Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja myślę, że nie warto i podawałem Ci już najlepsze rozwiązanie. Ale jak masz hobby, bo 10x składać i rozkładać to samo to oczywiście nikt Ci nie będzie przeszkadzać. Jakbyś dobrze prześledził ten temat, to były odnośniki do jakiegoś ruskiego co reanimował to badziewie.

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zastosuje się do wszystkich Twoich rad, w dzisiejszych czasach nowe nie znaczy  lepsze, dlatego w ramach hobby spróbuje powalczyć z tym legendarnym ustrojstwem i z innymi zagatkami tego silnika. Podzielę się oczywiście moją historią. 

Opublikowano

Witam, udało się zejść w 093 do -1, w moim AVJ problem był z :

1) kółkiem pasowym wałka rozrządu które było od głowicy ANB powodowało że pasek wychodził za kółko i było lekkie przesunięcie znaków na tym ugrałem 3 cf.

2) Wymiana łańcucha i ślizgów na tym ugrałem 3 cf.

3) Luz pomiędzy wałkiem wydechowym a kółkiem, zrobiłem max w lewo i udało się włożyć pomiędzy klin a wałek listek o grubości około 0,1mm na tym ugrałem 2 cf.

Prawdopodobnie po ustawieniu G40 ugrał bym jeszcze 1-2 cf ale to jest już zbędne bo nie wnosi nic do działania silnika.

Pomiary ciśnienia oleju wykonane chińczykiem falcon, dały takie pomiary, silnik gorący :

- jałowy - 1,1 atm

-2000obr -2,3atm

-3000 -4atm.

Dziękuję za pomoc.

Opublikowano
Teraz, JARO/333/ napisał:

Witam, udało się zejść w 093 do -1, w moim AVJ problem był z :

1) kółkiem pasowym wałka rozrządu które było od głowicy ANB powodowało że pasek wychodził za kółko i było lekkie przesunięcie znaków na tym ugrałem 3 cf.

2) Wymiana łańcucha i ślizgów na tym ugrałem 3 cf.

3) Luz pomiędzy wałkiem wydechowym a kółkiem, zrobiłem max w lewo i udało się włożyć pomiędzy klin a wałek listek o grubości około 0,1mm na tym ugrałem 2 cf.

Prawdopodobnie po ustawieniu G40 ugrał bym jeszcze 1-2 cf ale to jest już zbędne bo nie wnosi nic do działania silnika.

Pomiary ciśnienia oleju wykonane chińczykiem falcon, dały takie pomiary, silnik gorący :

- jałowy - 1,1 atm

-2000obr -2,3atm

-3000 -4atm.

Dziękuję za pomoc.

Olej zalany jest Motul x-clean 5W30 jako płukanie po remoncie, będzie zmieniony po około 2k plus płukanka myślę, że 2K wystarczy. Docelowo Motul x cess 5W40.

Opublikowano

Witam, jednak to nie koniec mojej walki z AVJ, dwie sondy i chyba napinacz jednak nie wyrabia przy większym podgrzaniu oleju, poza tym pompa oleju też na jałowych kuleje, na zimnym mam ciśnienia 

wolne 3,8 atm

2000 obr. - 5atm.

3000 obr. - wchodzi na 6 i wraca na 4,5 atm.

zobaczę co będzie na 5w40.  

IMG_20220203_175518.jpg

IMG_20220203_190755.jpg

Opublikowano

Gorący olej tylko 1.1 ciśnienie i nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju? Ja miałem 1.5 przed czyszczeniem smoka i się zapalała.

Opublikowano

Norma na jałowych to 1,2-1,5bara. 

2 godziny temu, JARO/333/ napisał:

i chyba napinacz jednak nie wyrabia przy większym podgrzaniu oleju

Jak wyruchany napinacz to nie pomoże mu inny olej, a tym bardziej jego większe ciśnienie ale uzdrawiaj go dalej.

Opublikowano

 

21 minut temu, Patrykbfb napisał:

Gorący olej tylko 1.1 ciśnienie i nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju? Ja miałem 1.5 przed czyszczeniem smoka i się zapalała.

Kontrolka się nie zapala, 

Opublikowano
14 minut temu, przem8 napisał:

Norma na jałowych to 1,2-1,5bara. 

Jak wyruchany napinacz to nie pomoże mu inny olej, a tym bardziej jego większe ciśnienie ale uzdrawiaj go dalej.

Rozumiem, szukam zatem nowego napinacza, a co z błędami z sąd?

Opublikowano

Sondy wg mnie do wymiany ale możesz sprawdzić ich oporność. Nie pamiętam dokładnie jakie powinny być wartości. Gdzieś znajdziesz.

Opublikowano

Czujnik ciśnienia oleju jest 1.6b więc jak może być 1.2b normą w silniku 06a/b? 1.2b dla 058 słupka to tak 

Opublikowano
12 minut temu, krzysiekml napisał:

Czujnik ciśnienia oleju jest 1.6b więc jak może być 1.2b normą w silniku 06a/b? 1.2b dla 058 słupka to tak 

Czyli jakaś pała wkręciła czujnik od innego? AVJ ma mieć 1,6 min.? czyli teraz się wszystko zaczyna się zgadzać, a ja syna zj**.... że pałował i zatarł silnik. Sprawdzę dziś czujnik. Ja pier...  głowicę zmienili, czyli silnik po przejściach, czyli co wymiana pompy olejowej ? coś polecisz ? 

 

Opublikowano
2 minuty temu, JARO/333/ napisał:

Czyli jakaś pała wkręciła czujnik od innego? AVJ ma mieć 1,6 min.? czyli teraz się wszystko zaczyna się zgadzać, a ja syna zj**.... że pałował i zatarł silnik. Sprawdzę dziś czujnik. Ja pier...  głowicę zmienili, czyli silnik po przejściach, czyli co wymiana pompy olejowej ? coś polecisz ? 

 

Ja nie wiem czy masz zamieniony czujnik, avj j czy inne 06b mają czujnik z kostką 1pin a aeb 058 1pin ale wsuwka zwykła, czujników jest kilka o różnych parametrach i często jest tak że ktoś taki myk zrobił właśnie i na zegarach jest ok a fizycznie już nie 

Opublikowano
2 minuty temu, JARO/333/ napisał:

Czyli jakaś pała wkręciła czujnik od innego? AVJ ma mieć 1,6 min.? czyli teraz się wszystko zaczyna się zgadzać, a ja syna zj**.... że pałował i zatarł silnik. Sprawdzę dziś czujnik. Ja pier...  głowicę zmienili, czyli silnik po przejściach, czyli co wymiana pompy olejowej ? coś polecisz ? 

Miałem go całego rozkręconego panewki na wale i korbach były ok. czyli dół nie dostał, 

4 minuty temu, krzysiekml napisał:

Ja nie wiem czy masz zamieniony czujnik, avj j czy inne 06b mają czujnik z kostką 1pin a aeb 058 1pin ale wsuwka zwykła, czujników jest kilka o różnych parametrach i często jest tak że ktoś taki myk zrobił właśnie i na zegarach jest ok a fizycznie już nie 

Jest kostka, sprawdzę czujnik, a może zegar miernika zaniża?

Opublikowano
1 minutę temu, JARO/333/ napisał:

 

Podmienię jeszcze czujnik i zegar.

Opublikowano

Może zegar zaniżać jeżeli chiński co do ciśnienia oleju w tych silnikach często smok pompy oleju jest orzytkany nagarem i plastikami z bagnetu i napinacza. 

Opublikowano
2 minuty temu, Patrykbfb napisał:

Może zegar zaniżać jeżeli chiński co do ciśnienia oleju w tych silnikach często smok pompy oleju jest orzytkany nagarem i plastikami z bagnetu i napinacza. 

Silnik był cały rozkręcony, pompa i smok umyte więc to odpada.

Opublikowano

Pompę w ogóle ktoś weryfikował? I przy takiej robocie rozstawiony stary napinacz? Trochę bez sensu. Wał pomierzony? Panewki nowe? 

Opublikowano
27 minut temu, JARO/333/ napisał:
33 minuty temu, Patrykbfb napisał:

Pompę w ogóle ktoś weryfikował? I przy takiej robocie rozstawiony stary napinacz? Trochę bez sensu. Wał pomierzony? Panewki nowe? 

To co piszesz to nie w takim złomie, dziura w tłoku, przytarty lekko 3 cylinder, honowanie, nowy tłok pierścienie panewki na korbach, głowica zrobiona. Łańcuszek jest już nowy, ale stary był w dobrym stanie. Ale po złożeniu napotkałem kolejne problemy z którymi walczę.

 

Opublikowano
3 godziny temu, krzysiekml napisał:

Ja nie wiem czy masz zamieniony czujnik, avj j czy inne 06b mają czujnik z kostką 1pin a aeb 058 1pin ale wsuwka zwykła, czujników jest kilka o różnych parametrach i często jest tak że ktoś taki myk zrobił właśnie i na zegarach jest ok a fizycznie już nie 

 

IMG_20220204_140509__01.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...