cosgiyas Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 (edytowane) Witam, w moim przypadku dolewki robię o 400-500 ml co 300 km. Mechanik wymienił króciec z oringami, ale problem nie ustąpił. Olej w normie (poziom i kolor, pod korkiem czysto). Króciec był jednak źle wpasowany, kolejny mechanik naprawił problem. Edytowane 10 Października 2020 przez cosgiyas
komoornik Opublikowano 12 Września 2018 Opublikowano 12 Września 2018 Takie ilości oleju? A od kiedy w układzie chłodzenia powinny być jakiekolwiek ilości oleju?
EaglePoland Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 (edytowane) Ciąg dalszy problemów z ubytkiem płynu chłodniczego. Zrobiony test na CO2 - wynik negatywny. Ale wyszło niesprawne visko (dzisiaj wymiana). Czy jest możliwość aby przy niesprawnym wentylatorze płyn się gotował i "znikał"? Dodam, że ciśnienie w układzie jest tak duże, że ostatnio rozerwało wąż powrotny z nagrzewnicy. Może zapchana nagrzewnica i zrobić płukanie układu? Do tej pory zostało zaobserwowane: - Oleju w płynie nie ma, poziom oleju w normie - Chłodzenie i ogrzewanie działa elegancko - Temperatura zawsze na 90st. - Brak błędów - Króciec z tyłu wymieniony, czujniki temperatury wymienione na nowe z ASO. Wszystkie węże sprawdzone czy nie widać różowego osadu - Zestaw rozrządu wymieniony około 30tys km (rolki, pasek, pompa itd) - Żadnych najmniejszych wycieków z układu. Zarówno przy obrotach jałowych jak i "gazowaniu" - Chłodnica ciepła (gorąca), wszystkie węże twarde i gorące - Termostat sprawny EDIT: Po wymianie visko dalej bez zmian... Edytowane 18 Września 2018 przez EaglePoland
komoornik Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 U mnie też płyn uciekał - 2.0 TFSI BGB. Klasycznie pomogła wymiana króćca.
ofikruszon Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 9 godzin temu, EaglePoland napisał: Ciąg dalszy problemów z ubytkiem płynu chłodniczego. Zrobiony test na CO2 - wynik negatywny. Ale wyszło niesprawne visko (dzisiaj wymiana). Czy jest możliwość aby przy niesprawnym wentylatorze płyn się gotował i "znikał"? Dodam, że ciśnienie w układzie jest tak duże, że ostatnio rozerwało wąż powrotny z nagrzewnicy. Może zapchana nagrzewnica i zrobić płukanie układu? Do tej pory zostało zaobserwowane: - Oleju w płynie nie ma, poziom oleju w normie - Chłodzenie i ogrzewanie działa elegancko - Temperatura zawsze na 90st. - Brak błędów - Króciec z tyłu wymieniony, czujniki temperatury wymienione na nowe z ASO. Wszystkie węże sprawdzone czy nie widać różowego osadu - Zestaw rozrządu wymieniony około 30tys km (rolki, pasek, pompa itd) - Żadnych najmniejszych wycieków z układu. Zarówno przy obrotach jałowych jak i "gazowaniu" - Chłodnica ciepła (gorąca), wszystkie węże twarde i gorące - Termostat sprawny EDIT: Po wymianie visko dalej bez zmian... U mnie było to samo. płyn był upuszczamy pod zbiorniczkiem wymiana uszczelki z planowaniem pomogła :)
Lukasz543 Opublikowano 7 Października 2018 Opublikowano 7 Października 2018 Witam mam pytanie co to wąż ponieważ robi się mokry i kapie z niego gdy silnik się rozgrzewa ponieważ wczoraj zauważyłem poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku na min czyżby przez niego ucieka ?
piotrsob1 Opublikowano 8 Października 2018 Opublikowano 8 Października 2018 Ten ze zdjęcia powyżej to chyba przewód od klimy , ale ciężko mi jednoznacznie zlokalizować miejsce zrobienia fotografii Na rozgrzanym silniku , ale po 5-cio minutowej przerwie w pracy silnika , delikatnie odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego w celu spuszczenia ciśnienia z układu chłodzenia i ew. uzupełnienia płynu . Następnie korek zakręć i przebutuj auto na krótkim odcinku ( 1-2 km ) , jak wywali płyn pod zbiorniczkiem i węże będą twarde , to spaliny idą do układu chłodzenia ... Jeżeli tak będzie , to jak auto ma chłodnice spalin, to od nie trzeba zacząć szukać przyczyny . Jak nie ma chłodnicy to czapka do zwalenia
verbatim91 Opublikowano 17 Października 2018 Opublikowano 17 Października 2018 (edytowane) Witam, mm taki problem, w mojej A4 B7 1.9TDI występuje duży ubytek płynu chłodniczego, jak widać na poniższych zdjęciach na podwoziu widać duże zacieki, co wg was to może być? Puściła opaska na wężu czy może to być grubsza robota? U mechanika jestem umówiony na jutro, a dobrze byłoby wiedzieć wczsniej na co się szykować Sprawa załatwiona, pekniety kruciec w dwóch miejscach. Edytowane 26 Października 2018 przez verbatim91
Bilder Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 (edytowane) Panowie pomoże ktoś ze znalezieniem odpowiedniego oringu. Pojazd a4 b6 silnik 1.9 tdi BKE, Raczej chodzi mi o potwierdzeniem czy ten jest taki sam. Za dużo się męczyłem aby wytargać ten plastikowy trójnik aby eksperymentować z doborem oringu, w etce online nie mogę znaleźć tego plastikowego króćca ( 038 121 132 D) wyskakuje mi tylko ten metalowy Pytanie czy oring między grodź a trójnik jest taki sam dla króćca 038 121 132 D i tego ze zdjęcia. Nr oringu jaki udało mi się znaleźć to 037 121 688. Pytanie czy to taki czy podałem czy jednak inny ma być ?Pozdro Edit. oring kupiony taki sam idzie, założony i narazie wszystko spoko Edytowane 13 Listopada 2018 przez Bilder
piotrsob1 Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 18.09.2018 o 11:12, EaglePoland napisał: Ciąg dalszy problemów z ubytkiem płynu chłodniczego. Zrobiony test na CO2 - wynik negatywny. Ale wyszło niesprawne visko (dzisiaj wymiana). Czy jest możliwość aby przy niesprawnym wentylatorze płyn się gotował i "znikał"? Dodam, że ciśnienie w układzie jest tak duże, że ostatnio rozerwało wąż powrotny z nagrzewnicy. Może zapchana nagrzewnica i zrobić płukanie układu? Do tej pory zostało zaobserwowane: - Oleju w płynie nie ma, poziom oleju w normie - Chłodzenie i ogrzewanie działa elegancko - Temperatura zawsze na 90st. - Brak błędów - Króciec z tyłu wymieniony, czujniki temperatury wymienione na nowe z ASO. Wszystkie węże sprawdzone czy nie widać różowego osadu - Zestaw rozrządu wymieniony około 30tys km (rolki, pasek, pompa itd) - Żadnych najmniejszych wycieków z układu. Zarówno przy obrotach jałowych jak i "gazowaniu" - Chłodnica ciepła (gorąca), wszystkie węże twarde i gorące - Termostat sprawny EDIT: Po wymianie visko dalej bez zmian... Większość testów na CO2 można sobie w buty wsadzić Zrób prosty test, na rozgrzanym silniku po pięciu minutach postoju odkręć delikatnie korek wlewu chłodziwa do zbiorniczka wyrównawczego, jak coś z niego wybije to dokładnie powycieraj. Odpal auto, przegazuj ździebko by się układ odpowietrzył, dolej płynu do stanu i zakręć korek. Pod zbiorniczek wyrównawczy upchnij kawałek chłonnej szmaty i wykonaj krótką jazdę z butem w podłodze ( tzw. pałowanie, kilometr lub dwa wystarczą ) Jak po tym teście węże będą znowu twarde, szmata pod zbiorniczkiem będzie mokra i płynu w zbiorniczku ubędzie , to będziesz miał pewność że pora zwalić głowicę i zobaczyć w którym miejscu i co się wysrało P.S. Starość nie radość, skleroza nie boli , już się zaczynam powtarzać Sorry.... Edytowane 27 Listopada 2018 przez piotrsob1
bird71 Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 Panowie mam ciekawy przypadek potrzebuje kilku odpowiedzi Pacjent a4 by 1.8t z gazem Mam nieszczelność olejową gdzieś w okolicach zaworu EGR czy przewodu smarowania turbiny , temat będzie diagnozowany u mechanika Jednak to co mnie zastanawia to że na początku tygodnia dolalem trochę oleju ze względu na to że na bagnecie miałem poziom oleju w granicach lekko poniżej minimum dolalem tak mniej więcej na połowę tej prążkowanej skali Wczoraj patrzę ( sprawdzam zawsze na zimnym silniku wieczorem ) na bagnecie mam poziom lekko powyzej połowy poziomu tego prążkowanego obszaru A dzisiaj już mam prawie max , co to może oznaczać ? Płyn chłodniczy mi się przedostaje na stronę olejową ? Czy mogę jeszcze jakoś poznać objawy takiej sytuacji ? Jutro jak zrobię pomiar oleju i będzie jeszcze większy poziom w silniku to chyba już mam sprawę jasną , jednak nie wiem czy już mam się przygotowywać na dodatkową robotę czy nie Proszę o pomoc
kazzi Opublikowano 23 Grudnia 2018 Opublikowano 23 Grudnia 2018 U mnie jest dość dziwna sytuacja, jeden miesiąc jeżdżenia muszę dolać z 300ml płynu, drugi miesiąc jeżdżenia stan bez zmian ?, stawiam na króciec z tyłu bo kiedyś podczas pracy silnika z otwarta maską zauważyłem że gdzieś w tamtym rejonie pojawiała mi się para. Króciec już zakupiony, bawić się z tym nie chce i oddaje to w ręce fachowca. Pytanie ile u was wołał (pytanie do tych który wymieniali króciec u mechaników) mechanik za wymianę króćca? Ode mnie chce 250zł-300zł i zastanawiam się czy to dobra cena ?
black4 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Ile? Za wymianę króćca za 40 pln w ASO? Rzeczywiście dostęp jest tam wredny ale 300 płn to gruba przesada... Pozdrawiam 1
Lukasz543 Opublikowano 9 Stycznia 2019 Opublikowano 9 Stycznia 2019 (edytowane) Witam u mnie od jakiegoś czasu zaczął ubywać płyn chłodniczy i nie wiadomo gdzie idzie.W zbiorniczku jest czysto brak plam oleju ale za to pod korkiem i na bagnecie pojawilo się trochę masła.Sam niewiem co o tym myśleć czy to uszczelka pod głowicą ? Edytowane 9 Stycznia 2019 przez Lukasz543
disem Opublikowano 10 Stycznia 2019 Opublikowano 10 Stycznia 2019 cześć, Mam b7 BRD i muszę dolewać płynu oraz zbiorniczek się zabrudził. Kupiłem auto 4mc temu i był igła (jak by go ktoś wymienił na nowy przed sprzedażą :() Czy mam chłodnicę spalin ? jak ją zmostkować ? jak nie to powyższy test od piotrsob1 ? ?? Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 W dniu 10.01.2019 o 22:53, disem napisał: cześć, Mam b7 BRD i muszę dolewać płynu oraz zbiorniczek się zabrudził. Kupiłem auto 4mc temu i był igła (jak by go ktoś wymienił na nowy przed sprzedażą :() Czy mam chłodnicę spalin ? jak ją zmostkować ? jak nie to powyższy test od piotrsob1 ? ?? Pozdrawiam Jak nikt do tej pory chłodnicy spalin nie wywalił .....( w tym silniku na pewno była jak z fabryki wyjeżdżał ) Żeby wykluczyć że to ona puszcza spaliny do układu chłodzenia to trzeba odpiąć od niej przewody chłodziwa ( doprowadzający i odprowadzający ) i połączyć ich bypasem wyrzeźbionym z rurki bodajże 19 mm. Jak przejedziesz w takiej konfiguracji kilkaset km i przestanie ubywać płynu to będzie jej wina
...radek... Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Witam. Pytanie na szybko bo auto przed chwilą rozgrzebalem, a pilnie potrzebuje autka bo wlasnie dzis urodzila mi sie córa!!! ? Ubywa plynu. Cieknie gdzies z tylu pod pompa vacum. Pompa wyciagnieta. Mozliwe ze spod tego króćca??? Bo dokladnie nie widze. Czy moze tam jeszcze z czegos cieknac? VID_20190117_221849.mp4
piotrsob1 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Wyciek z pod tego plastikowego króćca to standardowa usterka. Zamów nowy, najlepiej oryginał razem z o-ringiem.
...radek... Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 2 godziny temu, piotrsob1 napisał: Wyciek z pod tego plastikowego króćca to standardowa usterka. Zamów nowy, najlepiej oryginał razem z o-ringiem. Wielkie dzięki. Juz kupiłem. Tylko z tym ze nie oryginał. Mam nadzieje ze nie będzie ciekło. Nie oryginały są az tak podlej jakosci?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się