Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kurcze na rancing forum wręcz to dokładają do 1.8t. Nic już nie kumam :).

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

cytat :

''zmiene fazy rorzadu był montowane w silnikch które były wyosarzine w sode szerokopasmowa czyli AUQ AUM AVJ AWT BAM BEX itp .zmiene fazy rorzadu sa nie aktywne w czasie normalnej pracy silnika ,działaja tylko w czasie rozruch razem z układem SAI po wyłaczeniu tego układu sa one nie aktywne''

jeśli tak faktycznie jest to bez problemu można użyć napinacza z wcześniejszych 1.8T przed Euro3

Zlogować kanał 091 w czasie normalnej jazdy i sprawdzić czy nie są aktywne, albo niech będzie sam wstawię http://vaglog.pl/log_259364.htmltak więc zdanie powyższe nie do końca jest prawdziwe.

Opublikowano

akurat Zaprzal z tym radzi sobie dobrze czyt. wyłączenie fazatora,u mnie jeszcze chodzi i nic się nie dzieje z tym wytworem ale jak się posypie to zakładam stary typ z przed 2000r

ile on daje to nie wiem ale McGywer i Damianomen7 to coś kojarzę że mieli to wyłączone

Opublikowano

W skrócie, N205 - fazator, napinacz realizuje następujące 2 funkcje:

1 - w fazie rozruchu zmienia fazę rozrządu w celu spełnienia norm EKO (jego mać..) w czasie zwiększonej emisji spalin na zimnym silniku wspierając dogrzewanie katalizatora...

2 - w fazie jazdy na rozgrzanym silniku - podczas stabilnej jazdy, ze stałymi obrotami - dostaje od ECU polecenie przejścia z fazą rozrządu w tryb EKO co wg założenia konstruktora (tego hemoroidu N205) powinno (teoretycznie) zmniejszyć zużycie paliwa...

Wylye już wcześniej pisał, że w czasie jazdy, przy określonych warunkach też zmienia fazy ^^. Ciekawi mnie tylko, czy naprawdę jest jakakolwiek różnica w spalaniu :P.

Opublikowano (edytowane)

Kurcze na rancing forum wręcz to dokładają do 1.8t. Nic już nie kumam :).

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Gdzies tu kiedys wyczytałem, ze VVT ma sens przy dużych mocach, chgw.

cytat :

''zmiene fazy rorzadu był montowane w silnikch które były wyosarzine w sode szerokopasmowa czyli AUQ AUM AVJ AWT BAM BEX itp .zmiene fazy rorzadu sa nie aktywne w czasie normalnej pracy silnika ,działaja tylko w czasie rozruch razem z układem SAI po wyłaczeniu tego układu sa one nie aktywne''

jeśli tak faktycznie jest to bez problemu można użyć napinacza z wcześniejszych 1.8T przed Euro3

Zlogować kanał 091 w czasie normalnej jazdy i sprawdzić czy nie są aktywne, albo niech będzie sam wstawię http://vaglog.pl/log_259364.htmltak więc zdanie powyższe nie do końca jest prawdziwe.

Widać, że coś tam się zmienia... takze przy wyzszych obrotach, ale co by się działo gdyby nic się nie zmieniało, jaki miałoby to wpływ na moc, spalanie... trudno zgadywać, a zmierzyć nie jest tak łatwo... Trzeba byłoby na tym samym aucie potestować.

Edytowane przez azure
Opublikowano

Jest wyzwanie :)

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Opublikowano

Jest wyzwanie :)

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Nie ma żadnego wyzwania. Chcesz sprawdzić - zdejmij wtyczkę z fazatora, pojeździj parę dni. WIEM wyświetli błąd o braku połączenia z solenoidem. Prócz tego nie zobaczysz ani żadnego spadku mocy ani wzrostu zużycia paliwa. Po wszystkim włączysz WAG i skasujesz błąd. Napinacz z solenoidem robi "dobrze" tylko producentom. My posłusznie na komendę im "wypinamy" a oni już nam robią... dobrze. Ten napinacz w tym silniku nie ma nic wspólnego z prawdziwym VVT stosowanym w zaawansowanych konstrukcjach Hondy BMW czy późniejszych z grupy WAG. To tylko ekologia. Nie wiem dlaczego ktoś na racingforum wpadł na pomysł dokładania tego do hardware silnika. Chyba to trochę tak jak jak ze średnią długością amerykańskiego auta...Każdy fan uważa że przekłada się ona na wzrost długości pewnego anatomicznego organu kierowcy...

Opublikowano

Jest wyzwanie :)

--------------------------------------------OOOO------------------------------------------

Nie ma żadnego wyzwania. Chcesz sprawdzić - zdejmij wtyczkę z fazatora, pojeździj parę dni. WIEM wyświetli błąd o braku połączenia z solenoidem. Prócz tego nie zobaczysz ani żadnego spadku mocy ani wzrostu zużycia paliwa. Po wszystkim włączysz WAG i skasujesz błąd. Napinacz z solenoidem robi "dobrze" tylko producentom. My posłusznie na komendę im "wypinamy" a oni już nam robią... dobrze. Ten napinacz w tym silniku nie ma nic wspólnego z prawdziwym VVT stosowanym w zaawansowanych konstrukcjach Hondy BMW czy późniejszych z grupy WAG. To tylko ekologia. Nie wiem dlaczego ktoś na racingforum wpadł na pomysł dokładania tego do hardware silnika. Chyba to trochę tak jak jak ze średnią długością amerykańskiego auta...Każdy fan uważa że przekłada się ona na wzrost długości pewnego anatomicznego organu kierowcy...
dobrze by bylo shamowac samochod z odpieta wtyczka i ze sprawnym fazatorem. wtedy mozna by bylo dyskutowac, bo odczucia kierowcy nie sa miarodajne. gdy siedze za kolkiem to wydaje mi sie ze samochod ledwo sie toczy, ale gdy jestem w moim samochodzie pasazerem( trzezwym) to nie moge uwierzyc ze moj samochod takie ma przyspieszenie.

Dodatkowo dobrym rozwiazaniem bylby pomiar skladu spalin z odpieta wtyczka i wpieta. wtedy moznaby bylo miec pelen obraz.

Dodam ze o ile dla kierowcow poruszajacych sie po PL nie ma znaczenia norma spalin o tyle ja jako ze jezdze do DE jestem zywo zainteresowany o ile faktycznie zmienia sie sklad tego co z rury wylatuje.

Moze ktos przy okazji chipu i wylaczebia softowego fazatora ogarnie taka probe ktora rozwieje wszelkie watpliwosci.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pewnie dlatego ktos dokladal na racingforum bo przy wiekszych turbinach niz k03 zmienna faza pomaga przy wstawaniu turbiny tak jest np. w silniku bam, w k03 i pochodnych to raczej nie jest potrzebne...

Wysłane z mojego Q8HD przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Pewnie dlatego ktos dokladal na racingforum bo przy wiekszych turbinach niz k03 zmienna faza pomaga przy wstawaniu turbiny tak jest np. w silniku bam, w k03 i pochodnych to raczej nie jest potrzebne...

Wysłane z mojego Q8HD przy użyciu Tapatalka

Odpowiadam "hurtem" Tobie i koledze z postu - wyżej. Nie mylcie pojęć. VVT czyli z ang varialble valve timing z BEZDURĄ stosowaną np w silniku BEX

VVT wygląda TAK porównajcie to sobie obaj z "protezą" zmiennych faz - jaką jest ten "luzownik" łańcucha rozrządu i nie opowiadajcie bajek o hamowni. Każdy tuner powie wam, że ta namiastka działająca w obrębie TYLKO wałka ssącego swoim działaniem zmniejsza wydajność silnika - zamiast, jak w prawdziwym VVT - zwiększać. To jest ekologia i nic więcej... I jeszcze na marginesie do kolegi lejącego rzewne, ekologiczne łzy nt dbałości o jakość spalin. Informuję, że TAK, po odpięciu wtyczki fazatora, spaliny w okresie rozgrzewania silnika będą zawierały więcej CO2 jak również, w scenariuszu, kiedy na autostradzie po kilku minutach jazdy ze stałą prędkością i momentem, nie nastąpi... lekkie obcięcie mocy przez ECU. Nie nastąpi również w tej sytuacji w związku z tym obcięcie emisji spalin. Jednak. Ponieważ, sam świadomie wywaliłem Kat i zainstalowałem downpipe. Ponieważ, mój silnik został wystrojony przez profesjonalnego tunnera z użyciem sondy szerokopasmowej (AFR) i na koniec, ponieważ ostatnie badanie w stacji kontroli technicznej nie wzbudziło żadnych emocji u testera, jakoś nie obchodzą mnie rozważania co sobie pomyślą Niemcy o moim samochodzie.

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Czy tu słychać napinacz?https://youtu.be/0yB9wuO_0BQ

Tak może przez 1 sek ja bym tego nie ruszał silnik zimny czy ciepły? Ja mam u siebie obecnie tak ze przy 2 tys/obr grzechotanie jest cały czas ustaje przy 3tys/obr i teraz juz sam nie wiem co mam wkładać nowy zamiennik czy ori używkę bo napewno tego ori chinola nie kupie juz raz miałem i bujałem sie z tym 3 miechy po ostrych sporach ze sprzedającym oddał kasę

Opublikowano

Silnik zimny auto stało kilka dni

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Silnik zimny auto stało kilka dni

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

To nie nie ruszaj nie jeden by chciał żeby tak chodziło

Opublikowano

Ok dzięki będę się martwić jak na ciepłym silniku będzie słychać

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ok dzięki będę się martwić jak na ciepłym silniku będzie słychać

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

O!!! i to jest prawidłowe podejście. Olać, nie wpuszczać się w durne koszty. Jak będzie hałasować na ciepłym a nie tylko prez 2 - 3 sekundy na zimnym , wtedy się można zaczynać martwić i szukać funduszy...

Opublikowano

Mi tez rano 1 sekunde grzechocze ,narazie olal,ale miche na dniach spuszcze

Opublikowano

Panowie jaki napinacz z zamiennika polecacie ??

Opublikowano

Panowie jaki napinacz z zamiennika polecacie ??

U mnie mechanik mówi, że montuje SWAGa i problemów nigdy nie miał... tutaj na forumie różne opinie krążą.

Sam powoli zaczynam się skłaniać ku napinaczowi bez fazatora, ale na szczęście (odpukać) nie mam konieczności wymiany tego.

Opublikowano

Panowie jaki napinacz z zamiennika polecacie ??

U mnie mechanik mówi, że montuje SWAGa i problemów nigdy nie miał... tutaj na forumie różne opinie krążą.

Sam powoli zaczynam się skłaniać ku napinaczowi bez fazatora, ale na szczęście (odpukać) nie mam konieczności wymiany tego.

A jaki obecnie masz u siebie ?? i Jaka cena

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...