Tommy Gun Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Witam, pisałem już w dziale B7 CREW, nie mniej jednak poszukuję osoby/warsztatu które podjęłyby się oceny lub wymiany górnych napinaczy w silniku 3.0 tdi bkn. Wolę dmuchać na zimne przed faktem niż po fakcie. Najlepiej z południa Polski. Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
Kubica86 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Kolego z tego co się zorientowałem to wymiana górnych napinaczy tylko zapobiega na jakiś czas nie leczy problemu. Głównie chodzi tu o napinacz hydrauliczny najdłuższego łańcucha który żeby wymienić trzeba cały silnik wyciągnąć. Co za tym idzie jak już chcesz robić to rób konkretnie i to cały. W zielonych kwadratach umieściłem łańcuchy i napinacze, które można obsłużyć bez wyrywania zespołu napędowego (silnik+skrzynia) z nadwozia. Jak widać są to łańcuchy "obsługujące" wałki rozrządu - czerpiąc napęd z kół pośrednich (zwischenraedern). Tzw. Kettentrieb B dla strony lewej i Kettentrieb C dla strony prawej. Żółtymi liniami zaznaczyłem "pi oko" miejsce, do którego daje się odkryć układ rozrządu po zdemontowaniu osłon górnych - bez potrzeby wyjmowania silnka. Jak widać z ilustracji - te łańcuchy nie są ani zbyt długie, ani specjalnie obciążone - w przeciwieństwie do najdłuższego, najbardziej "schowanego" i jednocześnie najbardziej obciążonego - łańcucha napędzającego (wyżej już wspomniane) koła pośredniczące czyli Zentraler Kettentrieb - Trieb A. Co jeszcze gorzej - w czerwonym kwadraciku zaznaczyłem napinacz hydrauliczny - do którego nie sposób dostać się inaczej niż właśnie dopiero po zdemontowaniu zespołu napędowego z auta ... . I niestety ale to właśnie ten napinacz (poniekąd wraz z naciągającym się łańcuchem) - stanowi rzeczywiste zagrożenie kolizją silnika (tzw. przeskoczeniem rozrządu) ...
hutch1 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Nie ma konieczności wyjmowania całego motoru z auta pod warunkiem że nie jest to automat. Jak robiłem to u siebie to zdemontowali skrzynię i ogarneli bez problemu.
Kubica86 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Nie ma konieczności wyjmowania całego motoru z auta pod warunkiem że nie jest to automat. Jak robiłem to u siebie to zdemontowali skrzynię i ogarneli bez problemu. Serio czy żart? Bo jak rozmawiam z ludźmi to każdy mówi że trza całość wyciągać... ( na 100 lepszy dostep do wszystkigo)
hutch1 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Uwierz mi, że to ostatnia rzecz z jakiej bym żartował. Ja robiłem swoje auto w ASO i nie wyjmowali motoru tylko skrzynię i załatwili temat. Rozmawiałem tez wcześniej z kilkoma innymi firmami i zdania były podzielone jedni chcieli wyjąć wszystko na stół a drudzy, że nie ma sensu dokładać sobie roboty a co za tym idzie kosztów. I tak cała impreza to nie mały wydatek. Sytuacja się zmienia gdy masz auto w automacie wtedy bezwzględnie wszystko idzie na dół. Pozdrawiam
bosniak_sg Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Mój wlasnie jest w trakcie roboty, w środę mam odebrać.
hutch1 Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Gdzie robisz ? Jakie koszta są teraz? Jak cis to pw. Ciekaw jestem czy się coś zmieniło
audia4a4 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Kolego z tego co się zorientowałem to wymiana górnych napinaczy tylko zapobiega na jakiś czas nie leczy problemu. Głównie chodzi tu o napinacz hydrauliczny najdłuższego łańcucha który żeby wymienić trzeba cały silnik wyciągnąć. Co za tym idzie jak już chcesz robić to rób konkretnie i to cały.http://s14.postimg.org/6xoqn6p2l/rozrz_d_3_0_tdif4.jpg W zielonych kwadratach umieściłem łańcuchy i napinacze, które można obsłużyć bez wyrywania zespołu napędowego (silnik+skrzynia) z nadwozia. Jak widać są to łańcuchy "obsługujące" wałki rozrządu - czerpiąc napęd z kół pośrednich (zwischenraedern). Tzw. Kettentrieb B dla strony lewej i Kettentrieb C dla strony prawej. Żółtymi liniami zaznaczyłem "pi oko" miejsce, do którego daje się odkryć układ rozrządu po zdemontowaniu osłon górnych - bez potrzeby wyjmowania silnka. Jak widać z ilustracji - te łańcuchy nie są ani zbyt długie, ani specjalnie obciążone - w przeciwieństwie do najdłuższego, najbardziej "schowanego" i jednocześnie najbardziej obciążonego - łańcucha napędzającego (wyżej już wspomniane) koła pośredniczące czyli Zentraler Kettentrieb - Trieb A. Co jeszcze gorzej - w czerwonym kwadraciku zaznaczyłem napinacz hydrauliczny - do którego nie sposób dostać się inaczej niż właśnie dopiero po zdemontowaniu zespołu napędowego z auta ... . I niestety ale to właśnie ten napinacz (poniekąd wraz z naciągającym się łańcuchem) - stanowi rzeczywiste zagrożenie kolizją silnika (tzw. przeskoczeniem rozrządu) ... nie jestem do końca przekonany, czy wymiana tylko napinacza najdłuższego napinacza leczy problem.
bosniak_sg Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Tylko długiego tez nie pomoże. Trzeba wymienić komplet. Duży slizg, maly napinacz, dwa górne napinacze, 3 mniejsze slizgi i 4 lancuchy.
hutch1 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Potwierdzam u mnie było to samo a zanim zrobiłem robiłem spore rozeznanie.
Kubica86 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Jak już robić to po całości bo nigdy nie wiadomo co będzie później, Ja też nie wymienię tylko górnych czy tylko dołu. Jak już to całość, koszta większe ale święty spokój pewny.
Tommy Gun Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Opublikowano 15 Marca 2014 bosniak kto podjął się całej roboty ?? Nie ukrywam że za części mało zapłaciłeś, wszystko było z ASO ??
bosniak_sg Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Wszystko z ASO. Przekladala firma Auto Woźniak | Firma Handlowo Usługowa Artur Woźniak
sleza Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 W audi powiedzieli że całościowy koszt wymiany rozrządu to ok 2700zł.To chyba przyzwoita cena?
sleza Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Byłem ponownie w serwisie,cena wymiany rozrządu to od 11 do 14 tyś PLN.Nawet nie chce mi się tego komentować.
werbel Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Poza ASO widełki pewnie zbliżone do 6-8k. I jak robić to rzeczywiście całe. Sam wymieniałem tylko górne napinacze i grzechotka jak była tak jest. Muszę ogarnąć temat wymiany dołu przez wyjęcie skrzyni.
melman_zyrafa Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Poza ASO widełki pewnie zbliżone do 6-8k. I jak robić to rzeczywiście całe. Sam wymieniałem tylko górne napinacze i grzechotka jak była tak jest. Muszę ogarnąć temat wymiany dołu przez wyjęcie skrzyni. Zmieniaj od razu łańcuchy (koszt 200 pare złotych/szt. w ASO).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się