michail55 Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 mnie piszczy ale mam do regeneracji magiel bo juz zaczyna kapac z niego wiec nei wiem czy to to czy sam pasek
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Poproś kogoś niech wyłączy silnik, a Ty w tym czasie obserwuj wirnik alternatora, powinien się obracać po zatrzymaniu silnika jeszcze dwie, trzy sekundy. Jak się zatrzymuje razem z silnkiem to sprzęgiełko zatarte.
kami050 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 no wlasnie sprawdzilem i sie tak zatrzymuje ,ze jak silnik juz zgasnie to obraca sie w miejscu raz w lewo raz w prawo moze przez dwie sekundy a nie dookola , wiec pewnie to jest to a czy dam rade sam to wymienic ? nie wsytarczy sciagnac paska z tego tylko sprzegielka naciagajac tylko napinacz a nie wyjmowac caly pasek i jakos to wykrecic ? prosze o rade...
piotrsob1 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 To masz sprzęgiełko do wymiany Da radę wymienić sprzęgiełko bez demontarzu altka, pasek trzeba z niego zdjąć , potrzebny jest specjalny klucz , tutaj przykładowy: HAZET 2592 KLUCZ DO ALTERNATORA BOSCH VW / AUDI (3374206634) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Dodatkowo płaski oczkowy 17mm i imbus, rozmiaru nie pamiętam
kami050 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Panowie czy tak wyglada to sprzeglo od alternatora : SPRZĘGŁO ALTERNATORA ROLKA VW GOLF IV 1.9TDI (3338413326) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ? bo w sklepie nie wiedza co mi srzedac bo mowia ze jest jakas rolka na alternatorze i sprzeglo a to sa rozne elementy...
iceman__89 Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Do Twojego auta są dwa rodzaje sprzęgiełek bo były różne alternatory. Zależy czy mas pasek 6PK... czy 5PK...- tak to najłatwiej rozróżnić. Jak będziesz zainteresowany to mogę sprzedać Ci takie sprzęgiełko jak trzeba bo pracuje w sklepie.
Wajsik86 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Przy maksymalnie skreconych kolach mocno obciazamy uklad kierowniczy. I wystapienie piszczenia jest bardzo wysokoprawdopodobne. Dodatkowo maksymalnie kola skrecamy w miejscu, a jak wiadomo skrecanie kolami w miejscu wymaga najwiecej sily wiec uklad jest mocno obciazony. U mnie sie tak dzieje i poprostu staram sie nie cis kierownica na maxa bo nie jest to zbyt zdrowe dla ukladu. Ja mimo ze jestem uczulony na jakiekolwiek dziwne odglosy pracy auta ten temat zostawiam. Jezeli uklad pracuje rowno plynnie i niema z nim zadnych problemow. Plyn ma swoj kolor to niema co przy tym robic. Bo pasek to taki wynalazek ktory ma prawo puszczac przy mocnym obciazeniu to nie lancuch. tak jak piszesz,trzeba sobie uświadomić jaka pracę wykonuje układ kierowniczy,kto jeździł autem bez wspomagania wie jak ciężko jest kręcić w miejscu na szerokich laczkach.Ja mam zasadę,że nie skręcam kół do końca.
czarny Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 ja mam pany tak od 3 lat i ponad 120 tys takze nie ma się czym przejmować, wymieniłem olej oraz przepłukałem układ, i tyle wiadomo przy max skręcie układ musi podawać mocniejsze ciśnienie stad te piski
Mario721 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Witam pasjonatów Audi a4 Proszę doświadczonych forumowiczów w zdiagnozowaniu usterki. Podczas skręcania na postoju przy skręcie kierownicy słychać jakieś buczenie słyszalne tylko w środku pojazdu w komorze silnikowej jest kompletna cisza wymieniałem płyn wspomagania i dalej to samo pompa wspomagania działa cichutko obstawiał bym na maglownice myślę ją oddać do regeneracji ale chciałbym się upewnić w linku załączam filmik . I mam jeszcze problem a mianowicie mam stuki w zawieszeniu wymieniłem całe wahacze komplet na TRV ale okazało się że to nie to było przyczyną te stuki są dopiero słyszalne na kostce brukowej tak intensywnie stuka mogę to również to nagrać amorki na stacji pokazały 80% proszę o pomoc
powaguspisz Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Co to stukania w zawieszeniu to mimo, iż amorki pokazały Ci stan 80 % sprawności mogą właśnie one stukać. Zdarza się to dosyć często, miałem ten defekt w poprzednim aucie komedię szukaliśmy długi czas padło na amorki, po wymianie usterka znika wiesz jaki był rogal..... To co bym jeszcze po za amorkami sprawdził to skoro było zawieszenie robione może mimo to gumki na stabilizatorach bądź ale to zdarzało się dosyć sporadycznie górne mocowanie amortyzatora może łożysko się naderwało (jakaś dziura) i stuka Ci. ---------- Post dopisany at 20:07 ---------- Poprzedni post napisany at 20:01 ---------- Tak może palnę głupio odnośnie tych stuków, ale jedno jest pewne na wolnych obrotach i stojące auto ma co robić, napędzić wentylatory alternator klimę itp. może gdzieś przyczyna jest po tej stronie nie słyszysz tego jak jesteś przy silniku bo nic nie robisz, jak kręcisz to wtedy słychać może napinacz skacze. Są duże opory a nie ma napędu gdzieś jest luz i dlatego też może pojawiać się jak jest auto na postoju pod obciążeniem.
iceman__89 Opublikowano 25 Września 2013 Opublikowano 25 Września 2013 Kolego sprawdź drążek kierowniczy. Tylko musisz wypiąć końcówkę najlepiej. Byłem na szarpakach ze cztery razy i nic. dopiero jak juz zabrałem się do wyjmowania amortyzatora i po rozpięciu końcówki zacząłem ruszać drążkiem okazało się, że ma luz góra-dół. Tam w środku jest teflonowa tulejka i mogła ulec zużyciu ---------- Post dopisany at 20:24 ---------- Poprzedni post napisany at 20:21 ---------- To co bym jeszcze po za amorkami sprawdził to skoro było zawieszenie robione może mimo to gumki na stabilizatorach bądź ale to zdarzało się dosyć sporadycznie górne mocowanie amortyzatora może łożysko się naderwało (jakaś dziura) i stuka Ci Przecież na górze w Audi nie ma łożyska tak jak w innych samochodach-jest tylko gumowa poduszka:doh:
Mario721 Opublikowano 26 Września 2013 Opublikowano 26 Września 2013 Witam Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Drążki są wymienione wraz z zawieszeniem . A jeśli chodzi że nic nie słyszę w komorze silnika ,ja słuchałem w komorze a żona kręciła kierownicą i nic nie słyszałem nic dopiero jak w środku siedziałem słyszalny głos na filmiku ,a jeśli chodzi o amortyzatory są jeszcze orginalne hmmm 80% i do wymiany to dość dziwne ale nie mówie że nie ale szkoda wymieniać jeśli się okaże że to nie to .W amortyzatorach niema łożyska jest guma nad sprężyną i ona jest ok. jakieś inne sugestie
Rabbi Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 odnośnie stukania na kostce brukowej,to sprawdź stan gum stabilizatora.koszt takich gum nawet w ASO niewielki. przerabiałem ten temat u siebie
Mario721 Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 A co z buczeniem kierownicy w filmiku słychać to bym chciał wiedzieć ---------- Post dopisany at 22:32 ---------- Poprzedni post napisany at 22:32 ---------- ale dziękuje w poniedziałek sprawdze te gumy
marcin4x4 Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Witam Mam delikatne piszczenie jakby ocierające sie plastiki przy każdym skręcie kierownicy, jest to tak ciche że trudno usłyszeć więc olewam ale darcie mordy podczas mocniejszych skrętów to jakaś masakra. Mocniejszych nie mam na myśli przy limicie zakresu skrętu (chociaż wtedy zawsze piszczy) ale np pokręcenie w miejscu gdzie jest postawiony większy opór bądź większy zakres ruchu (np z prawego do lewego) Dźwięk występuje tylko gdy auto stoi albo się powoli porusza. Pomyślałem wymienię płyn..... i d*pa... tak wiem temat płynu maglowany milion razy na kilku forach i temat nadal nie rozstrzygnięty. Ogólnie ma być minerał ale nie ma już takiego oryginału więc niektórzy leją ori syntetyk i narzekają że im potem pompa wyje etc, inni leją febi 06162 i też narzekają... a jeszcze inni odradzają i każą lać syntetyk. Niektórzy piszą o normach (febi jest dla bmw) jaka tutaj powinna być ? Ja wiem jedno, mam płyn zielony, już jasno zielony (konsystencja wody), na korku jak wół jest napisane tylko mineralny. To co mam wlać ? / na co wymienić ? Kolejna sprawa auto stoi pod chmurką czy może nie będzie to wina tego paska od alternatora ? 1
Matisline11 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Witam , mam 2 problemy . między innymi 1. Przy jeździe po dziurach lub typowo po kostce brukowej słychac w lewym kole taki pusty stuk co to może byc? . oraz 2 problem . Przy wiekszych drganiach w kierownicy słychac brzeczenie jakby jakiegos metalu typowo w kierownicy pod srodkowa osłoną gdzie wciskamy klakson i tylko przy wiekszych drganiach .
GTD_RFD Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 amortyzator lub któryś wahacz stuka
jacek70 Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Prawdopodobnie górny wachacz stuka . Natomiast w kierownicy brzęczą styki pod poduchą.
jakubekk Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 może też stukać klocek w zacisku, ma minimalny luz i go słychać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się