Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiany w układzie chłodzenia przy montażu haka holowniczego w A4 B8


A4B9

Rekomendowane odpowiedzi

Na szybko pytanie do znawców po założeniu samego haka westfalii z modułem i wiazka bez zakladania dodatkowego wentylatora beda błedy w sterownikach? I czy modul haka bedzie działał poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie będzie błędów. Nie będziesz kodował wentylatorów.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Zamontuje dam znać. A ma ktoś moźe jasne i czytelne schematy gdzie co i jak wpiać bo kodowanie tutaj mamy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz włączyć moduł haka i zakodować parktromik. Bez wentylatorów.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loguj wszystko oprócz wentylatorów.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak ori westfalia zamontowany bez dodatkowych wentylatorów. Zero błędów w sterownikach wszystko pieknie działa kontrolki na liczniku i reszta. Kodowanie takie jak pisał WRC... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

czy miał by ktoś poratować schematem bo w tym z początku posta sa trzy wtyczki a u mnie są dwie westwalia 300001506653

proszę o pomoc z góry dziękuję

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, andre_g napisał:

witam

czy miał by ktoś poratować schematem bo w tym z początku posta sa trzy wtyczki a u mnie są dwie westwalia 300001506653

proszę o pomoc z góry dziękuję

[email protected]

Na stronie westfali masz dokladne schematy jak ppdpiąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest taki że mam sterownik wraz z wtyczkami i kawałkami przewodów a na stronie westfali jest al ogólnikowy

a ja bym prosił o szczegółowy rozpiskę poszczególnych kabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

jestem na etapie podłączenia modułu przyczepy nie mam rozpiski jakie przewody gdzie podłączyć rozumiem że kostka czarna jest połączona bezpośrednio z gniazdem haka a czerwona z elektryką samochodu.

w czerwonej wtyczce

mam 3 przewody grube czerwone - podłączone  w 3 gniazda st1 st2 st3 (bezpieczniki)

brązowy masa

czarny ?? 12v

skrętka pomarańczowa z wtyczka ""bk"" w module (wtyczka podłużna po prawej stronie)

czerwony przewód z czarnym paskiem nie wiem gdzie podłaczyć ????

proszę o pomoc

Edytowane przez andre_g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na stronie westfali masz opis pinów we wtyczce 13 pinowej w gnieździe i masz potem opis który przewód gdzie idzie w samochodzie. Trzeba dobrze ta instrukcje przejżeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji westfalii dla rocznika 2012 piszą o podłączeniu do elektrycznego hamulca parkingowego - ktoś coś wie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem w końcu montaż haka w B8 2012 :) Wg instrukcji Westfalii:
https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/305/e305214391101-012.pdf
dla rocznków od 2012 czarny kabel należy podłączyć do EPB - Electronic Parking Brake - na forum Ross-Tech znalazłem pomocny wpis - 22 PIN - mały czarny kabel.
http://forums.ross-tech.com/showthread.php?9434-Audi-a4-b8-2012-westfalia-towbar-retrofit

Miałem też problem z zakodowaniem tego wszystkiego wiadomo czym i skąd :D Ale tu popełniłem jeden drobny błąd - wpiąłem bezpieczniki i probówałem kodować, a po ich wpięciu ABS łapał błąd i koniec. W końcu najpierw zakodowałem ABS i potem wpiąłem bezpieczniki i wszystko zadziałało :)

Pomarańczowe kable do czarnej wtyczki w module komfortu - 19 i 20 PIN
Czarno czerwony kabel do 2 PIN'u w szarej wtyczce w module komfortu.
Czarny jak już pisałem do 22 PIN'u w EPB.

To chyba wszystko, ale jakby miał ktoś jakiś problem to piszcie śmiało

Edytowane przez LHeczko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są numery pinów do czerwonej i czarnej wtyczki do modułu haka? Przy dokładaniu tych trzech bezpieczników  trzeba też mieć jakiś pin do włożenia tam w obudowę? Kupiłem hak ale mam odcięte wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja tylko potwierdzę słowa poprzedników że do ciągania przyczepki 750kg nie jest potrzebna zmiana w układzie chłodzenia... Kupiłem hak używkę za 300zł, nową elektrykę Westfalia za 500, VCDS z kablem za 180.... 15 minut roboty i wszystko śmiga jak ta lala ... ja kempingów nie ciągam a z załadowaną przyczepką (ok 600kg) zasuwam po DK8 w kotlinie Kłodzkiej i nic mi się nie przegrzewa... Problem jaki miałem przy kodowaniu to w tym temacie było napisane że trzeba kodować moduł 10 chyba parktronic - ja mam czujniki ale mam polifta z MMI 3G+ a z tego co wyczytałem to czyba sa podpięte pod centralną elektrykę także ten krok nalezy pominąć ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Dzisiaj elementy do montażu haka, niestety wtyczki są poobcinane. Czy można prosić rozpiskę pinów czarnej wtyczki modułu? Dodam że auto przystosowane do instalacji haka audi a4 b8. Na foto części które zakupiłem.

hak .jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Koledzy założony hak westfalii i wiązki nowej po zakodowaniu modułu w STG 19, STG 03 wywala błędy związane z hakiem i samo włączenie modułu haka czyli STG 69 wali błędem co jest nie tak, w STG 10 nie przyjmuje kodowania haka manualnie ściąganego pisze error request..... 

Edytowane przez lukas309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...