Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kody climatronika Audi A4 B5


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie klima szczelna i nabita dwa dni temu, problem był taki, że raz się włącza raz nie, w kodach klimatronika wykazało ten błąd: 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa

Jakieś rady, co sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie klima szczelna i nabita dwa dni temu, problem był taki, że raz się włącza raz nie, w kodach klimatronika wykazało ten błąd: 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa

Jakieś rady, co sprawdzić ?

Może być za mocno nabita, może być to czujnik ciśnienia, może to być dławik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się orientuje co może znaczyć ten błąd:

06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)

Klima nabita, po wymianie węży. Ogólnie działa ale na postoju nie załącza się wentylator i klima włacza się i wyłącza co parę sekund...

Edytowane przez Fenrir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

to i ja się podłączę.

od jakichś 2 miechów jestem posiadaczem A4 B5 (1997). Klima na początku nie działała, według poprzedniego właściciela w ogóle jej nie używał, bo zaraz był chory, i dzieciak też.

Ostatnio ją nabiłem (18 sierpnia, weszło 675g czujnika, klima szczelna). Nie działała, i na razie to odrzuciłem na kiedyś.

Niedawno jednak dowiedziałem się o kodach klimatronika, i na pewno miałem padnięte dwa czujniki. Jednego w ogóle nie było - zewnętrzny G17, kupiony oryginalny Audi, drugi - temp wewnętrznej G56. Właśnie jestem po wymianie tego drugiego (trzeba było rozbierać całą konsolę, ale dałem radę :P ). I oba teraz pokazują dobre temperatury, a nie na minusie. Jednak klima nie działa - próbowałem tylko na postoju. Oto błędy jakie mi pokazuje Climatronic:

3.3

5.3

7.3

9.7

11.7

13.7

18.3

49.0

50.3

Czy ktoś może ma jakiś pomysł, czemu to może nie działać? Nie mogę znaleźć w ogóle opisów tych dwóch ostatnich.

Pozdrawiam

ps: mam kabel i VAGa, więc mogę usunąć błędy klimy programem, ale czy to coś da?

//edit: jak włączam klimę to słychać jak sprężarka się załącza.

Edytowane przez nkaroluky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam, wpadł kodzik 9.7 i 50.3. Obstawiam że któryś odpowiada za centralną klapę, bo przy przełączeniu na nadmuch po środku, dmucha lekko i nadal dmucha góra. No cóż, widziałem gdzieś manuala jak zregenerować te silniczki. Proszę tylko o potwierdzenie i rozbebeszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!
Ostatniej zimy nie przywiązywałem do tego większej wagi, ale moja B5 nie grzeje wnętrza... Temperatura silnika prawidłowa, czasem nawet przekracza 90 stopni, a w środku dmucha zimnym.

Błędy DTC z climatronica:

06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa

13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana

15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)

*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

Czy 15.5 oznacza właśnie klapę od regulacji temperatury?

Na szybę leci ciepłe/gorące powietrze. Na nogi już chłodne. W centralnych kratkach ciepłe, a w kratkach zewnętrznych zupełnie zimne...

Edytowane przez zax99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam pytanko.

U mnie w porównaniu z pierwszym postem nie wszystkie kanały się zgadzają i nie mogę dojść niektórych przypadków. Jak to sprawdzić dokładnie w moim modelu. Po VIN może gdzieś by dało radę? Czy w jednym roczniku/silniku może być różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po 1 poście to wynika z tego ze na 51 kanale pokazuje w B5 temp. Silnika, a każdy mówi , że na kanale 49 ... Czy ktoś mi to na serio wytłumaczy czy coś ze mną nie tak? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się wydaje że 49 to jest odczyt z zegarów a 51 z tej części czujnika temperatury cieczy chłodzącej co leci do kompa silnika ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K232 jesteś może w stanie spisać swoje wskazania od1 do końca? Porównam ze swoimi i napiszę jak to wygląda. Może dojdziemy razem do jakichś wniosków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy którymś z tych kodów można odczytać napięcie akumulatora? albo jego stan? kupiłem jakiś czas temu radio z androidem i chciałbym jakoś sprawdzić czy nie obciąża zbyt mocno aku oraz raz na jakiś czas sprawdzać na postoju gdy gra radio jak się ma sprawa z aku. Jeśli ktoś wie który kod odpowiada za napięcie aku to proszę napisać poniżej z góry wielkie dzięki !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2022 o 18:32, Langista napisał:

Masz przecież całą rozpiskę i nie ma tam napięcia aku na ECU.

20. Rzeczywista wartość napięcia sprężarki/napięcia pokładowego (wolt), napięcie akumulatora

 

a ta 20? nie odpowiada za napięcia aku? pokazuje mi to samo co jak sprawdzam miernikiem 12,5 na zgaszonym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AudiA4B51995 napisał:

20. Rzeczywista wartość napięcia sprężarki/napięcia pokładowego (wolt), napięcie akumulatora

 

a ta 20? nie odpowiada za napięcia aku? pokazuje mi to samo co jak sprawdzam miernikiem 12,5 na zgaszonym 

Wszystko pisze na pierwszej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, AudiA4B51995 napisał:

20. Rzeczywista wartość napięcia sprężarki/napięcia pokładowego (wolt), napięcie akumulatora

 

a ta 20? nie odpowiada za napięcia aku? pokazuje mi to samo co jak sprawdzam miernikiem 12,5 na zgaszonym 

Jest napisane jasno, że to napięcie sprężarki, czyli zaniżone jak faktycznie. Nie rozumiem w ogóle po co Ci ta informacja? Masz multimetr to zwyczajnie sprawdź nim na akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2022 o 16:05, Langista napisał:

Jest napisane jasno, że to napięcie sprężarki, czyli zaniżone jak faktycznie. Nie rozumiem w ogóle po co Ci ta informacja? Masz multimetr to zwyczajnie sprawdź nim na akumulatorze.

Mam radio z androidem i czasami słucham bez odpalenia samochodu i sobie sprawdzam jak wygląda napięcie po pewnym czasie słuchania czy odpali następnego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy napięcie spada do 11,6 na programie 20 w klimatroniku to odpalam go bądź robię sobie przejażdżkę ok 20km do 40km i wraca 12,5-12-6 czy tak można robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...