Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak sie podepne to sprawdze nr i podam. Mam problem z VCDS (zrywa mi połączenie) więc bede musiał znów gdzieś podjechać ale na pewno sprawdzę bo ostatnio coraz częściej musze jezdzic na kasowanie i denerwuje mnie to.

Opublikowano

Nr błędu P0101

- nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

-stały

 

Odczyt zrobiony innym programem nie vcds.

Opublikowano (edytowane)

Nieoryginalne sprzęty diagnostyczne, szczególnie te najtańsze mają czasem dziwne opisy błędów , a niekiedy pokazują błędy całkiem z czapki wyjęte :decayed:

Zweryfikuj innym sprzętem czy na pewno o ten błąd chodzi, jeżeli tak to przyczyn może być dużo ,  głownie chodzi o nieszczelności w układzie dolotowym.

Ale na początek by wyeliminować możliwość że to kryza coś miesza to zacznij od jej wyjęcia  , pojeździj i jak błąd nie będzie wracał to rozwierć otwór w niej na fi 10mm i zobacz czy problem zniknie ( przydał by się log z pracy przepływomierza , grupa 003 )

Jeżeli bez kryzy jak i z kryzą fi 10 dalej będzie problem występował, to dokładnie sprawdź szczelność dolotu od przepływomierza po sam kolektor dolotowy ( łącznie z tym czy sam kolektor jest dobrze dokręcony do głowicy ).:hi:

P.S. 

Jak długo jeździłeś z zamontowaną kryzą i czy do tej pory gdy była zamontowana nie było żadnych błędów i problemów ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Przypomniałem sobie że ten błąd pojawił mi się jeszcze przed kryza (2 lata temu w drodze na wakacje) ale teraz bardzo czesto. Jak vcds sprawdzałem to był opis błędu "niewiarygodny sygnał masowego czujnika..." Jakoś tak, ale nr błędu nie pamiętam. 

Następnym razem postaram się sprawdzian vcds... 

Jak znajdę trochę czasu to spróbuje jakoś sprawdzić szczelność dolotu. 

Opublikowano

Szczelność dolotu sprawdziłem, nie ma dziur.

 

Udało mi sie odczytać błąd za pomocą VCDS, wyglada to tak:

 

Znaleziono 1 b31d:

000257 - Miernik masy powietrza (G70)
               P0101 - 000 - niewiarygodny sygna3
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 01110000
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Wew.licznik b3edów: 255
                    Przebieg: 198802 km
                    WskaYnik czasu: 0

             Ramka zamro?ona:
                    Obroty silnika: 1554 /min
                    Predkooa: 61.0 km/h
                    Temperatura: 22.5*C
                    Cionienie rzecz.: 1132.2 mbar
                    Masowe n.przep3ywu: 21.33 g/s
                    (bez jednostek): 1.30
                    Temperatura: 86.4*C


Kody gotowooci: 1 1 0 0 0

Opublikowano
15 minut temu, Użytkownik007 napisał:

Szczelność dolotu sprawdziłem, nie ma dziur.

 

Udało mi sie odczytać błąd za pomocą VCDS, wyglada to tak:

 

Znaleziono 1 b31d:

000257 - Miernik masy powietrza (G70)
               P0101 - 000 - niewiarygodny sygna3
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 01110000
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Wew.licznik b3edów: 255
                    Przebieg: 198802 km
                    WskaYnik czasu: 0

             Ramka zamro?ona:
                    Obroty silnika: 1554 /min
                    Predkooa: 61.0 km/h
                    Temperatura: 22.5*C
                    Cionienie rzecz.: 1132.2 mbar
                    Masowe n.przep3ywu: 21.33 g/s
                    (bez jednostek): 1.30
                    Temperatura: 86.4*C


Kody gotowooci: 1 1 0 0 0

Błąd wskazuje raczej na problem z przepływką.

Daje się skasować i nie wraca ?

Opublikowano (edytowane)

Daje się skasować i wraca po jakimś czasie. Zawsze wyskakuje w podobnych warunkach t.j. nie duża prędkość delikatna spokojna jazda poniżej 2000obr.  

Ostatnio po skasowaniu wyskoczyl ponownie na drugi dzień po dystansie około 80km.

Edytowane przez Użytkownik007
Opublikowano (edytowane)

Robiłeś próby z wyjętą kryzą , jak i z rozwierconą na fi 10 mm?

Jeżeli ten błąd przy wyjętej jak i rozwierconej będzie się dalej pojawiał to nie będzie jej wina.

 

Niewiarygodny sygnał z przepływomierza może się pojawiać też przy problemach z EGR-em i przepustnicą , obydwa mogą powodować takie wartości na MAF-ie że ECU może krzyczeć że wyniki przepływki są z sufitu  :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Mam problem ze swoim autem. Mianowicie na wolnych obrotach zaczyna lekko szarpać autem. Co to może?

Opublikowano

A co to za auto i z jakim silnikiem ?:decayed:

Może trochę dokładniejszy opis problemu..

Zaczynajmy od rzeczy podstawowych , by nie było niedomówień :)

Opublikowano

Piotrsob1 wczoraj znów ten sam błąd, skasowalem, dzisiaj ponownie wiec chyba przepływka pada. 

Dla pewności wymontowalem kryzę przed chwilą i zobaczymy jak trochę pojeżdżę. Wydaje mi się że to nie przez nią ponieważ mam ja już z rok i błędy się pojawiały ale raz na 2-3miesiace... 

Przepływomierz kupowałem nowy że 2 lata temu widocznie jakiś trafiony. 

Swoją drogą ciekawe że błąd zawsze pojawia się w podobnych warunkach, obroty około 1400-1600 jazda delikatna.

Opublikowano

Mimo wyciagniecia kryzy bład znow sie pojawil wiec moge stwierdzic ze bład P0101 nie ma zwiazku z kryza przed EGR.

Teraz postaram sie podmienić przepływomierz na próbę.

 

Opublikowano

Jak na podmienionej przepływce błąd dalej będzie się pojawiał to problem będzie w EGR-ze lub przepustnicy :whistling:

Opublikowano

Witam,  u mnie po zastosowaniu kryzy 8mm , problem nie ustał przy spokojniejszej jeździe szarpie i ogólnikowo dziwniej chodzi , egr wyczyszczony ale dalej lipa z tym. Ktoś ma jakiś pomysł?

 

Druga sprawa nie w temacie trochę ale jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o PW żeby nie zaśmiecać tematu. 

Ostatnio pojawiło się jakieś dziwne syczenie tak jakby z okolicy kierownicy,  jak kręci się kierownicą syczenie jest cichsze, na postoju syczy głośniej. Miał ktoś podobny przypadek ? W czym może leżeć problem?  Wszystko działa bez zarzutu po za tym syczeniem. 

 

Opublikowano

Panowie, zainstalowałem kryze 8mm i co jakiś czas w trasie migaja mi kontrolki świec. Powinienem szybko ja wyciągnąć, czy mogę zrobić te 1k km i potem na spokojnie powiększyć kryze? 

Moc jest, tylko ta migajaca kontrolka robi dyskotekę. Egr sprawny - włożyłem kryze, bo mam słabą moc z dołu i faktycznie pomaga. 

Z góry dzięki! 

Opublikowano

Migająca kontrolka świec żarowych ---- może być też uszkodzona klapa gasząca.

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA !!!

Opublikowano
W dniu 4.03.2019 o 15:45, wujekkokos napisał:

Witam,  u mnie po zastosowaniu kryzy 8mm , problem nie ustał przy spokojniejszej jeździe szarpie i ogólnikowo dziwniej chodzi , egr wyczyszczony ale dalej lipa z tym. Ktoś ma jakiś pomysł?

 

Druga sprawa nie w temacie trochę ale jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o PW żeby nie zaśmiecać tematu. 

Ostatnio pojawiło się jakieś dziwne syczenie tak jakby z okolicy kierownicy,  jak kręci się kierownicą syczenie jest cichsze, na postoju syczy głośniej. Miał ktoś podobny przypadek ? W czym może leżeć problem?  Wszystko działa bez zarzutu po za tym syczeniem. 

 

Jak masz od kogo to podmień na próbę przepływomierz, ja miałem takie mocne szarpania i jakby wariował EGR (zamykał, otwierał), winny był przepływomierz

Opublikowano
11 godzin temu, Pawelkiwi napisał:

Migająca kontrolka świec żarowych ---- może być też uszkodzona klapa gasząca.

DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA !!!

Sprawdzałem, natężenie przepływu za małe. Muszę dociąć te 2mm ?

Druga sprawa to dpf - mam wrażenie, że mi się 2x szybciej zapycha od kiedy mam kryzę ?

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Edo112 napisał:

Sprawdzałem, natężenie przepływu za małe. Muszę dociąć te 2mm ?

Jak masz błąd zbyt małego ,przepływu przez EGR to powiększ otwór w kryzie do 9 mm.

A żaden problem kryzę na jakiś czas wymontować i sprawdzić czy z tym zapełnianiem to się Ci tylko wydaje, czy jest to prawda... :P

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Piotrsob1 wracając do mojej historii (post np 751) mam nowe wieści i powiem szczerze ze mam większy mętlik niż na początku... 

Może od początku:

- od razu po zakupie auta (2017rok) auto szarpało przy delikatnej jeździe w okolicach 1800-2100 obr, czerpanie mocne i chrobotanie chyba zaworu egr

-wymieniłem przepływomierz na nowy bosch, jak ręka odjął szarpanie ustało ale co jakiś czas wyskakiwał błąd miernika masy powietrza (niewiarygodny odczyt)

-błędy wyskakiwały coraz częściej aż w marcu podmieniłem przepływomierz na podobny ale z audi tt 1,8turbo bezyna, zero błędów ale zaczęło znów szarpać i trochę jakby ożyło 

-dziś  kupilem nowy przepływomierz pierburga, auto szarpie i po przejechanych 15km wyskoczył check engine...

 

tragedia następna kasa wydana i lipa. 

Dodam ze to szarpanie wyglada tak ze jak jadę około 1800obr delikatnie próbuje przyspieszyć to jakby EGR zamyka/otwiera zamyka/otwiera i po przekroczeniu około 2200 już normalnie. 

Ogolnie pełne doładowanie turbo odczuwam dopiero po około 2300obr ale ten silnik w quattro chyba tak ma:( 

 

Co o tym wszystkim myśleć? Jakieś sugestie?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...