mardock81 Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 Witam.Zaświeciła mi się kontrola silnika wiec podjechałem do znajomego mechanika.Podpiął moje A4 pod kompa i okazało się,ze padł czujnik różnicy ciśnień dpf,błąd P245200 , część nr 07Z906051B.Zdziwiło mnie jednak,ze owy mechanik chce 100zl za niby programowanie nowej,używanej części......czyżby chciał mnie naciągnąć.Nie wystarczy skasować błąd po założeniu dobrej części ?? Auto jeżdżone sporadycznie,w ciągu pol roku zaledwie zrobione 3000km a wymieniam kolejny czujnik...........
tkuczera Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 Wiesz jeśli jest to z wymianą i podpięciem pod kompa to chyba nie dużo?
dieselchip_ Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 bo Twoj mechanik wie ze bedzie musiał zrobic adaptacje (kalibracje) nowego czujnika...... Ty juz tez .....
mardock81 Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 Aż z ciekawości będę patrzył jak on to kalibruje czujnik zamówiony.
dieselchip_ Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 proces kalibracji do procedura prowadzona ,mechanik robi tylko kilka kliknięć ,czy to w vasie ,czy vcp ew.w jakims uniwersalu
mardock81 Opublikowano 3 Października 2013 Autor Opublikowano 3 Października 2013 Żadnej kalibracji nie było tylko kasowanie błędów i sprawdzenie czy wszystko poszło ok.Koszt nowego czujnika 240zł,używanego 100zł.Montaż trwa parę minut i tak naprawdę mając kabel jesteśmy w stanie sami zrobić od a do z bez pomocy mechanika.Teraz czas na pompę olejowa..........
dieselchip_ Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 pompe olejową ? ,prawidlowo po wymianie czujnika róznicy cisnien ,musimy go zkalibrowac ,zeby "nauczyl sie w jakim stanie jest nasz dpf"
mardock81 Opublikowano 4 Października 2013 Autor Opublikowano 4 Października 2013 Tak,zbliżam się do 200 tys km i profilaktycznie wymieniam pompę olejowa bo nie wiem w jakim jest stanie,całkowity koszt 1000zl a w razie awarii wole nie wiedzieć Patrzyłem co robił mechanik,żadnej kalibracji nie widziałem,zwykle kasowanie błędów,dodatkowo sprawdził jeszcze ilość popiołu w dpf i koniec.
dieselchip_ Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 jezeli czujnik byl uszkodzony (a zakladam ze dlatego ko wymieniales) poziom popiolu ,sadzy i itp prawdopodbnie jest przekłamany... zazwyczaj jest zanizony.... dlatego wlasnie potrzebna jest kalibracja...
wrclaguna Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 dieselchip_ masz turbawke od CGLC
dieselchip_ Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 literówka mi sie wkradła,dziękuje
Jumper Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 A czy ktoś może powiedzieć procedure kalibracji? Bo czeka mnie wymiana i może obędzie się bez wizyty w serwisie. Dzięki za pomoc. ???
SotoM Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zalóż nowy czujnik skasuj bledy i jedz na jakas przechacke z 30min jazdy aby dpf sie wyczyscił. Te czujniki padaja elektrycznie albo z winy zbierania sie w nich wody to sie nazywa jodometan. Popukaj czujnikiem czy cos z niego wyleci. Czasem pomaga wysuszenie go i dziala ponownie a czasami nie.
kmink Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Jumper, o G450 sa już w necie całe topicki.... Adaptacja musi być zrobiona ze wzgledu na prawodliwy offset wymagany przez ECU...a chyba logiczne jest, że membrana w starym czujniku była już "zmęczona życiem" i zakres jej pracy był vinny niż nowego czujnika;-)
kmink Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 tutaj masz krótki opis i fotkę czujnika: Co to jest filtr DPF, Co to jest filtr cząstek stałych, jak działa DPF - opis
piotr_1982 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 Witam I mnie to dopadlo. Ten sam blad co u ciebie. Mozna tak jezdzic czy dpf sie nie regeneruje. Dzieki i pozdrawiam
lolot Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Witam I mnie to dopadlo. Ten sam blad co u ciebie. Mozna tak jezdzic czy dpf sie nie regeneruje. Dzieki i pozdrawiam Wymieniaj kolego jak najszybciej,bo Ci wejdzie w tryb awaryjny i nie będzie czym jezdzić,a i filtr nie będzie się regenerował
piotr_1982 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Jeszcze jedno pytania. Wystarczy wymiana i kasowanie bledow czy trzeba to jakos kalibrowac.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się