beefrezer Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Panowie.Co może być przyczyną tego, że po czyszczeniu trzpieni wycieraczki nadal bardzo wolno pracują? Miałem kilka razy przypadek, że wycieraczki ożyły. Ale to na kilka dni i znów to samo. Dodam, że czyściłem oba trzpienie bardzo dokładnie. Sprawdzałem również z jaką prędkością działa sam silnik z rozpiętym mechanizmem. Wydaje mi się, że nadal działa bardzo wolno. Po założeniu całego mechanizmu poprawa jest może z 10%. A tak dalej to kicha :/ Nie wiem co dalej.. Zmieniać silniczek czy cały mechanizm. Doradźcie mi coś.
PARAF Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 Panowie. Co może być przyczyną tego, że po czyszczeniu trzpieni wycieraczki nadal bardzo wolno pracują? Miałem kilka razy przypadek, że wycieraczki ożyły. Ale to na kilka dni i znów to samo. Dodam, że czyściłem oba trzpienie bardzo dokładnie. Sprawdzałem również z jaką prędkością działa sam silnik z rozpiętym mechanizmem. Wydaje mi się, że nadal działa bardzo wolno. Po założeniu całego mechanizmu poprawa jest może z 10%. A tak dalej to kicha :/ Nie wiem co dalej.. Zmieniać silniczek czy cały mechanizm. Doradźcie mi coś. Możesz spróbować przeczyścić jeszcze (oraz dobrze nasmarować) element (trzpień) silniczka, ten łączący się z mechanizmem. Podłączyłbym sam silnik do kostki, odpalił go i potraktował WD-40 albo innym penetratorem. Potem zabezpieczył smarem lub wazeliną techniczną. Jednak podejrzewam, że to też będzie krótkotrwała pomoc. Najlepiej jest wstawić nówkę mechanizm. Lecz u mnie po zmontowaniu wszystkiego musiałem "podnieść" ramię od strony pasażera o 1 ząbek na wieloklinie, bo pióro waliło w plastik u dołu szyby. Po tym jak przestawiłem ramię zaczęło to wyglądać jak z d*py. Przestałem się przejmować. Wycieraczki działają jak nowe i to jeat najważniejsze. Kto się jutro wybiera?
marzol Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 A jak się sprawują zamienniki tych mechanizmów? Na Allegro widać tego sporo. Ja już trzy razy czyściłem i zawsze po jakimś czasie ledwo chodzą. Myślę, że jak kupiłbym nowy to byłby spokój. Zastanawia mnie tylko jak z jakością tych zamienników.
PARAF Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 A jak się sprawują zamienniki tych mechanizmów? Na Allegro widać tego sporo. Ja już trzy razy czyściłem i zawsze po jakimś czasie ledwo chodzą. Myślę, że jak kupiłbym nowy to byłby spokój. Zastanawia mnie tylko jak z jakością tych zamienników. U mnie jak narazie wsio wpariatkie. Zanim założyłem nówkę, to dowaliłem smaru i wazeliny technicznej, aby zabezpieczyć elementy ruchome.
JAQB87 Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 A czy ktoś może zakładał zamiennik z allegro?? jest masa zamiennikow w przedziale cenowym 30- 50 PLN tylko ciekawi mnie ich żywotność/możliwość regeneracji
SnOOpie Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 Założyłem taki zamiennik, ale zanim to zrobiłem to cały pająk rozebrałem i dobrze nasmarowałem i już dokładnie dwa lata (ok 40kkm) chodzi bez zarzutu, także za takie pieniądze warto było w sumie. Jedyną różnicą in minus tego zamiennika to brak o-ringa zabezpieczającego przed dostawaniem się wody pomiędzy tulejki a trzpienie na których są ramiona wycieraczek. 1
marzol Opublikowano 30 Września 2014 Opublikowano 30 Września 2014 Jestem właśnie po wymianie tego mechanizmu na zamiennik. No i niestety coś poszło nie tak Tzn, wycieraczki może i chodzą ładnie, ale nie dość, że zatrzymują się gdzie popadnie to dopiero po 7-8 razie i w dodatku startują zaraz po przekręceniu kluczyka Może ktoś z was miał podobny przypadek? Co się mogło popsuć, przekaźnik? Dodam tylko, że silniczek wsadziłem stary, ale podczas montażu wykonałem nim parę obrotów 'na sucho'. Może to w nim się coś przestawiło? Nie zdążyłem jeszcze podłączyć VAGa, ani sprawdzić przekaźnika. Jaki jest jego numer w ogóle?
louolo Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Witam panowie wszyscy piszą o tym że trzeba wymienić origa uszczelniającego trzpień ale żaden nie pisze jaki to powinien być wymiar tego oringa a więc pisze ze oring powinien mieć wymiar 15x12 mm czyli 12mm x 1,5mm ścianka ja takie załozyłem i śmiga uważajcie na zabezpieczenie wałka bo nie można tego dokupić jedynie potem można segera załozyć a i nie proponowałbym wybijania zapieczonego trzpienia lepiej delikatnie palnikiem zagrzać pod wpływem temperatury tulejka sie rozszerzy i trzpień sam wypadnie sprawdzone sam tak robie i prawie w każdym mechanizmie jest tak samo.Jesli nie macie palnika delikatnie nad kuchenką gazową
awt Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Mi natomiast wyrobiła się "kulka" mocująca ramię mechanizmu co powodowało, że ramię powodujące ruch trzpienia odpadało od niego i wycieraczka pasażera przestawała chodzić. Przy okazji demontażu całego mechanizmu też wyczyściłem sworznie a na tę cholerną "kulkę" nałożyłem opaskę termokurczliwą przez co powiększyłem jej średnicę i ramię przestało opadać. Natomiast coś sknociłem przy montażu wszystkiego w całość bo teraz wycieraczki jak zaczynają cykl z powiedzmy punktu startowego to idą do góry, opadają mijając punkt startowy i idą w dół o jakieś 3-4 cm licząc od zewnętrznej końcówki wycieraczki po czym wracają do punktu startowego. Miał ktoś coś podobnego? Czy wystarczy zsynchronizować ruch mechanizmu wycieraczek do obrotu silniczka? Czy coś bardziej popiep^&%yłem?
Lechotek Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Podkusiło mnie i rozkręciłem silniczek w efekcie wycieraczki nie chcą mi się wyłączyć, silniczek zaczyna już działać po przekręceniu zapłonu. Podejrzewam, że wina leży w tej blaszce miedzianej z tym, że nie mam bladego pojęcia jak ją ustawić...
marzol Opublikowano 24 Marca 2015 Opublikowano 24 Marca 2015 Poczytaj tu http://a4-klub.pl/index.php?/topic/290567-Wycieraczki-same-włączają-się-po-przekręceniu-stacyjki Miałem to samo
icemerc Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 odgrzeje troszke temat :-) Czy można użyć smaru miedzianego zamiast grafitowego?? czy oringi można zamowić w serwisie czy szukać w klepach motoryzacyjnych ?
HatefulEvil Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 (edytowane) Mi natomiast wyrobiła się "kulka" mocująca ramię mechanizmu co powodowało, że ramię powodujące ruch trzpienia odpadało od niego i wycieraczka pasażera przestawała chodzić. Przy okazji demontażu całego mechanizmu też wyczyściłem sworznie a na tę cholerną "kulkę" nałożyłem opaskę termokurczliwą przez co powiększyłem jej średnicę i ramię przestało opadać. Natomiast coś sknociłem przy montażu wszystkiego w całość bo teraz wycieraczki jak zaczynają cykl z powiedzmy punktu startowego to idą do góry, opadają mijając punkt startowy i idą w dół o jakieś 3-4 cm licząc od zewnętrznej końcówki wycieraczki po czym wracają do punktu startowego. Miał ktoś coś podobnego? Czy wystarczy zsynchronizować ruch mechanizmu wycieraczek do obrotu silniczka? Czy coś bardziej popiep^&%yłem? Ja na to miałem taki patent: http://www.gg.pl/dysk/OuKhcoA65UH3O-KhcoA6ZgY/zabezpieczenie%20Przegubu%20wycieraczki.jpg . Guma z jednej, guma z drugiej dla amortyzacji pracy Niestety zanim zdecydowałem się to usprawnić, liczyłem, że mechanizm utrzyma się na miejscu - bez wycieraczek pracował spoko, ale po założeniu wycieraczki i zwiększeniu przez to oporu, ramię mechanizmu wycieraczek wypadło z tego przegubu i wbiło się w gumową osłonę holera wie czego (to chyba coś z klimy i nawiewów) i się zablokowało . Da się tą gumę wymienić bez problemów (wychodzą z niej 2 duże rurki metalowe połączone z gumowymi później cybantami i jedna do ppodciśnienia)? Edytowane 13 Grudnia 2015 przez HatefulEvil
darek995 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Ja ostatnio zabrałem sie za regenerację i zatarło sie na amen. Mocniej młotkiem dostało i pękło:/ Ori z ASO skody dostałem za 95zł.
grzelux Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Podał byś wymiary oryginalnego rozmiaru tych oringów z Aso...przydało by się. Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
robertotg Opublikowano 9 Września 2017 Opublikowano 9 Września 2017 Witam. Zabrałem się za robotę, ale panowie mam problem... od samego początku. Zdjąłem kapsle zasłaniające śruby mocujące ramiona, odkręciłem śruby i problem powstał przy próbie wyciągnięcia ramio wycieraczek... ani drgną. Nie jestem w stanie ich zdjąć, wobec czego nie idzie dalej robota. Zalałem WD40 i nic. Jakieś pomysły? Nie chcę nic uyebac czy zerwać... jest tam jeszcze coś dodatkowego co mocuje te ramiona do całego mechanizm? Proszę o pomoc.
maciucha512 Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 W dniu 9.09.2017 o 14:07, robertotg napisał: Witam. Zabrałem się za robotę, ale panowie mam problem... od samego początku. Zdjąłem kapsle zasłaniające śruby mocujące ramiona, odkręciłem śruby i problem powstał przy próbie wyciągnięcia ramio wycieraczek... ani drgną. Nie jestem w stanie ich zdjąć, wobec czego nie idzie dalej robota. Zalałem WD40 i nic. Jakieś pomysły? Nie chcę nic uyebac czy zerwać... jest tam jeszcze coś dodatkowego co mocuje te ramiona do całego mechanizm? Proszę o pomoc. Ściągacz do wycieraczek/łożysk - w zasadzie w każdym sklepie moto czy markecie budowlanym dostępny.
HatefulEvil Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 (edytowane) Do ściągnięcia wycieraczek w B6 nie pomogł mi żaden z 2 zamówionych ściągaczy. Do następnej wiosny będę psikać Wd40 i spróbuje zdjąć podgrzewając ramie. Co do B5. Za pierwszym razem jak ściągałem też same nie odeszły, ale udało mi się je przekręcić na trzonku chwytając za ramie i poszły. Za to w B6 takim sposobem wygiąłem chyba coś, bo mi wycieraczka teraz skacze po szybie - także z wyczuciem trzeba :> aaa i nie czyścicie tych sprężyn z brązu papierem ściernym, bo wam na nim zostaną :> Edytowane 17 Września 2017 przez HatefulEvil
Kevin88 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 bardzo przydatny poradnik. Czas pracy wraz z wyciągnięciem mechanizmu z auta i założeniem około 2h. Przyczyną zatarcia mechanizmu oczywiście był oring za 30gr.
HatefulEvil Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 6 godzin temu, Kevin88 napisał: bardzo przydatny poradnik. Czas pracy wraz z wyciągnięciem mechanizmu z auta i założeniem około 2h. Przyczyną zatarcia mechanizmu oczywiście był oring za 30gr. U mnie oringów też już wcale nie było i jedno gniazdo wytarło się w pionie o pare mm...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się