, ori? Dużo roboty z elektryką, sterownik itd?
A4B9 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Opublikowano 2 Września 2013 Zacznij od wizyty w ASO podaj VIN i powiedz ze chcesz hak założyć i żeby sprawdzili czy w Twoim egzemplarzu jest konieczna modyfikacja ukladu chłodzenia / dodatkowy wentylator/ ,ponieważ niektóre 2.0 TDI tego nie wymagają . Jeżeli powiedzą że musisz mieć zestaw doposażający 8T0 055 200A to znaczy że masz wymagany mod w układzie chłodzenia . Nie którzy się śmiali z tego że odkładam wentylator , ale poczytałrm trochę na forach i są przypadki przegrzania silnika i uszkodzenia uszczelki głowicy. Jak to będziesz wiedział zrobimy krok dalej z mod w układzie chłodzenia. Teraz sprawa haka i wiązki. Ja założyłem hak Westafli ze zdejmowaną kulą, kupilem na Allegro praktycznie nowy .Zestaw instalacji kupiłem oryginalny Audi ,doposażajacy w instl.eketryczna haka . W zestawie jest wiązka, wszystkie wtyki, moduł haka, instrukcja,gniazdka ,srubowe, zaciski itd/ Jednak jest to wiązka produkowana przez Westfalie bo sa na niej napisy westfalia. Większość zakłada Polskie wiązki uniwersalne które omijają kodowanie i wtedy nie masz pełnej funkcjonalności / np.wyprowadzanie zestawu auto+Przyczepa z poślizgu z pomocą ESP/ Jezeli chcesz mieć zrobione jak org kup zestaw ele w ASO lub Westfalia ktora jest przez pól tańsza. Założenie haka i wiązki to około 3-4 godziny pracy, do wszystkiego są dokładne instrukcje. Odradzam kupowanie samego modułu ori na Allegro jakie często dokładają do haka bo bez wiązki jest nic nie warty, a aukcje że sprzedaje z wiązką to fikcja bo oni tną kable a nie wyciagaja piny we wtykach. Powiedzenia
ppa4 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Panowie, pozwolce ze sie podczepie pod temat. Co trzebaby dokupić jako minimum do b8 sedan żeby móc zamontować hak ? Nie mam zamiaru z niego korzystać, żadnych wentylatorów nie mam zamiaru zmieniać ani sterów do nich kupować ... chodzi o minimalistyczne podejście aby dostać 'homologację'? Aby gdy kolejny raz ktos mi wjedzie w d... mojego potwora to ja bede Sprite a tamta sierota pragnieniem .. PS. Mam wszelkiego rodzaju czujniki parkowania, martwego kąta - je trzebaby przekonfigurowywać ?
sławko Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 skoro chcesz zakladac hak, zrob to tak jak bozia przykazala albo niy rob wogole, zeby miec homologacje chcac zeby auto bez problemow przechodzilo przeglad musisz miec podlaczona wiazke, robienie tego po lebkach mijo sie z celem... chyba ze kupisz jakis tani hak i zamontujesz tylko belke (ucinajac mocowanie kuli)... a tak przy okazji, mom pytanko wlasnie odnosnie montowania calego zestawu, mianowicie jak to wyglada w aucie z silnikiem 2,7 tdi? tysz jest wymagana zmiana wentylatorow i steronikow? prosilbym o pomoc bo za jakis czas tysz sie byda przymierzol do montazu, ale glownie chodzi o przewoz rowerow na haku... ok, dzonilek dzis do serwisu, niystety w silnikach 2,7 i 3,0 tysz jest konieczno wymiana ukladu chlodzenia, w zaleznosci wlasnie jaki uklad byl seryjnie zamontowany... :/ koszt w aso: zestaw - 5500zl albo osobno wentylator duzy - ok 1200zl wentylator maly - ok 900zl sterownik - ok 1000zl hak - ok 3000zl no i robocizna dodatkowo :/ tak ze niy pozostaje nic innego jak kupic uzywany hak i zalozyc samemu i poznij polowac na te wentylatory...
waldi33b Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Witam Mam kłopot kupiłem hak westfalie i wiązkę z modułem i nie wiem jak się do tego zabrać, może ktoś pomoże?
kojot49 Opublikowano 31 Maja 2014 Opublikowano 31 Maja 2014 Paranoja żeby pociągnąć przyczepkę z motocyklem do kraju muszę zainwestować 5 tys zl Ps. w Belgi w ASO 2040 euro wymiana układu chłodzenia plus hak Westfali.
piotrsob1 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 A może by tak zamontować natrysk wody destylowanej na chłonicę . Może to niegłupi pomysł
fidmac Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 Debile!!!!,Tez kupilem hak i wlasnie przeczytalem jakie kukielki sa zeby kuzwa targac przyczepke ze skuterem wodnym Ciekawe co sie stanie jak zamiast przyczepki chcialbym zatargac np auto kumpla do warsztatu ????Pewnie srAUDI.AG nie przewiduje takiej opcji.Pier.doole zaloze hak bez wentylatorow.Wywalac tyle kasy zeby kilka razy pojechac nad wode poplywac . Ps. Mozektos wrzucic schemat-jak podlaczyc modul+kodowania kroczek po kroczku? Ale sie wkuffilem
simon__75 Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) Jak dostałem wycene z serwisu to az usiadłem "Dzień Dobry. Koszt montażu haka holowniczego w WAUZZZ................ to około 15 000 zł/brutto. Pozdrawiam .................................. Doradca Serwisowy" Maasakra ! ______________________________________________________________________________________________ http://www.audi-club.ru/forum/showpost.php?p=6255004&postcount=2379 Дооснащение оригинальным фаркопомТягово-сцепное устройство съемное - 8T0092155 - 1шт - 24 860рМонтажный комплект электрических деталей - 8T0055204A - 1шт - 16 500рКрепление для тягово-сцепного устройства - 8T0011213B - 1шт - 572рБлок управления движения с прицепом - 8K0907383A - 1шт - 6 160рпоскольку я все составляющие покупал на ебее, то точно не знаю входит ли блок управления в комплект монтажных электрических деталей, постараюсь уточнитьИтого: 48 092рнеобходимо помнить, что если планируетет использовать фаркоп для перевозки катеров и/или квадрациклов, то необходимо заморочиться заменой вентилятора в моторном отсекеСхемы подключения Edytowane 22 Września 2014 przez simon__75
fidmac Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 Jak dostałem wycene z serwisu to az usiadłem "Dzień Dobry. Koszt montażu haka holowniczego w WAUZZZ................ to około 15 000 zł/brutto. Pozdrawiam .................................. Doradca Serwisowy" Maasakra ! ______________________________________________________________________________________________ http://www.audi-club.ru/forum/showpost.php?p=6255004&postcount=2379 Tych schematow nie idzie sciagnac .Moze ktos ma z innego zrodla z kodowaniem?
arturodob Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Witam ja mam fabrycznie zamontowany hak b8 2012 177
Fat Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Witam, Czy komuś udało się zamontować hak w B8 2.0TDI bez dodatkowych wentylatorów? Czy jeśli założę tylko samą wiązkę i moduł (załóżmy, że Westfalia), to komputer nie wywali błędów (czytając powyższą instrukcję kodowania zakładam, że tak właśnie będzie)? Nie mam zamiaru ciągać tym autem załadowanej lawety czy campingu, tylko lekką przyczepkę z motocyklem typu cross (motocykl ok. 120 kg, przyczepka 200 kg). Pozdrawiam, Fat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się