Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odgrzybianie Klimatyzacji od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Steve, przepraszam to jest elektryczna nagrzewnica.

Opublikowano
Steve, przepraszam to jest elektryczna nagrzewnica.

To skąd tam zimne powietrze?

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

Czy, nagrzewnica elektryczna grzeje non stop??

Może się myle.

Rozbierałem to całe ustrojstwo i tak jakoś na tym zdjęciu to wygląda jakby była to elektryczna.

Za bład przepraszam.

Opublikowano

przez nagrzewnice cały czas jest obieg cieczy

to nie jest stary fiat gdzie otwierano lub zamykano obieg

w a4-ce jest klapa która otwiera lub zamyka ciepły nawiew do wnetrza auta

Opublikowano

Witam,

Mogę potwierdzić skuteczność kostki do zmywarki. Użyłem kostki Finish Quantum.

Zabieg wykonałem jakieś dwa tygodnie temu i jak narazie jest wszystko ok. Smrodku wcale nie ma.

Dodam, że wcześniej było u mnie robione ozonowanie, piankowanie (Wurth, CRC, Plak itp.) i kompletnie nic to nie dawało. Smród po jednym dniu wracał.

pozdro i życzę sukcesów w walce z grzybkami.

Opublikowano
Dziś zrobiłem zabieg, octem już nie czuć pełen sukces, rozważałem różne środki i padło na kostkę do zmywarki, rozpuściłem kostke w 1,5 l wody i wpryskałem na parownik (dodam, że wykonałem drugi otwór przed parownikiem bo ten fabryczny jest za parownikiem, uznałem, że rozpulany roztwór przed parownik i włączonym nadmuchu zrobi lepszą robotę) Potem spłukałem w ten sam sposób czystą wodą, wysuszyłem układ nadmuchy około 15 min i rozpyliłem piankę przed i za parownik i nadmuchy trochę na econ trochę na auto. Polecam kostki do zmywarki bo nie są one trujące nie będziemy wdychać żadnych oparów a czyszczą chyba najlepiej. Jak sporządzałem mój roztwór w kuchni w zlewie lażała brudna patelnia z ciekawości rozpyliłem na nią moją miksturę cały syf z patelni spłynoł no w końcu tak działa zmywarka bez szorowania myje mocno zabrudzone gary, chemia z kostki rozpuszcza organiczne brudy.

W którym miejscu wykonać ten dodatkowy otwór żeby był na przeciwko parownika. Nie zostanie aby osad po kostce od zmywarki?

Opublikowano

Po zastosowaniu rozpuszczonej kostki do zmywarki należy jeszcze to wszystko opłukać wodą pod ciśnieniem.

W niektórych kostkach do zmywarek jest środek nabłyszczający - ja tego nie dodawałem do mikstury.

Opublikowano

a odpowie ktoś gdzie zrobić ten otwór, patrząc na powyższe zdjęcie?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja używam pianki z Kleen flo i daje radę jak najbardziej. Daję najpierw przez ten zaślepiany otwór za schowkiem a puźniej daję grzanie na ful i daję przez otwór pod filter wprost na wiryjący wiartak.

Opublikowano

śmierdzi w 99% z parownika - to on jest chłodzony, a potem grzany

czy odpowie ktoś na pytanie odnośnie dodatkowego otworu?

Opublikowano
śmierdzi w 99% z parownika - to on jest chłodzony, a potem grzany

czy odpowie ktoś na pytanie odnośnie dodatkowego otworu?

Jak masz tą czerwona strzałkę to jeszcze jakieś 10-15 cm w lewo, jak najbliżej ścianki w której jest oryginalny otwór na chłodzenie schowka.

Chociaż ja osobiście przedłużyłem rurkę od pianki i wsadziłem przez silniczek wentylatora.

Opublikowano

dzięki, wypytuję, bo muszę się za to zabrać, smród mnie rozwala, a 100zł na odgrzybianie wywaliłem chyba w błoto - a robił mi to znajomy mechanik

chociaż może kanały są w miarę czyste

Opublikowano

Sorry za OT. Ale czy powyższy otwór również istnieje w Seacie Leonie 1M r. prod. 2001 po zdjęciu schowka? Ktoś się orientuje?

Pzdr

Opublikowano

jak go nie masz wystarczy zrobic 3mm otwór

po wpuszczeniu pianki zaklejasz go taśmą

będzie na nastepny raz :decayed:

Opublikowano

Chyba nie jest tak do końca, parownik to jedno a nagrzewnica to drugie zakładam że jeden jest za drugim ale nie jest to tosamo. Proszę o wypowiedzenie się kogoś kto to fizycznie kiedyś rozebrał,

---------- Post dopisany at 19:33 ---------- Poprzedni post napisany at 19:21 ----------

Opublikowano

Parownik jest odseparowany od nagrzewnicy.

Nie mogę wstawić rysunku.

Jak tylko zacznie działać dodawanie zdjęć to wrzucę.

Opublikowano
Parownik jest odseparowany od nagrzewnicy.

Nie mogę wstawić rysunku.

Jak tylko zacznie działać dodawanie zdjęć to wrzucę.

Odseparowany czym klapami?

Opublikowano

A87_0412.jpg

1 - Dmuchawa świeżego powietrza -V2-

q ze sterownikiem dmuchawy świeżego powietrza -J126-

2 - Klapa zamkniętego obiegu powietrza

q pokazana w położeniu „zamknięte“

3 - Klapy świeżego powietrza

q pokazane w położeniu „otwarte“

q obie klapy są uruchamiane niezależnie od siebie przez znajdującą się na silniku nastawczym krzywkę tarczową i dźwignię zwrotną.

4 - Klapa rozmrażania

q pokazana w położeniu „zamknięte“

q obie klapy poruszane są razem, za pomocą dźwigni i elementów łączących znajdujących się na zewnątrz na obudowie rozdzielacza powietrza.

5 - Klapa centralna „1“

q pokazana w położeniu „zamknięte“

q dzięki ukształtowaniu obu zewnętrznych klap powietrze może przedostać się do nawiewów po obu stronach przy zamkniętej środkowej klapie.

q obie klapy centralne są uruchamiane niezależnie od siebie przez znajdującą się na silniku nastawczym krzywkę tarczową i dźwignię zwrotną.

6 - Klapa centralna „2“

q przedstawiona w położeniu „otwarte“, prowadnica powietrza do wylotów powietrza w przestrzeni na nogi

q obie klapy centralne są uruchamiane niezależnie od siebie przez znajdującą się na silniku nastawczym krzywkę tarczową i dźwignię zwrotną.

7 - Element grzejny ogrzewania dodatkowego -Z35-

q Przewidziane w samochodach z silnikiem wysokoprężnym, w zależności od wyposażenia samochodu znajduje się w nim ogrzewanie dodatkowe elektryczne lub ogrzewanie dodatkowe napędzane paliwem → Rozdział, → Ogrzewanie postojowe; Gr.napraw82 i → Układ bezpośredniego wtrysku i rozgrzewania świec żarowych silnika wysokoprężnego; Gr.napraw01

8 - Wymiennik ciepła ogrzewania

9 - Klapy temperatury „2“

q po jednej klapie po stronie kierowcy i po stronie przedniego pasażera.

q pokazane w położeniu „chłodzenie“

q klapy temperatury „2“ uruchamiane są przez elementy łączące zamontowane w obudowie rozdzielacza powietrza przez klapy temperatury „1“ → Rozdział.

10 - Klapy temperatury „1“

q pokazane w położeniu „chłodzenie“

q po jednej klapie po stronie kierowcy i po stronie przedniego pasażera.

11 - Parownik

Opublikowano

czyli chyba wyczyszczenie parownika bez wywalania całości nie jest możliwe?

Opublikowano

Dzieki za wstawienie rysunku, rozwiał wiele moich wontpliwości. Czyli czyszczenie tylko przez otwór fabryczny za schowkiem jest czyszczeniem niepełnym. Musi być otwór między wentylatorem a tym całym ustrojstwem wtedy ma to sens,,,,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...