mario1980 Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 witam kolegow wiem ze tego typu tematow jest wiele ale nikt nie odpowiedział konkretnie mam AEB który na rozgrzanym silniku przy ruszaniu puszcza niebieskiego bucha i podobnie jest gdy dam ostro w palnik wtedy na wolnych obrotach podymi trochę i przestanie dodam ze turbo wymienione ok.5000tys temu sprawdzone doloty wszystko ok turbo od dolu suche nie powiem ile oleju mi zjadł bo dopiero sprawdzam ale ostatnio po 6000 tys dolałem 0.7l.Pomocy na co musze się liczyc glowica(same uszczelnienie)czy kopac glebiej dodam jeszcze ze po nocy jest spokoj ani grama dymy tylko po 90st
kfiat_man Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 dla mnie to uszczelniacze, albo wyrobione prowadnice zaworów. 0.7/6k to niezły wynik jak na 20v i turbo.
mario1980 Opublikowano 1 Października 2013 Autor Opublikowano 1 Października 2013 ale czy przy uszczelniaczach nie powinien dymic po nocy?a dodam jeszcze ze mam padniety lancuszek rozrządu ale pewnie to nie ma nic wspólnego ale kolego 0.7l to znaczy ze mało?
kfiat_man Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 tak, powinien, ale mowa tu o "zajechanych" uszczelniaczach, poza tym masz katalizator i jeśli jest sprawny to nie zobaczysz tej małej ilości dymu. na chłopski rozum, jeśli by to były pierścienie to podczas dużych prędkości obrotowych olej nie byłby zgarniany i wtedy by dymił. 0.7/6k to zużycie jak najbardziej w normie. Nie napisałeś na jakim oleju jeździsz.
mario1980 Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 mam zalany polsyntetyk mobila no i nie mam kata ale jak już pisałem jak daje mu w palnik to nie zadymia zdaza się ze od czasu do czasu zadymi przy ostrej jeździe ale to w momecie zmiany biegu
Dev Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Uszczelniacze zaworowe, masz ksiazkowe oznaki zuzycia, olej lipa Wylej to g.... i zapodaj porzadnego fulla
mario1980 Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 ale raczej olej to nie przyczyna dymienia
Dev Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Nie jest przyczyną ale do tego silnika tylko full Zadne polsyntetyczne wynalazki
tkuczera Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Znowu bez przesady. Wiadomo że pełny syntetyk będzie najlepszy ale półsyntetyk też nie zaszkodzi.
Mopar Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Kolego jak wiesz lepiej, to lej półsyntetyk : ) Dużo zależy od tego jeszcze jaki i o jakiej specyfikacji. syntetyk (5w40) będzie szybciej zapewniał optymalne smarowanie niż (10w40), a jeśli posiadasz zegarek od temp. oleju, to sprawdź przy dynamicznej jeździe autostradą w okolicach V-max, lub przeganiając go zdrowo w miejscu, które na to pozwala, jaka różnica będzie już między Motulem 5w40 (temp. nie przekroczy 110 st.) a Castrolem, temp. ~120 st. Pomijając już samą turbosprężarkę różnicę masz w szybkości zużywania się elementów, które wymagają smarowania lub odpowiedniej temperatury. Nie jest powiedziane, że od razu zacznie się cały silnik sypać, ale na pewno dłużej i w lepszej kondycji będzie ten z optymalnym smarowaniem, więc chyba jednak tak nie do końca "nie zaszkodzi" ; ) A co do dymienia, to również obstawiałbym uszczelniacze, zwłaszcza jeśli dymi na niebiesko
Dev Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Znowu bez przesady. Wiadomo że pełny syntetyk będzie najlepszy ale półsyntetyk też nie zaszkodzi. do swojego padła tez lejesz pół... ?
Śliwek Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 odepnij odmę, zaślep miejsce gdzie wchodzi do dolotu. rurke w butelke i zobaczysz czy nie wywal Ci odmą oleju. znajomy mial tak w 1,9tdi wlasnie pbstawial turbo a jednak byla odma winna.
mario1980 Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 odma jest już wymieniona bo stara była peknieta
kkrawat Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Znowu bez przesady. Wiadomo że pełny syntetyk będzie najlepszy ale półsyntetyk też nie zaszkodzi. do swojego padła tez lejesz pół... ? No a jaki :doh:po co by pisał ze semi też dobry
mario1980 Opublikowano 8 Października 2013 Autor Opublikowano 8 Października 2013 panowie może ktoś konkretnie odpowiedzieć na moje pytanie.....bo wy tu wykłady na temat oleju robicie a nic wspólnego z moja prosba.moze tez mi ktoś jeszcze dokładnie opisze jakie sa ewentualnie objawy padniętego turbo od zimniej strony bo mam niewielkie ilości oleju w dolocie od strony puszki filtra no i jak by to wszystko jeszcze wygladalo przy niedrożnej odmie jeszcze raz proszę o pomoc bo nie wiem do czego przylozyc rece
pioteros Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 takie zuzycie to zadne zuzycie... normalne jak na 15 letnie auto z turbo, nie ma tak ze auto w takim wieku nie bedzie bralo oleju w ogole, tym bardziej jesli chodzi o samo turbo... jesli pompuje dobrze, auto ma dynamike i nie dymi to nie pchaj sie w koszty tylko jezdzij bo wszystko jest ok
kkrawat Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 no własnie Piotrek auto Mariusza dymi...
pioteros Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Ale lekko w skrajnym przypadku, jak odpala rano i podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje?
kkrawat Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 nie, podczas jazdy dymu nie ma nawet jak go przegonisz mocno - objaw jest dziwny i dlatego szukamy jakiegoś rozwiązania zanim głowice będzie Mariusz ściągał.
pioteros Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 0.7l na 6 tys to jest naprawde nieduzo nawet jak na zuzyte prowadnice/uszczelniacze czy turbo... ja bym jeszcze jezdzil i kontrolowal stan ja zauwazylem u siebie zwiekszone zuzycie od kiedy na zewnatrz jest duzo chlodniej, auto nei dymi po odpaleniu ale pol litra/2000 lub ciut wiecej musze dolewac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się