Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulacja wałka rozrządu - brakuje mocy na wysokich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Autko wróciło od mechanika :cheesy: Pasek wymieniony, rozrząd był jeszcze ok więc został, i wymienione korki uszczelniające we wszystkich kołach zmiennej fazy rozrządu i jak na razie suchutko :wink:

W między czasie jeszcze zanim oddałem auto do mechanika podczas jazdy zaczął MIGAĆ check i po kilku sekundach zgasł.. Zdziwiło mnie to, tym bardziej, że z autem nic się nie działo, chodziło równo i miało moc. Mechanik podpiął go pod kompa i okazało się, że to było nic związanego z moim rozrządem, a mianowicie wypadanie zapłonu i to na wszystkich cylindrach.. Mechanik zasugerował, że może to być spowodowane instalacją gazową, która może wymagać regulacji. Autko odebrałem wczoraj i jeździłem cały dzień. W ciągu dnia dwukrotnie miałem podobny przypadek z migającym i gasnącym po kilku sekundach check'iem. Co o tym myślicie? Może to być coś z gazem? Auto chodzi normalnie, nie zauważyłem żeby coś się z nim wtedy działo..

Opublikowano

A po stronie zaplonu i zasilania paliwem jest OK? Jak mi braklo Pb z powodu wadliwego plywaka to mi na 4 cylindrach blad zlapalo. A to Ci sie dzieje tylko na gazie?

Powered by TapaTalk2

Opublikowano

może to być LPG, trzeba się podłączyć i sprawdzić. Mi dużo kłopotu sprawiała "biała kostka" za komputerem PB, ciągle śniedziała i miałem błędy, przepustnicy, przepływki wypadających zapłonów, pedału gazu i mocno szarpał przy ruszaniu.

A raz zdarzyło mi się, że przez 15 minut silnik nie pracował na 1 rząd cylindrów (ani na LPG, ani na PB), po tym czasie zaczął i nigdy więcej się to nie powtórzyło?

W moim ASNie często zapala się Check z różnych powodów.

Opublikowano

Na pb jeszcze nie jezdzilem dluzej, tyle co się silnik zagrzal i na gaz się przelaczyl także to sprawdzić musze dopiero czy tylko na gazie. Ale z autem się nic nie dzieje, nie traci mocy, nie szarpie ani nic, to jest dziwne

Opublikowano

Odlacz zasilanie kompa gazu i odlacz akumulator na chwile, pojezdzij troche na Pb i bedziesz wiedzial.

Powered by TapaTalk2

Opublikowano

Ok, spróbuje. Aczkolwiek dzisiaj zrobiłem około 150 km (wczoraj gdy mi wyskoczył check 2 razy zrobiłem niecałe 50) i check się nie pojawił, wszystko było ok..

Opublikowano

W 3.0 asn wymiana rozrządu co 120tys

Opublikowano

Nie zaryzykowałbym 120tys km na rozrządzie, jak chcesz namiary na kogoś kto ustawił mi go bank1: 0 i 0, bank2: 2 i 1 to pw, nie ma co wróżyć z fusów.

A co do gazu, mi na lpg zaraz po przełączeniu falują obroty przez chwilę na luzie, a przy ruszaniu szarpie, teraz już wiem że to wina gazu, jutro jadę do gaziarza, niech przejrzy wszystko i wgra mapę na nowo, bo może go podlewać za bardzo.

Opublikowano

za pierwszym razem ustawił ci go czy były jakieś kłopoty ?

Opublikowano

Najpierw na blokadach tak jak mówi instrukcja producenta, wyszło 6 8 2 6, potem ręczne dostrajanie do skutku, czyli m.in. kilkukrotne ściąganie i nakładanie pokryw zaworów.

Opublikowano

czy przy dostrajaniu luzujesz po jednym kole rozrządu i kręcisz wałkiem czy jak ?? mógłbyś to opisać??

Opublikowano

Tak, dobrze kombinujesz, po każdej korekcie sprawdzenie na vagu i tak w kółko do skutku

Opublikowano

ale korekty po jednym wałku robiłeś już?? Drążę temat bo znajimy mechanik podsunął mi pomysł z bmw a mianowicie ustawiać to na mierniku elektrycznym

Opublikowano

Po jednym banku, jeśli oba wałki są do poprawki to można dwoma kręcić

Opublikowano

Podepne się pod temat czy możecie kogoś polecić do ogarnięcia ASN w wawie lub w okolicach

Opublikowano

Sulejowek, 503803636

Opublikowano

ASN-a ustawiacie na blokady + 10Nm na wariatorach (czyli kasowanie luzów).

90% sprawnych silników działa idealnie nawet w kanale 93.

Nie rozumiem skąd te problemy macie.

Opublikowano

w jakiej pozycji powinny być te żółte kropki na wariatorach przy ustawieniu rozrządu przy ASNie

Opublikowano

Czy jesli mam blad p0021 to powinienem sie zainteresowac tymi samymi czujnikami? Przy tym kodzie, ktory to bedzie dokladnie na zdj. Zalaczonym w poscie gibon_81? Czy mozna je zamienic miejscami to sa te same czujniki? Czy do wyczyszczenia tych zaworkow trzeba miec dyplom inzyniera czy w warsztacie sam to zrobie? Da sie to spaprac i lepiej pojsc do mechanika? Trzeba po tym ustawiac rozrzad sciagac pasek? Da sie go wyciagnac bez ruszania pokrywy zaworow?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...