Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Brak mocy powyżej 3500 obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Podepne sie pod temat bo w moim a4fan jest podobnie,a mianowicie po wyzej 3500 obrotow, brak mocy.W sobote na warsztacie podlaczalismy pod komputer z oprogramowaniem (ESI Bosch).Wczasie jazdy turbo zachowywalo sie normalnie,a przeplywomierz nie mierzal tak jak powinien.Wymieniany byl z 5-tyg.temu w serwisie Audi.Dzisiaj pojechalem do nastepnego mechanika podpiol pod komputer z tym samym oprogramowaniem,nie wykazalo bledu,ale przeplywomierz nie mierzyl tak jak powinien,podpiol swoj i tez to samo.Podpiol moj i o dziwo zaczal mierzyc tak jak powinno byc.Zrobilismy krotka przejazdzke ale objawy pozostaly.Stwierdzil,ze cos jest nie tak z popma paliwa,poodkrecal wszystko w bagazniku i sprawdzal napiecie na kablach,ktorego o dziwo nie bylo.Odlaczyl wezyk od filtra paliwa i podstawil banke z ropa ale paliwo nie lecialo.Podlaczyl pompe paliwa na krotko i chcial zrobic jeszcze raz przejazdzke,ale stwierdzil,ze skoro paliwo dalej nie leci przez ten wezyk to nie ma sensu jechac i ze na 99,9% jest to wina tej pomy.

Prosil bym klubowiczow o jakies sugestie i ewentualnie jakies rady.Autko to Audi A4 AKN 2.5Tdi,150PS.Na zegarze 208tkm.

Dzieki za podpowiedzi.

Pozdrawiam!

* nie podpinamy sie pod watki o innych silnikach niz ten o ktory pytamy, post wydzielilem do nowego watku [Musashi]

Opublikowano

nie rozumiem jednego.

jezeli do pompy paliwa nie dochodzi napiecie zasilajace, i paliwo z weza nie leci,

i tak samo jak juz sie podepnie zasilanie nakrotko a paliwo wciaz nie leci,

tzn ze pompa nie pompuje.

a jezeli pompa nie pompuje - samochod nie jedzie wogole. a twoj ma niby brak mocy?? so? :mysli:

Opublikowano

w baku jest tylko chyba pompa spietrzajaca w 2.5 tdi, i ona nie pompuje paliwa do pompy wtryskowej tylko przelewa w baku, gdzies na forum (tylko nie pamietam czy tu czy AKP) widzialem fajny rysunek pokazujacy wlsnie zasade dzialania pompu w baku.

Opublikowano

Witam!

Przede wszystkim dziekuje za przeniesienie mojego watku i przepraszam za zamieszanie.

Wiec tak nie jestem mechanikiem i nie znam sie na tym wszystkim.Wczoraj mechanik powiedzial po sprawdzeniu ze to pompa paliwa ta co sie znajduje w baku.Przed chwila bylem w serwisie w Audi,zeby sie dowiedziec ile kosztuje ta pompa,niestety ale w Etce tej pompy nie znalazl.(ja tez nie!)Mam Vaga i w sumie wszystko co potrzebne do zrobienia logow,ale musze jeszcze troche poczytac jak i co,bo jak narazie jest to dla mnie czarna magia.

Bede sie staral zrobic logi dynamiczne,tak jak kazdy tutaj pisze i postaram sie wrzucic o ile w ogole je zrobie.A moze ktos z forumowiczow mial podobny przypadek i podzieli sie widomosciami.

Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

znajomy miał coś podobnego tylko ze pompa cały czas była sprawna ale nie dawała odpowiedniego ciśnienia i jak było mniej niż 1/4 zbiornika paliwa to pompa nie dawała rady napełnić komory przez co silnik się zapowietrzał. wymienił pompę na nową i jest wszystko ok.

Opublikowano

Wrocilem wlasnie z warsztatu,ale innego niz wczoraj.Ten tez potwierdzil ze pompa jest zepsuta,w ogole nie chodzi.Zamowilem oryginalna w serwisie Audi i jutro jade wymieniac.Zobaczymy co bedzie.Jezeli chodzi o paliwo w zbiorniku to nie ma znaczenia w moim przypadku czy jest pelno czy zapala sie rezerwa to sa takie same objawy.Dam znac jutro po wymianie pompy,czy bol ustal.

[br]Dopisany: 12 Sierpień 2008, 14:28 _________________________________________________ A jednak to nie jest wina pompy.Zostawilem auto na warsztacie moze jutro cos sie wyjasni.Jak tylko znajdzie sie przyczyna to napisze.

Pozdrawiam.

Opublikowano

To teraz powinieneś żądać zwrotu kasy za nową pompę od tych "warsztatowców" którzy Ci zdiagnozowali ją jako przyczynę :rant:

Jednag vag wyszedłby chyba taniej...

Opublikowano

Za pompe nie bede nic placil.Nie wiem czy ja zwroci czy zatrzyma dla siebie,ale to jest jego sprawa.(pompa tutaj z jego znizkami kosztuje ponad 300 euro)Jechalismy jeszcze z podpietym komputerem(ESI Tronic),silnik rozgrzany(90stopni na zegarze)i niby turbo i przeplywomierz pokazuje wszystko w porzadku.Sprawdzal chyba jeszcze EGR,(tutaj to jest chyba AGR,ale nie jestem pewny)dzisiaj ma go rozebrac i sprawdzic.Jak nic nie wymodzi to postaram sie zrobic logi dynamiczne na Vagu.Tak jak przedstawil to Baskecior na filmie.Moze faktycznie cos jest z turbina,a mam nowa,tylko ze narazie nie chce jej wymieniac,bo nie jestem na 100%pewny,ze moja jest zepsuta.

Wieczorem napisze o postepach.[br]Dopisany: 14 Sierpień 2008, 07:03 _________________________________________________ Witam ponowniw. Jest tak jak bylo czyli bez zmian.

Wstawiam pierwsze moje logi dynamiczne 011,ale nie wiem czy sa dobrze zrobione.Nie bede sie rozpisywal tylko wstawie i poczekam na opinnie moze ktos cos z nich odczyta,bede poglebial wiedze zdobyta na foru

1fb177bc4e75edbcm.jpg[br]Dopisany: 15 Sierpień 2008, 21:21 _________________________________________________

w baku jest tylko chyba pompa spietrzajaca w 2.5 tdi, i ona nie pompuje paliwa do pompy wtryskowej tylko przelewa w baku, gdzies na forum (tylko nie pamietam czy tu czy AKP) widzialem fajny rysunek pokazujacy wlsnie zasade dzialania pompu w baku.

Tak dokladnie to jest pompa spietrzajaca paliwo.Spietrza jezeli w baku jest mniej niz 2/3.Teraz juz to wiem ale zapuzno.

Teraz przy 3000 obrotow alto zaczyna mulic i sa drgania pedalu gazu.Nikt nie wie co to moze byc?

Opublikowano

Jak klikamw obrazek lub kopiuję linka i wklejam w nowe okno, to mi sie otwiera główna strona fotosika :shocked: Sorry za OT, ale to chyba ważne, bo nie da się odczytać tych logów.

Poza tym z samej grupy 11 trudno będzie coś wywnioskować. Najlepiej zrób pełne logi i wrzuć do działu "diagnostyka VAG"

Pozdrawiam :wink4:

Opublikowano

miałem coś podobnego i "mehanior" na słuch orzekł: TURBINA i 2300 poszło się pizgać i tak było do D...y :confused4: Teraz po wydaniu ileś tam kasiorów jeste HEAPPY i :notworthy: ROGALOWI bo to była tylko przepływka....

Opublikowano

..."mehanior" na słuch orzekł: TURBINA ...

Na słuch to można ocenić np. że Dioda nie umie śpiewać :rant: , a do diagnozy silnika powinno się używać bardziej złozonych procedur :naughty:

Opublikowano

A czy do 3500 ma moc?jesteś zadowolony z tych 150 PS?

Miałem podobny przypadek:

- mocy tyle że 1.9 TDI 90 ps mnie zostawiał,

- na postoju jak pedał wcisnąłem do podłogi to obrotomierz dochodził do czerwonego pola, ale podczas jazdy mogłem o tym zapomnieć,

- nie mówiąc już, ze powyżej 3400-3600 nie było juz sensu dalej mu deptać bo wiecej było ryku silnika niż to warte.

Vag nie pokazywał problemów z przepływką, a jedna po jej wymianie samochód ożył i na kazdym biegu (6 nie sprawdzona) dociągnie efektywnie do czerwonego pola.Może trafiłeś na jakąś felerną sztukę.Jak bedziesz w Żorach to podjedz- podmienimy z moim i obadamy :wink4:

Opublikowano

A czy do 3500 ma moc?jesteś zadowolony z tych 150 PS?

Miałem podobny przypadek:

- mocy tyle że 1.9 TDI 90 ps mnie zostawiał,

- na postoju jak pedał wcisnąłem do podłogi to obrotomierz dochodził do czerwonego pola, ale podczas jazdy mogłem o tym zapomnieć,

- nie mówiąc już, ze powyżej 3400-3600 nie było juz sensu dalej mu deptać bo wiecej było ryku silnika niż to warte.

Vag nie pokazywał problemów z przepływką, a jedna po jej wymianie samochód ożył i na kazdym biegu (6 nie sprawdzona) dociągnie efektywnie do czerwonego pola.Może trafiłeś na jakąś felerną sztukę.Jak bedziesz w Żorach to podjedz- podmienimy z moim i obadamy :wink4:

Sory za dluga przerwe.

Wiec tak jestem zadowolony z tych 150PS.Wczesniej jezdzilem 90PS nie ma porownania.U mnie podczas jazdy dochodzi do czerwonego pola bez problemu i to jest wlasnie dziwne.Przy robieniu logow na 3-biegu auto sie nawet nie zajaknie na 4-biegu tez.Problem wystepuje wtedy gdy redukuje biegi.Na przyklad przy 3000 obrotow zmieniam bieg bez wzgledu na to czy jest to z 3na4,4na5,5na6 auto wtedy traci moc tzn nie ciagnie tak jak powinno i zaczyna telepac,a najbardziej odczuwalne telepanie czuc na pedale gazu(takie pulsowanie).W sobote jade na warsztat,ponowne ustawienie rozrzadu(z wszystkimi blokadami tak jak jest na forum opisane),wymiana termostatu,wymiana walkow rozrzadu(komlet),wymiana odmy i to chyba wszystko.Mimo tego iz to wymienie to na 99% jestem pewny ze nic sie nie poprawi,ale tak czy inaczej te rzeczy nadaja sie do wymiany.Moim zdaniem wina lezy po stronie pompy wtryskowej(nie jetem mechanikiem),ale z tego co sie orientuje to gaz jest polaczony z pompa czy nastawnikiem i wlasnie przy redukcji biegow popuszczamy pedal gazu.Po ponownym docisnieciu auto dostaje drgawek.

Igor0111 dzieki za zaproszenie,ale przeplywka jest ok.

Opublikowano

nie znam się na 2,5 tdi, ale może trzeba czyścić sterownik pompy?

Opublikowano

Ja mam taki problem, Też mi brakowało mocy na wyższych i niskich obrotach. Auto ociężale wspinało się do wysokich obrotów. Silnik pracował jakoś głośno, dziwne wskazania żądanego, statycznego kąta wtrysku od -4 do +1 ATDC Pewnego dnia podczas jazdy auto zgasło. Vag wykazał błąd czujnika braku paliwa. No to do mechaniora, 1wsza diagnoza, pompka paliwa. Raz działała raz nie działała, raz wyskakiwał błąd czujnika, potem nie wyskakiwał. Co się okazało..., pompa wtryskowa siadła, nie była w stanie pociągnąć paliwa ze zbiornika, przez co "zdaje się" ECU wyłączał pompkę paliwa i wyskakiwał błąd braku paliwa. W sobotę zakładam regenerowaną pompę. Oczywiście wyjazd na święta wziął w łeb :( Mam nadzieję, że uda się wyskoczyć jeszcze na nowy rok. Pozdrawiam. Napiszę coś jeszcze po wymianie. Wesołych Świąt :)

Opublikowano

no to masz pecha kolego...

W naszych VP-37 jak juz ciśnienie słabnie to wystarczy mała korekta ustawienia zaworu na pompie i zapier...la jak szatan :>

Właśnie dzisiaj się za to zabieram - nie to że mi pompka siada, ale jestem ciekawy o ile polepszy się jazda na wyższych obrotach :wink4:

Dla wtajemniczonych chcę zmienić położenie zaworu o jakieś 0,3 mm na początek :naughty:

Opublikowano

Ja mam taki problem, Też mi brakowało mocy na wyższych i niskich obrotach. Auto ociężale wspinało się do wysokich obrotów. Silnik pracował jakoś głośno, dziwne wskazania żądanego, statycznego kąta wtrysku od -4 do +1 ATDC Pewnego dnia podczas jazdy auto zgasło. Vag wykazał błąd czujnika braku paliwa. No to do mechaniora, 1wsza diagnoza, pompka paliwa. Raz działała raz nie działała, raz wyskakiwał błąd czujnika, potem nie wyskakiwał. Co się okazało..., pompa wtryskowa siadła, nie była w stanie pociągnąć paliwa ze zbiornika, przez co "zdaje się" ECU wyłączał pompkę paliwa i wyskakiwał błąd braku paliwa. W sobotę zakładam regenerowaną pompę. Oczywiście wyjazd na święta wziął w łeb :( Mam nadzieję, że uda się wyskoczyć jeszcze na nowy rok. Pozdrawiam. Napiszę coś jeszcze po wymianie. Wesołych Świąt :)

Wesolych Swiat Panowie

Jezeli po wymianie pompy nie poprawi ci sie moc,a jestem na 99%pewny ze nie,to ustaw porzadnie rozrzad (nie na kredke).

U mnie po ponownym ustawieniu rozrzadu i po wymianie walkow rozrzadu auto idzie jak burza wkreca sie na obroty bez zadnego problemu.Jedyne co mi sie stalo to po 2tkm walki poszly(pewnie byly wadliwe)warsztat w ktorym robilem jak to zobaczyl to zamowil nowy komplet i wymienil bez zadnych doplat.Uszczelki zostawilem stare pod deklami bo musialem jeszcze sprawdzic walki czy nic im sie znowu nie stalo.Teraz sa juz nowe uszczelki i walki ok,nowy olej i autem chce sie jezdzic.Moja rada dla ciebie Grzegorz76-jak bedziesz wymienial pompe to ustaw rozrzad ale z wszystkimi blokadami to ci pomoze.U mnie na walkach i pompie blokady sie zgadzaly,ale blokada w silniku juz nie i to pewnie byl problem,poprostu jest potrzebny mechanik ktory sie zna na naszych silnikach,lub dobry mechanik,ale z twoimi notatkami z forum,tu jest wszystko,tak ja zrobilem pozbieralem z forum to co potrzebne i do mechanika.

Powodzenia

Opublikowano

Ja nie umiem ustawić... , jestem zdany na wątpliwe umiejętności speców w mojej mieścinie. :( Pytałem na forum ale nikt nie chce mi pomóc. Napisz coś więcej o tej blokadzie w silniku, jak to ustawić, to może im o tym powiem, tzn co z czym ma się zgadzać. Gdybym cholera miał jakiś schemat jak poprawnie to ustawić, nie wiem wg pozycji tłoków czy jak to sam bym dał radę to zrobić. Chociaż pytałem ich, oni zarzekają się, że potrafią to robić. To jest salon VW, taki niby serwis. Same VW i Audice tam przyjeżdżają. Jeżeli ktoś wie, co z czym ma się zgadzać, przecież muszą być jakieś punkty fabryczne do ustawiania to bym ich przypilnował. Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Grzesiek - do ustawienia rozrządu (V6 2,5 TDi) MUSISZ dysponować PRZYNAJMNIEJ blokadą wału korbowego i niczym jej nie zastąpisz (z uwagi na specyficzny gwint w bloku silnika).

Górne blokady - zakładane do pozycjonowania wałków rozrządu - już łatwiej "dopasować" z jakiejś grubej blachy (choć najwygodniej oczywiście jest zastosować narzędzia takie jak być powinny ... ).

Czy dałbyś radę sam to zrobić ? Wydaje mi się, że tak ale bez zgrabnego ściągacza kół zębatych (z wałków rozrządu) i bez klucza dynamometrycznego (75Nm) - też się nie obejdzie (tak samo jak bez wcześniej wspomnianej dolnej blokady wału korbowego).

Do samej regulacji rozrządu (a więc bez wymiany pasków, rolek, etc.) potrzebowałbyś jeszcze nowych oringów na vacuumpompę oraz tylną zaślepkę prawej głowicy. Czas pracy - około 1,5 - 2,0 godzin (pod warunkiem, że to manual, bo w automacie trzeba się jeszcze dostać do centralnej śruby wału korbowego lub celować rozrusznikiem ale to już bzdurne i syzyfowe zajęcie).

Opublikowano

Ja nie umiem ustawić... , jestem zdany na wątpliwe umiejętności speców w mojej mieścinie. :( Pytałem na forum ale nikt nie chce mi pomóc. Napisz coś więcej o tej blokadzie w silniku, jak to ustawić, to może im o tym powiem, tzn co z czym ma się zgadzać. Gdybym cholera miał jakiś schemat jak poprawnie to ustawić, nie wiem wg pozycji tłoków czy jak to sam bym dał radę to zrobić. Chociaż pytałem ich, oni zarzekają się, że potrafią to robić. To jest salon VW, taki niby serwis. Same VW i Audice tam przyjeżdżają. Jeżeli ktoś wie, co z czym ma się zgadzać, przecież muszą być jakieś punkty fabryczne do ustawiania to bym ich przypilnował. Pozdrawiam :hi:

Byl kiedys obszerny topik na ten temat niestety nie widze go teraz,ale Piotrus ma racje najwazniejsza jest blokada walu korbowego reszte mozesz dopasowac(wiertlo,plaskownik).Warsztat w ktorym robilem auto specjalizuje sie w mercedesach(taxi),ale robi tam moj kolega,a jego szef kupil specjalnie dla mnie blokady do V6 moze kiedys mu sie przydadza.

Moim zdaniem jezeli ten warsztat robi same VW i Audi to powinien miec takie blokady(moze maja ale nie wiedza do czego sluza)jezeli nie maja to zlec im ich kupno tak bedzie najlepiej.

Poszukaj tematow o blokadach przy wymianie rozrzadu jak nie tu to na forum audi klub polska.I jeszcze jedno jak beda ci mieli poprawic rozrzad bez blokad to sie nie zgadzaj bo to nic nie da po prostu zostanie tak jak jest.Jak bedziesz wymienial pompe,to mozesz sie pokusic o sprawdzenie punktow rozrzadu,a mianowicie zablokuj pompe,wstaw jakies blaszki na walki rozrzadu i sprawdz czy otwor do walu korbowego sie zgadza,wyczujesz to palcem.Umnie bylo okolo 5mm roznicy. Pozdrawiam

Znalazlem:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Tutaj dowiesz sie wszystkiego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...