niestandardowy Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 mam pewny dylemat, i zastanawiam sie czy wogole wrzucic to na forum, dowiedzialem sie ze w naszych silnikach ( 2.0 tdi ) co prawda jest kontrolka cisnienia oleju jak i poziomu oleju ale jak ona sie zalacza. slyszalem ze aby kontrolka cisnienia oleju ( oil pressure ) sie uaktywnila, musza byc spelnione pewne warunki: 1) - predkosc auta pow. 15 KM/H 2) - obroty silnika powyzej 2000/m czy ktos cos slyszal na ten temat? bo skoro to prawda to mozemy zatrzec silnik w naszym aucie duzo wczeniej jakby sie to nam wydawalo. a na moje gdy juz sie zapali to jest po ptokach a wynika to z pewnej historii: chlopaki po wymianie oleju w serwisie odstawiali auto na parking ( pykajac na 1 biegu 0.5 km dalej ) palila sie kontrolka niskiego stanu oleju, i po odstawieniu na parking jeden do drugiego czy zalal olejem silnik. okazalo sie ze nie, jechali tam 10 minut bez oleju a kontrolki cisnienia oleju brak. zaczeli drazyc temat i niby ona zapala sie po spelnieniu tych warunkow...
Pawelkiwi Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Poziom oleju mierzy jeden czujnik w misce olejowej a ciśnienie oleju drugi czujnik przy filtrze oleju. Działanie tego drugiego jest na zasadzie ON/OFF, przy czym załącza się bodajże przy 0,7 BAR a wyłącza przy 0,5 BAR. Są to wartości o wiele za małe dla poprawnego smarowania silnika. Ot taka następna wada AŁudi.
niestandardowy Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 ok, ale gdy zrobi off od razu masz komunikat na blacie?
remus_kraków Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 mam pewny dylemat, i zastanawiam sie czy wogole wrzucic to na forum, dowiedzialem sie ze w naszych silnikach ( 2.0 tdi ) co prawda jest kontrolka cisnienia oleju jak i poziomu oleju ale jak ona sie zalacza. slyszalem ze aby kontrolka cisnienia oleju ( oil pressure ) sie uaktywnila, musza byc spelnione pewne warunki:1) - predkosc auta pow. 15 KM/H 2) - obroty silnika powyzej 2000/m czy ktos cos slyszal na ten temat? bo skoro to prawda to mozemy zatrzec silnik w naszym aucie duzo wczeniej jakby sie to nam wydawalo. a na moje gdy juz sie zapali to jest po ptokach a wynika to z pewnej historii: chlopaki po wymianie oleju w serwisie odstawiali auto na parking ( pykajac na 1 biegu 0.5 km dalej ) palila sie kontrolka niskiego stanu oleju, i po odstawieniu na parking jeden do drugiego czy zalal olejem silnik. okazalo sie ze nie, jechali tam 10 minut bez oleju a kontrolki cisnienia oleju brak. zaczeli drazyc temat i niby ona zapala sie po spelnieniu tych warunkow... Aby się zapaliła kontrolka ciśnienia oleju musi być powyżej 1500 obr/min a nie jak piszesz 2000 więc turlanie się do domu/serwisu na minimalnych obrotach może spowodować uszkodzenie silnik lub jego osprzętu.
Pawelkiwi Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Czerwony komunikat oil pressure nie ma nic wspólnego z obrotami czy prędkością. Zaświeca się gdy ECU ma sygnał o uruchomieniu silnika a ciśnienie oleju w odpowiednim czasie nadal jest za małe czyli nie przekroczy 0.7 BAR-a.
mAti_brd Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 ja w seacie altea 2.0 BKD po odpięciu czujnika i pracy silnika na wolnych obrotach nie miałem żadnego komunikatu, natomiast po wyjechaniu z warsztatu i wkręceniu silnika na obroty dopiero wtedy pokazała się kontrolka na fis-ie
niestandardowy Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2014 A jakie to byly obroty? Powyzej ilu obrotow zapalila sie kontrolka? Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka
mAti_brd Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 coś po między 1500 a 2000/m dokładnie nie jestem w stanie powiedzieć
FUTURUM Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 ja w seacie altea 2.0 BKD po odpięciu czujnika i pracy silnika na wolnych obrotach nie miałem żadnego komunikatu, natomiast po wyjechaniu z warsztatu i wkręceniu silnika na obroty dopiero wtedy pokazała się kontrolka na fis-ie Seat altea 2.0 tdi bkd ma pompkę oleju od 1.9-w Twoim przypadku załadowany masz smok lub pękł łańcuch itd...Jakiego koloru była kontrolka?
niestandardowy Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2014 a gdzie w naszych silnikach jest czujnik cisnienia oleju? a szczegolnie mi chodzi o silnik bpw? ---------- Post dopisany at 22:04 ---------- Poprzedni post napisany at 22:03 ---------- ja w seacie altea 2.0 BKD po odpięciu czujnika i pracy silnika na wolnych obrotach nie miałem żadnego komunikatu, natomiast po wyjechaniu z warsztatu i wkręceniu silnika na obroty dopiero wtedy pokazała się kontrolka na fis-ie Seat altea 2.0 tdi bkd ma pompkę oleju od 1.9-w Twoim przypadku załadowany masz smok lub pękł łańcuch itd...Jakiego koloru była kontrolka? na moje ma wszystko dobrze...
mAti_brd Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 ja w seacie altea 2.0 BKD po odpięciu czujnika i pracy silnika na wolnych obrotach nie miałem żadnego komunikatu, natomiast po wyjechaniu z warsztatu i wkręceniu silnika na obroty dopiero wtedy pokazała się kontrolka na fis-ie Seat altea 2.0 tdi bkd ma pompkę oleju od 1.9-w Twoim przypadku załadowany masz smok lub pękł łańcuch itd...Jakiego koloru była kontrolka? nie czytasz ze zrozumieniem postów "po odpięciu" odpiąłem w celu sprawdzenia czy kontrolka w ogóle się zapala przy altku z 2004 roku miałem kontrolkę oleju na tapicerce która zapalała się po przekręceniu kluczyka a po odpaleniu gasła (standard jeśli wszystko gra) a przy nowszej z 2006 roku nie gdyż był już duży fis
gumis020 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 odnośnie tej pompy w bkd tak to prawda że była od 1.9tdi ale chyba tylko w początkowych latach produkcji bkd 03r nie wiem jak 04r i 05r w a3 ten silnik to nawet chyba w 2006r był montowany?ktoś sie wypowie na temat pompy?
Ma1477 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 BKD mam teraz w audi z 2006r i jest napęd pompy jak w 1.9 tdi. Co do ciśnienia to fakt może być że wymagane są wyższe obr. ale pewny nie jestem
piotrsob1 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Pany, dzisiaj zadzwonił do mnie kolega ( jeździ A6 2,0 TDI z 2007r. motor BRE ), że zaświeciło mu się " oil presure " Powiedziałem mu, żeby zgasił motor , broń boże nie jechał dalej tylko zholował auto, bo z rozmowy wynikało że przejechał tak delikatnie około 5 km I teraz ciekawostka, godzinkę temu podjechałem do niego, podpiąłem kompa i o dziwo żadnych błędów w sterowniku silnika nie znalazłem Postanowiliśmy odpalić motorówkę, na wolnych obrotach cisza i żadnego kmunikatu, delikatnie zacząłem dodawać gazu i około 1,5k obr/min wywaliło jednak oil presure . Szybko zgasiłem, ale dobrą chwilkę zajeło mi wyjście z osłupienia, czyżby komp silnika nie zapisywał tak ważnego defektu jak brak ciśnienia oleju ? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ? Z racji egipskich ciemności nie grzebaliśmy więcej , jutro ma wezwać jakegoś mecha z manomertem
niestandardowy Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2014 Czyli jednak moje podejrzenia sie sprawdzaja, ze mozna zatrzec silnik nawet o tym nie wiedzac... i to przy delikatnej jezdzie nawet bez kontrolki na blacie.... wyslane z niestandardowego s4 active
mAti_brd Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 jak najbardziej można zatrzeć gdy sprawdzaliśmy altka to przyjechał do nas gość który pracuje w ASO VW i opowiedział o przypadku jak kobieta w skodzie octawi z silnikiem BKD po uszkodzeniu miski próbowała dojechać do nich na warsztat na wolnych obrotach:shock3: dzięki czemu zatarła silnik (to on nam podpowiedział aby odpiąć czujnik i się przejechać na wyższych obrotach)
piotrsob1 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Czyli jednak moje podejrzenia sie sprawdzaja, ze mozna zatrzec silnik nawet o tym nie wiedzac... i to przy delikatnej jezdzie nawet bez kontrolki na blacie....wyslane z niestandardowego s4 active Tak masz rację, dzisiaj do A6-stki znajomego podjechał mech na wstępne rozpoznanie, potwierdził że komp nie pamięta komunikatu oil presure i poniżej 1,5k rpm komunikat się nie wyświetla Po oględzinach padło stwierdzenie że na 99,9 % " imbus obrobiony na okrągło ", ma zadzwonić w przyszłym tygodniu, żeby padło zaciągnąć na naprawę
Musashi Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 przeciez pamiec bledow usterek dotyczy wylacznie sterowania silnikiem, czyli tym na co ma wplyw ECU. natomiast informacja o braku cisnienia lub wlasciwego poziomu oleju trafia bezposrednio do licznika....\ co do zaleznosci obroty/cisnienie/kontrolka niskiego cisnienia, musze sprawdzic.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się