Wylye Opublikowano 20 Września 2018 Opublikowano 20 Września 2018 (edytowane) @przem8 Link do "prac" tego rosyjskiego obywatela i jej wyniki podałem chyba zimą ub roku w tym topiku. Z pewnością, to opracowanie budzi respekt przed uporem i dociekliwością autora... Odpowiedź na pytania natomiast czy "to ma sens" i czy stosowanie tego napinacza jest... obowiązkowe zostawiam wiernym czytelnikom tematu. (Parafrazując Kpt Wagnera "Co zaś się tyczy tegoż obowiązku, to mój stosunek do tego obowiązku jest moją osobistą i prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich komentarzy przypisów, suplementów i gloss. ) Odnośnie zaś pomysłu montażu "zwykłych" napinaczy w silniku kolegi @Randor to poprzedziłbym takie działanie najpierw tygodniowym testem jazdy z odpiętymi wtyczkami. Przyglądałbym się momentowi/mocy - osiągom auta i zużyciu paliwa... Bo w przypadku silnika 1.8 wielu ludzi (łącznie ze mną) tak zrobiło zanim wycięliśmy ten "wrzód" z silnika - zastępując go zwykłym napinaczem . Jak ta solucja będzie się miała do silnika 2.8 to - trzeba by poeksperymentować... Nie mam "pod ręką" tej jednostki. Z "piątej" strony jednak, jeżeli problem stanowi jedynie to 1 sekundowe grzechotanie - to tak do końca nie rozumiem "po się z tym kopać" wg mnie z logów wynika jedno: - wartość graniczna rozjechania rozrządu nie została przekroczona wprawdzie jest różnica pomiędzy "bankami" ale też nie przekracza 5 cf. W logach dynamicznych widać że napinacz reaguje zgodnie z założeniem tej "gangreny" max moc/moment, ale może niech wypowie się jeszcze ktoś innym - bo zaraz będzie że ja "wiem wszystko" a przecież tak nie jest. Pozdro Edytowane 20 Września 2018 przez Wylye korekta styl
Randor Opublikowano 20 Września 2018 Opublikowano 20 Września 2018 A jak ma się do tego wszystkiego dźwięk przy wciskaniu napinacza? Na jednym on występuje a na drugim nie. Nie wiem czy to nie wróży czegoś złego.
Wylye Opublikowano 20 Września 2018 Opublikowano 20 Września 2018 4 godziny temu, Randor napisał: A jak ma się do tego wszystkiego dźwięk przy wciskaniu napinacza? Na jednym on występuje a na drugim nie. Nie wiem czy to nie wróży czegoś złego. No tak się ma "z grubsza" jak poprawnie działający napinacz do takiego, który już trochę jest "zmęczony"... Statycznie (kiedy silnik nie pracuje) i jest brak szczelności w systemach obiegu oleju napinacza (są tam zasadniczo dwa obiegi) może powodować takie "rzeczy" Jednak po podaniu ciśnienia prze pompę systemy zaczynają pracować (bo pompa ma w stosunku do tych nieszczelności ogromną nadwyżkę) w zależności od tego co nakaże im ECU w trybie binarnym (zero - jedynkowym, czyli "podnieś płozę - opuść płozę) i wszystko "wraca do normy" po około 1 do 3 sekund. Oczywiście nie zrozum tego na zasadzie "nie przejmować się"... Praktyka jednk pokazuje że taki napinacz do czasu aż przestanie spełniać swoją podstawową funkcję - napięcia łańcucha będzie pracował jeszcze "dłuugo" Ile, nie ma "mądrego" który Ci to określi. Na pytanie, więc czy "da radę objechać Norwegię" - nie można autorytatywnie odpowiedzieć. Jednak, jeżeli jedynym mankamentem (wg Ciebie) jest to 1 sekundowe grzechotanie jeździłbym tym bez stresu tak sądzę, że ok 50tkm... 1
Randor Opublikowano 21 Września 2018 Opublikowano 21 Września 2018 Dziękuje za odpowiedź. Czy możesz mi jeszcze napisać co dokładnie dzieje się w chwili tej sekundowej terkotki? Na tej podstawie zadecyduje czy to robić czy zostawić.
Wylye Opublikowano 21 Września 2018 Opublikowano 21 Września 2018 (edytowane) 12 godzin temu, Randor napisał: Dziękuje za odpowiedź. Czy możesz mi jeszcze napisać co dokładnie dzieje się w chwili tej sekundowej terkotki? Na tej podstawie zadecyduje czy to robić czy zostawić. Wg TSB (Trouble shooting bulletin dla serwisów) AUDI - które przytaczałem tu kilkakrotnie na przestrzeni ostatnich chyba 3 lat - jest to czas potrzebny do aktywacji napinacza. W fabrycznie nowych systemach pracujących w luzach montażowych, zjawisko to może nie występować. Napinacz (e) pozostaje aktywny nawet przez wiele godzin po unieruchomieniu silnika. W miarę jednak eksploatacji, pomimo zastosowania różnych tricków (jak np zaworek typu "check" w obudowie filtra oraz zaworek w samym filtrze - wbudowany przez producenta filtra oleju) po pewnym przebiegu, nawet po unieruchomieniu silnika i jego ponownym starcie po kilku minutach - dochodzi do spadku ciśnienia oleju w systemie napinacza. Powoduje to kilkusekundową zwłokę w aktywacji systemu. Łańcuch (y) w tym czasie pozostaje (ą) nienapięte. Powodując owe grzechotanie aż do momentu uzupełnienia ciśnienia. Terkotanie to fazowy ruch (góra dół) płozy (płóz w Twoim przypadku bo masz ich 2 x 2) Ponieważ, w początkach "ery" tej konstrukcji koncern VAG napotkał lawinę skonsternowanych "grzechotem" użytkowników - dokonano analizy problemu. Gwarancyjne wymiany napinaczy b często nie rozwiązywały tego zjawiska. Ustalono więc pewną normę postępowań (wyżej wzmiankowany TSB) i "orzeczono" iż: Cytat W przypadku kilkusekundowego (do 3 sekund) hałasu pochodzącego z łańcucha, wymiana napinacza nie daje gwarancji ustąpienia tego zjawiska i nie należy dla tej przyczyny wymieniać napinacza. Jest to czas niezbędny do aktywacji systemu. Audizine zaleca sprawdzenie ciśnienia oleju, ewentualnie czyszczenie magistrali olejowej na wypadek "cloggingu" wymianę oleju nie rzadziej niż 10tkm (zaleca się w tych silnikach nawet co max 8tkm) stosowanie oleju zgodnego z "akceptacją OEM" (dla silnika 1.8t wg OEM to VW 502 00 i zawsze olej dobieramy nie na zasadzie marki producenta i tam dodatków sratków tylko własnie na podstawie tej akceptacji) oraz stosowanie "dużych" filtrów MAN lub Knecht Edytowane 21 Września 2018 przez Wylye 1
Randor Opublikowano 21 Września 2018 Opublikowano 21 Września 2018 (edytowane) Napisze jak było. Auto zostało kupione miesiąc temu. Jeździło na motulu 10w40 6100 i filtrze z filtrona. Na tym setupie nie było żadnej terkotki. Zrobiłem płukankę liqui moly pro, zalałem olej LM synthoil 5w40 (czyli bdb) i założyłem filtr mann w930/21. Po tej akcji zaczęła się terkotka ale za to motor nabrał kultury, klawiatura ucichła praktycznie do zera. Po odpaleniu na zimno silnik chodzi lepiej niż po rozgrzaniu na motulu (bez porównania). Następnie po ok 2tyś km zwaliłem miskę do wymiany pompy oleju (ori kupiona za praktycznie 1/2 ceny ASO) ale temat odpuściłem bo zauważyłem na bloku od wewnątrz dużo dość luźnego nagaru i zrobiło mi się szkoda nowej pompy. Złożyłem to wszystko a teraz zastanawiam się co dalej. Edytowane 21 Września 2018 przez Randor
jolley Opublikowano 21 Września 2018 Opublikowano 21 Września 2018 @Randor u mnie był taki sam przypadek, tyle że w 1.8T. Kupiłem prywatnie od Szwajcara, jeździł na castrolu 5w40. Pojeździłem po sprowadzeniu chwilę (ok. 2kkm) i cisza byla przy każdym odpaleniu (w dodatku była to zima) co mnie bardzo cieszyło. Po wymianie oleju na Valvoline i plukance zaczęło się poranne brzęczenie. Po pół roku wymieniłem sam łańcuchu na ori z aso i brzęczy wciąż ok sekundę. Ale szczerze, mam już to w d*pie, bo skoro łańcuch nowy a napinacz ok, to tematu nie ruszam
Piotrek488 Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Witam wszystkich, Przeczytałem kilkadziesiąt stron tego wątku jednak nurtuje mnie jedno pytanie, czy komuś udało się uszczelnić cieknącą cewkę z wtyczki?, lub czy ktoś dokładnie zlokalizował wyciek? Np czy jest on z pomiędzy pinów a plastiku? Wymieniłem ten nieszczęsny napinacz na SWAGA i po 2 latach kiedy już wygasła gwarancja zaczął cieknąć i to dość mocno. Ze starego napinacza przekładałem cewkę jednak pojawia się check. Teraz zastanawiam się nad zakupem nowego napinacza i przełożeniu cewki ponieważ jej samej nigdzie nie mogę zdobyć. SWAGA nie polecam.
Wylye Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 (edytowane) W dniu 23.10.2018 o 11:01, Piotrek488 napisał: Witam wszystkich, Przeczytałem kilkadziesiąt stron tego wątku jednak nurtuje mnie jedno pytanie, czy komuś udało się uszczelnić cieknącą cewkę z wtyczki?, lub czy ktoś dokładnie zlokalizował wyciek? Np czy jest on z pomiędzy pinów a plastiku? Wymieniłem ten nieszczęsny napinacz na SWAGA i po 2 latach kiedy już wygasła gwarancja zaczął cieknąć i to dość mocno. Ze starego napinacza przekładałem cewkę jednak pojawia się check. Teraz zastanawiam się nad zakupem nowego napinacza i przełożeniu cewki ponieważ jej samej nigdzie nie mogę zdobyć. SWAGA nie polecam. Jak świeci chceck na 100% nie ma z tym nic wsp rodzaj zastosowanej cewki - jest albo sprawna albo nie. (ksiązkowo na pinach ma być od 8 do 18 ohm jak jest inaczej - do wymiany. procedurę sprawdzania opisałem tu. Kupić możesz używkę np tę https://allegro.pl/kategoria/rozrzad-kompletne-rozrzady-50844?string=058109088&order=m&bmatch=baseline-cl-pn-aut-1-1-1017 Ale skoro wymieniłeś sam solenoid i zaświecił się chceck - warto zrobić basic settings - pogrzeb gdzieś tam w tym wcześniejszym linku - opisywałem jak to zrobić jakimś VAGO-podobnym interfejsem. Pozdro Edytowane 27 Października 2018 przez Wylye
jozek726 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 https://allegro.pl/nowy-oryginalny-napinacz-058109088h-1-8-1-8t-20v-i6784740098.html myślicie że to na pewno oryginał i warto kupić ? albo cały zestaw tu : https://allegro.pl/zestaw-napinacz-lancuch-uszczelki-audi-vw-1-8t-ory-i6784740115.html co myślicie ?
przem8 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 1 minutę temu, jozek726 napisał: co myślicie ? Tak, to są ori podróbki z chin. Myślisz, że ori napinacz, który kosztuje ponad 2 koła ktoś sprzeda za ułamek ceny?
jozek726 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 wiec jaka najlepsza wersja jak okażę się że napinacz do wymiany ? ?
przem8 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 Wystarczy przejrzeć kilka stron wątku. Wg mnie temat jest już wyczerpany w 100% i nie ma co powtarzać w kółko tego samego. 1
jozek726 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 1 minutę temu, przem8 napisał: Wystarczy przejrzeć kilka stron wątku. Wg mnie temat jest już wyczerpany w 100% i nie ma co powtarzać w kółko tego samego. dzięki za MEGA pomoc !
przem8 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 1 godzinę temu, jozek726 napisał: dzięki za MEGA pomoc ! Masz trzy opcje: 1. Kupić ori w aso (jak Cię stać i nie masz w co ładować kasy) 2. Założyć taki napinacz bez wtyczki (kilkukrotnie tańszy) i u tunera wyłączyć powiadomienie o błędzie 3. Kupić zamiennik ale unikałbym tych tanich "oryginalnych" z allegro. Zamienniki polecane to fai, febi, swag (ostatnio było kilka postów z problemami cieknącej wtyczki), vaico. Najlepiej napisać posta i czekać na odpowiedź, bo po co zadać sobie choć odrobinę wysiłku, samemu znaleźć odpowiedź "przewałkowanego" już problemu. 2
austin225 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 Mam pytanko czy źle działający napinacz lub bardzo rozciągnięty łańcuch oprócz grzechotania po odpaleniu (wywalania błędu o złej synchronizacji) będzie miał jakieś oznaki w pracy silnika? słyszałem że czasem jest tak że napinacz cyka a błędu nie wali auto może być słabsze (mniej czułe na pedał gazu) ale czy są jeszcze jakieś objawy podczas jazdy, przyspieszania? ktoś się z takimi spotkał, lub doświadczył u siebie?
Wylye Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 Godzinę temu, austin225 napisał: Mam pytanko czy źle działający napinacz lub bardzo rozciągnięty łańcuch oprócz grzechotania po odpaleniu (wywalania błędu o złej synchronizacji) będzie miał jakieś oznaki w pracy silnika? słyszałem że czasem jest tak że napinacz cyka a błędu nie wali auto może być słabsze (mniej czułe na pedał gazu) ale czy są jeszcze jakieś objawy podczas jazdy, przyspieszania? ktoś się z takimi spotkał, lub doświadczył u siebie? Zdecydowanie przekroczenie progu dopuszczalnej asynchronizacji (np poprzez rozciągnięcie łańcucha) będzie miało negatywny wpływ na moc i moment silnika. Nie badamy tego jednak "nogą" - choć efekty a raczej skutki tej dewiacji (asynchronizacji) - jak zwał tak zwał bedą odczuwalne - tylko w kanale 93 VAG
austin225 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 Rozumiem że jeżeli przekroczymy dopuszczalny próg asynchornizacji to czujnik to powinien wyłapać że jest za duży odchył i walić błędem do ECU a jeżeli nie ma żadnych błędów ? to wszystko jest ok ?
Piotrek488 Opublikowano 29 Października 2018 Opublikowano 29 Października 2018 W dniu 27.10.2018 o 17:58, Wylye napisał: Jak świeci chceck na 100% nie ma z tym nic wsp rodzaj zastosowanej cewki - jest albo sprawna albo nie. (ksiązkowo na pinach ma być od 8 do 18 ohm jak jest inaczej - do wymiany. procedurę sprawdzania opisałem tu. Kupić możesz używkę np tę https://allegro.pl/kategoria/rozrzad-kompletne-rozrzady-50844?string=058109088&order=m&bmatch=baseline-cl-pn-aut-1-1-1017 Ale skoro wymieniłeś sam solenoid i zaświecił się chceck - warto zrobić basic settings - pogrzeb gdzieś tam w tym wcześniejszym linku - opisywałem jak to zrobić jakimś VAGO-podobnym interfejsem. Pozdro Wszystko sprawdziłem według twojego opisu przed napisaniem na forum ( zapomniałem o tym napisać). Stara cewka ma 14ohm i próbowałem twoich metod jednak check świeci cały czas. Przeszukałem alledrogo i trafiłem na nową cewkę 180PLN jednak sprawdziłem na stronie ich sklepu internetowego i tam o dziwo koszt 60PLN, natychmiast zamówiłem. Po otrzymaniu części i jej montażu wszystko wyglądało, ok jednak po 20km zaświecił check. Wtedy wykonałem twoją procedure i trzeci dzień jest spokój. Zobaczymy jak długo. Z rana ok 1sec słychać grzechotanie ale myślę, że nie będę narazie tego rozbierał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się