Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycie i buczenie przy skręcaniu w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A wymieniłeś przewód powrotny z maglownicy? Ja miałem zregenerowaną przekładnie, nowy przewód powrotny z magla do chłodniczki oleju wspomagania, nowy przewód wychodzący z chłodniczki do zbiorniczka i zostało samo wycie pompy, które swoja drogą cichnie przy dodaniu gazu, czyli przy małym ciśnieniu ma za małą wydajność po prostu. Skoro u Ciebie jest od dołu słyszalne, nie spod maski to to może być tylko ten przewód. Niestety tani nie jest a najgorzej jak okaże sie, że to nic nie pomoże..

Opublikowano

Przewodu nie wymieniałem. Zastanawiam się, bo to kolejne koszta. Będę musiał wjechać na kanał i dokładniej sprawdzić to miejsce wycia.

Opublikowano

Na allegro jest trochę tych węży o numerze 8E1422893, ale różnią się końcówką. Do mojego ma być 8E1422893DF, czy mam szukać właśnie takiego, czy może być np. z TDI? Szukam używki.

Opublikowano

Musi być od 1.8t albo 2.0alt. Od tdi i tfsi się nie nadaje.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
22 godziny temu, Jack0 napisał:

Na allegro jest trochę tych węży o numerze 8E1422893, ale różnią się końcówką. Do mojego ma być 8E1422893DF, czy mam szukać właśnie takiego, czy może być np. z TDI? Szukam używki.

No to po cienkiej linii stąpasz, bardzo duże ryzyko kupna wadliwej sztuki. Pomimo iż może nie cieknąć, to może nie mieć specjalnej sprężyny w środku i nadal będzie wycie.

Opublikowano
10 minut temu, Langista napisał:

No to po cienkiej linii stąpasz, bardzo duże ryzyko kupna wadliwej sztuki. Pomimo iż może nie cieknąć, to może nie mieć specjalnej sprężyny w środku i nadal będzie wycie.

Tak, wiem. Co zalecasz? Nowy wąż kosztuje sporo, bo 540zł https://www.czesciauto24.pl/metzger/8003088 

a te inne nówki po 140 na allegro to najpewniej z alliexpress.

Opublikowano

No niestety pewność masz tylko przy nowym.

Opublikowano (edytowane)

Problem buczenia podczas skręcania rozwiązany (patrz moje poprzednie posty)!

Postanowiłem kupić używany wąż hydrauliczny, akurat trafił się z ALT, symbol 8E1422893K, za 100zł. Kupiłem też nowy zawór 8E0422529 (nim przykręcony jest wąż hydrauliczny, który idzie do pompy) + podkładki.

Zawór ten ma w sobie kulkę i sprężynkę.

Robiłem praktycznie jak na poniższym filmie. Z tą różnicą że nie odkręcałem końcówki, a jedynie skręciłem koło, już nie pamiętam w którą stronę, aby ułatwić i tak tragiczny dostęp.

Zalecam poluzować śrubę (22mm) obok tej, którą będziemy wykręcać (19mm). Wkręcony jest w nią inny przewód, który może przeszkadzać podczas pracy.

https://www.youtube.com/watch?v=3AWy2gbLKcY

Zorganizowałem sobie kilka kluczy 19 do zaworu i żaden nie podpasował. Musiałem pożyczyć taki oczkowo-gięty i jakoś dało radę. Jak wpiszecie w goggle to zobaczycie o jaki chodzi.

Teraz kierownica pracuje idealnie, nic nie słychać, nawet kiedy skręcę do końca w lewo lub w prawo, nie słychać takiego chrobotania jak wcześniej.

Niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy problemem był sam przewód, czy zaworek. Nie miałem ochoty na testy najpierw zaworek, a później wąż. Jednak trochę z tym roboty. Poza tym miałem tylko 1 butelkę oryginalnego płynu wspomagania. Dużo go nie weszło, bo pompa była już zalana.

 

Zawór + 2 małe podkładki, 2 większe idą do śruby drążonej na pompie wspomagania.

DSC_20200519_134002_726.jpg

Plastikowa osłona na śrubkę 10mm i 2 klipsy po lewej. Przewód z trytytką ciągniemy do siebie (klips)

.DSC_20200519_141513_638.jpg

Śrubę po lewej luzujemy, a ta z prawej to nasz zawór, do wymiany.

DSC_20200519_143323_363.jpg

Tutaj widać jak słaby jest dostęp (zawór z lewej przed wkręceniem)

DSC_20200519_171912_739.jpg

Edytowane przez Jack0
Opublikowano

Chylę czoła za złożenie tego bez zdejmowania koła, dla mnie tam była tragedia z kolumną i miałem ochotę ją wyszarpać dla tej operacji :D Sam zaworek na pewno nic nie zmienił, musiał wąż uciszyć to wycie bo w nim tez jest taka jakby sprężynka, możliwe że z czasem się zapycha i utrudnia przepływ płynu, przez co pompa musi ciężej pracować i zaczyna wyć. Ja musiałbym jeszcze pompę na oryginalną wymienić (podziękuje wydatkowi 1500 zł) aby buczenia sie pozbyć, bo magiel po regeneracji, wąż wymieniony na nowy z aso wraz z zaworkiem, przewód do chłodniczki oleju jak i zbiorniczek też nowy z aso, także pozostaje tylko pompa.. Jak ta padnie, a jak na razie działa bardzo dobrze, tylko buczy, to zastanowię się nad nowa z aso lub może regeneracją tej.

Opublikowano

Koło ściągałem i skręciłem kierownicę. Inaczej się nie da. Chodziło mi o to, że nie odkręcałem tego drążka maglownicy, jak na filmie. 

Ogólnie przód postawiem na drewnianych klockach, aby ułatwić sobie kręcenie kierownicą w celu odpowietrzenia układu. 

Fakt, można dostać szału przy tym. 

Pompę mam nową skv, póki co jest ok.

Opublikowano

No właśnie też mam skv i wyje, o połowę ciszej jak zajechania Ori ale jednak wyje..

Opublikowano (edytowane)

Długo ją masz? 

Edytowane przez Jack0
Opublikowano

Wyła i tak od samego początku, a mam ją z rok może..

Opublikowano

Witajcie ja mam taki problem że przy skręcaniu np na rondzie lub przy manewrowaniu na parkingu przy Biedronce to czuje na kierownicy takie jakby zgrzytanie nie jednostajne takie że raz zgrzytnie raz nie. Nie mam taiego wycia konkretnego jak kolega Jack0 na filmie tyylko takie zgrzytanie. Zastanawiam się co to może być :eusathink:

Wymieniłem płyn na nowy dokładnie na febi zielony ale to nie pomogło, (stary płyn był brązowy chyba od nowości nie zmieniany a aauto z 2006 :facepalm:) zastanawiam się nad pompą lub jak pisaliście nad tym wężem.

Opublikowano

Jak zgrzytanie to może być magiel. Podnieś auto, postaw na klockach tak żeby koła były wolne i kręć na wyłączonym silniku, a druga osoba niech słucha, czy przy kręceniu dochodzą niepokojące odgłosy z maglownicy.

Opublikowano

Witam. Też mam od jakiegoś czasu problem ze wspomaganiem. Kierownica chodzi płynie i dosyć lekko ale przy ruszaniu na skręconych kolach wraz ze wzrostem obrotów słuchyac wycie pod maską. Wie ktoś co może być przyczyną?

Opublikowano
4 minuty temu, slawko912 napisał:

Witam. Też mam od jakiegoś czasu problem ze wspomaganiem. Kierownica chodzi płynie i dosyć lekko ale przy ruszaniu na skręconych kolach wraz ze wzrostem obrotów słuchyac wycie pod maską. Wie ktoś co może być przyczyną?

pompa wspomagania ćwierka 

Opublikowano (edytowane)

Niby przy otwartej masce gdy druga osoba słuchała to mowila że dzwiek wycia dochodzi z przekładni bardziej i czuć przy tym jak się skręca lekkie wibracje na kierownicy także nie wiem czy to własnie pompa. Po rozmowie z mechanikiem jednak pompa zaczyna się już odzywać

Edytowane przez slawko912
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, slawko912 napisał:

Niby przy otwartej masce gdy druga osoba słuchała to mowila że dzwiek wycia dochodzi z przekładni bardziej i czuć przy tym jak się skręca lekkie wibracje na kierownicy także nie wiem czy to własnie pompa. Po rozmowie z mechanikiem jednak pompa zaczyna się już odzywać

Z tym co powie mechanik to różnie bywa. Np. mój znajomy mechanik, po wymianie magla mówił że pompa do wymiany, bo wyje, a okazało się że to przewód lub zaworek (sam wymieniałem te 2 elementy). W ten sposób mój mechanik nauczył się czegoś nowego.

Edytowane przez Jack0
Opublikowano

Jescze do niego podjadę bo mowil przez telefon. A u Ciebie po wymianie zaworu i przewodu wycie ustało?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...