Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, jolley napisał:

Kolego @Wylye akurat plusów nie żałowałem :D

Jeżeli Ty czy czy Twój kolega pomyśleliście, że napisałem tak, bo "potrzebne" mi są do czegoś OSOBIŚCIE wasze plusy to po pierwsze - nie znam was z korespondencji technicznej na forum, w każdym razie sobie was nie przypominam... Jeżeli tak napisałem to chodziło o kurtuazję wobec tych, którzy poświecili swój czas na rozwiązywanie Waszych kłopotów technicznych. Pisząc tak nie myślałem więc wcale o swoich pkt reputacji. Tu gdzie mieszkam od kilkunastu lat - takie uwagi są jak najbardziej a`propos na forach tematycznych. 

Edytowane przez Wylye
  • Pomoc techniczna 1
  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Moj lancuch od kilku miesięcy slychac po uruchmieniu jakies 30 sekund, po przegazowaniu na luzie jak schodzi z obrotow oraz w trakcie  jazdy jak zdejme noge z gazu przy jakis 2200 obr/min. Poniewaz mam silnik awt wiec koszt napinacza plus lancuch plus robocizna wyniosl by ponad 3 tys. Zl wiec postanowilem dalej jezdzic. Ale trafilem na Wasze forum i poprzeczytaniu wszystkich 53 stron tego watku postanowilem kupic napinacz bez tego czujnika elektr. Troche pojezdzilem po odpieciu tego czujnika, nie zauwazylem roznicy w jezdzie i zakupilem zestaw swaga za ok 600 zl. Jednak wymiana nic nie dala. Chrobotanie lancucha slychac dokladnie tak samo. Mechanik powiedzial przed  wymiana ze to napewno slychac napinacz a teraz to juz sam nie wie co to moze byc. Czy to msci sie ze szkoda mi było dolozyc do oryginału czy to moze byc cos innego? Silnik ma przebieg ok 260 tys, poprzedni napinacz byl jeszcze oryginalny z dosc zuzytymi slizgami. Nowy napinacz kupiony przez duzy sklep internetowy z czesciami auto. Czy mial ktos taki przypadek? Prosze o pomoc. 

Edytowane przez Alan77
Opublikowano

Ja swojego napinacZa nie ruszałem, bo było słychać brzęczenie tylko przy odpalaniu ok sekundę. Na ciepłym silniku cisza. Wymieniłem łańcuch na ori aso i brzęczy identycznie. Temat więc odpuściłem.

U siebie zmierz ciśnienie oleju

Opublikowano

Zapomnialem dodac ze oczywiscie wczesniej wymienilem pompe oleju i czyszczony byl smok i silnik z syfow. Takze z tej strony wszystko jest ok. Wszyscy pisza ze kilka sekund brzeczenia jest ok. Jednak u mnie jest dluzej no i slysze tez w czasie jazdy. W zime mi nie przeszkadza bo nic nie slysze? ale w lecie jak jade przy otwartym oknie denerwuje mnie to na maxa. poza tym z auta i silnika jestem zadowolony. 

Opublikowano

Wymieniłeś sam napinacz a co z łańcuchem ?

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście lancuch też, caly komplet swaga z uszczelkami ?

Edytowane przez Alan77
Opublikowano

W tym awt to może słychać łańcuszek ale od napędu pompy oleju? W awt to często się zdarza 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Alan77 napisał:

Moj lancuch od kilku miesięcy slychac po uruchmieniu jakies 30 sekund, po przegazowaniu na luzie jak schodzi z obrotow oraz w trakcie  jazdy jak zdejme noge z gazu przy jakis 2200 obr/min. Poniewaz mam silnik awt wiec koszt napinacza plus lancuch plus robocizna wyniosl by ponad 3 tys. Zl wiec postanowilem dalej jezdzic. Ale trafilem na Wasze forum i poprzeczytaniu wszystkich 53 stron tego watku postanowilem kupic napinacz bez tego czujnika elektr. Troche pojezdzilem po odpieciu tego czujnika, nie zauwazylem roznicy w jezdzie i zakupilem zestaw swaga za ok 600 zl. Jednak wymiana nic nie dala. Chrobotanie lancucha slychac dokladnie tak samo. Mechanik powiedzial przed  wymiana ze to napewno slychac napinacz a teraz to juz sam nie wie co to moze byc. Czy to msci sie ze szkoda mi było dolozyc do oryginału czy to moze byc cos innego? Silnik ma przebieg ok 260 tys, poprzedni napinacz byl jeszcze oryginalny z dosc zuzytymi slizgami. Nowy napinacz kupiony przez duzy sklep internetowy z czesciami auto. Czy mial ktos taki przypadek? Prosze o pomoc. 

 

A jesteś pewien, że to hałasuje łańcuch (o ile wymieniłeś go razem z napinaczem) Widziałem przypadki że ludzie mylili hałas od hydropopychaczy z łańcuchem. Poważnie!

@krzysiekml A przepraszam czym różni się napęd pompy w AWT w stosunku do pozostałych silników z całej rodziny 1.8 ? bo może o czymś nie wiem...

@Alan77Twoje rozterki "czy dobrze zrobiłeś" montując zwykły napinacz są bezzasadne. Po pierwsze ta "solucja" jest wypróbowana i "objechana" przez sporą już grupę użytkowników - włącznie ze mną. Po wtóre to nie ma nic do rzeczy na opisywane przez Ciebie objawy 

Edytowane przez Wylye
korekta
Opublikowano (edytowane)

Wymienilem caly komplet: lancuch, napinacz i uszczelki nawet jakies byly-caly komplet swag. Wczesniej dwoch roznych mechanikow mowilo ze to odgłosy napinacza, wertujac fora sam bylem zreszta przekonany ze to pewnie ten napinacz lancucha walkow. Nigdzie nie wyczytalem wczesniej o lancuchu od napedu pompy oleju - wymienialem ja jakiś rok temu ale czy lancuch od niej byl wymieniany tego nie wiem... A moje rozterki wynikaly z tego ze moze lepiej bylo dolozyc ze 300zl do oryginalnego zestawu z aso... 

Edytowane przez Alan77
Opublikowano

A sprawdzałeś ciśnienie oleju ? 

Opublikowano (edytowane)

No wlasnie ostatnio nie sprawdzałem cisnienia oleju. Bylo mierzone przed wymiana pompy oleju-podobno bylo ok ale i tak zdecydowalem o czyszczeniu smoka a mechanik wymienil pompe... ? Wczesniej przy jezdzie z duza predkoscia zaswiecala sie kontrolka oleju-po wymianie pompy jest spokoj. Założyłem ze skoro wymieniona jest pompa oleju i przeczyszczony smok to cisnienie powinno byc ok. 

Edytowane przez Alan77
Opublikowano (edytowane)

Cisnienie oleju podstawa! Może nawet Twój stary napinacz mógł być dobrym. A niedomagało ciśnienie oleju. Tak jak napisał soul87. Do sprawdzenia ciśnionko.

18 minut temu, soul87 napisał:

A sprawdzałeś ciśnienie oleju ?

Edytowane przez erka
Poprawa cytatu
Opublikowano
5 godzin temu, Wylye napisał:

 

A jesteś pewien, że to hałasuje łańcuch (o ile wymieniłeś go razem z napinaczem) Widziałem przypadki że ludzie mylili hałas od hydropopychaczy z łańcuchem. Poważnie!

@krzysiekml A przepraszam czym różni się napęd pompy w AWT w stosunku do pozostałych silników z całej rodziny 1.8 ? bo może o czymś nie wiem...

@Alan77Twoje rozterki "czy dobrze zrobiłeś" montując zwykły napinacz są bezzasadne. Po pierwsze ta "solucja" jest wypróbowana i "objechana" przez sporą już grupę użytkowników - włącznie ze mną. Po wtóre to nie ma nic do rzeczy na opisywane przez Ciebie objawy 

Powaga te pytanie czy żart? 

Opublikowano

To z tej młodszej rodziny od awt w zwyz czego nie mają starsze 1.8t

IMG_20180912_174151.jpg

Opublikowano
6 godzin temu, krzysiekml napisał:

Powaga te pytanie czy żart? 

Nie no zwykle tu żartujemy - nie wiedziałeś? No i wg ciebie to jest clue sprawy na tej fotce? :)

Opublikowano

ta fotka nie dla ciebie bo ty wszystko wiesz jak wiesz tylko dla Alan77 bo jak napisał nie wiedział,że takie coś jest

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.09.2018 o 23:15, krzysiekml napisał:

ta fotka nie dla ciebie bo ty wszystko wiesz jak wiesz tylko dla Alan77 bo jak napisał nie wiedział,że takie coś jest

No i jak to się ma do silnika AWT? (w przypadku Alana77 rp 2001)  System napędu łańcucha POMPY który pokazałeś na fotce w tych silnikach występuje od 1994 rp

LINK do napinacza łańcucha pompy  - proszę przewinąć i obejrzeć jaką gamę silników obejmuje w jakich latach produkcji

TY zaś piszesz wcześniej co następuje:

W dniu 12.09.2018 o 10:59, krzysiekml napisał:

W tym awt to może słychać łańcuszek ale od napędu pompy oleju? W awt to często się zdarza 

Z tego zdania można wysunąć wniosek, dwa wnioski:

1) iż AWT obciążony jest jakimś wyimaginowanym błędem

2) że AWT różni się konstrukcyjnie pod względem napędu pompy olejowej

- Zgodnie z tym co wiem i pokazuję w linku wyżej - tak nie jest.

Wiem, że bywam często (nadto) bezpośredni w ripostach. Potrafię jednak przyznawać się do błędów (pamiętam że kiedyś po Twojej wcześniejszej ripoście, dotyczącej kwestii MINUSA LuB PLUSA w kanale 93, po analizie przyznałem Ci rację i chyba nawet przeprosiłem czytelnikow...)

Czy ty możesz przemyśleć swój wpis o "niższości/wadliwości" akurat AWT ws inne silniki w aspekcie napędu pomy?

(Przepraszać nie musisz za swoją impertynencję ie. "wiesz wszystko". Otóż nie wiem "wszystkiego" wiem że mało wiem...Jednak zanim coś napiszę, staram się sprawdzić to na kilka sposobów często empirycznie) 

Pozdrawiam

Edytowane przez Wylye
korekta stylistyczna
Opublikowano (edytowane)

Cześć. Co prawda mam silnik 2.8 30v ale problem napinaczy jest ten sam. Czytałem dużo na temat zamienników i wychodzi na to, że to jedna wielka lipa. Moje napinacze niby działają ale: mam terkotke z głowic ok 1s po dłuższym postoju, po zwaleniu pokryw napinacze dają się wcisnąć jedną ręką wydając z siebie dźwięki typu siorbanie i syczenie, ślizgi mają wytarcia na ok 0,3-0,5mm. Ori napinacze wyjdą ponad 5tyś więc odpada. Znalazłem firmę "Mehenker" która regeneruje takie rzeczy. Krzyknęli 500zł od sztuki za pełną regeneracje + 2 lata gwary. Ślizgi dorabiają sami z jakiegoś wzmacnianego tworzywa bo te dostępne w sprzedaży starczają podobno na maks 20tyś km. Co o tym sądzicie? Chłopaki z for BMW polecają (regenerują u nich vanosy itp). Podobno działa to latami. Pytałem w różnych zaprzyjaźnionych sklepach i generalnie polecają mi regeneracje bo na zamienniki mają dużo prób reklamacji. "Prób" bo oczywiście 90% z nich nie jest uznawana:)

Edytowane przez Randor
Opublikowano

Nie wrzucałbym wszystkich zamienników do jednego worka jako "shit". Może lepiej zrobić zabieg taki jak w 1.8t i założyć zwykłe napinacze bez fazatorów, a następnie wyłączyć w ecu powiadomienie o błędzie - o ile tak można w tych silnikach.

Nie słyszałem, żeby ktoś jeździł na regenerowanych napinaczach ale kiedyś mi się przewinęło jak jakiś rosyjski obywatel dokonywał reanimacji tego badziewia. Zużycie ślizgów masz raczej normalne, jak zapewne na spory już przebieg, a sekundowe terkotanie to nie dramat. Chyba, że masz jeszcze inne objawy?

Opublikowano (edytowane)

Innych objawów brak. Może poza tym, że jeden napinacz wstaje do 21 stopni a drugi do 22. Chyba, że tak działa korekcja z powodu nieidealnego ustawienia rozrządu (jest -4/0). Wrzucam logi może ktoś chciałby poświęcić minutę. Najbardziej martwią mnie te dźwięki przy ich wciskaniu, filmik (auto stało od ponad 2h bez oleju, byłem w trakcie wymiany):

Statyczne:

http://log.malonetuning.com/chart/237628#H8KLCADCsMKKwqJbAgNtwo5LDsKDMAxEw6%2FDosO1RCItw73CnSXDiiJtLMKIBAQZwoNoT18KEmLDkcKlw71mwp7DrRwJwrd5YhPCg8KGwoHClWBhPRzCvXLDu0wdwptKw7LDmA%2FChGJbNlnDksKHwpcRVHHDhxLClGkjw53DhMKiRsKzwplNwpjDk8KvwrF1w6oUD8O2AmfCqMKMw7zCj1x3EmI0w69dQ8KSwqpaw5czS8OyAFzCsXx7w4MJJS7CuMOjw6FBdsKNwoVRw7PDkDdpw5XDmsOSw7svwqFvwqRAw6gAAAA%3D

Dynamiczne:

https://log.malonetuning.com/chart/237626#H8KLCADDi8KKwqJbAgNtwo5LDsKDMAxEw6%2FDosO1RCItw73CnSXDiiJtLMKIBAQZwoNoT18KEmLDkcKlw71mwp7DrRwJwrd5YhPCg8KGwoHClWBhPRzCvXLDu0wdwptKw7LDmA%2FChGJbNlnDksKHwpcRVHHDhxLClGkjw53DhMKiRsKzwplNwpjDk8KvwrF1w6oUD8O2AmfCqMKMw7zCj1x3EmI0w69dQ8KSwqpaw5czS8OyAFzCsXx7w4MJJS7CuMOjw6FBdsKNwoVRw7PDkDdpw5XDmsOSw7svwqFvwqRAw6gAAAA%3D

Na wiosnę wyjeżdżam do Norwegii, nie chce żeby mi się tam to całkiem rozpadło:)

Edytowane przez Randor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...