Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana czujnika różnicy ciśnień DPF w A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Zaświeciła mi się kontrola silnika wiec podjechałem do znajomego mechanika.Podpiął moje A4 pod kompa i okazało się,ze padł czujnik różnicy ciśnień dpf,błąd P245200 , część nr 07Z906051B.Zdziwiło mnie jednak,ze owy mechanik chce 100zl za niby programowanie nowej,używanej części......czyżby chciał mnie naciągnąć.Nie wystarczy skasować błąd po założeniu dobrej części ?? Auto jeżdżone sporadycznie,w ciągu pol roku zaledwie zrobione 3000km a wymieniam kolejny czujnik...........

Opublikowano

Wiesz jeśli jest to z wymianą i podpięciem pod kompa to chyba nie dużo?

Opublikowano

bo Twoj mechanik wie ze bedzie musiał zrobic adaptacje (kalibracje) nowego czujnika...... Ty juz tez .....

Opublikowano

Aż z ciekawości będę patrzył jak on to kalibruje :) czujnik zamówiony.

Opublikowano

proces kalibracji do procedura prowadzona ,mechanik robi tylko kilka kliknięć ,czy to w vasie ,czy vcp ew.w jakims uniwersalu

Opublikowano

Żadnej kalibracji nie było tylko kasowanie błędów i sprawdzenie czy wszystko poszło ok.Koszt nowego czujnika 240zł,używanego 100zł.Montaż trwa parę minut i tak naprawdę mając kabel jesteśmy w stanie sami zrobić od a do z bez pomocy mechanika.Teraz czas na pompę olejowa..........

Opublikowano

pompe olejową ? ,prawidlowo po wymianie czujnika róznicy cisnien ,musimy go zkalibrowac ,zeby "nauczyl sie w jakim stanie jest nasz dpf"

Opublikowano

Tak,zbliżam się do 200 tys km i profilaktycznie wymieniam pompę olejowa bo nie wiem w jakim jest stanie,całkowity koszt 1000zl a w razie awarii wole nie wiedzieć ;) Patrzyłem co robił mechanik,żadnej kalibracji nie widziałem,zwykle kasowanie błędów,dodatkowo sprawdził jeszcze ilość popiołu w dpf i koniec.

Opublikowano

jezeli czujnik byl uszkodzony (a zakladam ze dlatego ko wymieniales) poziom popiolu ,sadzy i itp prawdopodbnie jest przekłamany... zazwyczaj jest zanizony....

dlatego wlasnie potrzebna jest kalibracja...

Opublikowano

A czy ktoś może powiedzieć procedure kalibracji? Bo czeka mnie wymiana i może obędzie się bez wizyty w serwisie. Dzięki za pomoc.

???

Opublikowano

Zalóż nowy czujnik skasuj bledy i jedz na jakas przechacke z 30min jazdy aby dpf sie wyczyscił. Te czujniki padaja elektrycznie albo z winy zbierania sie w nich wody to sie nazywa jodometan. Popukaj czujnikiem czy cos z niego wyleci. Czasem pomaga wysuszenie go i dziala ponownie a czasami nie.

Opublikowano

Jumper, o G450 sa już w necie całe topicki....

Adaptacja musi być zrobiona ze wzgledu na prawodliwy offset wymagany przez ECU...a chyba logiczne jest, że membrana w starym czujniku była już "zmęczona życiem" i zakres jej pracy był vinny niż nowego czujnika;-)

Opublikowano

Witam

I mnie to dopadlo. Ten sam blad co u ciebie. Mozna tak jezdzic czy dpf sie nie regeneruje. Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano
Witam

I mnie to dopadlo. Ten sam blad co u ciebie. Mozna tak jezdzic czy dpf sie nie regeneruje. Dzieki i pozdrawiam

Wymieniaj kolego jak najszybciej,bo Ci wejdzie w tryb awaryjny i nie będzie czym jezdzić,a i filtr nie będzie się regenerował:kwasny:

Opublikowano

Jeszcze jedno pytania. Wystarczy wymiana i kasowanie bledow czy trzeba to jakos kalibrowac.

Opublikowano

Wymiana kasowanie i smigasz:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...