nowal 0 Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 ja mam rurke zamiast kata i auto lepiej sie zbiera i ten gwizd turbinki ... miodzio dla uszu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slyzo1 0 Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Na allegro po 55 zł są tłumiki z wyglądu przypominające wyglądem katalizator,średnice i kształt dobierają do Twojego samochodu żeby stacja kontroli się nie przyczepiła i myślę że to jest dobre rozwiązanie. http://allegro.pl/tlumik-za-katalizator-seat-skoda-audi-vw-honda-i1214692786.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vudi 0 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Chcę wyciąć kata, bo podobno nawet muszę. Lecz nie ukrywam, że decydowałem się na audi z dieslem żeby mieć przy wyższych prędkościach ciszę w aucie. Czy po wycięciu tego wynalazku będzie cisza jak jest? Świst przy większej szybkosci domyslam się iż nie będzie przeszkadzać, ale czy nie będzie chodził jak żuk? A jak to jest z tymi rurkami od kolegi slyzo1? Bo mogę sobie w robocie zrobić sam cos takiego pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reniu 1 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Wszystko już w temacie zostało powiedziane. Wycinać bez obaw, na pewno nie będzie gorzej a najprawdopodobniej będzie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koper84444 2 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Jestem po operacji wycięcia kata. Czas operacyjny ok. 10 h (problemy ze spawaniem). Celem wyjęcia kata do góry należało odkręcić osłonę przegubu oraz EGR (nie szło wyjąć bez odkręcania, jak pisali inni). Wydech rozłączony przy turbinie oraz w połowie długości samochodu (przed pierwszym tłumikiem). Wymagane również było odkręcenie wsporników pod autem (jeden aluminiowy oraz jeden stalowy, bliżej silnika). Następnie trochę kręcenia oraz kombinowania wydechem i wyszło wszystko do góry. Po wymontowaniu całości odkręcona została rura od kata oraz przeprowadzona została operacja wycięcia kata z rozcięciem puszki oraz wspawaniem prostej rurki fi 50 z nierdzewki (puszka zaspawana na rurkę przelotową). Przy okazji wymieniona została plecionka (wydech wpadał w rezonans na jałowym przy zimnym silniku oraz na gorącym pod obciążeniem - np. klima, a także oraz "buczało" przy pewnych obrotach w zakresie 1 - 2 tyś.) Z moich spostrzeżeń: - spasować rurkę przelotową maksymalnie dobrze z resztą układu (łatwiej spawać), - dla zachowania kątów płaszczyzn łączeń z innymi częściami wydechu można wykorzystać pręt spawany do flansz, - kupić plecionkę dłuższą niż oryginalna (np. 120 x 55 mm), gdyż po wycięciu starej plecionka o wymiarze 116 x 55 wchodzi na "styk", - zapchanie kata sprawdzać po stronie wlotu (wylot może wyglądać bardzo dobrze), - w moim przypadku wlot do kata wyglądał bardzo dobrze - żadnych przypchanych przelotów przy 240 kkm i szkoda było ciąć, ale na pewno nie zaszkodziło , - działanie turbiny delikatnie bardziej słyszalne w zakresie obrotów 1400 - 1600 (jedynie przy otwartych szybach), Mam jeszcze pytanko do użytkowników AFN/AVG. Po ok. 4 minutach pracy silnika na biegu jałowym przy pełnym rozgrzaniu silnika słychać wyraźnie moment załączenia jakiegoś większego obciążenia silnika - turbina bardziej "świśczy" oraz na wydechu czuć większe uderzenie wydobywających się spalin. Czy jest to normalne, czy należy gdzieś szukać problemu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek27 1 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Jak na moj gust to EGR otwiera swoja dzialalnosc, ale to juz chyba nawet po 2 min, zauwazalna inna praca silnika. Co do wyjmowania wydechu, powinienes miec tak rozpinany: aukcja ze zdjeciem pogladowym: http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1194339633.html Kupowales nowe sruby? Gdzie sa dostepne w Inter carsie idzie kupic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koper84444 2 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Rozpięcie ze zdjęcia z Allegro zostało wykonane już po wyjęciu wydechu. Śruby zostały rozcięte, gdyż nie szło ich odkręcić. W ich miejsce wrzucone pierwsze lepsze, które pasowały. Nakrętki przy turbinie nie były zapieczone i w miarę dobrze się odkręciły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek27 1 Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 A to ja mam jedno pytanie w temacie, zamiennik bez kata juz mam, tylko kwestia śrub, gdzie to zakupić ew. może ktoś ma ich wymiary, w sensie tych 3ech sztuk pod samochodem od strony tłumika środkowego, u mnie już tez ruda się za nie wzięła i pewnie trzeba będzie dać nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szamek 1 Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 jestem po operacji wycinania kata puszka rozcięta, wszystko z niej wywalone, wspawana rurka, puszka zaspawana i prawie się nic nie różni od oryginału samochód lepiej się zbiera z niższych obrotów i tak jakby troszkę więcej kopcił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manius_29 0 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Witam Idąc za głosem ludu z forum wymieniłem kata na zamiennik a'la Gruchot. Efekt pozytywny: nie wpada w tryb awaryjny (a zdażyło mu się) i turbina gwiżdże i ..... o subiektywnych i niemierzelanych wzrostach dynamiki nie piszę. Niestety pojawił mi się dziwny metaliczny dźwięk (szuranie, tarcie) przy schodzeniu silnika z obrotów w okolicy filtra powietrza. Diagnoza zaprzyjaźnionego mechanika z serwisu VW: z uwagi na brak tłumienia wylotu spalin przez kata, turbina dostaje za bardzo w d*pę i jęczy z powodu nadmiernej prędkości obrotowej wirnika, co w jego opinii spowoduje zniszczenie turbiny. Co wy na to??? Czy ktoś ma podobne problemy po wywaleniu kata?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakuś 1 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manius_29 0 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 rewelacyjny komentarz, prosty i precyzyjny tylko nic nie wnoszący i niestety nie poparty rozsądna argumentacją, polecam lekturę tegoż wątku http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=21622&sid=4b6bf4f341f8fb284bc40e20e0266bcd i myślę że na zdrowy rozsądek coś jest na rzeczy ... z założenia wszelkie realizacje produktów są poprzedzone projektami, obliczeniami itp. przy ogólnym założeniu optymalnego kosztu do osiągniętego celu ... gość z serwisu mówił że prywatnie to w d*pie ma ekologię ale ma świadomość że turbina została zaprojektowana (nie przewymiarowana bo to kosztuje) do założonego modelu wydechu o określonych paramatrach no i chyba trochę racji ma ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakuś 1 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Przepraszam, ale akurat ludzie z autoryzowanych serwisów często, jak widać, najmniej wiedzą, bo ich praca ogranicza się do znalezienia błędu w komputerze i wymienienia elementu, który ten błąd generuje. Stąd mój "komentarz". Podejrzewam, że chodzi o ten komentarz: Z tego co kiedyś czytałem o wywalaniu katalizatorów i zastępowaniu ich rurkami sprawa wygląda raczej kiepsko.Spowodowane jest to występowaniem zjawisk falowych w układzie wydechowym i ma się to tak - jak nam się fuksnie to będzie ok jak nie to będzie do kitu bo powstają fale zwrotne które "przytkają" szybki wylot co w konsekwencji moze spowodować nawet powolne niszczenie jednostki bo utrudnia wylot gazów spalinowych.Jeśli już jednak chcemy usuwać katalizator proponuje się zastosować w to miejsce pustej puszki(czyli stary kat bez bebechów chyba ze juz sie do niczego nie nadaje)o tej samej pojemności co kat.Tyle teorii o której kiedyś czytałem i według mnie warto zastosowac się jednak do tej "pustej puszki" bo raczej nikt z nas nie jest wróżką żeby powiedział w 100% jak to wyniknie w konkretnym samochodzie chyba ze gdzies ktos to sprawdził pracując na stanowisku pomiarowym np.sebringa jesli ktoś ma takie dane to czuł bym się zaszczycony posiąść tą wiedzę :twisted: Po pierwsze, dotyczy to silnika wolnossącego, bo w układach wydechowych do silników turbodoładowanych zjawisko falowe kończy się na turbosprężarce... Dlatego najlepszym wydechem w wypadku silnika z turbo jest 'brak wydechu'. A po drugie od kiedy pusta puszka katalizatora ma taką samą pojemność jak ta z wkładem, bo nie rozumiem? No i po trzecie, do tego żeby turbina nie wkręcała się na zbyt wysokie obroty jest jej osprzęt, który tym steruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredek27 1 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Generalnie jak ma tłumić? Gdybam sobie, czyli ze spaliny nie przedostaja sie tak szybko w wydech tylko cisnieniem hamują wirnik? Po to mamy sterowanie turbawką i ciśnieniem chyba... Ja u siebie tez wywaliłem w sobote. Turbo świszczy, faktycznie z dolu chyba troche lepiej, lepiej sie wkreca a co do notlaufow, bede testowal czy dalej łapie. Info dla zabierajacych sie za wywalane w AFNie i pewnie wszystkich innych podobnych trondach. Jako że dostępu do 3 śrub od strony wydechu prawie nie ma (półoś i do tego osłona nad nią) a same śruby są najczęściej nie do odkręcenia. Zrobilem tak: wyciągamy filtr powietrza, odkręcamy egr od kolektora i odkręcamy u góry(od egra) łącznik egr-kol.wydechowy, rozpinamy wydech przy turbo (strona plecionki) i wydech w połowie samochodu (łącznik przed środkowym tłumikiem). Odkręcamy dwie poprzeczne blachy ( podtrzymujące układ wydechowy po rozpięciu). Teraz trochę gimnastyki (tj. obracamy puszkę kata o jakieś 180stopni w prawo) cały element wychodzi nam przez "maske". Teraz możemy na spokojnie męczyć się z trzema śrubami-lub je po prostu obciąć i wstawić nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aydaho 2 Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 dzisiaj zamontowalem produkt od P. Gruchot z allegro - zrobiony solidnie, trzyma value for money . Pasuje supe, wszystkie kąty zachowane idealnie. Jedyna poprawka to rozwiercenie otworów montażowych na szpilki turbiny o 0,5 mm .. generalnie kosmetyka. Efekty: -Auto nie trzęsie - zaleta nowej plecioki -Bardzo ładnie wchodzi na obroty i schodzi równo bez duszenia. -Auto jedzie jak nowe - czyli takie gdzie kat nie jest zapchany i ma pełny oddech ( moja dupohamownia odnotowała powrót przynajmniej 10 KM ) -Akustyka: wewnątrz nic nie słychać. Po otwarciu drzwi i przygazówce - słychać świst powietrza za turbiną ... całkiem rasowo a więc śmiało polecam te zamienniki od Gruchota z allegro - profi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludwik166 0 Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Witam ja mam taki problem wystukałem ori katalizator wyjelem z niego wszystkie bebechy i teraz na wolnych obrotach brzęczy mi cos w tlumiku ale niewiem gdzie moze cos zostało w katalizatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góral.tz 0 Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Witam ja mam taki problem wystukałem ori katalizator wyjelem z niego wszystkie bebechy i teraz na wolnych obrotach brzęczy mi cos w tlumiku ale niewiem gdzie moze cos zostało w katalizatorze. najprawdopodobniej tak u mnie w ibizie miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaviozo 1 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 dzisiaj zamontowalem produkt od P. Gruchot z allegro - zrobiony solidnie, trzyma value for money . Pasuje supe, wszystkie kąty zachowane idealnie. Jedyna poprawka to rozwiercenie otworów montażowych na szpilki turbiny o 0,5 mm .. generalnie kosmetyka. Efekty: -Auto nie trzęsie - zaleta nowej plecioki -Bardzo ładnie wchodzi na obroty i schodzi równo bez duszenia. -Auto jedzie jak nowe - czyli takie gdzie kat nie jest zapchany i ma pełny oddech ( moja dupohamownia odnotowała powrót przynajmniej 10 KM ) -Akustyka: wewnątrz nic nie słychać. Po otwarciu drzwi i przygazówce - słychać świst powietrza za turbiną ... całkiem rasowo a więc śmiało polecam te zamienniki od Gruchota z allegro - profi ile taka operacja ? Gruchot taki nick na allegro ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryta 0 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 dzisiaj zamontowalem produkt od P. Gruchot z allegro - zrobiony solidnie, trzyma value for money . Pasuje supe, wszystkie kąty zachowane idealnie. Jedyna poprawka to rozwiercenie otworów montażowych na szpilki turbiny o 0,5 mm .. generalnie kosmetyka. Efekty: -Auto nie trzęsie - zaleta nowej plecioki -Bardzo ładnie wchodzi na obroty i schodzi równo bez duszenia. -Auto jedzie jak nowe - czyli takie gdzie kat nie jest zapchany i ma pełny oddech ( moja dupohamownia odnotowała powrót przynajmniej 10 KM ) -Akustyka: wewnątrz nic nie słychać. Po otwarciu drzwi i przygazówce - słychać świst powietrza za turbiną ... całkiem rasowo a więc śmiało polecam te zamienniki od Gruchota z allegro - profi ile taka operacja ? Gruchot taki nick na allegro ? ceny masz na allegro http://allegro.pl/show_user_auctions.php?listing=&listing_sel=2&listing_interval=7&buy=&uid=7370262 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamellos 0 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Witam. Właśnie dzisiaj jestem po zabiegu wybicia z kata bebechów(bez rozcinania) i pozostawienie samej puchy. Gorąco polecam zabieg jak inni koledzy. Turbawka odetchnęła z ulgą, wrażenie przybytku paru koni i zwiększenie elastyczności auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi