Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wycinanie katalizatora w dieslu - czy nie będzie kopcił ?


grzes1150

Rekomendowane odpowiedzi

Na allegro po 55 zł są tłumiki z wyglądu przypominające wyglądem katalizator,średnice i kształt dobierają do Twojego samochodu żeby stacja kontroli się nie przyczepiła i myślę że to jest dobre rozwiązanie. :good:

http://allegro.pl/tlumik-za-katalizator-seat-skoda-audi-vw-honda-i1214692786.html :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę wyciąć kata, bo podobno nawet muszę. Lecz nie ukrywam, że decydowałem się na audi z dieslem żeby mieć przy wyższych prędkościach ciszę w aucie. Czy po wycięciu tego wynalazku będzie cisza jak jest? Świst przy większej szybkosci domyslam się iż nie będzie przeszkadzać, ale czy nie będzie chodził jak żuk?

A jak to jest z tymi rurkami od kolegi slyzo1? Bo mogę sobie w robocie zrobić sam cos takiego ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już w temacie zostało powiedziane. Wycinać bez obaw, na pewno nie będzie gorzej a najprawdopodobniej będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po operacji wycięcia kata. Czas operacyjny ok. 10 h (problemy ze spawaniem). Celem wyjęcia kata do góry należało odkręcić osłonę przegubu oraz EGR (nie szło wyjąć bez odkręcania, jak pisali inni). Wydech rozłączony przy turbinie oraz w połowie długości samochodu (przed pierwszym tłumikiem). Wymagane również było odkręcenie wsporników pod autem (jeden aluminiowy oraz jeden stalowy, bliżej silnika). Następnie trochę kręcenia oraz kombinowania wydechem i wyszło wszystko do góry. Po wymontowaniu całości odkręcona została rura od kata oraz przeprowadzona została operacja wycięcia kata z rozcięciem puszki oraz wspawaniem prostej rurki fi 50 z nierdzewki (puszka zaspawana na rurkę przelotową).

Przy okazji wymieniona została plecionka (wydech wpadał w rezonans na jałowym przy zimnym silniku oraz na gorącym pod obciążeniem - np. klima, a także oraz "buczało" przy pewnych obrotach w zakresie 1 - 2 tyś.)

Z moich spostrzeżeń:

- spasować rurkę przelotową maksymalnie dobrze z resztą układu (łatwiej spawać),

- dla zachowania kątów płaszczyzn łączeń z innymi częściami wydechu można wykorzystać pręt spawany do flansz,

- kupić plecionkę dłuższą niż oryginalna (np. 120 x 55 mm), gdyż po wycięciu starej plecionka o wymiarze 116 x 55 wchodzi na "styk",

- zapchanie kata sprawdzać po stronie wlotu (wylot może wyglądać bardzo dobrze),

- w moim przypadku wlot do kata wyglądał bardzo dobrze - żadnych przypchanych przelotów przy 240 kkm i szkoda było ciąć, ale na pewno nie zaszkodziło :) ,

- działanie turbiny delikatnie bardziej słyszalne w zakresie obrotów 1400 - 1600 (jedynie przy otwartych szybach),

Mam jeszcze pytanko do użytkowników AFN/AVG. Po ok. 4 minutach pracy silnika na biegu jałowym przy pełnym rozgrzaniu silnika słychać wyraźnie moment załączenia jakiegoś większego obciążenia silnika - turbina bardziej "świśczy" oraz na wydechu czuć większe uderzenie wydobywających się spalin. Czy jest to normalne, czy należy gdzieś szukać problemu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moj gust to EGR otwiera swoja dzialalnosc, ale to juz chyba nawet po 2 min, zauwazalna inna praca silnika. Co do wyjmowania wydechu, powinienes miec tak rozpinany:

aukcja ze zdjeciem pogladowym:

http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1194339633.html

Kupowales nowe sruby? Gdzie sa dostepne w Inter carsie idzie kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpięcie ze zdjęcia z Allegro zostało wykonane już po wyjęciu wydechu. Śruby zostały rozcięte, gdyż nie szło ich odkręcić. W ich miejsce wrzucone pierwsze lepsze, które pasowały. Nakrętki przy turbinie nie były zapieczone i w miarę dobrze się odkręciły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ja mam jedno pytanie w temacie, zamiennik bez kata juz mam, tylko kwestia śrub, gdzie to zakupić ew. może ktoś ma ich wymiary, w sensie tych 3ech sztuk pod samochodem od strony tłumika środkowego, u mnie już tez ruda się za nie wzięła i pewnie trzeba będzie dać nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po operacji wycinania kata :naughty: puszka rozcięta, wszystko z niej wywalone, wspawana rurka, puszka zaspawana i prawie się nic nie różni od oryginału :decayed: samochód lepiej się zbiera z niższych obrotów i tak jakby troszkę więcej kopcił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Idąc za głosem ludu z forum wymieniłem kata na zamiennik a'la Gruchot.

Efekt pozytywny: nie wpada w tryb awaryjny (a zdażyło mu się) i turbina gwiżdże i ..... o subiektywnych i niemierzelanych wzrostach dynamiki nie piszę.

Niestety pojawił mi się dziwny metaliczny dźwięk (szuranie, tarcie) przy schodzeniu silnika z obrotów w okolicy filtra powietrza. Diagnoza zaprzyjaźnionego mechanika z serwisu VW: z uwagi na brak tłumienia wylotu spalin przez kata, turbina dostaje za bardzo w d*pę i jęczy z powodu nadmiernej prędkości obrotowej wirnika, co w jego opinii spowoduje zniszczenie turbiny.

Co wy na to??? Czy ktoś ma podobne problemy po wywaleniu kata??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:polew:

rewelacyjny komentarz, prosty i precyzyjny tylko nic nie wnoszący i niestety nie poparty rozsądna argumentacją, polecam lekturę tegoż wątku http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=21622&sid=4b6bf4f341f8fb284bc40e20e0266bcd

i myślę że na zdrowy rozsądek coś jest na rzeczy ... z założenia wszelkie realizacje produktów są poprzedzone projektami, obliczeniami itp. przy ogólnym założeniu optymalnego kosztu do osiągniętego celu ... gość z serwisu mówił że prywatnie to w d*pie ma ekologię ale ma świadomość że turbina została zaprojektowana (nie przewymiarowana bo to kosztuje) do założonego modelu wydechu o określonych paramatrach no i chyba trochę racji ma ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale akurat ludzie z autoryzowanych serwisów często, jak widać, najmniej wiedzą, bo ich praca ogranicza się do znalezienia błędu w komputerze i wymienienia elementu, który ten błąd generuje. Stąd mój "komentarz".

Podejrzewam, że chodzi o ten komentarz:

Z tego co kiedyś czytałem o wywalaniu katalizatorów i zastępowaniu ich rurkami sprawa wygląda raczej kiepsko.Spowodowane jest to występowaniem zjawisk falowych w układzie wydechowym i ma się to tak - jak nam się fuksnie to będzie ok jak nie to będzie do kitu bo powstają fale zwrotne które "przytkają" szybki wylot co w konsekwencji moze spowodować nawet powolne niszczenie jednostki bo utrudnia wylot gazów spalinowych.Jeśli już jednak chcemy usuwać katalizator proponuje się zastosować w to miejsce pustej puszki(czyli stary kat bez bebechów chyba ze juz sie do niczego nie nadaje)o tej samej pojemności co kat.Tyle teorii o której kiedyś czytałem i według mnie warto zastosowac się jednak do tej "pustej puszki" :) bo raczej nikt z nas nie jest wróżką żeby powiedział w 100% jak to wyniknie w konkretnym samochodzie chyba ze gdzies ktos to sprawdził pracując na stanowisku pomiarowym np.sebringa :D jesli ktoś ma takie dane to czuł bym się zaszczycony posiąść tą wiedzę :twisted:

Po pierwsze, dotyczy to silnika wolnossącego, bo w układach wydechowych do silników turbodoładowanych zjawisko falowe kończy się na turbosprężarce...

Dlatego najlepszym wydechem w wypadku silnika z turbo jest 'brak wydechu'. :wink4:

A po drugie od kiedy pusta puszka katalizatora ma taką samą pojemność jak ta z wkładem, bo nie rozumiem?

No i po trzecie, do tego żeby turbina nie wkręcała się na zbyt wysokie obroty jest jej osprzęt, który tym steruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jak ma tłumić? Gdybam sobie, czyli ze spaliny nie przedostaja sie tak szybko w wydech tylko cisnieniem hamują wirnik? Po to mamy sterowanie turbawką i ciśnieniem chyba...

Ja u siebie tez wywaliłem w sobote. Turbo świszczy, faktycznie z dolu chyba troche lepiej, lepiej sie wkreca a co do notlaufow, bede testowal czy dalej łapie.

Info dla zabierajacych sie za wywalane w AFNie i pewnie wszystkich innych podobnych trondach. Jako że dostępu do 3 śrub od strony wydechu prawie nie ma (półoś i do tego osłona nad nią) a same śruby są najczęściej nie do odkręcenia. Zrobilem tak:

wyciągamy filtr powietrza, odkręcamy egr od kolektora i odkręcamy u góry(od egra) łącznik egr-kol.wydechowy, rozpinamy wydech przy turbo (strona plecionki) i wydech w połowie samochodu (łącznik przed środkowym tłumikiem). Odkręcamy dwie poprzeczne blachy ( podtrzymujące układ wydechowy po rozpięciu). Teraz trochę gimnastyki (tj. obracamy puszkę kata o jakieś 180stopni w prawo) cały element wychodzi nam przez "maske". Teraz możemy na spokojnie męczyć się z trzema śrubami-lub je po prostu obciąć i wstawić nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zamontowalem produkt od P. Gruchot z allegro - zrobiony solidnie, trzyma value for money :decayed:. Pasuje supe, wszystkie kąty zachowane idealnie. Jedyna poprawka to rozwiercenie otworów montażowych na szpilki turbiny o 0,5 mm .. generalnie kosmetyka.

Efekty:

-Auto nie trzęsie - zaleta nowej plecioki

-Bardzo ładnie wchodzi na obroty i schodzi równo bez duszenia.

-Auto jedzie jak nowe - czyli takie gdzie kat nie jest zapchany i ma pełny oddech ( moja dupohamownia odnotowała powrót przynajmniej 10 KM )

-Akustyka: wewnątrz nic nie słychać. Po otwarciu drzwi i przygazówce - słychać świst powietrza za turbiną ... całkiem rasowo :decayed:

a więc śmiało polecam te zamienniki od Gruchota z allegro - profi :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam taki problem wystukałem ori katalizator wyjelem z niego wszystkie bebechy i teraz na wolnych obrotach brzęczy mi cos w tlumiku ale niewiem gdzie moze cos zostało w katalizatorze.

najprawdopodobniej tak u mnie w ibizie miałem :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zamontowalem produkt od P. Gruchot z allegro - zrobiony solidnie, trzyma value for money :decayed:. Pasuje supe, wszystkie kąty zachowane idealnie. Jedyna poprawka to rozwiercenie otworów montażowych na szpilki turbiny o 0,5 mm .. generalnie kosmetyka.

Efekty:

-Auto nie trzęsie - zaleta nowej plecioki

-Bardzo ładnie wchodzi na obroty i schodzi równo bez duszenia.

-Auto jedzie jak nowe - czyli takie gdzie kat nie jest zapchany i ma pełny oddech ( moja dupohamownia odnotowała powrót przynajmniej 10 KM )

-Akustyka: wewnątrz nic nie słychać. Po otwarciu drzwi i przygazówce - słychać świst powietrza za turbiną ... całkiem rasowo :decayed:

a więc śmiało polecam te zamienniki od Gruchota z allegro - profi :naughty:

ile taka operacja ? Gruchot taki nick na allegro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zamontowalem produkt od P. Gruchot z allegro - zrobiony solidnie, trzyma value for money :decayed:. Pasuje supe, wszystkie kąty zachowane idealnie. Jedyna poprawka to rozwiercenie otworów montażowych na szpilki turbiny o 0,5 mm .. generalnie kosmetyka.

Efekty:

-Auto nie trzęsie - zaleta nowej plecioki

-Bardzo ładnie wchodzi na obroty i schodzi równo bez duszenia.

-Auto jedzie jak nowe - czyli takie gdzie kat nie jest zapchany i ma pełny oddech ( moja dupohamownia odnotowała powrót przynajmniej 10 KM )

-Akustyka: wewnątrz nic nie słychać. Po otwarciu drzwi i przygazówce - słychać świst powietrza za turbiną ... całkiem rasowo :decayed:

a więc śmiało polecam te zamienniki od Gruchota z allegro - profi :naughty:

ile taka operacja ? Gruchot taki nick na allegro ?

ceny masz na allegro http://allegro.pl/show_user_auctions.php?listing=&listing_sel=2&listing_interval=7&buy=&uid=7370262

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Właśnie dzisiaj jestem po zabiegu wybicia z kata bebechów(bez rozcinania) i pozostawienie samej puchy. Gorąco polecam zabieg jak inni koledzy. Turbawka odetchnęła z ulgą, wrażenie przybytku paru koni i zwiększenie elastyczności auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...